CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

VW Multivan 2,5 TDi

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Søn 21 Jun 2009 - 23:57

May-Britt skrev:
Tja......var på vekta med tom bil i dag.......

I vognkortet står det egenvekt MED fører 2374kg........

På vekta UTEN fører var bilen 2580kg Shocked Shocked .........greit å vite før en skal laste til ferien.......
så tung? scratch er 500 kilo mer enn hva jeg hadde trodd
men tung bil forran vogna er da aldri et minus så lenge man vet om det
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Fre 31 Jul 2009 - 20:57

Får vel gi bilen litt velfortjent ros ...... etter 6354km med vogna bak i sommer......ikke så mye å si......den drar som en helt, skikkelig bra drag i motbakkene...... lå i 5. og 6. gir mesteparten av ferien.....
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Fre 31 Jul 2009 - 22:48

Skulle ønske eg kunne sagt det samme hehe
Like fornøyd som deg untatt en styredings til girkassen som Volvo ikke kunne fixe på ukesvis, hadde Volvo hatt litt service hadde ikke dette vært noe problem.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Fre 31 Jul 2009 - 22:51

Jan skrev:
May-Britt skrev:
Tja......var på vekta med tom bil i dag.......

I vognkortet står det egenvekt MED fører 2374kg........

På vekta UTEN fører var bilen 2580kg Shocked Shocked .........greit å vite før en skal laste til ferien.......
så tung? scratch er 500 kilo mer enn hva jeg hadde trodd
men tung bil forran vogna er da aldri et minus så lenge man vet om det

På tide å rydde.......Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Lør 1 Aug 2009 - 20:00

Harald skrev:
Skulle ønske eg kunne sagt det samme hehe
Like fornøyd som deg untatt en styredings til girkassen som Volvo ikke kunne fixe på ukesvis, hadde Volvo hatt litt service hadde ikke dette vært noe problem.

Syns det er merkelig at de ikke har en mekaniker/tekniker som er tigjengelig for å ta sånne ting raskt.......dreier seg jo om å ivareta kunder......og de mista jo deg nå......merkelig prioritering............
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Male
Antall Innlegg : 172
Registration date : 27.01.2009

PosteTema: Caravelle   Søn 18 Apr 2010 - 2:44

Hei, jeg står på nippen til å bytte ut min gode Sharan til en Caravelle 2,5 131hk tdi,06 mod. Min drøm var en multivan, men sort plassbehov og stramt budsjett gjør at jeg må falle ned på en caravelle lang verson.
Den billen jeg har på hånden er en automat, tåler den tunge vogner(2000kg) eller bør jeg gå for manuell?
Ps:er det noen der ute som vet om denne modellen ble levert med oljekjøler på girkassen fra fabrikk?

Mvh Magne
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Søn 18 Apr 2010 - 10:45

Skeptisk til automat og tung henger, bedre på T5 enn T4, men helt problemløst er det visstnok ikke.

Om du tar en tur hit http://vwbus.no/forum/index.php er det helt sikkert mulig å få gode svar på dette.

Vis Medlemmets Profil
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Male
Antall Innlegg : 172
Registration date : 27.01.2009

PosteTema: Caravelle.   Tir 20 Apr 2010 - 14:26

Nå har jeg akkurat kjøpt meg arvtager til min gode Sharan1,9.
En flott Caravelle 2,5 tdi,131hk sølvfarget,håper den blir like god å dra stor vogn med som Sharan.

Mvh Magne1
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 18:09

Magne1 skrev:
Nå har jeg akkurat kjøpt meg arvtager til min gode Sharan1,9.
En flott Caravelle 2,5 tdi,131hk sølvfarget,håper den blir like god å dra stor vogn med som Sharan.

Mvh Magne1
kjempebil å dra med, bare husk at den må være tung i ræva for å være stabil med vogna

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 19:28

Kan ikke si meg enig der Jan.......

Trenger ikke noe last for å holde vogna stabil. Har kjørt med tom bil når vi har henta vogna på service (20 mil hjem) og ikke merka noe forskjell i forhold til ferien. Tung bil vettu Very Happy

Grattis med ny bil Magne1 Very Happy ...... har tro på at du blir fornøyd med den Very Happy
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 20:48

Nå har jeg riktignok en gammel Caravelle, 1998 mod, men da vi var og hentet vogna ned fra vintercamp var det kun meg og eldtesønnen som var avgårde. Hadde til og med tatt ut alle setene så det var kun to seter foran. Eneste vi hadde baki var et par bagger og en barnesykkel. Bilen var med andre ord lett bak.... Var absolutt intet problem å dra vogna da heller. Går som tog på skinner... eneste forskjellen er at jeg kom frem i tide Smile Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 20:55

Nei, har ikke vert plaget jeg heller, men kan godt tenke meg at opp og ned bevegelse, nå med mye telehiv, vil bli dempet litt med mer vekt bak. Selvfølgelig er det viktig med nok kuletrykk også.
Er nettopp hjemme igjen fra 30 mil med vestlandsveier og det er nok humper ute for å si det sånn.

Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 21:20

er vel mest under filskifte når den blir provosert at man virkelig merker det, f, eks under forbikjøring

Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 21:22

Humper på Vestlandet?? Aldri merket....... Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 21:25

Thomas skrev:

Tror vi var der for et par år siden.

Gikk i tau-lag et par timer og kjøpte vafler på toppen Laughing
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 21:25

Thomas skrev:
Humper på Vestlandet?? Aldri merket.......

Ingen her heller.....

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 21:26

jkl skrev:
Thomas skrev:

Ha ha.. Ikke bare å ta seg frem langs vestlandske riksveier nei lol! lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male
Antall Innlegg : 3858
Registration date : 20.06.2007

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 21:54

Thomas skrev:
jkl skrev:
Thomas skrev:

Ha ha.. Ikke bare å ta seg frem langs vestlandske riksveier nei lol! lol!
Tell me about it...

Det er bedre standard på veien over fjellet fra Rena til Lillehammer enn på våre lokale "riksveier"...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 21:57

Jan skrev:
er vel mest under filskifte når den blir provosert at man virkelig merker det, f, eks under forbikjøring

Skifter ikke fil når jeg blir forbikjørt.

Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 22:32

Jan Ole skrev:
Jan skrev:

Skifter ikke fil når jeg blir forbikjørt.
nei stemmer det du har så liten motor at du ikke klarer å kjøre forbi noen med vogna på slep lol!

Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 22:35

Eller stor vogn?

Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 20 Apr 2010 - 23:53

Jan Ole skrev:
Eller stor vogn?
scratch trodde den var passelig jeg lol!

OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male
Antall Innlegg : 633
Registration date : 24.06.2008

PosteTema: Oppdatert kjøpeguide   Tor 28 Apr 2011 - 11:13

Tenkte en liten kjøpeguide var på sin plass, det er jo visse feller å gå i, samt utstyr å velge mellom: OPPDATERT ETTER NOEN TI-TUSEN KM MED ERFARINGER samt facelift! Bilen har nå gått 189 000 km.

Karrosseri/utstyr:
Originalt var det tre utstyrsserier: Trendline, Comfortline og Highline. I 2008 kom Startline, som er en ribbet utgave, mer som en Transporter med Mutivan-benk. I sin enkleste utgave fås denne som 5-seter. Normalt er de fleste 7-seter, men det finnes også utgaver med 6 seter. Det er mulig å få MV i to karroserilengder, tilsvarende Caravelle/Transporter, men den lange er veldig sjelden. Det finnes ogå en rekke spesialutgaver, med forskjellig utstyrsnivå: Bla.a. Beach, Atlantis, United og PanAmericana samt den meget luksuriøse Business. I Norge er det levert camping-biler for 5 personer, dette kan være et rimeligere alternativ for de som ikke har så mange barn som oss. (Møller leverer også med grønne skilter!)

Det er fire seter med ISOFIX (for barneseter) Fordi man kan variere interiøret, er det greit å tilpasse bilen til forskjellige kjøreoppdrag, og 7 voksne sitter godt i bilen. Når de to setene på rad to tas ut, benken legges ned og skyves frem, har man et formidabelt lasterom!

Det finnes også en egen utgave som er bygget som campingbil fra starten, den heter Volkswagen California. Dette er en 'ekte' bobil med 230 V tilkobling og ekstraisolerte vinduer.

Motor/drivverk:
Det er levert både 4- og 5-sylindrede dieselmotorer, samt en 3,2 liters V6 bensin. 1,9 TDi med 102 HK er for spedt i denne bilen, den veier tross alt 2200 kg+, så man bør minst ha 2,5 TDi 130 HK. Vi har 2,5 TDi 174 HK, en motor som kler bilen meget godt. Da er det krefter igjen i de aller fleste situasjoner, og selv motorveikjøring på kontinentet i høy hastighet foregår uten anstrengelse. I fjør kjørte vi t/r London med full ferieoppakning, og bilen fulgte fint trafikken på Autobahn, selv i 160-170 km/t.

Dessverre er det, typisk nok for VAG, ikke mulig å få både 4Motion og automatgir på MV. Det er synd, for denne kombinasjonen hadde (bortsett fra prisen) vært uslåelig. Vi har hatt både automat og 4x4 tidligere (ikke samtidig!), og det jeg savner mest er fakstisk automaten. Den gir mulighet for å krype frem, og min erfaring med å flytte vogna rundt, er at bilen tar seg meget godt fram tross drift på bare to hjul. Det er elektronisk diffsperre på den, men denne er egentlig ikke nyttig før man skal opp en bratt bakke og har veldig forskjellig feste på høyre og venstre hjul.

EDIT: I facelift som kom i 2009 (2010-modell) er det nå kun 4 sylindrede diesel-motorer på 2,0 l med 84, 102, 140 og 180 hk og 2,0 l bensin på 115 hk. Litt avhengig av motor kan de utstyres med 5 eller 6-trinns manuel girkasse, eller en 7-trinns DSG automat. OG: Nå kan man få 4Motion og automat sammen!

Erfaring:
Vi har kjørt bilen ca. 50.000 km nå, og er alt-i-alt meget godt fornøyd. Selvfølgelig er det en stor bil, og noen riper på speilene har det blitt pga feilberegning av størrlesen, men man venner seg til det. Den er 1,94 høy, så vi kommer inn i alle P-hus. Lengden på 4,80 er ikke avskrekkende, den merkes best fordi hjulene står forholdsvis lang ute i hjørnene, noe som gjør at man må beregne seg en eksra meter når man skal rundt et hjørne!

Delepriser ser ut til å være ganske hyggelig, mye er felles med Transporter. Dekk har vi kjøpt meget billig på nettet, kjører nå med Nokian 215/65-16 V XL 102V (sommer), betalte ca. 4500 for 4 stk. på en nettsjappe. (La de om på den lokale bensinstajonen for 500.-) Er meget fornøyd med disse dekkene, godt feste og meget gode i 'dypt' vann.

Ekstrautstyr som er et must (noe av dette er std, alt etter utstyrsserie):
Webasto, helst den typen som varmer både luft og kjølevann.
Varme i forsetene
Skyvedør på venstre side
Elektronisk klimaanlegg
ESP
Cruisekontroll

Kjekt-å-ha utstyr:
Ekstra mørke vinduer bak (for skjermet innsyn)
God-natt-pakke (dersom man skal sove mye i bilen. Består av gardiner og bord for å forlenge seng)
Navigasjon (ikke CD-utgaven, den er for treg, og man må inn med nye cder for hvert land. DVD-utgaven er bedre, men den kan heller ikke måle seg med feks Garmin)
Skinnseter (lei av å gnikke vekk møkk etter krapylene!)
PDC - parkeringssensorer (hadde spart meg for lakkering av en støtfanger)
Glassvegg til å heve/senke mellom førersete og baksete! (Finnes vel ikke, men det hadde vært noe det!)

Feil/mangler:
Stabstag
Feil på skyvedører (litt kjip festeordning for å holde døra oppe)
120.000 service dyrt! (se lengre opp i tråden)
Noe sviktende elektronikk: Komfortlukking av vinduer, airbag-sensor
Dørlåser (måtte ta av innerplate på bakdør for å bytte lås!)
EDIT:
Mer sviktende elektronikk, bla. varme i sidespeil, automatisk omluft ved bruk av vindusspyler, styrerele til varmeapparat, vifta går hele tida, også uten nøkkel i tenning, måtte ta sikringen.
Dåråpner på førersiden, sluttet plutselig å virke
Innerplate på bakdør er nok en gang ødelagt for å fikse lås
Dobbeltmassesvinghjul defekt ved clutch-skifte

EDIT
Slitedeler:
Glødeplugger skiftet ved 180 000 km, kr. 4.500
Clutch og svinghjul skiftes 8. mai. Pris 25.000,-

Hvor kjøpe:
Nye selges de i Norge bare som Highline til en ublu pris. Brukte er vanskelig å finne som er kjøpt nye i Norge, så man må belage seg på å hente en bil i Tyskland. Der er utvalget derimot meget godt. Vi valgte å kjøpe fra en autorisert VW-forhanlder. Gå inn på volkswagen.de og velg Gebrauchtwagen-Börse, så er det bare å begynne å velge! (1.105 biler der i dag, kort utgave, 63 lange) Sluttprisen på en MV ligger mellom 420.000 og 600.00 for en 2004-2006, alt etter utstyr, motorstørrelse og aut/4x4. Hvis du ikke føler for å hente bil selv, er det mange som gjør dette for deg!

EDIT:
Utvalget i Norge har blitt mye bedre etterhvert, men de holder seg godt i pris, så regn fortsatt med 400.000 og oppover for eksemplarer uten for mange km på telleren. Det har dukket opp en del importører som spesialiserer se på Transporter/Caravelle/Mulitvan. Send PM for mer info.

Anbefaling:
Kjøp en MV 2,5 TDi 174 HK Comfortline 2008-mod. med automat, cruisekontroll, stor Webasto, elektronisk klimaanlegg og DVD-navi fra en autorisert VW-forhandler i Tyskland. Pass på at den har varmeseter. Tilhengerfeste kan monteres enkelt selv, kanskje en fordel at den ikke har trukket noe før? Den bør ikke ha gått mer enn ca. 70.000 km dersom det er en normal leasingbil (på leasingbiler får man igjen den tyske momsen, 19 %)

EDIT:
Det er kommet en BlueMotion utgave i Tyskland, denne har 86 hk og vil vel oppleves som en T4 med 2,4 sugediesel. STYR UNNA.

Lykke til med jakta, si gjerne fra dersom det er noe dere lurer på!

Smile Smile Smile
Øyvind

Sist endret av OyvindSP den Fre 10 Jun 2011 - 11:10, endret 1 gang (Reason for editing : Nye opplysninger)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 6 Sep 2011 - 18:51

har en slik kasse på tunet nå og lurer på et par ting
dette er en 2009 modell med 130 hk og automat
liker den kassa ganske godt egentlig selv om den kanskje holder litt lengre på girene enn jeg kunne tenkt meg
MEN....................er det en solid nok kasse til å kjøre med vogn etter?
og hva slags kasse er det egentlig?
i D kan man skubbe spaken til høyre og deretter tilte frem og bak for å gire manuelt
og man kan dra den ett hak til bak fra D og ned til S
hva er det for ett gir? sport?
det jeg egentlig lurer på er om det er en slik dsg kasse eller en tradisjonell girkasse

Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Tir 6 Sep 2011 - 20:23

snakka akkurat med eieren av bilen og fikk vite at det er en vanlig girkasse med tiptronic
ikke en dsg kasse
kanskje derfor jeg likte den
men hvor solid er de kassene? noen som vet?

OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male
Antall Innlegg : 633
Registration date : 24.06.2008

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Fre 9 Sep 2011 - 11:25

I følge de som har MYE mer peiling enn meg: (fra en artikkel på t5-board.de)

http://www.t5-board.de/board/t5-news-infos-und-diskussionen/44429-motoren-und-getriebe-statistik.html

"Normalt er automatiske girkasser mer holdbare enn manuelle girkasser. For T5 er det akkurat det motsatte. Grunnen er trolig girkassen er for dårlig dimensjonert i forhold til det høye dreiemomentet i motoren, kombinert med høy egenvekt. Det må imidlertid bemerkes at det er en tverrstilt motor og på grunn av plassmangel er det alltid vanskelig å bygge en god nok girkasse..."
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ronny
BARON!
BARON!

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Fre 9 Sep 2011 - 13:28

Har 130hk med dsg som sykebil,vi har faktisk 12-14 stykker..den som tilhører min stasjon er en av de som har holdt lengst før kassa røyk hos oss. 137000km...dsg hadde jeg holdt meg langt unna privat,koster 70000kr å bytte :-( dere skulle sett garasjegulvet hos verkstedet vårt, det sto ødelagte og nye kasser utover gulvet der mens de skifta for fullt..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Fre 9 Sep 2011 - 15:55

Synd, var dårlig automat på T4 også.
På den annen side, T4 var faktisk en god bil, kjører en del med T5 -11 med 140 HP og 350nm og det er ikke akkurat trist å sette seg inn i gamlebilen av og til.

Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Fre 9 Sep 2011 - 21:50

velger å tolke denne informasjonen i den retningen at skal man ha automat, så bør man se på en som i utgangspunktet er bakhjulsdrevet
altså har langsgående motor, med plass bak til en mer robust girkasse bakom seg

Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Fre 9 Sep 2011 - 21:57

meeeen er jo ikke så mange aktuelle kandidater igjen da
MB viano
hikkas
Hyundai H1 leveres ikke med automat
snodius er litt liten

André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 506
Registration date : 29.08.2008

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Lør 10 Sep 2011 - 1:59

Jeg har automat på min bil, men er nøye med å kjøre den i manuelt når jeg kjører med vogn. Hvis ikke er det fare for at man brenner lamellene. Bilen har gått 225000km, og kassa er ikke noe trøbbel med. Men det er viktig å skifte girolje. Jeg bytter på hver 50000km. Noen sier det ikke er nødvendig å bytte, det er ikke riktig. Ellers skal det vel sies at 2,5 TDI er en motor som har hatt en del trøbbel, men da snakker jeg om litt eldre, slik som min. De hadde trøbbel med amakslingene frem til og med 2002. Jeg byttet kammer og turbo på 165000km.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Lør 10 Sep 2011 - 16:13

så konklusjonen er noe i nærheten av at man kan bruke automaten til vw hvis man tar ekstra hensyn?
jaja får se hva som skjer , men DSG kassene liker jeg fryktelig dårlig
men kan hende man venner seg med de, men tror ikke det blir så lett siden jeg er oppvokst med amerikansk bil og deres type girkasse
det er noe helt annet enn disse dobbeltklutsjkassene som kommer nå for de er lite samarbeidsvillige
i alle fall MB sine som jeg har kjørt med de siste årene
girer når det passer de, selv i manuell modus, og av og til girer de ikke i det hele tatt selv om de får beskjed om det

Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Lør 10 Sep 2011 - 16:38

Han har automat i en Audi, det bør ikke gi den konklusjonen der altså!
Er ikke inngående kjent med T5 automat som jeg har sagt før, men T4 automat er det i alle fall altfor mange negative historier rundt.

Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Lør 10 Sep 2011 - 17:01

dårlig formulert fra min side
det jeg mente er at den holder lengre og tåler mer hvis man gjør slik som Andre skriver

Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Lør 10 Sep 2011 - 17:05

Om du er heldig ja, om du er uheldig blir det dyrt. Shocked

Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: VW Multivan 2,5 TDi   Today at 3:22

Til Toppen Go down