CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Jomfrutur med ny vogn til Elgå

Go down 
AvInnlegg
Svein_H

Male
Antall Innlegg : 13
Registration date : 21.06.2018

PosteTema: Jomfrutur med ny vogn til Elgå   Man 2 Jul 2018 - 19:07

Har skrevet en liten reiserapport fra min første tur med ny campingvogn til Elgå i Engerdal kommune, håper moderator tillater at jeg linker til min egen hjemmeside.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 362
Registration date : 16.07.2013

PosteTema: Re: Jomfrutur med ny vogn til Elgå   Tir 3 Jul 2018 - 8:34

Kjekt med reisebrev:)

Ang forhandlere så har jeg samme inntrykk som deg. Ofte er de svært lite hjelpsomme og vet forbausende lite om produktet de selger. Samme gjelder svært ofte bilforhandlere også. Jeg googler mye før jeg bestemmer meg for en vogntype eller biltype og som regel vet jeg langt mer om produktet enn selger, til og med hos merkeforhandlere.

En annen ting er hva de lover under et salg. Jeg kjøpte en V70 fra en Volvo-forhandler for noen år siden og var tydelig på hva jeg ville ha fikset før jeg hentet bilen. Likevel ble det flere turer tilbake til forhandler for å få rettet opp i ting som var avtaltalt, men likevel manglet eller ikke var blitt gjort. Til slutt gav jeg opp.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Svein_H

Male

PosteTema: Re: Jomfrutur med ny vogn til Elgå   Ons 4 Jul 2018 - 18:18

Jeg er jo barnefødt optimist da, og har igjen prøvd å få til en avklaring med selger, så får vi se om han klarer å levere varene før jeg tar ferie neste helg.

Hva er det egentlig et reisebrev bør inneholde? Satser jo på å kunne skrive flere slike etter hvert som jeg får dratt litt rundt, men det er lite trolig at mine prioriteringer stemmer med andres, og å innhente inspirasjon fra Erik Diesens Billedbrev er vel kanskje også noe malplassert...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 538
Registration date : 18.06.2012

PosteTema: Re: Jomfrutur med ny vogn til Elgå   Ons 4 Jul 2018 - 19:09

Leste reisebrevet med engang og trodde jeg la inn en komentar, men samma det...

Jeg syntes det var bra skrevet, med det som du syntes burde være med og det tror jeg er det vesentlige for at historiene skal være noe å lese. Du må selv vurdere hva som skal være med og hva som ikke skal være med. Bruke egene ord og eget språk. Da tror jeg det blir mest troverdig.

Nå har du gjort deg noen erfaringer om hvordan saker og ting fungerer og flere vil det sikkert bli.

Jeg har ett spørsmål til deg om vegen mellom Drevsjø og Elgå, er den kjørbar med 2,5 meter vognbredde?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Svein_H

Male

PosteTema: Re: Jomfrutur med ny vogn til Elgå   Ons 4 Jul 2018 - 19:50

Fjell_fant skrev:
Leste reisebrevet med engang og trodde jeg la inn en komentar, men samma det...

Jeg syntes det var bra skrevet, med det som du syntes burde være med og det tror jeg er det vesentlige for at historiene skal være noe å lese. Du må selv vurdere hva som skal være med og hva som ikke skal være med. Bruke egene ord og eget språk. Da tror jeg det blir mest troverdig.

Nå har du gjort deg noen erfaringer om hvordan saker og ting fungerer og flere vil det sikkert bli.

Jeg har ett spørsmål til deg om vegen mellom Drevsjø og Elgå, er den kjørbar med 2,5 meter vognbredde?

La du inn kommentar her eller på hjemmesidene mine?

Takk for tilbakemeldingen. Da kommer jeg nok til å fortsette i samme stil, med litt løssluppen penn etter hvert som jeg farter rundt, så får folk ta det som det er. Angående veibredden er jeg ganske sikker på at det ikke skal være noe problem med en 250-vogn, følte selv at jeg hadde god plass med min 220-vogn. Har som nevnt dashcam-opptak fra hjemturen som jeg skal bearbeide og laste opp når jeg får tid, så kan du jo se på de og vurdere litt selv også.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 538
Registration date : 18.06.2012

PosteTema: Re: Jomfrutur med ny vogn til Elgå   Ons 4 Jul 2018 - 20:19

Gjorde ett forsøk her, men det ble ett heller dårlig resultat. Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Svein_H

Male

PosteTema: Re: Jomfrutur med ny vogn til Elgå   Søn 8 Jul 2018 - 10:41

Da er reisebrevet oppdatert med dashcam-opptak fra strekningen Elgå-Drevsjø. Det tok litt tid, jeg oppdaget plutselig at min vanlige videoeditor ikke lenger var å få tak i, så jeg måtte finne en ny og lære meg å bruke den. Ulempen med gratis editorer er gjerne noen begrensninger i funksjonaliteten, og her var det visst maks 720p og ikke full HD på den ferdige filmen, men det får gå.

Edit: Da er også del 2 lagt ut: Drevsjø - Trysil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Jomfrutur med ny vogn til Elgå   

Til Toppen Go down

Jomfrutur med ny vogn til Elgå
Til Toppen 
Side 1 av 1