CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Tenkte å selge forteltet som fulgte med vogna

Go down 
AvInnlegg
vesto
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 131
Registration date : 19.01.2013

PosteTema: Tenkte å selge forteltet som fulgte med vogna   Man 14 Mai 2018 - 23:12

Det fulgte med et Inace fortelt til vogna som jeg har lagt ut på Finn.
Jeg fikk tak i en markise (uten vegger) som vi tenkte bruke istedet.
Men strengt tatt så har jeg aldri brukt fortelt før.

Hva synes dere om fortelt vs markise?

Tror det er mye arbeid å sette opp teltet, men det går kanskje greit etter et par ganger med montering?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
quattro1
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 434
Registration date : 08.12.2011

PosteTema: Re: Tenkte å selge forteltet som fulgte med vogna   Tir 15 Mai 2018 - 19:13

Spørs vel hva behovet er og hvor man camperer. Synes telt var greit med mindre barn, da har man "et stort rom" med plass til mye, som likevel er avgrenset med vegger. Men ja, det tar tid å sette opp og ta ned, og så veier det endel. Ble etter hvert lei hele teltet, det ble rett og slett et ork, så det ble byttet inn ved forrige vognskifte. Vi greier oss fint med markisen, og det er gjort på et øyeblikk å sette den opp og ta den ned. Kommer aldri til å gå tilbake til telt, det blir altfor tungvint (det måtte i så fall være et lufttelt). Men vi reiser nedover Europa hver ferie, og opplever at markisen holder helt greit der i alle fall.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
awt
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 137
Registration date : 13.08.2015

PosteTema: Re: Tenkte å selge forteltet som fulgte med vogna   Tir 15 Mai 2018 - 19:19

Solgte selv teltet som fulgte med forrige vogn før jeg i det hele tatt hadde prøvd det. Vårt reisemønster er typisk 2-4 netter på hvert sted, så da virker det for mye styr ut. Kjøpte så vanlig markise, og hadde denne første sesongen, og zip-markise med vegger andre sesongen.

Zip-markisen ble derimot nylig solgt til fordel for luftfortelt, så blir spennende å teste det. Var vedig fornøyd med zip-markisen, men kunne tenkt oss noe som var litt dypere, samt at vi brukte den alltid med vegger, og ikke som markise, så derfor ble det lufttelt nå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

Antall Innlegg : 2704
Registration date : 19.01.2012

PosteTema: Re: Tenkte å selge forteltet som fulgte med vogna   Tir 15 Mai 2018 - 21:29

Vi hadde ZIP-markise, det ble etterhvert ødelagt pga karaftig vind. Praktisk er det, men fy fader for et stygt design. Og borrelåsen på sidevinduene er simple og egnet for lekkasje. Patentet med stengene mot sidevinduene var hellr ikke topp, det ble fort en glipe. Ville ikke hatt det med på tur om noen hadde gitt bort det. Men som ren markise var det ok.

Vi kjøpte et Universal 420 fra Isabella i 2014, og for et helvete det er å sette opp med disse stålstengene som skrues sammen med disse elendige skruene. Og uendelig mange stenger i taket. Solgt for en bra sum for 2 år siden.

Nå er det Isabella Magnum med Carbonstenger som gjelder. Og utenom pluggene så tar det mindre nn 10 min å sette opp. Og for oss er det et kjempetelt, bruker det selv ved et par netter når været er ok, det gir oss så mye mere av campinglivet. På Tysklandsturene er Waeco CFX40 innlosjert i teltet. Der oppbevares drikke kjølig uansett om det er 40 gr ute eller inne i teltet. Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Tenkte å selge forteltet som fulgte med vogna   

Til Toppen Go down

Tenkte å selge forteltet som fulgte med vogna
Til Toppen 
Side 1 av 1