CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

650 KFU

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: 650 KFU   Søn 30 Mar 2008 - 22:09

Har endelig fått siste investering hje på gårdsplassen.. Et par små ting: Synes det er litt vel mye svikt i gulvet rett foran kjøkkenbenken, skal det være sånn?? Finner ikke noe tegn på at noe er galt. Blir det montert noen ekstra bryter hvis det er ultraheat i ei vogn?? Slik at det går an å se at det er der mener jeg...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 30 Mar 2008 - 22:15

Thomas skrev:
Har endelig fått siste investering hje på gårdsplassen.. Et par små ting: Synes det er litt vel mye svikt i gulvet rett foran kjøkkenbenken, skal det være sånn?? Finner ikke noe tegn på at noe er galt. Blir det montert noen ekstra bryter hvis det er ultraheat i ei vogn?? Slik at det går an å se at det er der mener jeg...

svikt i gulvet ??? nei det skal det ikke være! noen opplever dette når de har skrudd støttene for høyt og vogna ikke lenger hviler på hjula!

angående ultra heat så skal det være en bryter inni mellom skapet hvor thrumaen står og skyvedøra inn til stua! der står i hvertfall min!! på veggen mot klesskapet blir det!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

Hei Thomas

Først og fremst gratulerer. Om det er svikt rett foran kjøkkenbenken så gjør vel ikke det så mye, du skal vel ikke stå der. (kremmmt yes jeg vet den var litt sleip). Om du har ultraheat vil du rundt bryteren til termostaten på veggen ha en ytre ring hvor det er markert 500W - 1000W - 2000W
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!

Female
Antall Innlegg : 2482
Registration date : 12.03.2007

Gratulerer, håper dere får mange fine turer i vognen sunny

Det du spør om: har ikke merket svikt i gulvet vårt, og ultraheat har vi ikke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 30 Mar 2008 - 22:16

Gratulerer med vogna, Thomas!! cheers Merker ikke svikt ved kjøkkenbenken på vår vogn - det er det eneste jeg kan svare deg på når det gjelder spørsmålene dine.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 30 Mar 2008 - 22:19

Gratulerer med ny vogn Thomas

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Camping Kai
BARON!
BARON!

Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 30 Mar 2008 - 22:22

Grattis med ny vogn.Jeg hadde en 2001 model og den fikk svikt i gulvet.Er dette en vogn som er privatimportert ? Hvis det ikke er det er det ultraheat i den.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 30 Mar 2008 - 22:24

Takker og bukker Smile

Da har vi ultraheat ja... Regnet med at det var det den runde bryteren var. Men måtte spørre. Svikten er nok der dessverre. Men det er jo ikke "min plass" som Tom sier Smile Kjerringa merket det ikke før jeg sa noe. Må nok være "mann"... dvs nærmere 0,1 tonn. Er ultraheat en del av den såkalte nordiske pakken?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Camping Kai
BARON!
BARON!

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 30 Mar 2008 - 22:26

Alle vogner som kommer igjennom Lara sitt forhandlernett har ultraheat.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Camping Kai
BARON!
BARON!

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 30 Mar 2008 - 22:28

Thomas

Har vogna d stått på fast plass i Sverige ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 30 Mar 2008 - 22:31

Kan forresten få si (uten å gjøre dette til en "snakketråd") at når vi kom hjem i går kveld snødde det så j....g at jeg ikke tørte å dra vogna hjem. Vi bor sånn til at vi kjører gjennom en gård men litt bakker og kneiker, og de er bratte!! Fikk i dag lånt en bil av fetteren til kona, 2008 Audi Allroad 3,0 TDI Quattro. Fytti inni ........ for en bil. SIKLE SIKLE!!!! Tom vet hvor jeg mener når jeg sier to-felten fra Klekken mot Jevnaker. Hadde 50 i bunnen der, etter kun kort tid hadde jeg over 100 med 1,5 tonn på slep. Dro noe så voldsomt!!! Og der er det bra stigning..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 30 Mar 2008 - 22:35

Camping Kai skrev:
Alle vogner som kommer igjennom Lara sitt forhandlernett har ultraheat.

Da skjønner jeg...Smile Den har ikke stått i Sverige nei.. Hvordan det?? Stått i Tønsberg tror jeg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Camping Kai
BARON!
BARON!

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 30 Mar 2008 - 22:37

Thomas

Naboen på vintercampen hadde solgt vogna og den skulle hentes i dag.

Er en 2003 Kfu det også , tenkte kansje det var du som hadde kjøpt den.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1371
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: 650 KFU   Man 31 Mar 2008 - 12:26

Gratulerer med ny vogn!

Hadde svikt i gulvet foran kjøkkenbenken på en Bjølseth.
Det ble verre og verre og til slutt så ille at det måtte fikses, og da var det naturlig å kontakte fabrikken på Jømna.
Årsaken var at lagene i gulvplatene løsnet fra hverandre. De hadde en teknikk for å fylle lim inn i gulvet og presse det sammen i et par dager etterpå.
Dette gjorde de uten at det ble synlig i det hele tatt inni vogna og gulvet ble like godt som nytt. Mener å huske at jeg betalte snaut 3000 kr for jobben.

Vet ikke om gulvkonstruksjonen på Hobby er lik som på Bjølseth, men du kan jo kontakte de på verkstedet på Jømna og høre om de kan fikse det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://web.me.com/hanspetterk
Camping Kai
BARON!
BARON!

PosteTema: Re: 650 KFU   Man 31 Mar 2008 - 14:59

hpk skrev:
Gratulerer med ny vogn!

Hadde svikt i gulvet foran kjøkkenbenken på en Bjølseth.
Det ble verre og verre og til slutt så ille at det måtte fikses, og da var det naturlig å kontakte fabrikken på Jømna.
Årsaken var at lagene i gulvplatene løsnet fra hverandre. De hadde en teknikk for å fylle lim inn i gulvet og presse det sammen i et par dager etterpå.
Dette gjorde de uten at det ble synlig i det hele tatt inni vogna og gulvet ble like godt som nytt. Mener å huske at jeg betalte snaut 3000 kr for jobben.

Vet ikke om gulvkonstruksjonen på Hobby er lik som på Bjølseth, men du kan jo kontakte de på verkstedet på Jømna og høre om de kan fikse det.

Forhandleren min fikset det også på samme måten , men det var gratis.

Nå skal det sies at jeg kjøpte vogna ny hos denne forhandleren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Man 31 Mar 2008 - 15:06

Vogna mi var nok borti 10 år gammel og kjøpt brukt av en privatperson så det var aldri snakk om noen garantirep. Synes ikke prisen var ille allikevel.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Man 31 Mar 2008 - 17:34

hpk skrev:
Vogna mi var nok borti 10 år gammel og kjøpt brukt av en privatperson så det var aldri snakk om noen garantirep. Synes ikke prisen var ille allikevel.

Da var ikke dette ille synes jeg nei... Skal ha vogna på fuktsjekk og liten service i mai, tenkte jeg skal få de til å sjekke dette også..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Man 31 Mar 2008 - 19:16

Noen som vet om det er mulig å bytte micro'n med en stekeovn?? Såkalt "plug'n'play"?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sveine
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 134
Registration date : 08.02.2008

PosteTema: Re: 650 KFU   Tir 1 Apr 2008 - 10:08

Thomas skrev:
Noen som vet om det er mulig å bytte micro'n med en stekeovn?? Såkalt "plug'n'play"?

Tror nok stekeovnen bygger litt mer enn microen. Microen vi hadde i forrrige vogn KMFE var ikke veldig høy. Tenkte på det samme dengang, men kom aldri så langt før vi byttet vogn Smile
Men fjernes en skuff og litt dilldall må vel dette la seg gjøre?
Men, det er vel kanskje også noe med utlufting, gasstilførsel som må endres.
Her kommer det snart et ekspertråd skal du se Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.pixelfun.no
hoto
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 56
Registration date : 08.05.2007

PosteTema: Re: 650 KFU   Tir 1 Apr 2008 - 17:11

Gratulerer med ny vogn.
Hadde svikt i gulvet på samme sted i en -00 kfu,men det ble reparert av forhandler.Tror det var en enkel sak,men er ikke sikker.
Håper dere for mange fine turer i en kjempe vogn.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.freewebs.com/hobby650
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Ons 2 Apr 2008 - 21:06

Thomas skrev:
I Knaus 590'en som jeg har er det forberedt for steikeovn. For å montere steikeovn må jeg fjerne de to midterste kjøkkenskuffene slik at jeg sitter igjen med en skuff over og en skuff under ovnen. Gassrøret ligger klart. Noe eksosrør er det ikke på ovnen, men bakerst på plata på kjøkkenbenken er det et lite luftegitter. Gitteret er sikkert like mye for å slippe ut varmen fra radiatoren inne i benken som det er for å slippe ut varmen fra en steikeovn.

Steikeovnen er større enn microen. I mange vogner sitter det en fordelingssentral for gass i kjøkkenbenken, ofte med en ledig kran som man kan legge røret fra.
Jeg ville i alle tilfeller ha rådført meg med forhandler.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Fre 11 Apr 2008 - 10:46

nå går det spennende tider i møte! skal ha første fukt testen, og en service på bremser osv. på nyvogna, første uka i mai. affraid affraid affraid får samtidig byttet ut ventilen bak i barne rommet med ei skikkelig tak luke, og montert thruma Air condition til 14 000 ferdig montert skal bli deilig!
ingen flere varme netter i syden!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Fre 11 Apr 2008 - 18:43

Morten t skrev:
nå går det spennende tider i møte! skal ha første fukt testen, og en service på bremser osv. på nyvogna, første uka i mai. affraid affraid affraid får samtidig byttet ut ventilen bak i barne rommet med ei skikkelig tak luke, og montert thruma Air condition til 14 000 ferdig montert skal bli deilig!
ingen flere varme netter i syden!

Høres rimelig digg ut... Hvor mye tillegg på vekta blir det med ac?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Fre 11 Apr 2008 - 22:39

Hei Thomas
ca 30 kg. i sommer hadde vi med oss en bærbar ac og den hadde omtrent samme vekta! så vi trenger ikke hive ut noe annet en den hehe!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Fre 11 Apr 2008 - 22:43

Ok. Men du har vel samme lastekapasitet som meg du..?? Eller ligger du fast? Husker ikke jeg...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Fre 11 Apr 2008 - 22:48

Thomas skrev:
Ok. Men du har vel samme lastekapasitet som meg du..?? Eller ligger du fast? Husker ikke jeg...
samme laste kapasitet ja!
men jeg tror bilen min har større lastekapasitet! jeg hadde 20 kg å gå på når jeg veide vogna her i Haugesund på vei hjem i fra italia i fjor!
vekta viste da 1780kg. hadde vært greit med de ekstra 100kiloene, men det går bra uten og!
men jeg ligger både fast og farter ja!
Til Toppen Go down
tittentei

Antall Innlegg : 9
Registration date : 04.05.2008

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 11 Mai 2008 - 12:45

Hallaisen hadde tenkt og få meg en takluke på barnerommet i vår kfu. Hvor stor luke har dere montert der? og det skulle vel gå og montere en heikiluke makan til den vi fremme. Det hadde vært digg og hva ville det koste mon tro???
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 11 Mai 2008 - 13:16

Tittentei

hadde jeg vært deg, ville jeg ikke montert noe større luke enn ei sånn 40x40 luke, og da ville jeg valgt noe annet enn mini-heki..... mini heki, er ikke all verden i kvalitet, og kan ikke åpnes forskjellige veier, ut i fra vindretning.

er det stor luke, altså Heki II du mener, så mener jeg nok det vil bli vel drøyt idet lille barnerommet....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 11 Mai 2008 - 14:09

tittentei skrev:
Hallaisen hadde tenkt og få meg en takluke på barnerommet i vår kfu. Hvor stor luke har dere montert der? og det skulle vel gå og montere en heikiluke makan til den vi fremme. Det hadde vært digg og hva ville det koste mon tro???

Hei tittentei

har nettopp fått montert takluke bak i min kfu! jeg valgte en40x40 som Vegard nevner og det er mere enn stort nok for barne rommet, og hele rommet ble både lysere og virker luftigere med luke kontra denne lufte ventilen minsten som ligger over er kjempe fornøyd! jeg fikk montert en luke med blendegardin i litt dyrer men det er det verdt!
er ikke sikker på hva den heter men den er lik de som er fremme bare uten sveiv! pris for herligheten: 1800kr

her er et bilde også, så du spurte om det en annen plass!

Sist endret av Morten t den Tor 15 Mai 2008 - 16:39, endret 1 gang
Til Toppen Go down
tittentei

Antall Innlegg : 9
Registration date : 04.05.2008

PosteTema: Re: 650 KFU   Søn 11 Mai 2008 - 15:59

Tusen takk for bilder og svar tror jeg går for en 40 40 luke det så kjempebra ut det der.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male

PosteTema: Re: 650 KFU   Man 12 Mai 2008 - 21:18

Hei og hå!! Slapp å jobbe pinseaften så det ble jomfrutur med "ny vogn".. Ble en strålende og folksom tur til Daftø! Men, et problem dukket opp, vannet ville ikke komme ut av kranene!! På badet startet pumpa og det sildret så vidt vann ut av krana. På kjøkkenet "klikket" det når vi slo på krana, bryteren fungerer altså, men det skjedde ikke noe med hverken vann eller pumpe. Hva er galt her da? Bytte pumpe? Tett slange / pumpe? Må nevnes at forrige eier hadde vogna stående fast de to siste år med city-kopling, så pumpa har da altså ikke vært i bruk på to år. Hjelp og tips mottas med takk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Man 12 Mai 2008 - 21:23

Thomas skrev:
Hei og hå!! Slapp å jobbe pinseaften så det ble jomfrutur med "ny vogn".. Ble en strålende og folksom tur til Daftø! Men, et problem dukket opp, vannet ville ikke komme ut av kranene!! På badet startet pumpa og det sildret så vidt vann ut av krana. På kjøkkenet "klikket" det når vi slo på krana, bryteren fungerer altså, men det skjedde ikke noe med hverken vann eller pumpe. Hva er galt her da? Bytte pumpe? Tett slange / pumpe? Må nevnes at forrige eier hadde vogna stående fast de to siste år med city-kopling, så pumpa har da altså ikke vært i bruk på to år. Hjelp og tips mottas med takk.

Thomas

jeg har vært borti korrosjon på bryterkontaktene i krana.... det klikker da, men pumpa starter ikke...... et lite drag med et tynt fint smergelpapir på bryterkontaktene har løst saken.....

vedr det på badet, er det en annen feil, hvor nok enten + og - er byttet om på pumpa, eller pumpa er gåen, eller det er knekk på en slange eller noe.....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: 650 KFU   Man 12 Mai 2008 - 21:23

Thomas skrev:

Pumpa på badet er ikke samme pumpa som du har til drikkevannet. ( Rettelse: Pumpa til toalettet, pumpa til kranen er den samme.)
Konklusjonen er derfor at du bør se på pumpa i tanken og på bryterene i kranen på kjøkkenet. Sett inn en twinpumpe om du må bytte. Fordel da også med rele sånn at ikke hovedstrømmen til pumpa går gjennom de microskopiske bryterene i kranene.

Sist endret av J.O. den Man 12 Mai 2008 - 21:25, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KFU   Man 12 Mai 2008 - 21:25

J.O

krana på badet, er ikke det samme pumpa???????? toalettet er egen, men krana....
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!

Female
Antall Innlegg : 2482
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: 650 KFU   Man 12 Mai 2008 - 21:25

Thomas skrev:

Har du husket å fylle på vann da? lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: 650 KFU   Today at 20:47

Til Toppen Go down

650 KFU
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 5Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next