CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Anbefalte trekkbiler for vogn med tillatt totalvekt 2200kg

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
ovik

Antall Innlegg : 9
Registration date : 31.03.2014

PosteTema: Re: Anbefalte trekkbiler for vogn med tillatt totalvekt 2200kg   Man 31 Mar 2014 - 16:30

Jeg kjører Landrover Discovery 3 - tillatt hengervekt er 3.5 tonn. Ny 2.2 tonns vogn kommer til våren.

Et meget hederlig alternativ ville være en VW multivan eller transporter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Male
Antall Innlegg : 286
Registration date : 17.03.2012

PosteTema: Re: Anbefalte trekkbiler for vogn med tillatt totalvekt 2200kg   Søn 22 Jun 2014 - 15:22

ovik skrev:
Jeg kjører Landrover Discovery 3 - tillatt hengervekt er 3.5 tonn. Ny 2.2 tonns vogn kommer til våren.

Har tittet litt på Discovery. Tøffe biler med V6 nam nam Smile Men hvordan er kvaliteten? Har vel vært litt frynsete på motor og gir?
Kjenner en som har Discovery 2012 eller 13 og den har bytta motor FØR 50000km
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER

Male
Antall Innlegg : 34
Registration date : 01.06.2011

PosteTema: Re: Anbefalte trekkbiler for vogn med tillatt totalvekt 2200kg   Tir 24 Jun 2014 - 23:18

Jeg kjører mercedes ml. Tillatt hengervekt på ca 3250, husker ikke eksakt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ovik

Antall Innlegg : 9
Registration date : 31.03.2014

PosteTema: Re: Anbefalte trekkbiler for vogn med tillatt totalvekt 2200kg   Man 1 Sep 2014 - 11:16

hobby 650 kfu skrev:
ovik skrev:

Har tittet litt på Discovery. Tøffe biler med V6 nam nam Smile Men hvordan er kvaliteten? Har vel vært litt frynsete på motor og gir?
Kjenner en som har Discovery 2012 eller 13 og den har bytta motor FØR 50000km

Min bil har gått 215000 km uten spesielle problemer. Jeg kjører mye med tilhenger, 700 mil med Hobby 650 Uff i sommer. Bra trekkraft og håndtering generelt. Luftfjæring med mulighet for å heve/senke er fint å ha når en skal håndtere store tilhengere.

Så vidt jeg kan se (og jeg følger godt med på Landroverfeltet) har ikke disse bilene noen spesielle problemer hverken med gearkasse eller motor.

Motoren finnes i forskjellige varianter i andre biler også, og gearkassen er en ZF kasse som også finnes i biler som BMW X5 og diverse Jaguar modeller.

Jeg mener kvaliteten er sammenlignbar med andre biler.

Det er en stor, tung bil med mye elektronikk. De er mye smått og stort som kan gå i stykker, men det holder bra dersom bilen får normal vedlikehold.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Anbefalte trekkbiler for vogn med tillatt totalvekt 2200kg   Today at 5:00

Til Toppen Go down

Anbefalte trekkbiler for vogn med tillatt totalvekt 2200kg
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2