CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

sikringer til hobby 650 kfu

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
tittentei

Antall Innlegg : 9
Registration date : 04.05.2008

PosteTema: sikringer til hobby 650 kfu   Tor 8 Mai 2008 - 0:37

finnes det noen skjulte sikringer som jeg ikke vet om? har en 2005 mod kfu. Har mistet strømmen på omformeren og fåt ikke grønt lys i den,men har likevel 220 V i vognen. Nå tror jeg det er på tide og kaste ut omformeren og sette inn en 25 amp.mascot lader noen andre som har fått gjort dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sveine
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 134
Registration date : 08.02.2008

PosteTema: Re: sikringer til hobby 650 kfu   Tor 8 Mai 2008 - 0:59

Hmm. Jeg husker jeg hadde noen problemer med strømmen i KMFE'en min. Ringte til Asjems. fikk da vite at det var en skjult sikring i en koblingsboks i klesskapet. Måtte skru ut noen skruer. Men, husker litt dårlig hva som egentlig var problemet. Se etter iallefall.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.pixelfun.no
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: sikringer til hobby 650 kfu   Tor 8 Mai 2008 - 5:57

tittentei skrev:
finnes det noen skjulte sikringer som jeg ikke vet om? har en 2005 mod kfu. Har mistet strømmen på omformeren og fåt ikke grønt lys i den,men har likevel 220 V i vognen. Nå tror jeg det er på tide og kaste ut omformeren og sette inn en 25 amp.mascot lader noen andre som har fått gjort dette?

Tittentei

dette er vel en nokså omfattende sak, mener jeg, for jeg tror sikringene og er i omformeren til 12V kursene...

men ellers er nok forøvrig den løsningen du nevner, den beste..... de omformerene, er en uting, men og den billigste for fabrikken....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: sikringer til hobby 650 kfu   Tor 8 Mai 2008 - 7:36

Vegard skrev:
tittentei skrev:

Tittentei

dette er vel en nokså omfattende sak, mener jeg, for jeg tror sikringene og er i omformeren til 12V kursene...

men ellers er nok forøvrig den løsningen du nevner, den beste..... de omformerene, er en uting, men og den billigste for fabrikken....

Og omformerløsning gir mersalg til forhandlerene i form av batteripakke og lader.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
tittentei

Antall Innlegg : 9
Registration date : 04.05.2008

PosteTema: Re: sikringer til hobby 650 kfu   Fre 9 Mai 2008 - 16:52

Nå har jeg fått bygd om vognas strøm med en mascotlader 25 amp. og et nytt 115 ah batteri dette fungerer helt perfekt og anbefales til andre.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: sikringer til hobby 650 kfu   Fre 9 Mai 2008 - 19:05

tittentei skrev:
Nå har jeg fått bygd om vognas strøm med en mascotlader 25 amp. og et nytt 115 ah batteri dette fungerer helt perfekt og anbefales til andre.

Enig. Da har du en meget god løsning. Du har da strøm til det nødvendige forbruk i flere døgn 220v tilkobling.
For oss holder et slikt batteri en langhelg og velsådet når vi er steder der det ikke er 220v.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: sikringer til hobby 650 kfu   Lør 10 Mai 2008 - 9:40

tittentei skrev:

Tittentei

vil nok si du har valgt den aller beste, og mest bruksvennlige løsningen ja.....
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: sikringer til hobby 650 kfu   Today at 3:08

Til Toppen Go down

sikringer til hobby 650 kfu
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1