CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Beskytte AC ved vinterlagring utendørs?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
morrun
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 69
Registration date : 07.06.2010

PosteTema: Beskytte AC ved vinterlagring utendørs?   Tir 30 Aug 2016 - 10:23

Hei.
Jeg har en takmontert Truma aircondition. I vinter skal jeg lagre vogna i hagen. Her på østlandet snør det litt, så regner det, så fryser det og så videre. Bør jeg skåne AC`en ved å lage ei kasse over den eller er det unødvendig?

Mvh Morten
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ArneO
GENERAL!
GENERAL!

Male
Antall Innlegg : 2881
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Beskytte AC ved vinterlagring utendørs?   Tir 30 Aug 2016 - 12:37

Jeg ville bare fulgt opp vogna med å feie av snø slik at du ikke får en iskake på taket. Ikke ha varme på hele tiden, men om du har mulighet til å varme opp vogna noen ganger gjennom vinteren er nok det bra, både for puter og madrasser etc.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://wiki.caravanforum.org/index.php?title=Hovedside
morrun
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 69
Registration date : 07.06.2010

PosteTema: Re: Beskytte AC ved vinterlagring utendørs?   Tir 30 Aug 2016 - 12:54

Hei takk for svar. Jeg følger den oppskrifta, tømmer og lagrer det meste av ting som kan samle fukt annen plass. Har lagret vogna i hagen tidligere, men aldri med AC montert i taket. Tetninga mellom AC og tak er jo bare en gummilist i følge monteringsveiledninga(fikk anlegget montert hos forhandler), dessuten er`n jo så fin, hvit og blank denne Truma`en. Ønsker å holde den i tipp-topp tilstand, både teknisk og kosmetisk. Vurderer å lage ei kasse, ikke ulik den mange vintercampere benytter over lukene sine. Nå skal ikke AC-annlegges kjøres under vinterlagring, så veldig avansert trenger ikke kassa være. Unødvandig likevell, synes ekspertisen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Beskytte AC ved vinterlagring utendørs?   Today at 13:06

Til Toppen Go down

Beskytte AC ved vinterlagring utendørs?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1