CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

"Farlige" kjøleskap

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Lør 3 Mai 2008 - 16:04

May-Britt skrev:
Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Har du plass å sette en popnagle inn har du og plass å bore den ut igjen.......

..... mener gubben her........

min poppnagletang bygger 12-15 cm, jeg har ivet drill med borr som bygger så lite...

Du må jo bore et hull først som du så setter popnaglen i.......

hvorfor ikke sette den i hullet etter skruen da, desom det er det en ønsker å ha i?????? for poppnagler får du jo i alle verdens dimmensjoner
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Lør 3 Mai 2008 - 16:28

...det er nå betryggende at de som skal gjøre jobben vet hva som skal gjøres......

.....men for all del, alt kan diskuteres.... ..og mye MÅ diskuteres....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Lør 3 Mai 2008 - 16:31

Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Har du plass å sette en popnagle inn har du og plass å bore den ut igjen.......

..... mener gubben her........

min poppnagletang bygger 12-15 cm, jeg har ivet drill med borr som bygger så lite...

Du må jo bore et hull først som du så setter popnaglen i.......

hvorfor ikke sette den i hullet etter skruen da, desom det er det en ønsker å ha i?????? for poppnagler får du jo i alle verdens dimmensjoner

Det var fra starten bare EN klamme der og derved også bare ETT skruehull. Dometic hadde gitt beskjed om at der skulle settes på to klammer til. Til disse måtte det da bores hull for å feste som forhandler valgte å sette popnagler i.

Bildet jeg har satt inn over her er slik det ser ut om jeg skrur av dekselet på kjøleskapet utvendig på vogna vår. Under bildet har jeg forklart hva som er gjort. Og der er det god plass til både bormaskin og poptang...... men det er så klart ikke likt på alle vogner dette.

Men nå er saken biff.......og alle skulle ha mulighet til å forstå hva dette dreier seg om........ om de er interessert
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Lør 3 Mai 2008 - 18:17

May-Britt

jeg vet det skal på to klamre til, for jeg har og sett dometic sin spek. vedr dette..... det var og beskrevet at noe mere skulle skiftes på skap der dette var løsnet.... de delene har og forhandleren fått tilsendt......

poenget når jeg sa det med popp-nagler, er at jeg ikke vil ha det, fordi det er en lite vennlig festemåte den gangen det må løsnes..... poppnagler i sin helhet, må borres ut, og det er ikke alltid lett å få gjort med et langt borr....

poppnagler er en festemåte jeg liker lite, og prøver derfor å ungå de uannsett

generelt er det nokså enkelt å feste de fleste klamer med selvborende skruer, disse bygger lite, og kan seinere lett løsnes....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Lør 3 Mai 2008 - 19:12

Tasle

DA har jeg vært å kontrollert kjøleskapet!

Serienummeret begynner på 737, og da er vi utenfor "faresonen".

...men hadde vi hatt et skap som var i "nedslagsfeltet" for Dometic's advarsel hadde vi ikke kjørt det på gass før det var modernisert. Når det gjelder gass hører jeg på fagfolk - ikke legfolk.

PS. May-Britt - Takk for at du la ut kopi av brevet fra Dometic! cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Søn 4 Mai 2008 - 12:53

NEI NÅ ALTSÅ

NÅ ER JEG SÅ SINNA AT JEG TROLIG SPREKKER FØR DET BLIR MANDAG OG JEG KAN RINGE HAN FORHANDLEREN

HAN HAR BORA HULL TVERS GJENNOM KJØLESKAPET DA HAN SATTE PÅ NYE FESTER - SÅ NÅ ER DET HULL INNI SKAPET MOT BAKVEGGEN.........DET ER VISST IKKE GRENSER FOR HVA EN SKAL OPPLEVE.....

OG DET ER KUN ET HULL DER OG IKKE NOE FESTE ELLER NOE ....SÅ HAN VET SIKKERT IKKE OM AT HAN HAR GJORT DET.....

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Søn 4 Mai 2008 - 13:11

Kan da ikke godta at det er slik etter en reparasjon på et nesten nytt kjøleskap?????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Søn 4 Mai 2008 - 14:31

affraid affraid affraid Herre... amatør affraid affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Søn 4 Mai 2008 - 20:02

Jeg tror jeg må kreve et nytt skap...... det kan jo bli kluss seinere om en går med på noe annet.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Søn 4 Mai 2008 - 20:51

Hei

har nå kjørt det "farlige" kjøleskapet på gass i hele dag...... men jeg vet jo det ikke er løsnet noe på mitt skap.....

får vel ut å få de til å sette på de ekstra klamrene denne uka.....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Søn 4 Mai 2008 - 21:29

Maya

Åssen er det mulig....

Jaja... alle kan jo gjøre feil, men jeg hadde nok forlangt nytt skap, noe annet blir jo bare mikk-makk, og noen teite spørsmål når dere skal kvitte dere med vogna.

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Man 5 Mai 2008 - 12:13

Da jeg ble noe i tvil om reparasjonen på kjøleskapet vårt var utført etter retningslinjer fra Domteic så ringte jeg Dometic for å sjekke.

Alle aktuelle kjøleskap skal få innsatt en "reparasjonspakke" som består av to ekstra klamer og popnagler........ ingen foreskjell om røret var løst eller ikke .......samme behandling. Og så testkjøring på gass.

Forøvrig blir det nå bestilt nytt kjøleskap til vogna vår som byttes her vi bor.......... dette er det selvfølgelig forhandler som sørger for og har ingenting med Dometic å gjøre.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Man 5 Mai 2008 - 13:47

ingen tvil om at det er gjort etter spesifikasjonen, om en ser bort frta at hele skapet må skiftes etterpå....

men det er jo amatørmessig å ikke forhindre at dette skjer da... jeg skal ta mitt skap en dag denne uka, skulle bare vippe innom, så gjør de det mens jeg venter
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Man 5 Mai 2008 - 17:19

Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Vegard skrev:
May-Britt

jeg vet det skal på to klamre til, for jeg har og sett dometic sin spek. vedr dette..... det var og beskrevet at noe mere skulle skiftes på skap der dette var løsnet.... de delene har og forhandleren fått tilsendt......

poenget når jeg sa det med popp-nagler, er at jeg ikke vil ha det, fordi det er en lite vennlig festemåte den gangen det må løsnes..... poppnagler i sin helhet, må borres ut, og det er ikke alltid lett å få gjort med et langt borr....

poppnagler er en festemåte jeg liker lite, og prøver derfor å ungå de uannsett

generelt er det nokså enkelt å feste de fleste klamer med selvborende skruer, disse bygger lite, og kan seinere lett løsnes....

Da jeg ble noe i tvil om reparasjonen på kjøleskapet vårt var utført etter retningslinjer fra Domteic så ringte jeg Dometic for å sjekke.

Alle aktuelle kjøleskap skal få innsatt en "reparasjonspakke" som består av to ekstra klamer og popnagler........ ingen foreskjell om røret var løst eller ikke .......samme behandling. Og så testkjøring på gass.

Forøvrig blir det nå bestilt nytt kjøleskap til vogna vår som byttes her vi bor.......... dette er det selvfølgelig forhandler som sørger for og har ingenting med Dometic å gjøre.

ingen tvil om at det er gjort etter spesifikasjonen, om en ser bort frta at hele skapet må skiftes etterpå....

men det er jo amatørmessig å ikke forhindre at dette skjer da... jeg skal ta mitt skap en dag denne uka, skulle bare vippe innom, så gjør de det mens jeg venter

scratch scratch scratch scratch scratch scratch scratch scratch
scratch scratch scratch scratch scratch scratch scratch scratch
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Man 5 Mai 2008 - 18:20

En ting er sikkert og det er at man kan undres på kvaliteten når man får utført service og reklamasjoner hos enkelte forhandlere i disse ulvetider med knapphet på kvalifiserte folk.....spørs om man ikke gjør en del ting bedre selv.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Man 5 Mai 2008 - 18:56

Harald skrev:
En ting er sikkert og det er at man kan undres på kvaliteten når man får utført service og reklamasjoner hos enkelte forhandlere i disse ulvetider med knapphet på kvalifiserte folk.....spørs om man ikke gjør en del ting bedre selv.

..spørs om det nytter så mye. Har en kompis som er verksmester på et bilverksted - han spurte Dometic om å gjøre "oppgraderingen" av kjøleskapet selv.... ...fikk ikke lov.... elephant - laaang nese Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Man 5 Mai 2008 - 19:05

Jeg føler meg helt sikker på at kaillen min som er bilmekaniker har satt på de klemmene uten problemer...... istede må vi nå bytte kjøleskap i vogna...... det er bare helt tussete......clown clown clown

Og de snakker om godkjente Dometic verksteder. Jeg må si jeg undrer meg på hva som skal til for å bli godkjent.......

.... men det hjelper så lite å ergre seg ........ er så totalt bortkasta energi ......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Man 5 Mai 2008 - 21:42

May-Britt skrev:
Jeg føler meg helt sikker på at kaillen min som er bilmekaniker har satt på de klemmene uten problemer...... istede må vi nå bytte kjøleskap i vogna...... det er bare helt tussete......clown clown clown

Og de snakker om godkjente Dometic verksteder. Jeg må si jeg undrer meg på hva som skal til for å bli godkjent.......

.... men det hjelper så lite å ergre seg ........ er så totalt bortkasta energi ......

Kan ikke gubben din gjøre tabber da???????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Tir 13 Mai 2008 - 10:35

Hei

så var kjøleskapet tatt.... det hele var gjort på under ti minutter.... Rakk ikke en kaffe-kopp en gang....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Tir 13 Mai 2008 - 10:47

Vegard.

Hvordan så det ut da ? Var alt ok ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Tir 13 Mai 2008 - 13:47

Arve

jepp... ikke noe løst.... men det visste jeg, for jeg har sjekket den aktuelle skruen før....

det er jo fem sekuder jobb å komme inn til dette røret
Til Toppen Go down
Espen H.
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 47
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Lør 4 Jul 2009 - 1:05

Jeg har akkurat vært på verksted å fått en slik kontroll. Det saken gjelder er at klammer som holder gassrøret som går til brenneren kan løsne slik at røret vibrerer slik at sprekker kan oppstå med gasslekkasje som følge. Dette er jo alles skrekk, og hos meg hadde innfestingen løsnet. Gassrøret og brenneren ble da byttet og selvfølgelig uten kostnad for meg. Regningen var på kr 4 900,- så jeg når jeg kvitterte på garantilappen. Siden jeg har importert vogna selv, fikk jeg brev fra min danske forhandler i tillegg til det fra Dometic og allt ble utført i norge, måtte bare ta med brevet. Betryggende å ha fått utbedret feilen og god service og jeg setter pris på at Dometic har tatt det på alvor når de oppdaget en mulig feil og sendt ut innkalling til alle som KAN være berørt. cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: "Farlige" kjøleskap   Today at 23:20

Til Toppen Go down

"Farlige" kjøleskap
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3