CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Hobby 610

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest

PosteTema: Hobby 610   Tor 6 Mar 2008 - 23:12

All denne "jabbinga" om 650, blir svett i øra. Ser at det ikke er åpna tråd om den perfekte reisevogna, ikke for stor og ikke for liten. Ikke for trang og ikke for brei. Ikke for tung og heller ikke noe lettvekter. Hobby 610 får mann som Prestige UL, Excelsior UL og Prestige UF. Dette er de modellene du finner i katalogen. Så finnes det noen spesielle løsninger som er bestilt av kunde. Jeg har Hobby 610 UKF, med ekstra køye over dobbeltsenga og køyeseng ved siden. 5 faste sengeplasser, ikke noe styr med oppreing/rydding vi har da ferie. De fleste er boggy vogner, men jammen har jeg sett enkelaksla også.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 6 Mar 2008 - 23:18

Joda, blir god plass i en så stor vogn når du stuer alle sammen på ett soverom.
Men du har fortsatt et bad som er veldig lite, om sittegruppa har dybde på tverrbenken veit jeg ikke.
Fin løsning om en ikke absolutt vil ha separate soverom av en eller annen grunn Suspect Suspect Suspect Suspect

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 6 Mar 2008 - 23:26

J.O. skrev:
Joda, blir god plass i en så stor vogn når du stuer alle sammen på ett soverom.
Men du har fortsatt et bad som er veldig lite, om sittegruppa har dybde på tverrbenken veit jeg ikke.
Fin løsning om en ikke absolutt vil ha separate soverom av en eller annen grunn Suspect Suspect Suspect Suspect

Separate soverom, hvordan får du egentlig til det i en vogn. Er ikke mye som skiller, om du da ikke går for midtsitter.

Har ikke bad, så greit er det. Jepp de kunne ha brukt litt mer plass til dette rommet, men på den andre siden er det svært praktisk å kunne "skyve fra"/"holde seg fast" litt ved treg mage hehehe.

Sittegruppa har ikke full sittebredde foran, det er det vel kun Excelsior som har mener jeg. MEN dette er praktisk for oss for det er plassen til Jonas og pga at han er 6 år så sitter han godt der.

Alt i alt synes vi at vogna er romslig og fin å dra på tur med.
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 6 Mar 2008 - 23:40

610`en veier vel også sine modige 1550kg ?

Uansett er ikke løsningen du har, nevt i Lara oversikten i det hele tatt.
Rart - for dette er jo den " vanligste " løsningen for " andre " leverandører, som ikke har " KFU-klone "

Fin vogn, men skulle jeg likevel koste på meg en så stor / diger vogn, tror jeg at jeg ville velge en KFU.
Å ha et eget " barnerom " er perfekt i mange år framover for oss.

Legacy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 6 Mar 2008 - 23:48

Det som er fint med 610 størrelsen er at den har totalvekt på 1800 kg med unntak av Excelsior som har 1900 kg. 1800 kg matcher 100% med Mondeo. (Obs veier vogna 1800, kan du ikke laste ned Mondeoen fullt da vogntogvekta begrenser)

Går du over til 650 må du enten ha nye mondeo med aut. eller en annen biltype som kan trekke mer. For å benytte lastekapasiteten som vogna gir.

Sist endret av Tom RS den Tor 6 Mar 2008 - 23:53, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 6 Mar 2008 - 23:52

Kjørevekta på 610 er for prestige UL 1515kg
og for 610 UF 1521kg

Kjørevekten tilsvarer kjøretøyets egenvekt pluss vekten av 2 x 11 kg gassflasker, Full vanntank (50 l) og kabeltrommel
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

PosteTema: Re: Hobby 610   Fre 7 Mar 2008 - 11:24

er det noen som veit åffer Lara ikke markedsfører denne løsningen ? Altså UKF løsningen ?
Finnes ikke hverken i brosjyre eller på nett.

Egentlig veldig interessant for oss de der altså.

Legacy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Lør 8 Mar 2008 - 0:19

Skuulle tru det ja, at de er interessange altså. Det er jo den ultimate camping opplevelse. Bare vite at det du sparer i renter betaler hele camping oppholdet og maten til Hahahaa det er en fryd for både lommebok og øye.

610 er ofte "glemt" mellom 650 og de andre.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: Re: Hobby 610   Man 17 Mar 2008 - 20:14

Noen her som har erfaring med 610 UFKK? Tom har vel det..? Ser du sier du har ekstra køye over dobbeltsenga, og da er vel det UFKK-løsningen.. Har vært på Campinggården i dag og snakket litt med de kara der. Fikk beskjed om at splintrende ny vogn koster 172500,-. Så hvis vi legger til UFKK-løsning (8000,-) og reg så havner den på ca 185000,-. Ikke ille til å være helt ny vogn det vel? Eneste problemet er at disse vognene kun blir produsert puljevis, og neste produksjon er ikke før i begynnelsen av juni. Med levering her i begynnelsen av juli. Det blir no lenge å vente hvis man skulle bestille ja... Noen som vet om Tom er på vogna nå?? Regner med det...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Tir 18 Mar 2008 - 15:04

Er på hytta nå, men til helgen er vi i vogna. Bestil med en gang Thomas. Ikke noe bremsing. Løp og kjøp. Har du ikke sett hvor fine de er blitt. Ta deg en tur til Bislingen så kan du titte nærmere på løsningen.
Vi er nok der lørdag til mandag. Velkommen skal du være.
Til Toppen Go down
seppola

Antall Innlegg : 1
Registration date : 03.04.2008

PosteTema: Re: Hobby 610   Fre 11 Apr 2008 - 10:17

En av de flotteste tingene med 610 er at sittegruppa er større enn 650'en. 650'en har samme hovedsittegruppe som 560'en. Sitter godt 6 voksne i 610 i hovedsittegruppen. I tillegg er det kjempeplass midt i vogna, mellom tv bord og kjøkkenbenk.

Hobby 610UFKK
Vw caravelle 2,5tdi
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Fre 25 Apr 2008 - 22:26

seppola skrev:
En av de flotteste tingene med 610 er at sittegruppa er større enn 650'en. 650'en har samme hovedsittegruppe som 560'en. Sitter godt 6 voksne i 610 i hovedsittegruppen. I tillegg er det kjempeplass midt i vogna, mellom tv bord og kjøkkenbenk.

Hobby 610UFKK
Vw caravelle 2,5tdi

Ja jeg er helt enig med deg der Seppola. Jeg synes det er rart at 610 er den vogna som har størst plass i rundsitteren. 650 og 720 for den sakens skyld har mindre sittegruppe enn 610. Vi er ivertfall veldig fornøyd med vår. Også matcher den vekt messig veldig godt til bilen vår, en mondeo.
Riktig som du sier 6 stykker i rundsitteren og en på campingstol gjør at mann kan få plass til 7 stykker rundt bordet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Lør 26 Apr 2008 - 9:54

Tom RS skrev:
seppola skrev:

Hobby 610UFKK
Vw caravelle 2,5tdi

Ja jeg er helt enig med deg der Seppola. Jeg synes det er rart at 610 er den vogna som har størst plass i rundsitteren. 650 og 720 for den sakens skyld har mindre sittegruppe enn 610. Vi er ivertfall veldig fornøyd med vår. Også matcher den vekt messig veldig godt til bilen vår, en mondeo.
Riktig som du sier 6 stykker i rundsitteren og en på campingstol gjør at mann kan få plass til 7 stykker rundt bordet.

Tom RS

hvilken 650 prater du om her???? er det KFU, så er jo den ei vogn med masse innreding, og som for meg fremstår som trang ale steder, fordi den har så mye..... er det samme salongen på alle 650-løsningene??????? neppe..... uten at jeg vet det.... for jeg har ikke hobby-brosjyre....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 30 Apr 2008 - 15:18

Vegard skrev:
Tom RS skrev:
seppola skrev:

Hobby 610UFKK
Vw caravelle 2,5tdi

Tom RS

hvilken 650 prater du om her???? er det KFU, så er jo den ei vogn med masse innreding, og som for meg fremstår som trang ale steder, fordi den har så mye..... er det samme salongen på alle 650-løsningene??????? neppe..... uten at jeg vet det.... for jeg har ikke hobby-brosjyre....

Skal jeg sende en brosjyre til deg Vegard????
Kan godt det - har mange hehehe
Men siden du spør:
Disse Hobby vognene har stor sittegruppe: Alle 610 (UL, UF, UKF), av 650 er det kun WFU ingen 720. Mann ser det godt ved å sammenligne bordflatene.
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!

Female
Antall Innlegg : 2369
Registration date : 21.05.2007

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 30 Apr 2008 - 17:18

Jeg syns 610 har geniale løsninger, hadde heller valgt 610 enn 650kfu...om jeg skulle hatt Hobby.

650kfu har masse unødvendig skap og jeg syns de er kjempetrange...

Den vi hadde uten barneromsløsning hadde jo en stor sittegruppe og en romslig løsning som jeg likte kjempegodt...

Og litt skryt til Hobby. Frokostgruppa er myyye bedre enn i Cabbyen. Den er større og lettere og lage om til en grei seng. Vi lo godt begge to da vi skulle lage frokostgruppa om til seng første gang i Cabbyen... Heelt på jall hele opplegget og skrekkelig for en som veier litt mere enn 30 kg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 30 Apr 2008 - 20:30

Lene skrev:
Jeg syns 610 har geniale løsninger, hadde heller valgt 610 enn 650kfu...om jeg skulle hatt Hobby.

650kfu har masse unødvendig skap og jeg syns de er kjempetrange...

Den vi hadde uten barneromsløsning hadde jo en stor sittegruppe og en romslig løsning som jeg likte kjempegodt...

Og litt skryt til Hobby. Frokostgruppa er myyye bedre enn i Cabbyen. Den er større og lettere og lage om til en grei seng. Vi lo godt begge to da vi skulle lage frokostgruppa om til seng første gang i Cabbyen... Heelt på jall hele opplegget og skrekkelig for en som veier litt mere enn 30 kg.

ååååå du vet å smigre, vakkre ord om Hobby det der, musikk i mine ører
Razz Razz Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 1 Mai 2008 - 0:30

Står en ukff til 115k på finn nå.....ser bra ut...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 1 Mai 2008 - 9:19

Disse to er prikk lik min:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13210331&sid=7cabbpfep958625&pos=25&WT.svl=tabs

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11519389&sid=7cabbpfep958625&pos=24&tot=68

Men de er begge dyrere enn det jeg ga for vogna da jeg kjøpte den ny i 2006 (jeg kjøpte en overligger fra 2005).
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 1 Mai 2008 - 9:25

Ronny skrev:

Njaaaa om det er denne du mener : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13194681&sid=7cabbpfep958625&pos=50&WT.svl=tabs
Så tror jeg den har sett bedre dager, se litt nærmere på bildene. Det henger noe fra takluka, skapdører mangler håndtak, og den gulvvarmen..... njaaa skeptisk. Hobby med fem striper utvendig ville jeg styrt utenom, masse forbedringer til de med tre.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 1 Mai 2008 - 9:27

Tom RS skrev:
Vegard skrev:
Tom RS skrev:
seppola skrev:

Hobby 610UFKK
Vw caravelle 2,5tdi

Tom RS

Men siden du spør:
Disse Hobby vognene har stor sittegruppe: Alle 610 (UL, UF, UKF), av 650 er det kun WFU ingen 720. Mann ser det godt ved å sammenligne bordflatene.

Ser at også noen av 540 vognene har denne store rundsitteren.. men de vognene er jo små da...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 1 Mai 2008 - 9:30

Rune skrev:
Tom RS skrev:
Vegard skrev:
Tom RS skrev:
seppola skrev:

Hobby 610UFKK
Vw caravelle 2,5tdi

Tom RS

Men siden du spør:

Ser at også noen av 540 vognene har denne store rundsitteren.. men de vognene er jo små da...

Njaaa - men da er vi over på 230 vogner så de rundsitterene er jo ikke store i utgangspunktet.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 1 Mai 2008 - 19:41

Tom RS skrev:
Ronny skrev:

Njaaaa om det er denne du mener : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13194681&sid=7cabbpfep958625&pos=50&WT.svl=tabs
Så tror jeg den har sett bedre dager, se litt nærmere på bildene. Det henger noe fra takluka, skapdører mangler håndtak, og den gulvvarmen..... njaaa skeptisk. Hobby med fem striper utvendig ville jeg styrt utenom, masse forbedringer til de med tre.

Ser at din sittegruppe ser mye bedre ut enn denne tidligere utgaven, samt at skapene er finere på nyere modeller....men nå har det seg sånn at for min del så ble det ikke noe bilbytte i år pga en tur til Tyrkia nå i mai...så da har jeg ikke bil til vognbytte...skal forresten mest sannsynlig kjøpe lignende bil som du har: 2004 eller nyere tdci trend eller bedre utstyr...Ellers så er jeg ikke redd for å reparere litt bare prisen inn er bra..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 1 Mai 2008 - 20:33

Ronny skrev:
Tom RS skrev:
Ronny skrev:

Ser at din sittegruppe ser mye bedre ut enn denne tidligere utgaven, samt at skapene er finere på nyere modeller....men nå har det seg sånn at for min del så ble det ikke noe bilbytte i år pga en tur til Tyrkia nå i mai...så da har jeg ikke bil til vognbytte...skal forresten mest sannsynlig kjøpe lignende bil som du har: 2004 eller nyere tdci trend eller bedre utstyr...Ellers så er jeg ikke redd for å reparere litt bare prisen inn er bra..

La meg ta et eksempel som jeg synes er litt viktig med tanke på forbedringer de har gjort fra 5 striper til 3 striper. Ta en titt på skinna til fortelte, på en fem stipers vogn er denne "knekt" i skarpe knekker. Disse sprekker og det må være vanskelig og trekke fortelte over disse. På vogner med tre striper er sknna til fortelte mer robust og har fine runde bøyer. Dette er bare en av mange forbedringer.

Tenker du på å byte til Hobby?

Jeg har vært fornøyd med bilen min, kjøpte den også i 2006 da hadde den gått 15 000 nå har den tusla og gått til 65 000 uten noe nevneverdig tull. Thomas her inne har samme bilen, syntes han nevnte noe om knirk fra støtdemperene bak, husker ikke helt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 4 Jun 2008 - 22:53

Må se og få løfta denne tråden litt høyre opp på lista her nå. Begynner jo å dabbe av jo...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 4 Jun 2008 - 22:55

Tom RS skrev:
Må se og få løfta denne tråden litt høyre opp på lista her nå. Begynner jo å dabbe av jo...

Tom RS

Jeg tror jeg titta inn i ei, torsdag for ei uke siden.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 4 Jun 2008 - 23:31

Vegard skrev:
Tom RS skrev:

Tom RS

Jeg tror jeg titta inn i ei, torsdag for ei uke siden.......

Tror faktisk at det står ei 610 vogn 2 vogner nedfor meg på campingen.... geek
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 5 Jun 2008 - 5:53

første vogna til x svigers var en 610,,,98 modell.
nå har de Dethleffs
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Hobby 610   Tor 5 Jun 2008 - 7:26

Er glad jeg slipper å løfte på mi 610 jeg. For jeg har 610'n ennå.
Men har blitt lite brukt i de siste helgene. Må kanskje gjøre noe med det til helga.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 12 Nov 2008 - 20:07

Her har det ikke blitt pratet siden 5/6-08, det er for dårlig. Dette er tross alt Hobbys fiiiiineste størelse. One size fits all.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 12 Nov 2008 - 20:10

Erre noe som har sprekki her'a ?
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male
Antall Innlegg : 3858
Registration date : 20.06.2007

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 12 Nov 2008 - 20:15

610 er en veldig populær vogn på Bømlo... og i Røldal...

På vintercampingen vår så vet jeg om 6 fra Bømlo. Av de er det 2 Bjølseth og 4 Hobby, og av Hobby så er det 3 stk 610 med løsning UKF...

Sist endret av Lars Egil den Ons 12 Nov 2008 - 20:33, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 12 Nov 2008 - 20:32

Vi var å titta flere ganger på en ny 610 Excelsior i 06..
Fin vogn for øyet. Ingen tvil.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 12 Nov 2008 - 20:41

Rufus skrev:
Erre noe som har sprekki her'a ?

Jepp - jeg har skalla en sprekk i et vindu, og frøkna her hjemme har tatt et. Men de er ikke ødelagt. Går ikke inn til der det er dobbelt heldigvis. Ellers NOTING
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 12 Nov 2008 - 20:41

Rufus skrev:
Vi var å titta flere ganger på en ny 610 Excelsior i 06..
Fin vogn for øyet. Ingen tvil.

Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hobby 610   Ons 12 Nov 2008 - 23:54

Øhhhh,en Hobby-tråd.Ups......hej då !! Laughing
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Hobby 610   Today at 19:30

Til Toppen Go down

Hobby 610