CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Bytte sidemarkeringslys til noe mer "moderne"?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
awt

Male
Antall Innlegg : 9
Registration date : 12.08.2015

PosteTema: Bytte sidemarkeringslys til noe mer "moderne"?   Lør 21 Mai 2016 - 18:35

Hei.

Vi har plutselig kjøpt en halvgammel (2005) 560 KFME, og siden jeg er litt opptatt av lys og slikt har jeg prøvd å finne ut om det er mulig å erstatte de eksisterende oransje markeringslysene med noe annet, uten å måtte lage nye hull til hverken holder eller skruer.

Såvidt jeg har forstått er de originale lysene produsert av Hella (det står helt sikkert på lykten, men vi har ikke fått vognen enda), og det er mulig å bytte disse til tilsvarende med LED.

Problemet med LED-varianten er at de ser akkurat like kjedelige/"stygge" ut som de som er der fra før, så derfor lurte jeg på om noen visste om andre alternativer her?

Jeg så for meg noe i denne stilen (de lyser selvfølgelig oransje), men de kan gjerne ha samme form/fasong som de originale.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
cityhopper
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male
Antall Innlegg : 27
Registration date : 29.03.2015

PosteTema: Re: Bytte sidemarkeringslys til noe mer "moderne"?   Ons 25 Mai 2016 - 20:30

Hei awt,

gratulere med kjøp av vogn! (og takk for sist fra bimmers.no Wink ). Kunne tenke meg noe lignende selv, spent på om noen her har forsøkt slike LED. Lurte imidlertid på om et bytte ville kunne gi en feilmeldinger på ødelagte lyspærer, eller kommer slike med høy nok resistanse til at bilen ikke merker forskjell?
Følger uansett med for å se om du får noe svar.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
awt

Male
Antall Innlegg : 9
Registration date : 12.08.2015

PosteTema: Re: Bytte sidemarkeringslys til noe mer "moderne"?   Ons 25 Mai 2016 - 21:14

Heisann, og takk, og hei igjen ja. Smile

Jeg har trålet opp og ned på eBay (og litt andre steder) i min jakt på andre lys, men de aller, aller fleste ser veldig billige og simple ut.

Et annet problem (usikker på om dette bare gjelder Hobby), er at panelet bak de originale lysene er helt slett, mens resten av veggpanelene er ruglete. Dette området følger jo lyktens form, så det vil se veldig rart ut om man monterer en mindre lykt. Man kan nok montere en større lykt, men den blir da i største laget etter min mening.

Ellers får man jo like lykter fra Hella med hvitt glass, så om man monterer oransje pærer i disse blir det muligens litt penere, men da forsvinner refleks-effekten (eller at denne blir hvit?), noe som kanskje blir på kant med loven?

Når det gjelder pæresjekken er jeg veldig usikker her, men med tanke på at det er ganske mange lys totalt tror jeg ikke dette blir et problem før man evt. bytter alt av kjørelys til LED-lærer. Sidemarkeringslysene går på samme "kurs" som baklys og de hvite lysene foran.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Bytte sidemarkeringslys til noe mer "moderne"?   Today at 23:05

Til Toppen Go down

Bytte sidemarkeringslys til noe mer "moderne"?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1