CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male
Antall Innlegg : 3858
Registration date : 20.06.2007

PosteTema: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Man 4 Aug 2008 - 22:57

Da jeg skulle tømme dassen i ferien kom det en lyd i fra boksen som ikke var som det skulle.
Da jeg kom hjem og gjorde tanken ren så ser det ut som om en flottør har løsnet (ser ut som en T).

Noen som har vært ute for det før? Enkelt å fikse? Eller garantisak?

Sist endret av Lars Egil den Tir 5 Aug 2008 - 11:03, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1371
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Man 4 Aug 2008 - 23:00

Det er jo en løs flottør i tanken som lager dunkelyder når man tømmer den. Må være til indikeringen av full tank. Sikker på at den er feil?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://web.me.com/hanspetterk
Bjornz
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male
Antall Innlegg : 20
Registration date : 24.07.2008

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 0:25

Ikke så erfaren camper, men er en rev på google..

http://www.thetford.com/HOME/CUSTOMERSUPPORT/ProductManuals/tabid/265/Default.aspx
Her finner du manualer til Thetford... Kanskje det er noe her som kan hjelpe..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 1:00

hpk skrev:
Det er jo en løs flottør i tanken som lager dunkelyder når man tømmer den. Må være til indikeringen av full tank. Sikker på at den er feil?

Ikke for å skape usikkerhet mer enn nødvendig her nå, men min tank lager ingen dunkelyder når den blir tømt.
Til Toppen Go down
sveine
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 134
Registration date : 08.02.2008

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 1:15

Hei Lars Egil.

Jeg hadde den samme løse delen i min forrige kassett. Det var på en Hobby 650 2006 mod. Dassen funket fint uten den, men jeg lurte lenge på hvor i tanken den skulle sitte fast og hva den var til.
Nå vet jeg iallefall hvor den normalt skal sitte på den nye kasetten.
Den skal stå foran den "plaststolpen" i den enden med lufteknappen. Altså mellom stolpen og veggen. Den skal også stå i normal T form med den rundede øverste delen mot stolpen. Den skal da altså ikke ha noe med de delene som sitter i flotøren.(ikke så lett å forklare dette men...)
Ett par plasthansker og tunga inni munnen får du den sikkert på plass Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.pixelfun.no
Bjornz
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 10:58

Forslag til forumregel..? Eller oppfordring til hvordan folk starter en tråd under kategorien Utstyr..?

Når man søker hjelp til en "gadget" opplys om hvilket produkt det gjelder..så langt det lar seg gjøre? I starten av denne tråd har starter skrevet Thetford toalett - løs flottør.
Bra det! Og mange vet sikkert at i en 06 Bjølle sitter det akkurat den doen. Og hva vogna heter er jo kjekt å vite...men det er jo doen som er problemet...
Om man feks skriver Thetford Toalett "Navn og nummer" Løs flottør vil det føre til at det blir lettere å spore "fix" av problemer/problemet. Da kan kanskje folk kunne søke&finne løsningen i en tidligere tråd.

Ikke det at det er hyggelig med en debatt Very Happy Men ofte er det fix`n vi vil ha..

Kanskje vi burde ha en klistret tråd under utstyr som feks MANUALER eller UTSTYRSLINKER...? Der kan feks det ligge link til den Thetford siden jeg fant.. Eller finnes det slikt over alt ellers på andre campingsider..? (Jeg vet det gjør det)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 11:00

hpk skrev:
Må være feil når den er helt løs... (har tatt den ut)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 11:01

Bjornz skrev:
Ikke så erfaren camper, men er en rev på google..

http://www.thetford.com/HOME/CUSTOMERSUPPORT/ProductManuals/tabid/265/Default.aspx
Her finner du manualer til Thetford... Kanskje det er noe her som kan hjelpe..?
Takker for den, men jeg fant bare samme manual som den jeg har, og der viser det ingen indre deler....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 11:03

sveine skrev:
Hei Lars Egil.

Jeg hadde den samme løse delen i min forrige kassett. Det var på en Hobby 650 2006 mod. Dassen funket fint uten den, men jeg lurte lenge på hvor i tanken den skulle sitte fast og hva den var til.
Nå vet jeg iallefall hvor den normalt skal sitte på den nye kasetten.
Den skal stå foran den "plaststolpen" i den enden med lufteknappen. Altså mellom stolpen og veggen. Den skal også stå i normal T form med den rundede øverste delen mot stolpen. Den skal da altså ikke ha noe med de delene som sitter i flotøren.(ikke så lett å forklare dette men...)
Ett par plasthansker og tunga inni munnen får du den sikkert på plass Wink
Får prøve, og tunga skal garantert være inni munnen... Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 11:07

Bjornz skrev:
Forslag til forumregel..? Eller oppfordring til hvordan folk starter en tråd under kategorien Utstyr..?

Når man søker hjelp til en "gadget" opplys om hvilket produkt det gjelder..så langt det lar seg gjøre? I starten av denne tråd har starter skrevet Thetford toalett - løs flottør.
Bra det! Og mange vet sikkert at i en 06 Bjølle sitter det akkurat den doen. Og hva vogna heter er jo kjekt å vite...men det er jo doen som er problemet...
Om man feks skriver Thetford Toalett "Navn og nummer" Løs flottør vil det føre til at det blir lettere å spore "fix" av problemer/problemet. Da kan kanskje folk kunne søke&finne løsningen i en tidligere tråd.

Ikke det at det er hyggelig med en debatt Very Happy Men ofte er det fix`n vi vil ha..

Kanskje vi burde ha en klistret tråd under utstyr som feks MANUALER eller UTSTYRSLINKER...? Der kan feks det ligge link til den Thetford siden jeg fant.. Eller finnes det slikt over alt ellers på andre campingsider..? (Jeg vet det gjør det)
Fikset litt på headingen jeg... bedre nå?

Dersom vi skal ha tråder med linker så kan vi ikke ha det som nå med fritt frem for å putte inn linker i en lang tråd. Da bør kanskje en moderator ha ansvar for å legge inn linkene i det første innlegget etterhvert som linkene dukker opp uti en lang (skravle)tråd....?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Bjornz
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 11:16

Meget bedre ! Laughing
Ingen kritikk! Bare forslag til forbedring... Jeg jukser litt som moderator på et Renault-forum så jeg har litt erfaring med dette.

Jeg antok at du bare ville finne samme manual som du allerede hadde, siden du har en relativt ny vogn. Som sagt ingen rev på vogn..men ganske flink med google Very Happy

Og ja. Om man skal ha en linktråd må den være underlagt et hardt moderator regime. Men det er ikke verre enn at mod sletter alt som ikke er relevant ihht trådens intensjon..

Og..så kan det vel være at om det står, med uthevet skrift i trådstarten, at vi kan klare å moderere tastatur-diareen vår.....i akkurat de trådene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 21:05

Rune skrev:
hpk skrev:

Ikke for å skape usikkerhet mer enn nødvendig her nå, men min tank lager ingen dunkelyder når den blir tømt.
Klønete uttrykt av meg. Etter tømming fyller jeg på noen liter vann og rister tanken for å få ut siste rest av gørra. Da dunker det.

Tydeligvis noe som er feil med toaletten til Lars Egil
Til Toppen Go down
sveine
CARAVANER
CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 21:32

Jeg vil nå si at denn dingsen lar seg sette på plass. Så feilen er vel ikke sååå stor?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 21:36

Hei

er dere sikker på det ikke er den trykkventilen som dunker når dere rister, vet den kan lage noe lyd, men ellers er det vel ikke noe veldig med flotør nedi der????
Til Toppen Go down
Oddbjørn
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Antall Innlegg : 277
Registration date : 16.05.2008

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 21:46

Joda, skru bort lokket og kikk nedi, har gjort det på mitt Thetford, det lar seg ordne.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 22:16

Har ikke kommet så langt at jeg har studert problemstillingen nærmere, men av tilbakemeldingene her inne så ser det ut som om det skal gå greit Very Happy

Funker fint både med og uten, shit in = shit out Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sveine
CARAVANER
CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 22:34

Men siden vi snakker om skit Smile har jeg et spørsmål.
Har dere positiv erfaring med thetford rensemiddel? Den på rosa flaske. Kjøpte den her om dagen for å rense kassetten etter ferien. Blandingen stod i flere dager, men jeg ble ikke så imponert. Den var ikke gullende ren. Men resultatet var vel mere tilfredstillende. Selgeren påstod at dettestoffet skulle ta alt.
Jeg skyller alltid kassetten etter tømming til det bare kommer rent vann ut.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 22:39

Sveine

det er ikke den rosa en bruker til det..... den er til skyllevannet, det er vel lilla på den som renser...... og grønn eller blå til kloakken
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 22:42

Og når vi snakker grønn eller blå, hvilken foretrekkes? Jeg synes den grønne er best.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 22:43

Lars Egil skrev:
Og når vi snakker grønn eller blå, hvilken foretrekkes? Jeg synes den grønne er best.

Lars Egil

enig med deg der..... prøvde den blå, men det ble et engangstilfelle......
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 22:56

Jeg har også en flaske blå som kun blir brukt i nødstilfeller om jeg skulle være uheldig og gå tom for grønn guffe...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 22:58

den blå lukter alt for mye etter min nese, grønn takk

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 23:00

Lars Egil skrev:
Jeg har også en flaske blå som kun blir brukt i nødstilfeller om jeg skulle være uheldig og gå tom for grønn guffe...

Lars Egil

ga'n vekk jeg, til en som var tom...... sørger for å ikke gå tom for den grønne..... har to fulle framme i kassa her.....
Til Toppen Go down
sveine
CARAVANER
CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 23:18

Vegard skrev:
Sveine

det er ikke den rosa en bruker til det..... den er til skyllevannet, det er vel lilla på den som renser...... og grønn eller blå til kloakken

Ok... lilla var det Smile , og det var den jeg brukte.
Ellers bruker jeg også grønn i kloakken.

Men var det inge som hadde erfaringer om rensestoffet? Lurer bare på om jeg ikke gjorde jobben rett. 120 ml og full tank med vann.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Tir 5 Aug 2008 - 23:28

sveine skrev:
Vegard skrev:
Sveine

Men var det inge som hadde erfaringer om rensestoffet? Lurer bare på om jeg ikke gjorde jobben rett. 120 ml og full tank med vann.

Har kjøpt, men ikke prøvd.
Har også hørt at det skal bli gullende rent.
Kom gjerne tilbake med mer opplysninger om du prøver igjen.

Vis Medlemmets Profil
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male
Antall Innlegg : 788
Registration date : 16.05.2007

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Ons 6 Aug 2008 - 0:29

Personlig har jeg brukt posene til Thetford til å ha i toalettet. Suverene... Nesten luktfritt når en tømmer!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Ons 6 Aug 2008 - 10:09

sveine skrev:
Vegard skrev:
Sveine

Jeg har brukt rensestoffet. Tanken blir som ny innvendig. Husker ikke doseringen i hodet, men jeg fyller ikke tanken helt full med vann. Må være igjen litt luft så det får skvulpet. Fyll opp før du reiser hjem etter en tur og la norske veger gjøre jobben.

Bruker også posene i tanken i stedet for grønn væske. Synes de gir bedre lukt og er enklere å bruke.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Ons 6 Aug 2008 - 10:29

hpk skrev:
sveine skrev:
Vegard skrev:
Sveine

Jeg har brukt rensestoffet. Tanken blir som ny innvendig. Husker ikke doseringen i hodet, men jeg fyller ikke tanken helt full med vann. Må være igjen litt luft så det får skvulpet. Fyll opp før du reiser hjem etter en tur og la norske veger gjøre jobben.

Bruker også posene i tanken i stedet for grønn væske. Synes de gir bedre lukt og er enklere å bruke.

Den grønne guffa har så langt vert en favoritt.
Den blå er såkallt "weekend guffe" og ikke beregnet å stå på tanken i mer et par dager før tømming.
Men, den grønne lukter gjennom flaska ved lagring og blir derfor lagret i gasskassa. Er disse posene bedre på dette området? Kan de lagres inne uten gi assosiasjoner til vogner fra tidlig 80-tall med porta potti?
Skjønner ikke hvorfor jeg drar den sammenligningen, men har vert inni en del eldre vogner som har blitt brukt som arbeidsbrakker ol. Der var "alltid" denne lukten fremtredende.

Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør   Today at 3:04

Til Toppen Go down

Thetford toalett (C402/C403) - løs flottør
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1