CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Ettermontering av luker

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 506
Registration date : 29.08.2008

PosteTema: Ettermontering av luker   Fre 29 Aug 2008 - 23:12

Noen som har erfaringer med å få ettermontert utvendig lukepå en Hobby 650 KFU, tenker da på en luke i siden, fremme, slik som KABE har, for oppbevaring av feks ski, osv.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1371
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Ettermontering av luker   Fre 29 Aug 2008 - 23:26

Velkommen til forumet, André

Om du har Truma-fyring er det stort sett bare å skjære hull i vognsiden over varmluftsrøret slik at det kommer under lasteluka.
Har du Alde er det mye mer arbeid for da er det radiatorer og plater for luftspalter innvendig. Da må radiatoren og rørene legges over luka.
650 KFU med Alde leveres faktis uten den originale lasteluka under senga pga dette (billig løsning).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://web.me.com/hanspetterk
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Ettermontering av luker   Lør 30 Aug 2008 - 18:21

Hei igjen. Ja jeg er klar over at denne luken under senga ikke er fabrikkmontert pga alde. Men her er det snakk om ei ny vogn, og tenkte om dette kanskje kunne blitt gjort av fabrikk, og at det ble tatt hensyn til det under produksjon. Tenker da fremme på siden, slik som jeg startet med. Men nå er vel disse vognene i masseproduksjon, så det spørs vel om individuelle tilpasninger tas hensyn til. Skal spørre forhandleren om det. Men jeg liker løsningen på kabe, og synes det virker praktisk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Ettermontering av luker   Lør 30 Aug 2008 - 19:10

André skrev:
Hei igjen. Ja jeg er klar over at denne luken under senga ikke er fabrikkmontert pga alde. Men her er det snakk om ei ny vogn, og tenkte om dette kanskje kunne blitt gjort av fabrikk, og at det ble tatt hensyn til det under produksjon. Tenker da fremme på siden, slik som jeg startet med. Men nå er vel disse vognene i masseproduksjon, så det spørs vel om individuelle tilpasninger tas hensyn til. Skal spørre forhandleren om det. Men jeg liker løsningen på kabe, og synes det virker praktisk.

Hei

Skal jeg si hva jeg tror, så tror jeg det er enklere om en forhandler gjør tilpassingen..... men saken er jo at det og bør inn noen luftere, der rørene svinges ned, for evt luft i systemet, klarer du ikke pumpe nedover, og blir det liggende luftblærer i rør, begrenser jo dette gjenomstrømnngen, og derved effekten på fyren.... ingen umulighet å gjøre det der, men noen kroner går nok.....
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1371
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Ettermontering av luker   Lør 30 Aug 2008 - 19:44

Det er mulig å bestille med ekstra lasteluker fra fabrikken. I prislista er det oppgitt til 1800kr.
Du kan bestille vogna akkurat som du vil, men det vil muligens forlenge leveringstiden.
Jeg har inntrykk av at mange av Hobby-vognene som selges i Norge nærmest er forhåndsbestilt på høsten av importøren/forhandleren. Vognene blir lagt inn i produksjonsplanene og kan endres inntil en gitt dato.

Vi bestilte vogn i februar. Den var forhåndsbestilt av forhandleren, ble produsert i mars og levert i april. Om vi skulle ha gjort endringer ville det medført at den ikke kunne blitt produsert før neste serie med 650 KFU.

Om du bestiller vogn på høsten for levering til våren burde det kunne gå greit, men jeg tror det er like greit å gjøre det på måten som Vegard anbefaler, å la den norske forhandleren gjøre jobben. Da får du i tillegg plassert luka akkurat der du selv ønsker.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://web.me.com/hanspetterk
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Ettermontering av luker   Søn 31 Aug 2008 - 23:03

Ok. Takk for svar. Jeg hadde tenkt å bestille vogn for levering på våren 09, så jeg skal snakke med forhandler om saken.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ettermontering av luker   Today at 2:02

Til Toppen Go down

Ettermontering av luker
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1