CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 14:11

arve

som rune bratseth sa i reklamen: ingen drikk kan erstatt melk!

makan til bullshit. hehehe

får i globex henne da?

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 14:38

numpsegutt.

Satt ved siden av Bratseth'en på båten hjem fra Dana Cup i fjor.

Han bøyde seg i støvet da han så meg i full Enga-mundur.Skjønte at her var en kar som det oste respekt av.

Da han så legendekeeperen fra VIF's juniorlag '79,så ble han mo i knærne.Ikke vant til å omgås folk på et SÅ høyt nivå han vet du.

Han var ikke med på å tømme ølbeholdningen i kiosken på bakdekket på Color Line båten,for å si det sånn.

Synes han så tynn og skranten ut jeg.Det var i de dager hvor Høgmo tok seg en Bondevik,så han hadde vel litt å tenke på.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 14:40

ARVE skrev:
numpsegutt.

Satt ved siden av Bratseth'en på båten hjem fra Dana Cup i fjor.

Han bøyde seg i støvet da han så meg i full Enga-mundur.Skjønte at her var en kar som det oste respekt av.

Da han så legendekeeperen fra VIF's juniorlag '79,så ble han mo i knærne.Ikke vant til å omgås folk på et SÅ høyt nivå han vet du.

Han var ikke med på å tømme ølbeholdningen i kiosken på bakdekket på Color Line båten,for å si det sånn.

Synes han så tynn og skranten ut jeg.Det var i de dager hvor Høgmo tok seg en Bondevik,så han hadde vel litt å tenke på.

Arve.

hehehe ja nå har jo han tatt en halv bondevik og da, sikkert etter møtet på danskebåten.

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 14:43

numpsey.

Hm,poleringstråd dette vel.Syntes Bratseth virket meget polert og kjedelig.Hehe.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 14:49

men hvor fårn kjøpt globex, og er autoglym noe annet?

og arve tørk av deg fliret jeg vet du sitter med, er grønn på d der, greit det.

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 14:50

ARVE skrev:
numpsey.

Hm,poleringstråd dette vel.Syntes Bratseth virket meget polert og kjedelig.Hehe.

Arve.

PADDAPOFF! lol!

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 14:56

numpsey.

Caravanforhandlere har ofte dette i sin utstyrbutikk.Autoglym får du i bilvarehusene.Bensinstasjoner kan vel og ha denne polishen,men der er de svinedyre.

Men jeg har og god erfaring med Biltemas polish.Koster halvparten.

Vetr at Markus ikke var fornøyd med den på glatt aluminiumshud,hvor den la igjen en melkeaktig hinne.

Jeg så ikke noe sånt på vogna vår med "ruglete" plåt.

Men for guds skyld,ikke bruk grønn turtle.Jeg hadde et helvete med å få den bort på en vogn for mange år siden.La seg som møkk under neglene,nedi fordypningene i plåten.

Plåt er vel et svensk ord,men det funker som fy synes jeg.

Og aprops svensk.Vet du hva "GROGGVIRKE" er på svensk ?

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 15:02

arve nei hva er det da?

og vet du hva " jumpadojor" er da?

numps
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 15:06

numpsey.

Jepp,det er joggiser.

Groggvirke er BLANDEVANN.Hehe,steike det er jo det mest nyttige svenske ordet jo gutt.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 15:08

arve

hehe fin den. tar den med i kappsecken, grabben

numpsey

globex 80 er såpe, right? brukes før autoglym. har jeg forstått riktig?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 15:10

numpsey

ja, det har du.

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 15:12

numpsey.

Tar det senere.Krise på jobben nå.

arve
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 19:36

Arve

He-he.... ikke drømmekunden til Tine jeg.... Kjøper kun Q-melk jeg... litt billigere, og så det viktigste... sabla grei skru-kork på kartongen...

Vegard
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Male
Antall Innlegg : 288
Registration date : 14.03.2007

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 19:41

Så mye "Talk is talk. Walk is walk".... Wink

Nei, fram med lite handling... Grabbar. Laughing Laughing

http://home.online.no/~anttjoha/rengjoringvoksavvognartbilder.cfm

Legger ut mer bilder i serien da jeg tok Hymer Eribaen nå i høst også.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
kabero

Male
Antall Innlegg : 7
Registration date : 21.03.2007

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 20:34

kabero

Bruker også rød autoglym på mine kabe vogner.perfekt resultat hver gang.
Vegard klagde på lange side vegger.vet ikke hva jeg skal si som har side vegger som er 8,80 meter lange.måtte bare nevne det.
men det finns mye fine tabbeletter som tar knekken på senebettenelse og slikt.pytt pytt.
gjør det vanligvis kun 1 gang pr år.har jo aldri vognene så lenge at det er noe stort problem..hehheehehh
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.home.no/kaberoyal/
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 20:41

kabero.

Hver cm. av den Haciendaen hadde jo vært en nytelse å polere.

Gleder meg til jeg får Hacienda 1000.Blir sikkert ikke lenge til,nå som jeg har fått BE-lappen.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:00

ARVE skrev:
kabero.

Hver cm. av den Haciendaen hadde jo vært en nytelse å polere.

Gleder meg til jeg får Hacienda 1000.Blir sikkert ikke lenge til,nå som jeg har fått BE-lappen.

Arve.

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:04

Markus Vesala skrev:
Så mye "Talk is talk. Walk is walk".... Wink

Nei, fram med lite handling... Grabbar. Laughing Laughing

http://home.online.no/~anttjoha/rengjoringvoksavvognartbilder.cfm

Legger ut mer bilder i serien da jeg tok Hymer Eribaen nå i høst også.

må beskjemmet være enig med deg da,markus....
og nok en gang skryte av sidene dine!!

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:06

Bubbe.

Ikke kødd 'a.Lov til å drømme om å polere en Hacienda 1000 vel ?

Når jeg får ML'en min,så kommer Haciendaen og.Blir erotisk ekvipasje det gutt.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:08

Vegard

vel.... føler 790 siden er drøy nok.... for noe særlig mere, tror jeg at jeg må ha lykke-piller for å takle og polère...

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:09

boys

om dere skulle vaske vogna, og gi beng i poleringa..... hva hadde dere brukt da? åsså lover jeg å polere til høsten?

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:09

ARVE skrev:
Bubbe.

Ikke kødd 'a.Lov til å drømme om å polere en Hacienda 1000 vel ?

Når jeg får ML'en min,så kommer Haciendaen og.Blir erotisk ekvipasje det gutt.

Arve.

ARVE

Du kan komme her og polère.... har ingen Hacienda 1000, men du kan ta to runder på 790'n.... Tenker du slutter med sånne våte drømmer da!!!

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:14

numpsey.

Jeg har i mange år brukt "supertvätt" fra Turtle.Den inneholder både rensemidler og polish.Heter vel supervask her i Norge.

Kjøper endel flasker når jeg er på et varehus i Sverige,hvor de er billige.

Om noen vil hevde at den er skadelig for vogna,så er jeg lutter øre,og slutter å bruke den.Men jeg har ikke sett noe negativt med den ennå.Men som du vet,så har jeg ikke vognene så lenge om gangen.

Hva den gjør med tetningsmasse etter flere års bruk,vet jeg ikke helt.

Vegard,hva sier du ?

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:16

Arve

Jeg bruker den på bilen, og er svært godt fornøyd med den der... men på vogna kommer den ikke!!

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:18

Vegard.

Ok,men hvorfor ikke ? Har du hørt noe negativt om den ?

Inneholder den skumle ting,så slutter jeg sporenstreks å bruke den.Trodde den var safe jeg.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:20

Vegard

Helt enkelt fordi jeg ikke vet hvordan den påvirker tettemassen, og at den jo renner nokså mye mere ned i tetningene enn hva ei polèring som ikke skylles av, gjør.

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:23

vegard

hva bruker du da? markus bruker black streak remover, men det må vel no vann og såpe til og?

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:26

numpsey

Jeg forholder meg til anbefalingene fra produsenten, som var vask med Gobex-80, og Polèring med rød Autoglym...

flott funker det!!

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:27

vegard

globex 80 blir det nok da- har de det på bilvarehus?

numpsey
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:29

Arve

Jepp. den er skadelig for vogna. affraid affraid

Den inneholder white spirit, derfor den avfettende og asfalt fjernende effekten. pirat pirat

Bruk i allefall mye vann til skylling. Shocked Shocked Shocked

Ellers så er det et kjempeprodukt. alien alien Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:36

J.O.

Joda,det lukter jo white spirit av den når jeg tenker meg om.

Den inneholder jo og polish,så når måkene har vært på ferde så bruker jeg den,og polishlaget fra manuell polering tidligere på sommeren,forblir på vogna.

Når man bruker Globex på den type møkk midt i sesongen,så bør man vel polere etterpå.Men det er jo bare gøy uansett.

Da kutter jeg ut den supervasken på vogna.Takk for tipset mine herrer.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:36

numpsey

Jeg kjøper Globex-80 hos vognforhandleren min.... den finnes både i en og fem litre....

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:38

ARVE skrev:
J.O.

Joda,det lukter jo white spirit av den når jeg tenker meg om.

Den inneholder jo og polish,så når måkene har vært på ferde så bruker jeg den,og polishlaget fra manuell polering tidligere på sommeren,forblir på vogna.

Når man bruker Globex på den type møkk midt i sesongen,så bør man vel polere etterpå.Men det er jo bare gøy uansett.

Da kutter jeg ut den supervasken på vogna.Takk for tipset mine herrer.

Arve.

så det du sier er at vasker jeg med globbex, må jeg polere...

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:44

numpsey.

Globex'en har vel og en avfettende virkning,samtidig som den ikke skal tørke ut butylen(tetningsmassen).Poler etterpå er mitt råd.Da sitter jo ikke møkka så godt etterpå heller.Fugleskit og pollen går lettere av med polish i bunnen.Akkurat som på bilen.

Noen bruker maskin,jeg liker å bruke hendene.Markus har noen fine tips på siden sin.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Tir 27 Mar 2007 - 21:47

Vedr globex

Her har det jo mye å si hvor kraftig du blander den da....

For å fjerne måke-dritt, tar jeg et håndkle eller noe og skyller skikkelig vått i vann, for så å legge dette i en oppå skiten... etter en halvtime, er driten så blaut, at du tørker den rett av

Vegard
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???   Today at 17:05

Til Toppen Go down

Polering! med hva, hvordan, hvor ofte ???
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next