CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Sette inn batteri i Knaus Azur 1998

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Sunspring

Antall Innlegg : 2
Registration date : 23.08.2016

PosteTema: Sette inn batteri i Knaus Azur 1998   Tir 23 Aug 2016 - 10:23

Hei Smile
Vi har nettopp kjøpt oss en Knaus Azur 1998 mod. I denne er det ikke montert noe batteri, men det ønsker vi å sette inn. Er ikke alltid vi har 220 tilgjengelig der vi overnatter Wink
Problemet er at jeg finner ikke ut hvor jeg skal koble det til..... Question Noen som har gjort dette før og kan forklare meg?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Sette inn batteri i Knaus Azur 1998   Tir 23 Aug 2016 - 14:27

Siden det ikke har vært batteri montert tidligere så må det være en omformer et sted. Er vel mulig å koble batteriet inn på denne. Dersom omformeren ikke har ladefunksjon så må du i tillegg montere en lader.
Alternativet som jeg har gjort er å kassere hele omformeren og koble batteriet via sikringer til 12v anlegget og bruker en 20amp lader som også fungerer som strømforsyning.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sunspring

Antall Innlegg : 2
Registration date : 23.08.2016

PosteTema: Re: Sette inn batteri i Knaus Azur 1998   Tir 23 Aug 2016 - 14:44

Johnny skrev:
Siden det ikke har vært batteri montert tidligere så må det være en omformer et sted. Er vel mulig å koble batteriet inn på denne. Dersom omformeren ikke har ladefunksjon så må du i tillegg montere en lader.
Alternativet som jeg har gjort er å kassere hele omformeren og koble batteriet via sikringer til 12v anlegget og bruker en 20amp lader som også fungerer som strømforsyning.

Jeg finner en likeretter, er dette omformeren? Kan ikke finne noe sted det går å koble mer inn på denne :-( Men takk for svar, da finner jeg ut av det :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Sette inn batteri i Knaus Azur 1998   Today at 15:04

Til Toppen Go down

Sette inn batteri i Knaus Azur 1998
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1