CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Bjølseth 2009

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Ons 23 Jul 2008 - 15:30

Rune.

Jeg er på jobb !!!!!!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Ons 23 Jul 2008 - 15:53

ARVE skrev:
Rune.

Jeg er på jobb !!!!!!

Hobby, da kan man ha lange og lengre ferier.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn Online
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Ons 23 Jul 2008 - 15:59

Johnny skrev:
ARVE skrev:
Rune.

Jeg er på jobb !!!!!!

Hobby, da kan man ha lange og lengre ferier.

lol! lol! lol! lol! lol! cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Ons 23 Jul 2008 - 16:03

Johnny.

Hehe,går bra med Bjølle og det vettu.Har nå hatt tre uker fri,jobber en uke,og skal ha en og en halv uke fri fra fredag.

Hm,hva skal man finne på mon tro ? Madammen har ikke fri.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Ons 23 Jul 2008 - 16:56

ARVE skrev:
Johnny.

Hehe,går bra med Bjølle og det vettu.Har nå hatt tre uker fri,jobber en uke,og skal ha en og en halv uke fri fra fredag.

Benytte sjansen til en aleneferie.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn Online
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Ons 23 Jul 2008 - 22:54

ARVE skrev:
Johnny.

er vel hjul på vogna selv om sjefen jobber

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Tor 24 Jul 2008 - 0:17

ARVE skrev:
Rune.

Jeg er på jobb !!!!!!

...he he, tenker egentlig mest på de generasjonene som kommer etter oss nå..... fanken meg så late mangen av de krapyla at jeg blir sprø... Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Tor 24 Jul 2008 - 6:54

Johnny.

Jepp,blir noen ungkarsdager i Bjøllen tenker jeg.

Jan.

Hm,har tenkt tanken på å hekte på reisevogna igjen ja,men fikk meg en j...l i ryggen for en ukes tid siden,og kiropraktoren sliter med å få alt på plass igjen,så jeg vet ikke om det er så lurt å dra med vogn alene da.

Kunne jo fanden ikke stå oppreist på flere dager den siste ferieuka.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Tor 24 Jul 2008 - 6:56

Rune.

Late ja !!!!! Ser kylling-generasjonen her på jobben og."Åh har så vondt i huet i dag","Føler meg litt kvalm i dag".Og så er tredager'n der,mens de er på by'n og drar damer og koser seg.

Kommer for seint når det passer dem,og har tydeligvis en vekkerklokke med et annet decibelnivå enn det jeg har.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Tor 24 Jul 2008 - 12:08

ARVE skrev:
Johnny.

Jan.

Hm,har tenkt tanken på å hekte på reisevogna igjen ja,men fikk meg en j...l i ryggen for en ukes tid siden,og kiropraktoren sliter med å få alt på plass igjen,så jeg vet ikke om det er så lurt å dra med vogn alene da.

Shocked scratch nei du får kjøre i lille bjølle da, er vel ikke så ille å være der heller skulle jeg mene

Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Tor 24 Jul 2008 - 12:12

ARVE skrev:
Rune.

Late ja !!!!! Ser kylling-generasjonen her på jobben og."Åh har så vondt i huet i dag","Føler meg litt kvalm i dag".Og så er tredager'n der,mens de er på by'n og drar damer og koser seg.

Kommer for seint når det passer dem,og har tydeligvis en vekkerklokke med et annet decibelnivå enn det jeg har.
vi har en sånn kar hos oss og på jobb.
notorisk sen om morgenen, jobber sent og er lite kraft i.
men slik er det vel med oppblåste body-buildere Evil or Very Mad
fyren er dobbelt så stor som meg i muskelmasse, men har bare halve styrken.
100 kilos betongklosser greier han ikke mer enn to av før det er tomt for krefter, da en i gangen, men likevel Evil or Very Mad

rart det der med dagens ungdom for på tross av alt dette så er de verdensmestre og tror de er uerstattelige

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Tor 24 Jul 2008 - 13:47

Jan skrev:
ARVE skrev:
Johnny.

Jan.

Shocked scratch nei du får kjøre i lille bjølle da, er vel ikke så ille å være der heller skulle jeg mene

Jan.

Skal nok klare å kose meg der jeg vettu.

Deilig med noen dager alene innimellom og.Dessuten er flere av naboene der og,så man er jo ikke alene på plassen.

Kanskje jeg drar og besøker Ulla en tur og.Litt spent på den plassen der,......og Ulla.Hehe....... cheers cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Tor 24 Jul 2008 - 13:49

Jan skrev:
ARVE skrev:
Rune.

100 kilos betongklosser greier han ikke mer enn to av før det er tomt for krefter, da en i gangen, men likevel Evil or Very Mad

rart det der med dagens ungdom for på tross av alt dette så er de verdensmestre og tror de er uerstattelige

Jan.

Jepp,ikke noe problem med egoet deres.Ikke sånne beskjedne karer som deg og meg.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Tor 24 Jul 2008 - 14:18

ARVE skrev:
Jan skrev:
ARVE skrev:
Rune.

Jan.

Jepp,ikke noe problem med egoet deres.Ikke sånne beskjedne karer som deg og meg.
fåmælte er vi jo og, nei livet er til for å nytes når man har fri, ikke når man har jobb å gjøre
spørs om det ikke er 790 man må kjøpe, men sjefen sier nei.
hun synes de er for hvite inni scratch
men mørkt og tungt det vil hun ikke ha
forstå det den som kan............................ jeg gjør ikke

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Tor 24 Jul 2008 - 22:48

Jan.

Hehe,ja,ikke bare VIP'ene til Dethleffs som splitter når det gjelder smak og behag.

Jeg var jo absolutt ingen Bjølle-fan før,og lo av folk som priset disse vognene som gud himself på messene for endel år siden.

Og for meg så var det utenkelig å skulle eie en sånn "brakke" noen gang.Men da naboene på campen i Seljord,hvor vi lå i 9 år,maste og maste om disse Jømna-plankene,så tenkte jeg,ja,ja,får dra til Kongsberg og glane litt da.For disse naboene var jo så vanvittig fornøyde med sine kjære Bjøller,og vi hadde hatt masse dritt med flere vogner av merkene Solifer og Cabby.

Og dermed var det gjort.Bak fasadene av det litt trauste,var det ingen snarveier,hvor plast og billig skit holdt innredning sammen,som på de andre vi hadde hatt.Ekte treverk,og ikke folie i møbeloverflater.Shit,jeg var solgt mann.Og jeg som sarkastisk gikk på messer,og prata skit om "Bjølseth-menigheten"

Og nå er jeg endel av den "menigheten" selv,og går ekkelt,smilende rundt,og lovpriser på samme måte som de jeg nesten så ned på for endel år siden.

Ohhhh Bjølle,you're simply the best !!!!!
Til Toppen Go down
ot

Antall Innlegg : 1
Registration date : 22.07.2008

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 10:34

Sjansen for at Bjølseth gjenoppstår er vel liten.....men hvordan skulle den nye vært da? Gutta på Jømna har jo kompetansen....helt klart....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 13:32

ot.

Hm,og hvem skal sponse dette "ballet" mon tro ???????

Med en produsksjon på rundt 200 vogner,som de vel hadde på slutten,er det jo ikke mye å bli feit av.

Og skal man igjen bygge vogner,med det samme håndtverksmessige preget,som krevde flest timer pr. vogn av samtlige vogner på markedet,å produsere.

Eller vil man bygge en vogn med kontinentalt preg,med endel "snarveier",med bruk av billigere materialer,og en lavere kvalitet enn på de orginale Bjøllene.

Hva forventer man egentlig av dette ? Bjølle-folket vil ha god gammaldags kvalitet,og resten gir vel egentlig f.... i hele greia.

Så da står man igjen med "menigheta",som krever intet annet enn et premiumsprodukt,med solid håndtverk,og det ypperste av materialvalg.....,som før.

Og hvorfor skulle det så gå bedre denne gang ? Menigheta er vel begrensa,så de store massene står vel ikke i kø for dette.

Men om det er noe reelt i dette,ønsker jeg av hele mitt hjerte og sjel at Vidar og co. får til noe.Jeg skal stå først i køen på den messa hvor dette produktet blir presentert.Mulig jeg må sloss litt med Vegard om førsteplassen i køen,men vi kan vel gå inn,side by side.Ikke sant Vegard ??????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 18:06

ARVE skrev:
ot.

Hm,og hvem skal sponse dette "ballet" mon tro ???????

Med en produsksjon på rundt 200 vogner,som de vel hadde på slutten,er det jo ikke mye å bli feit av.

Og skal man igjen bygge vogner,med det samme håndtverksmessige preget,som krevde flest timer pr. vogn av samtlige vogner på markedet,å produsere.

Eller vil man bygge en vogn med kontinentalt preg,med endel "snarveier",med bruk av billigere materialer,og en lavere kvalitet enn på de orginale Bjøllene.

Hva forventer man egentlig av dette ? Bjølle-folket vil ha god gammaldags kvalitet,og resten gir vel egentlig f.... i hele greia.

Så da står man igjen med "menigheta",som krever intet annet enn et premiumsprodukt,med solid håndtverk,og det ypperste av materialvalg.....,som før.

Og hvorfor skulle det så gå bedre denne gang ? Menigheta er vel begrensa,så de store massene står vel ikke i kø for dette.

Men om det er noe reelt i dette,ønsker jeg av hele mitt hjerte og sjel at Vidar og co. får til noe.Jeg skal stå først i køen på den messa hvor dette produktet blir presentert.Mulig jeg må sloss litt med Vegard om førsteplassen i køen,men vi kan vel gå inn,side by side.Ikke sant Vegard ??????

Arve

så absolutt, men forutsatt at de slipper oss inn kjøreporten..... for det går ikke med begge oss inn samma dør.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 18:10

Vegard.

Ok,du kan gå først.Vel fortjent,da du har kriga lengre på nett for Bjølseth enn meg.Hehe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 18:12

ARVE skrev:
Vegard.

Ok,du kan gå først.Vel fortjent,da du har kriga lengre på nett for Bjølseth enn meg.Hehe.

Arve

He-he...... men la oss ta kjøreporten da....... ikke noe vits å trekke seg.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 18:14

Vegard.

Den er grei.Tror vi skal kose oss med gromvognene våre,og la det skje,det som måtte komme.

Har jo vogner i mange år ennå vi.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 18:15

ARVE skrev:
Vegard.

Den er grei.Tror vi skal kose oss med gromvognene våre,og la det skje,det som måtte komme.

Har jo vogner i mange år ennå vi.

oh, Yeahhhhhhhh
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 18:30

Har dere spist fleinsopp nå igjen hehe

Hvilken rykter er det nå dere er servert.....det eneste eg har sett er arbeidsbrakken de lager på jømna....kanskje den hadde fungert som driter hengende etter 790,en
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 18:48

Harald.

Nja.....,unge Jan fra nord kom med noen opplysninger,så du får konfrontere ham med dette.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 18:52

Vokser vel fleinsopp der også da:o)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 18:54

Harald.

Er vel harsk hval han har overdosa på !!!!
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 19:00

Om eg skal spekulere litt.....

Noen ny egen produksjon tror eg ikke på.

Men at de kanskje blir hovedimportør for ett merke ville eg funnet meget sannsynlig slik at de har flere ben å stå på.
Eller forhandler for ett merke.....

Nesten rart de ikke allerede har blitt det spør du meg.....for bedre utgangspunkt skal man lete lenge etter
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 19:04

Harald.

Tja,kanskje det.

Man skal vel ha gode nerver for å starte opp en vognproduksjon der igjen i hvert fall.

Mye av produksjonsutstyret er jo ikke der lenger heller.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 19:38

ARVE skrev:
Harald.

nei den sender vi til østlandet

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 19:42

Jan skrev:
ARVE skrev:
Harald.

Jan

tror ganske mange forståsegpåere her på forumet har smakt på den harske hvalen...... jeg har smakt på ganske mange hvaler her oppe....... IKKE EN HAR HATT ANTYDNINGER TIL TRANSMAK!!!!!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 19:44

Vegard.

Er jo sunt med tran.

Tran og eimen av Jømna-plank er helsekost godt som noe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 19:51

ARVE skrev:
Vegard.

Er jo sunt med tran.

Tran og eimen av Jømna-plank er helsekost godt som noe.

Arve

Tran er noe helvetes greier........ og er mer egnet til å smøre propelldrev med, enn å ha i folk...... og skal det i folk, bør det settes med klystèr, inn bakveien...... langt inn og.......
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 19:52

Vegard skrev:
Jan skrev:
ARVE skrev:
Harald.

Jan

tror ganske mange forståsegpåere her på forumet har smakt på den harske hvalen...... jeg har smakt på ganske mange hvaler her oppe....... IKKE EN HAR HATT ANTYDNINGER TIL TRANSMAK!!!!!!!!!
eneste kjøttet jeg har smakt med transmak var noe 5-6 år gammelt som vi ikke visste før etterpå at det var så gammelt.
altså gammelt kjøtt smaker tran, ferskt gjør ikke

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 19:54

Vegard.

Går greit med tran når jeg skyller den ned med et melkeglass med akkevitt.God gamml tradisjon i Bjøllen !!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Fre 8 Aug 2008 - 19:56

Jan skrev:
Vegard skrev:
Jan skrev:
ARVE skrev:
Harald.

Jan

eneste kjøttet jeg har smakt med transmak var noe 5-6 år gammelt som vi ikke visste før etterpå at det var så gammelt.
altså gammelt kjøtt smaker tran, ferskt gjør ikke

Jan

Da kjøres det gamle hvalkjøttet garantert til Kristiansund og øyene der omkring..... for der var det jo ei som messet om at de beste kokkene hadde laget hvalkjøtt til henne, og det smakte tran, sa hun......

for det minner mere om det flotteste kalvekjøtt syntes jeg.....
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Bjølseth 2009   Today at 9:49

Til Toppen Go down

Bjølseth 2009
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next