CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Skjema NA-0221

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
rui
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 93
Registration date : 15.11.2009

PosteTema: Skjema NA-0221   Man 5 Sep 2016 - 21:27

Hei.

Jeg importerte ei Adria fra Antons i Danmark i 2012 . Denne ble ikke registrert da den skulle stå på fast plass. Vognen er solgt videre for en tid siden. Nå skal vognene selges på ny og den nye eieren trenger ferdig utfylt skjema NA-0221 som skal ha vært gjort når vogna ble importert. Jeg er nå usikker på om jeg noengang har hatt dette skjemaet. Hva brukes skjemaet til utenom ved registrering? Burde jeg fått dette fra Fjordline når jeg henta vogna på kaien i Tananger? Og eventuelt hvordan er det å få dette utfylt i ettertid?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Skjema NA-0221   Tir 6 Sep 2016 - 7:14

Dette skjemaet skulle du fått ved fortolling i Norge. Så kanskje du må se etter om dette dokumentet ligger et sted. Eller kontakte tollkontoret der vogna ble tollet ved import for en kopi.
http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/import/Privat+import/Fortoll+og+betal+merverdiavgift/fortoll-og-betal-merverdiavgift-hos-tollvesenet
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
rui
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 93
Registration date : 15.11.2009

PosteTema: Re: Skjema NA-0221   Tir 6 Sep 2016 - 12:16

Etter nærmere undersøkelser så trenger en ikke dette skjemaet da opplysninger sendes elektronisk direkte til Biltilsynet fra tollsted. Det en trenger er samsvarserklæring som fulgte med vogna. Denne har alle opplysninger som kreves.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Skjema NA-0221   Today at 21:40

Til Toppen Go down

Skjema NA-0221
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1