CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Spikertelt forsikring

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Spikertelt forsikring   Fre 8 Aug 2008 - 12:08

Har fått beskjed med Vesta at spikerteltet kun er fullforsikret når vogna står på sida. Når vogna er borte er det bare brannforsikring tror jeg det var.
Stod noe om dette på NCC`s sider, men det fant jeg ikke i farten nå.
Noen med mer viten om dette enn meg?

Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Tor 14 Aug 2008 - 10:01

Lurer på om denne tråden druknet i mer spennende meningsutvekslinger, tar den opp igjen i håp om at noen har mer opplysninger?

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Tor 14 Aug 2008 - 10:22

J.O. skrev:
Har fått beskjed med Vesta at spikerteltet kun er fullforsikret når vogna står på sida. Når vogna er borte er det bare brannforsikring tror jeg det var.
Stod noe om dette på NCC`s sider, men det fant jeg ikke i farten nå.
Noen med mer viten om dette enn meg?

J.O.

Jeg har Trygg Vesta sjøl og der er vogn og spikertelt hver for seg. Men det er også noen som sier at hvis ikke draget står ut mot "veien" kan forsikringa reduseres kraftig hvis uhellet først er ute. Også det med platting forran draget.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Tor 14 Aug 2008 - 10:28

Hei

vedr forsikring, der har jeg krevd alt utstyr spesifisert i polisen...... ved en skade, så vil ingen kunne si: Hvor kom det utsyret fra..... hvor er kvitteringen.....
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Ons 24 Sep 2008 - 2:09

Har fått tilbud fra If på forsikring på mitt telt, forsikrings sum 70000,- dette koster 1000kr per år..helt greit spør du meg..ikke noe krav om at vogna skal stå foran, men døra må selvfølgelig være sikret når det står alene..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Ons 24 Sep 2008 - 7:27

Er det noen som husker å tegne innboforsikring??? Det må til vet dere.......
Hadde IF for en stund tilbake...innbo,løsøre, vogn (bjøllen) og spikerbu...forikra for 425 tusen...
Mens vi nå har Trygg Vesta og er fullverdiforsikra + innbo for 150 tusen.....
Også er forsikringa rimligere for di som ikke har skilter på vogna......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Ons 24 Sep 2008 - 8:04

Tove

der sier du noe..... selv om jeg ikke bruker bu, så er det jo mye i vogna, som jeg ikke vet om dekkes av kaskoforsikring på vogna, om den feks forsvinner..... må kansje sjekke litt på dette....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Ons 24 Sep 2008 - 8:12

Vegard

Innbo er helt utenom...husk telt etc. .......
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Ons 24 Sep 2008 - 9:20

Tove skrev:
Vegard

Vel, ikke helt utenom tror jeg, men forsikret for en begrenset sum. 10-20 tusen avhengig av hvilket selskap tror jeg.

Vis Medlemmets Profil
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Ons 24 Sep 2008 - 10:33

I if må man forsikre teltet separat, det gamle var forsikret for 20000,- kroner..Hmmm innbo forsikring? det har jeg ikke tenkt på..det blir jo noen kroner om man legger sammen alt som er i teltet...vinkelsofa,to bord,tv bord,tv-dvd-tuner,varme ovner *2,steikovn.mm...må nok ta en telefon til If igjen..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tasle
MODERATOR
MODERATOR

Antall Innlegg : 1187
Registration date : 09.01.2008

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Ons 24 Sep 2008 - 22:16

Ronny skrev:
Har fått tilbud fra If på forsikring på mitt telt, forsikrings sum 70000,- dette koster 1000kr per år..helt greit spør du meg..ikke noe krav om at vogna skal stå foran, men døra må selvfølgelig være sikret når det står alene..

Det blir en premie på så godt som 1,5 %. Det var litt drøyt. 0,8 % kunne jeg gått for (eller maks. 600 kr). Hvis 1, 5 % er et reellt tall fra IF, så må det jo ligge en ganske stor risiko i å forsikre spikertelt. Med andre ord, mer enn ett av hundre spikertelt går ad undas og må dekkes av forsikringen. Det høres veldig mye ut!

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil Online
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Tor 25 Sep 2008 - 16:39

J.O. skrev:
Tove skrev:
Vegard

Vel, ikke helt utenom tror jeg, men forsikret for en begrenset sum. 10-20 tusen avhengig av hvilket selskap tror jeg.

J.O.

Teltet går som innbo i mitt forsikringsselskap hverfall...Det hender det ligger i vogna når du er på tur!?
Innbo er forsikra for 100 tusen i hver vogn her. Vi hadde IF før og der gikk spikerteltet som hytteforsikring....Det mener jeg det gjør i Trygg Vesta også, det er der vi er nå...
Hallo kanskje jeg må våkne jeg og Laughing Laughing Laughing blir for mange tror her Razz Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Tor 25 Sep 2008 - 18:28

Tasle skrev:
Ronny skrev:

Det blir en premie på så godt som 1,5 %. Det var litt drøyt. 0,8 % kunne jeg gått for (eller maks. 600 kr). Hvis 1, 5 % er et reellt tall fra IF, så må det jo ligge en ganske stor risiko i å forsikre spikertelt. Med andre ord, mer enn ett av hundre spikertelt går ad undas og må dekkes av forsikringen. Det høres veldig mye ut!

He he blir nødt til å pugge innlegget ditt og bruke det argumentasjon for p få ned prisen litt..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tasle
MODERATOR
MODERATOR

Antall Innlegg : 1187
Registration date : 09.01.2008

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Tor 25 Sep 2008 - 20:48

Ronny skrev:
Tasle skrev:
Ronny skrev:

He he blir nødt til å pugge innlegget ditt og bruke det argumentasjon for p få ned prisen litt..

Takker, og jeg mener virkelig at den premien er i høyeste laget. Personlig ville jeg brukt mange argumenter for å få ned prisen på forsikringen til ikke noe særlig over 1 %. Det normale i forsikringsbransjen er at man opererer med premier i promilleklassen, ikke i prosenter.
Eksempelvis en bil, som er høyrisiko: Premie ca. 4-5 tusen, nypris 4-5 hundre tusen. Premien blir da maks. 1 %.

Kjenner litt til det der, har en kort periode jobbet som aktuar (statistikk og sannsynlighetsberegninger innen forsikring), og tok diplomen på risikoanalyser av tekniske anlegg.

Men poenget er egentlig at 1,5 % i premie dekker både forsikringen, og feite bonuser til sjefene... hehe.. Very Happy (50% "overpriset")

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil Online
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Tor 25 Sep 2008 - 23:29

Mottatt! under 1% er det nye målet!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!

Female
Antall Innlegg : 3178
Registration date : 04.12.2007

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Fre 26 Sep 2008 - 19:20

Ronny skrev:
Tasle skrev:
Ronny skrev:

Dette skal jaggu jeg pugge også!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1371
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Søn 2 Nov 2008 - 23:45

Jeg ser det er en del forskjellig praksis ute og går.
Jeg forsikret spikerteltet i IF for ca. 1 mnd siden. Spikerteltet er forsikret for 100.000 kr og er spesifisert i polisen sammen med vogna. Det koster ca. 300 kr ekstra i året. Jeg spurte spesielt om det er forsikret selv om vogna er borte og det svarte de bekreftende "selvfølgelig" på.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://web.me.com/hanspetterk
Sponsored content

PosteTema: Re: Spikertelt forsikring   Today at 15:05

Til Toppen Go down

Spikertelt forsikring
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1