CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Hobby Kvalitet

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Søn 6 Mai 2007 - 23:34

Oi Fred

i følge forhandleren min så skulle speila og ledningene til de blå lysa løftes forsiktig ut på bak siden før man borret og monterte gjennom gående skruer!!

men jeg bruker mye heller tre skruer hvis det går ann!!
hvor tjukk vil du si den veggen er?

er litt skeptisk til å feste en så tung ting som et tv, uten å bruke gjennomgående skruer, spessielt når jeg skal ut å kjøre på dårlige Norske veier!
kjipt hvis det detter ned, under kjøring!
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Søn 6 Mai 2007 - 23:42

Morten t

I følge min forhandler så har dem bare borret hull med 12mm treskrue.

Så jeg tok bare å satte igang jeg. Visste ikke om tipset om å ta ut speilene engang jeg Smile
Men skrur man sakte med drillen, skjer det uansett ingenting. For det er mellomrom mellom platen og speilet.
Platen er vel ca. 10-12 mm. og veggfestet til skjermen er jo litt kraftig. Så 16mm skruen går ikke så mye igjennom likevel.

4 skruer som skal holde TV holder det. Vet ikke akkurat vekta på TV, men den er ikke tung
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

Suspect fred tar en tur innom forhandleren (maco fritid) i morra for å høre hvordan de mener den tv`n burde monteres!
hvis de fraråder å montere med tre skruer får du beskjed!!
kjipt å ødelegge den flotte tv`n og kanskje kjøkken benken under kjøring!!
vi snakkes Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
fred
Gjest

Når det gjelder kjøring, ville jeg uavhengig huket ut tv!
Men det er meg da.... Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Søn 6 Mai 2007 - 23:45

helt klart den greieste måten å montere det på sånn som du har gjort det, men klok av skade tar jeg ingen sjanser!!!

artig å høre hva de sier!! mener de sa de brukte gjennomgående skruer!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Søn 6 Mai 2007 - 23:48

det veggfeste jeg har er det ikke mulig å bare hekte av tv`n??
det er skrudd på i alle ender!!!

hmmm her må det litt undersøking og planlegging til hehe!!
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Søn 6 Mai 2007 - 23:56

Morten t

Jeg har montert med dette festet. både for 75 og 100mm fester.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122734
Koster 200.- kroner og er todelt!
Veldig praktisk i slike trange hull.. ellers blir det problematisk med monteringen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Man 7 Mai 2007 - 10:25

Fred

det feste jeg har fikk jeg med hos forhandleren, det var det de brukte, det går å bruke i flere forskjellige lengder og kan vris i alle retninger!
tror prisen er 5-600kr.

det så jo mye enklere ut det du hadde!!
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Man 7 Mai 2007 - 10:50

Morten t

Og ikke minst rimeligere!!!
600 spenn for et veggfeste synes jeg nå er drøyt ja!

Viktig for enkelhetens skyld at veggfestet er 2delt!
Når vognen er i bevegelse langs vei, ville jeg uansett veggfeste huket ut skjermen.
Veldig enkel løsning jeg har brukt, slik at det med enkelhet kan kobles til og fra det man ønsker
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Man 7 Mai 2007 - 10:58

skal som sagt innom maco i dag så jeg får høre hva de anbefaler!
hvis jeg kan bruke et enklere feste, som er lett å hekte av gjør jeg det!!
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!

Male
Antall Innlegg : 2000
Registration date : 28.03.2007

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 15:20

fred skrev:
Vegard skrev:
fred skrev:
Bubbe og Morten t

Klart 2007 modellen holder mål!
Er jo den jeveste vogna som er laget! Smile
Å billig ved siden av!!!

hehe

He-he-he

Et sjefs-argument jeg stadig har hørt hos FORD også.... vel vitende om at de mere enn godt vet at jeg sleit med akkurat det samme, som de fleste andre ford-eiere....

Vegard

Såvidt meg bekjent, har det ikke dukket opp mange feil på 2007 modellen enda Smile
Så optimismen er absolutt tilstede her i Sandefjord Smile... eller skal vi si på Beverøya hvor'n står nå Smile

Det ække så rart da fred, det er jo ingen som får levert disse vognene jo....naboen min går på 6' overtidsuka nå Shocked Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
fred
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 15:29

Pondus

Er vel noen som sliter med levering ja. Men har allerde siste ukene sett flere og flere 2007 på veien Smile

Men Lara... uff uff...
Magne har jo levert ut mange så vidt meg bekjent!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 15:46

Noen venner av oss fikk en 2007 modell i januar/februar.

Veldig fornøyd med vogn og forhandler, men en del småtterier er utbedret og det er bestilt ny steikeovn, original montert gir nesten ingen varme (under 1000 W??) bruker en time for 1/2 stekte rundstykker!!

Det er bestilt nye dører til overskap i kjøkken (alldri i verden om de kommer til å passe!!) og forhandler regner med at hele skapet må byttes.

Ser jo en god del forbedringer fra tidligere modeller!

jkl
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 15:49

jkl.

Hvorfor måtte de dørene byttes ut,og hvorfor tror du de nye ikke passer.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 15:53

Arve

Sitter jo i tre forskjellige høyder og spriker i "alle" retninger.
Kommer nok ikke til å kan justeres, selv med nye dører.

"Glass" skapet på hjørnet over benken er også feilstøpt / spenninger i plasten eller hva vet jeg, men også den spriker med et par cm. (20 mm!) i bunn og ca. 1/2 cm i toppen.

jkl
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 15:59

jkl.

Ok,synd å høre.Noe dritt for eieren.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 16:02

ARVE skrev:
jkl.

Ok,synd å høre.Noe dritt for eieren.

Joda, med de er såpass fornøyd med forhandleres håndtering av utbedringene, at det går greit............. så langt.

jkl
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 16:06

jkl.

Har du gått de nye Hobbyene i sømmene og sammenlignet med Kaben din ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 16:11

Hei

vedr leveringsproblemer, så er jo dette nå noe som angår flere merker... Jeg har en kjenning som har bestillt Dethleffs, og der var jo og produksjonen forsinket pga en underlevrandør.

Nå er altså vogn ferdig, og står i Kiel. Men..... så kommer det store MEN....

Det er 102 vogner før deres vogn, i køen, som venter på transport til norge. I avtalen som eksisterer med fergeselskapene, og pris, så er det tatt utgangspungt i størst mulig utskiping før turist-sesongen.... fergeselskapene er nemlig kun forpliktet i henhold til avtalen, og ta med to vogner pr seiling nå fremover...

Vår kjenning fikk vite dette, etter å ha styrt og rotet med dette, ganske irritert...

Men, siden produksjonen så ble såpass forsinket, så er altså transporten over dammen, blitt flaskehalsen... Fergeselskapene, frakter jo selvsagt ikke mere lavpris-avtaler enn de er nødt til, når de nå får fyllt opp fergene uansett...

Vår kjenninng tar derfor ferga til Kiel nå i helga, kjører ut av båten, henger vogna på sin egen bil, og tar samme ferge hjem igjen.... dette for at ferien ikke skal bli ødelagt, siden de er vognløse, etter å ha solgt den forrige vogna.... de var lovet å få vogna si i påsken.....

Denne turen ned og opp, er noe han fullstendig selv må koste, da det foreligger en transportavtale på vogna...

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 16:13

Vegard.

Vognløs er jo tortur.Har du kikka noe på '07 modellene av Hobby,og sammenligna med de eldre,som du ofte har mekka på ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 16:18

Arve

har ikke fått kikka på de så grundig som jeg skulle ønske, for da må jeg innom Grimstad.... det er noe mellom meg og den forhandleren, som gjør at jeg ikke setter mine bein der.... har prøvd noen ganger, også vært kunde der, men de ønsker ikke meg i hvertfall....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 16:27

ARVE skrev:
jkl.

Har kikket litt både her og der i Hobby'en, men det blir for dumt å sammenligne.

To ulike vogner med ulik pris!
Skal min være dobbelt så bra, for at være best Very Happy

jkl
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 16:39

jkl og Vegard.

Greit at det er forskjeller på hvordan lufta sirkulerer o.l. på Hobby og nordisk,men siden mange mener at kvaliteten på interiøret nå har blitt bedre,så hadde det kanskje vært relevant å sammenligne på de parameterne ??

Jeg synes jo f.eks at Kaben min ikke er så gedigen som Bjølsethene var i detaljkvaliteten på endel ting,som jeg før har nevnt.

Hvordan er innfestninger av skap,vegger på en Hobby,kontra Kabe f.eks.

Hva slags materialer brukt ?,o.s.v.

Bjølseth brukte jo ekte treverk i møbeloverflatene,mens Kabe bruker folie.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male
Antall Innlegg : 788
Registration date : 16.05.2007

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 23:27

Arve

Det er nok lite heltre i en Hobby! Men det kan virke som om sponen som er brukt har blir noe mer bastant (MDF-aktig) en tidligere.

Siden jeg ikke har vært inne i en moderne Bjølseth ever, så aer sammenlignings grunnlaget så syltynt som det kan få blitt!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 23:51

Noe som virkelig hadde vært inntresant!
er å fått tak i en oversikt over hva Hobby bruker av materialer/ inventar på en vogn! og kostnad/ utg. på disse
og fått samme listen på de andre merkene og!
like stor vogn med nogen lunde samme utstyrs nivå!

også sammenlignet materialer/ priser

da kunne man virkelig sett hvor de nordiske er dyrere, og samtidig sett hvor Hobby har spart inn på f.eks Veggplater, isolasjon, hengsler osv...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 23:54

Morten t skrev:
Noe som virkelig hadde vært inntresant!
er å fått tak i en oversikt over hva Hobby bruker av materialer/ inventar på en vogn! og kostnad/ utg. på disse
og fått samme listen på de andre merkene og!
like stor vogn med nogen lunde samme utstyrs nivå!

også sammenlignet materialer/ priser

da kunne man virkelig sett hvor de nordiske er dyrere, og samtidig sett hvor Hobby har spart inn på f.eks Veggplater, isolasjon, hengsler osv...
akkurat det kan jeg og vegard komme å vise dere i detalj

fred
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Tor 7 Jun 2007 - 23:59

jkl skrev:
ARVE skrev:
jkl.

Har kikket litt både her og der i Hobby'en, men det blir for dumt å sammenligne.

jkl

That's right. Dobbelt så bra Smile er dem det?
En betaler kanskje litt for navnet også?
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!

Female
Antall Innlegg : 2369
Registration date : 21.05.2007

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Fre 8 Jun 2007 - 0:51

fred skrev:
jkl skrev:
ARVE skrev:
jkl.

jkl

That's right. Dobbelt så bra Smile er dem det?
En betaler kanskje litt for navnet også?

Jeg tror ikke de er dobbelt så bra, det er jo litt naivt å tro.. (heller 3 gang så bra)
Kan ikke skjønne at noen skal kjøpe vogn for navnet sin del Question .. Ikke akkurat noe klenodium å eie en nordisk liksom.. Krylle jo av dem å rundt om kring.. De fleste kjøper vel det de liker eller har behov for.. Noen ganger kjøper man rett å slett bare fordi man har lyst lol! . Er jo lov det å lol! Ikke er det noe status å eie dyrere vogn heller, banken har jo nok av peng Laughing Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pondus
BARON!
BARON!

Male
Antall Innlegg : 2000
Registration date : 28.03.2007

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Fre 8 Jun 2007 - 0:56

SKjønner i grunn ikke vitsen med å diskutere dette i en evighet jeg heller. Håper CV folk trives i sine respektive vogne uten å se skjevt på hverandre pga vogna vi har. Skulle det motsatte være tilfelle, ja så lever CV folket opp til Et HARRY stempel spør du meg affraid
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Fre 8 Jun 2007 - 6:57

Pondus.

Meget enig i det der ja.Men samtidig så er det så mye synsing og meninger,uten at mange kan si spesifikt hva som utgjør en meget stor prisforskjell.Så en ordentlig test,av fagfolk som kan se forskjellen på billige og høyverdige materialer,hadde uansett vært av interesse.Ikke for å slå seg på brøstet for å kunne fortelle om hvor fantastisk min Kabe er og hvor elendig et annet merke måtte være.

Jeg skulle gjerne fått bevist at en '07 Hobby er bedre enn de gamle,og jeg unner av hele mitt skrøpelige hjerte,Fred og Morten t, m.fl, et utmerket vognliv i sine nye vogner.

Luftspalter og annet som gjør at lufta sirkulerer bedre i en nordisk,koster jo ikke noe,bare litt omtanke og kunnskap.

Om det er frest ut litt ekstra her og der på et overskap på en nordisk vogn,så er det helt gratis.Bare å programmere fresen det ? Eller hur ???

Jeg ser endel kjipe løsninger her og der på Kaben min,så jeg lurer jo på hvorfor den koster det doble av en Hobby.Isolasjonen vet jeg er dyr,men ikke SÅ dyr.

Mens Bjølseth hadde rustfrie kraner på kjøkken og bad,så er det på Onyx'en billig plast,som tåler nix.Bare et eksempel på hvor det er spart penger.

Og som før nevnt,billigere vannpumpe enn på Bjølseth.

Jeg liker å få frem både gode og dårlige sider ved vognene,enten jeg eier dem,eller ikke.
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Fre 8 Jun 2007 - 7:38

Pondus skrev:
SKjønner i grunn ikke vitsen med å diskutere dette i en evighet jeg heller. Håper CV folk trives i sine respektive vogne uten å se skjevt på hverandre pga vogna vi har. Skulle det motsatte være tilfelle, ja så lever CV folket opp til Et HARRY stempel spør du meg affraid

Tror nok det er mest fordi det har blitt sånn. Mest gøy, og lite alvor tror jeg.
Slik er det med biler, TV'er, Stereo bla. bla...
Så lenge ting virker er nok de fleste fornøyd tenker jeg Smile
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Fre 8 Jun 2007 - 8:14

Er hobby blitt bedre. Å sammenligne mot andre Vogner blir litt feil i denne sammenheng.
Ville vært mer aktuellt å sammenligne 2007 mot tidligere modeller av hobbyen. Da først vil man kunne se hvilke fremskritt som er gjordt.
Samme vil være aktuellt for andre merker også.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
fred
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Fre 8 Jun 2007 - 8:16

De sammenligningene jeg har gjort mot de som står rundt meg på Bever'n så ser jeg ingen tilbakegang i allefall.
Eneste er de "tyske" lyspærene i vogna... må vel sikkert bytte 5-6 pærer nå.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Fre 8 Jun 2007 - 8:37

Johnny U skrev:
Er hobby blitt bedre. Å sammenligne mot andre Vogner blir litt feil i denne sammenheng.
Ville vært mer aktuellt å sammenligne 2007 mot tidligere modeller av hobbyen. Da først vil man kunne se hvilke fremskritt som er gjordt.

Johnny U.

Hvorfor blir det feil å sammenligne,om Hobby nå er på høyde med de andre,som mange påstår ?

Mener du da at de fremdeles er såpass mye dårligere at det er irrellevant å sammenligne med nordiske,på interiør f.eks. ?

Jeg skjønner ikke helt dette jeg.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Fre 8 Jun 2007 - 9:38

ARVE skrev:
Johnny U skrev:

Johnny U.

Hvorfor blir det feil å sammenligne,om Hobby nå er på høyde med de andre,som mange påstår ?

Mener du da at de fremdeles er såpass mye dårligere at det er irrellevant å sammenligne med nordiske,på interiør f.eks. ?

Jeg skjønner ikke helt dette jeg.

Tror ikke dette er strategien til hobby.
Deres konkurranse strategi er helt klart pris og påvirkning. Det er pris samt det som kalles påvirkning eller plassering som det fokuseres på i markedsføring.
Hva som er kvalitet er hvordan kvalitet deffineres.
Med plassering menes hvilke kundegrupper som man ønsker å nå og her kommer også pris inn. her er jo salgstallene klare på at hobby gjør en god jobb.

Skulle nordiske merker konkurrere på pris ville de måtte gjøre en del ting anderledes.

Vi ser faktisk at det samme skjer i andre sammenhenger innen bilbransjen, båtmarkedet, bolig osv.

Dette kalles populert at markedskreftene styrer utviklingen.
Så at hobby vil bli identisk kabe eller andre nordiske vogner har jeg ingen tro på.
At Hobby er en elendig vogn er jeg heller ikke enig i men mye kunne selvsagt ønskes bedre.
Slik er degt med bilene våre også. Alltid noe som vi ønsker bedre og når noe går i stykker så raser vi over verkstedpriser og annet grums.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content

PosteTema: Re: Hobby Kvalitet   Today at 23:22

Til Toppen Go down

Hobby Kvalitet
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 6 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next