CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

650 KFU

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: 650 KFU   Man 12 Mai 2008 - 21:26

Vegard skrev:
J.O

krana på badet, er ikke det samme pumpa???????? toalettet er egen, men krana....

Snakker om? lol! lol!

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Man 12 Mai 2008 - 21:28

J.O. skrev:
Vegard skrev:
J.O

krana på badet, er ikke det samme pumpa???????? toalettet er egen, men krana....

Snakker om? lol! lol!

Å, ja..... jeg så det før rettelsen kom......lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: Re: 650 KFU   Tir 13 Mai 2008 - 21:19

Bra forslag her ja Smile Joa, har fylt på vann gitt... Vet ikke om + og - er byttet om. Må prøve og bytte om på de først hvis det kan være grunnen. Har koplet det på igjen selv. Kan være grunn nok det i og for seg selv.. Ikke synlig knekk på noen slange der øyet kommet til i hvertfall. Må ut og skru litt, bytte om + og - så får vi se. Men synes det er snodig at det skal være grunnen mtp at det kommer "pittelitt" på badet og ikke noe på kjøkkenet. Og vi snakker om krana på badet ja, ikke toalettet. Det har egen, det vet jeg ja.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Tir 13 Mai 2008 - 21:30

Thomas skrev:
Bra forslag her ja Smile Joa, har fylt på vann gitt... Vet ikke om + og - er byttet om. Må prøve og bytte om på de først hvis det kan være grunnen. Har koplet det på igjen selv. Kan være grunn nok det i og for seg selv.. Ikke synlig knekk på noen slange der øyet kommet til i hvertfall. Må ut og skru litt, bytte om + og - så får vi se. Men synes det er snodig at det skal være grunnen mtp at det kommer "pittelitt" på badet og ikke noe på kjøkkenet. Og vi snakker om krana på badet ja, ikke toalettet. Det har egen, det vet jeg ja.

Har ikke lest tidligere innlegg, men om systemet er tomt tar det lang tid før vannet kommer rundt. Og enda lengre tid med varmtvann, for da skal jo berederen også fylles opp.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Tir 13 Mai 2008 - 22:12

Har prøvd mange ganger.... Tror ikke det er grunnen. Stod og rant ca ett minutt siste gangen. Kom hverken mer eller mindre trykk på badet.. Og hvis det var grunnen skulle jeg tro at det også ville kommet noe på kjøkkenet da denne krana vel kommer før badekrana på sin vei rundt..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Tir 13 Mai 2008 - 23:18

Thomas skrev:
Har prøvd mange ganger.... Tror ikke det er grunnen. Stod og rant ca ett minutt siste gangen. Kom hverken mer eller mindre trykk på badet.. Og hvis det var grunnen skulle jeg tro at det også ville kommet noe på kjøkkenet da denne krana vel kommer før badekrana på sin vei rundt..?

njaaa - om det er tomt så tar det lang tid. hører du pumpa?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Tir 13 Mai 2008 - 23:20

prøv pumpa ute i ei bøtte du, senk den halvveis ned, og se om det spruter godt ut av den..... så vet du i hvertfall om roblemet sitter i pumpa, eller rørene....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Tir 13 Mai 2008 - 23:24

Tom RS skrev:
Thomas skrev:

Ja, det tar faktisk lengre tid enn en tror dette her det merket vi og første gang vi prøvde vannet etter vinteren. Kan ta et minut eller to.... Første gangen hadde jeg på både bad-vask-og kjøkkenkran...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Tir 13 Mai 2008 - 23:28

Rune skrev:
Tom RS skrev:
Thomas skrev:

Ja, det tar faktisk lengre tid enn en tror dette her det merket vi og første gang vi prøvde vannet etter vinteren. Kan ta et minut eller to.... Første gangen hadde jeg på både bad-vask-og kjøkkenkran...

kan jo være lurt å følge med berederen ved første oppfylling, så den ikke har sprukket om vinteren....
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Tir 13 Mai 2008 - 23:32

Jepp. Pumpa surrer og går. Når jeg bruker krana på badet vel og merke. Når jeg bruker kjøkkenkrana kommer det bare et lite klikk i bryteren men pumpa starter ikke. Men jeg mener å huske at det boblet litt i vv-beholderen.

Btw: Ang møtet, begge dagene passer for meg, kanskje søndagen er best da jeg skal på møte to andre kvelder samme uka.

Vegard

Skal gjøre et forsøk i morgen. Har ikke tenkt så langt... Orker ikke ut å begynne nå. Snart pute-tid nå. Har hatt sofaen åpen jevnlig for å sjekke akkurat berederen. Har vært ute for at den har sprukket før. Møkkajobb!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Tir 13 Mai 2008 - 23:49

Vegard skrev:
Rune skrev:
Tom RS skrev:
Thomas skrev:

kan jo være lurt å følge med berederen ved første oppfylling, så den ikke har sprukket om vinteren....

Og skru igjen tømmeskruene før en fyller vann... Embarassed Embarassed
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Ons 14 Mai 2008 - 6:03

Thomas skrev:
Jepp. Pumpa surrer og går. Når jeg bruker krana på badet vel og merke. Når jeg bruker kjøkkenkrana kommer det bare et lite klikk i bryteren men pumpa starter ikke. Men jeg mener å huske at det boblet litt i vv-beholderen.

Btw: Ang møtet, begge dagene passer for meg, kanskje søndagen er best da jeg skal på møte to andre kvelder samme uka.

Vegard

Skal gjøre et forsøk i morgen. Har ikke tenkt så langt... Orker ikke ut å begynne nå. Snart pute-tid nå. Har hatt sofaen åpen jevnlig for å sjekke akkurat berederen. Har vært ute for at den har sprukket før. Møkkajobb!!

men siden pumpa ikke starter med kjøkken-krana, tror jeg det er flere feil.... og da ville jeg prøvd å pusse kontaktpunktene i krana..... du kommer vel til de ved å dra vrideren rett ut...

men om du bare åpner krana på badet så mye at akkurat pumpa starter, og så åpner kjøkkenkrana helt, kommer det vann på kjøkkenet da?????
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Ons 14 Mai 2008 - 15:58

Rune:
Har du erfaring på dette feltet?? Smile

Vegard
Skal teste senere i dag når jeg er hjemme fra jobb. Begynner å bli en del å sjekke her nå.. tror jeg må ta med en print av denne tråden ut i vogna gitt... Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Ons 14 Mai 2008 - 17:57

Thomas skrev:
Rune:

Embarassed Embarassed Embarassed Eh.... Embarassed
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Ons 14 Mai 2008 - 21:40

Rune skrev:
Thomas skrev:
Rune:

Ha ha... Jeg skjønner!! Smile
Fikk plutselig stoor vanntank... Ble det aldri fullt? Regner med du fant det ut etterhvert...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Ons 14 Mai 2008 - 22:19

Thomas skrev:
Rune skrev:
Thomas skrev:
Rune:

Ha ha... Jeg skjønner!! Smile
Fikk plutselig stoor vanntank... Ble det aldri fullt? Regner med du fant det ut etterhvert...

Svigermor skulle låne vogna i gården her ei helg hu var på besøk, jeg skulle bare fylle på 20-30 liter til litt tannpuss og håndvask..... hørte jo at det sildret under vogna, men kom ikke på at om vinteren så er disse to skruene oppskrudde.... Embarassed
Til Toppen Go down
tittentei

Antall Innlegg : 9
Registration date : 04.05.2008

PosteTema: Re: 650 KFU   Fre 16 Mai 2008 - 0:05

Har mistet vannet flere ganger på vår vogn også trikset da er: Skru av lokket på vanntanken putt begge henda ned i tanken ja det er trangt. Dra slangen av pumpen mens den går under vann. når pumpen spruter ut rikelig med vann setter du slangen på igjen. alt må fåregå under vann. Tror det er løsningen på problemet ditt
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Fre 16 Mai 2008 - 22:41

Ok.. Har ikke fått vært ute og prøvd noe enda. Går døgnet rundt her nå. Men hvordan i alle helv...er får man begge henda nedi tanken da??? Får jo knapt ei hånd nedi der jo...!! Mener du at det bare sitter masse "digg" fast i pumpa ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tittentei

Antall Innlegg : 9
Registration date : 04.05.2008

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 18 Mai 2008 - 11:02

ikke digg men luft i systemet derfor får du ikke vann tror jeg
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 18 Mai 2008 - 21:31

tittentei skrev:
ikke digg men luft i systemet derfor får du ikke vann tror jeg

Om du trer truten rund springen og blåser mens pumpa går blir du kvitt lufta, da tar den sannsynligvis med en gang. Suspect Suspect Suspect

PS Ikke tull, måtte gjøre dette i Hobbyen hver gang jeg hadde hatt tom vanntank etter at jeg satte inn ny, større pumpe i den.

Vis Medlemmets Profil
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 19:49

Da har jeg endelig gått susa meg til å bytte om ledningene til vannpumpa.. Da ble det vann gitt ... Smile Synes det er veldig svakt trykk på badet, men kjøkkenet er normalt. Hadde vogna på fuktsjekk i dag. 15 % fukt i frontveggen under vinduet. Han mente det kom inn i lista der. Tror dere eksperter det er nok å ta av å kitte på nytt? Det er jo ikke all verdens med 15 %... Fikk dem også til å sjekke svikten i gulvet jeg snakket om; må lime to plater på nytt (som noen her inne sa). Er vel heller ikke noen vits i å sette inn vogna å ta det på garanti hvis det kun er lista som må kittes om?? Hobby suger altså..... Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Male
Antall Innlegg : 207
Registration date : 24.05.2008

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 19:55

ahh.
etter ei stund me venting blir vår nye 650 kfu levert til helgen.
kan vanskelig forklares kor vi glede oss Very Happy afro
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 20:07

kbanto skrev:
ahh.

Gratulerer med ny vogn og velkommen på forumet. Jo glede seg det kan man absolutt. Og da blir det vel klargjøring og test til helga?
Vi kjøpte ei gammal vogn og har gleda oss stort med den. Og vi gleder oss selvsagt også til neste nygammel vogn selv om det nok ligger et par år frem i tid.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 20:10

Thomas skrev:
Da har jeg endelig gått susa meg til å bytte om ledningene til vannpumpa.. Da ble det vann gitt ... Smile Synes det er veldig svakt trykk på badet, men kjøkkenet er normalt. Hadde vogna på fuktsjekk i dag. 15 % fukt i frontveggen under vinduet. Han mente det kom inn i lista der. Tror dere eksperter det er nok å ta av å kitte på nytt? Det er jo ikke all verdens med 15 %... Fikk dem også til å sjekke svikten i gulvet jeg snakket om; må lime to plater på nytt (som noen her inne sa). Er vel heller ikke noen vits i å sette inn vogna å ta det på garanti hvis det kun er lista som må kittes om?? Hobby suger altså..... Smile

Er det garantisak så vil jeg no ha satt inn vogna og fått dette utført av verkstedet. Kan noenganger være en grisete jobb dette med å legge ny tettning. (rengjøring og påføring av denne guffa). Og de må vel også ta disse gulvplatene også på garanti?
Til Toppen Go down
RuneB
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 52

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 20:21

Har nok forumets dummeste spm ang 650KFU(som vi nylig har anskaffet oss). Er det dusj i denne(2008mod)?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 20:33

RuneB skrev:
Har nok forumets dummeste spm ang 650KFU(som vi nylig har anskaffet oss). Er det dusj i denne(2008mod)?

Hei RuneB. Velkommen på caravanforum. Og til spørsmålet ditt om dusj i 650Kfu. Alldeles ikke noe dumt spørsmål for det lurer jeg også på.
Altså er det dusj der og er den til å brukes eller er den til pynt?
Vi får sikkert svar fra de som vet om dette .
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 20:59

RuneB skrev:

Rune B

det er et par elementer det er viktig å vite vedr vogner og dusj..... Noen vogner har en et baderom hvor du kan dusje derom du lukter ekstra vondt, og skal i bryllup, og de ikke finnes andre muligheter for dusjing.... på disse badene, kan vann svært lett finne veien dit det bsolutt ikke bør komme....

Så er det de vognene, som har et bad, der det er beregnet og dusje. det er gjerne kabinett, eller et dusjrom der en ikke dusjer rett på vognas vegger, og med lufting bak, og hvor vannet går ned i et kar, og ikke på vognas gulv. Her kan du trygt dusje, så mye du ønsker.

Og spørsmålet ditt, var på ingen måte dumt, men et høyst relevant spørsmål...... Velkommen hit, forresten..... håper du vil trives blandt oss...
Hobby 650 KFU, har nok den første kategorien bad...... her ville jeg absolutt brukt dusjmuligheten, minst mulig. men det er en dusj der.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 21:04

Thomas skrev:

Thomas

15% er ikke lekkasje, og det kan faktisk komme av kondens på vinduet også..... absolutt en grunn til å følge med det der, men er det garanti på vogna, ville jeg sjekka muligheten for å pakke om lista der problemet er..... de vet vel om dette stedet, siden de nevner dette stedet.....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 21:12

Vegard skrev:
RuneB skrev:

Rune B

det er et par elementer det er viktig å vite vedr vogner og dusj..... Noen vogner har en et baderom hvor du kan dusje derom du lukter ekstra vondt, og skal i bryllup, og de ikke finnes andre muligheter for dusjing.... på disse badene, kan vann svært lett finne veien dit det bsolutt ikke bør komme....

Så er det de vognene, som har et bad, der det er beregnet og dusje. det er gjerne kabinett, eller et dusjrom der en ikke dusjer rett på vognas vegger, og med lufting bak, og hvor vannet går ned i et kar, og ikke på vognas gulv. Her kan du trygt dusje, så mye du ønsker.

Og spørsmålet ditt, var på ingen måte dumt, men et høyst relevant spørsmål...... Velkommen hit, forresten..... håper du vil trives blandt oss...
Hobby 650 KFU, har nok den første kategorien bad...... her ville jeg absolutt brukt dusjmuligheten, minst mulig. men det er en dusj der.....

Da vet vi hvorfor vegard har dusj i vogna.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1371
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 21:14

RuneB skrev:
I min 2008 650 KFU er det ikke dusj.
Jeg har tenkt å bytte ut krana på vasken til en med uttrekkbar dusjslange slik at det går an å få vasket håret i vasken.
Baderommet i denne vogna er ikke egnet til dusjing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://web.me.com/hanspetterk
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 21:15

Johnny skrev:
Vegard skrev:
RuneB skrev:

Rune B

Da vet vi hvorfor vegard har dusj i vogna.

Syntes da ikke at han lukta så vondt... Shocked scratch

lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 21:17

[quote="Johnny"]
Vegard skrev:
RuneB skrev:

Rune B

Ja, Johnny...... jeg har jo et sexliv med kona, og det nytter jo ikke å komme i posisjon om en lukter gamp..... Noe har jeg da skjønt etter 21 år......
Til Toppen Go down
RuneB
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 52

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 21:42

Vegard skrev:
RuneB skrev:

Rune B

Takker for svar. Ingen planer om å la noe ødelegge feriene, ¨å noe bryllup osv får folk ta til fornuftige tider på året;)
Litt "gampe"lukt hører vel til campinglivet, så kjerringa/dragen merker nok ikke det Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Lør 24 Mai 2008 - 21:58

RuneB skrev:
Vegard skrev:
RuneB skrev:

Rune B

Takker for svar. Ingen planer om å la noe ødelegge feriene, ¨å noe bryllup osv får folk ta til fornuftige tider på året;)
Litt "gampe"lukt hører vel til campinglivet, så kjerringa/dragen merker nok ikke det Very Happy

Rune B

stiller hun i klassen "dragen", så ligger dere kansje ikke så tett heller, når dere er på tur....... jeg må stille nypussa......
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Male
Antall Innlegg : 207

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 25 Mai 2008 - 1:35

Johnny skrev:
kbanto skrev:
ahh.

Gratulerer med ny vogn og velkommen på forumet. Jo glede seg det kan man absolutt. Og da blir det vel klargjøring og test til helga?
Vi kjøpte ei gammal vogn og har gleda oss stort med den. Og vi gleder oss selvsagt også til neste nygammel vogn selv om det nok ligger et par år frem i tid.

Hadde ei eiffeland 495tf 2002. men vogna var lita og trumaen hodt ikke i -30 Sad . så nå blir det alde, 250 bredde og steikovn (kjerringa har irritert seg noe ..... siden det ikke var steike muligheter i den gamle vogna Laughing
å vi vet vel alle hvem som bestemmer. jommen sa jeg herre i eget hus lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: 650 KFU   Today at 21:07

Til Toppen Go down

650 KFU
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 5Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next