CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....

Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Søn 17 Feb 2008 - 15:43

Harald skrev:
Vegard skrev:
Johnny skrev:
Vegard skrev:
Johnny skrev:
Harald skrev:
Johnny skrev:
Ok for meg at det er veldig varmt i syden for da slipper jeg å lide i den varmen.
Har litt problemer med å takle sånn veldig varme. Så sommerstid når tempen nærmer seg de 30 da forsøker jeg så godt det er å holde meg i skyggen eller på plasser det er svalere.
Og kommer man opp i de norske fjella så er gjerne varmen mer behagelig.
Har vel også en holdning til at å være på ferie det er hærlig uansett vær.
Og ferien kan gjerne være nord for drammen
Kommer jo an på hvordan man innretter seg......på stranda under en parasoll har man det rimelig godt.....og så er det bare å strekke ut hånda så kommer de med en mobil is-tralle og leverer deg en iskald pils....og så tar man seg en tur ut i havet av og til.......o herligt!!!! og i vogna surrer a/c,en slik at man har det svalt og fint 0m natta........Sitte inne i en vogn med styrtregn utenfor er ikke min drømmeferie ihvertfall, men er det fint vær er det vel så fint her hjemme,men det er jo litt bingo om så skjer scratch scratch

Er nok uenig med deg her. Å ligge på ei strand¨å sløve er ikke noe for meg. Blir så forferfdelig utålmodig av det. Ei heller å vasse rundt i en storby frister. Men en tur til lofoten eller andre steder nordover langs kysten eller ut i naturen det frister stort. Og å oppleve villheten i landskapet når vær og vind raser innover land er en mektig opplevelse det også.

Johnny

legger du deg i dragsuget av 790'n er du i lofoten til halv pris.......

Å det blir vel heller snakk om å dytte litt på i strøka indre hedemarken for å få deg nordover kjapt nok og ikke minst i motbakka oppover.

Johnny

hedemarken er bare en unødig omvei...... tar av på sinsen og RV-4 til Gjøvik på meg.........

og du..... skal nok et stykke nordover ja, før det er bakker som jeg ikke klarer å holde lovlig fart i...... det er noen ganske langt nord ja..... det er vel i Nordland...... de er seige........
ta deg en tur over hardangervidda Vegard,trenger ikke reise lenger for å bremse en 125 hk motor ganske mye lol! lol! lol!

Harald

helt klart, men kjører da ikke den veien til Finmark........ dessuten så om jeg er nede i 60 i ei og anna knei, så stresser det meg svært lite...... tungtransporten er som regel et mye større hinder i de samme bakkene......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Søn 17 Feb 2008 - 15:48

Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
Johnny skrev:
Ok for meg at det er veldig varmt i syden for da slipper jeg å lide i den varmen.
Har litt problemer med å takle sånn veldig varme. Så sommerstid når tempen nærmer seg de 30 da forsøker jeg så godt det er å holde meg i skyggen eller på plasser det er svalere.
Kommer jo an på hvordan man innretter seg......på stranda under en parasoll har man det rimelig godt.....og så er det bare å strekke ut hånda så kommer de med en mobil is-tralle og leverer deg en iskald pils....og så tar man seg en tur ut i havet av og til.......o herligt!!!! og i vogna surrer a/c,en slik at man har det svalt og fint 0m natta........Sitte inne i en vogn med styrtregn utenfor er ikke min drømmeferie ihvertfall, men er det fint vær er det vel så fint her hjemme,men det er jo litt bingo om så skjer scratch scratch

Harald

vel, mange satsa på sørlandsferie i sommer..... de hadde det rimelig blaut.... vi reiste nordover, og hadde to netter, pluss en halv dag med regn...... så regn kan du få uansett hvor du er...... det regner i italia også.....
cheers cheers hver sin smak Vegard......men det er jo forskjell på å ha 5% sjanse til regn og 80% sjanse til regn......blir jo det samme som vintercamping dette..........eg personlig ser ikke sjarmen med å sitte i en trang cv og glo i veggen når det øspøser ute,da har eg det bedre hjemme faktisk,men har selfølgelig respekt for de som synes dette er veldig hyggelig...........derfor kjører vi litt etter været om sommeren og om det er knallvær nordover i sommer,skal eg ikke se vekk fra at vi havner der

Harald

80% sjangse for regn????????? det er da ikke Bergensferie vi prater om....... det har vi hatt, og siden en ikke reiser til Bergen for å se sol, så er jo det greit at det regner det blir jo som at en ikke reiser til Grønland for å være på badeferie........ men ellers så er det faktisk ikke sånn været er her i landet...... det er jo bare de som bor i bergen, som tror det er normalen..... de vet jo ikke annet, stakkar.....

Sist endret av den Søn 17 Feb 2008 - 15:56, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Søn 17 Feb 2008 - 15:54

Jan skrev:
Vegard skrev:
Vegard skrev:
Johnny skrev:
Vegard skrev:
Johnny skrev:
Harald skrev:
Johnny skrev:

Er nok uenig med deg her. Å ligge på ei strand¨å sløve er ikke noe for meg. Blir så forferfdelig utålmodig av det. Ei heller å vasse rundt i en storby frister. Men en tur til lofoten eller andre steder nordover langs kysten eller ut i naturen det frister stort. Og å oppleve villheten i landskapet når vær og vind raser innover land er en mektig opplevelse det også.

Johnny

legger du deg i dragsuget av 790'n er du i lofoten til halv pris.......

Å det blir vel heller snakk om å dytte litt på i strøka indre hedemarken for å få deg nordover kjapt nok og ikke minst i motbakka oppover.

Johnny

hedemarken er bare en unødig omvei...... tar av på sinsen og RV-4 til Gjøvik på meg.........

og du..... skal nok et stykke nordover ja, før det er bakker som jeg ikke klarer å holde lovlig fart i...... det er noen ganske langt nord ja..... det er vel i Nordland...... de er seige........

Jan

så sant, og et lavere gir har vi jo på lur i girboksen
ja er vel ofte en 5-6 stykker på mange av de bilene jeg har sett

Jan

ja.... de ligger der i boksen på rekke og rad...... og venter på bruk.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Søn 17 Feb 2008 - 17:01

Johnny skrev:
Harald skrev:
Johnny skrev:

Er det slikt vær du er ute etter så er det bare å komme hit NÅ........ her blåser og regner det og sjøen pisker oppover svabergene....... rett fra havet kommer det i rakettfart innover her........ blir i alle fall flotte stuevinduer av slikt........What a Face What a Face What a Face

Sånt vær har vi masse av hele året........ og fjelltopper har vi og så vi blir god og svett om en ønsker det........ eller får masser av frisk ren kald luft der oppe på toppene - alt etter som en ser det ....... jeg leter i alle fall ikke etter slikt når jeg skal på sommerferie.....bor jo midt i det der.......

Når det er sommer.......da vil jeg late meg......vil ha sol......slappe av .... gjøre minst mulig og ha det best mulig........ og ha det litt varmere enn det bruker å være her på sommeren........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Søn 17 Feb 2008 - 17:12

May-Britt skrev:
Johnny skrev:
Harald skrev:
Johnny skrev:

Er det slikt vær du er ute etter så er det bare å komme hit NÅ........ her blåser og regner det og sjøen pisker oppover svabergene....... rett fra havet kommer det i rakettfart innover her........ blir i alle fall flotte stuevinduer av slikt........What a Face What a Face What a Face

Sånt vær har vi masse av hele året........ og fjelltopper har vi og så vi blir god og svett om en ønsker det........ eller får masser av frisk ren kald luft der oppe på toppene - alt etter som en ser det ....... jeg leter i alle fall ikke etter slikt når jeg skal på sommerferie.....bor jo midt i det der.......

Når det er sommer.......da vil jeg late meg......vil ha sol......slappe av .... gjøre minst mulig og ha det best mulig........ og ha det litt varmere enn det bruker å være her på sommeren........

hei

og muligheter for det, finner du like godt over det ganske land.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Søn 17 Feb 2008 - 17:19

Vegard skrev:
Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
Johnny skrev:

Harald

vel, mange satsa på sørlandsferie i sommer..... de hadde det rimelig blaut.... vi reiste nordover, og hadde to netter, pluss en halv dag med regn...... så regn kan du få uansett hvor du er...... det regner i italia også.....
cheers cheers hver sin smak Vegard......men det er jo forskjell på å ha 5% sjanse til regn og 80% sjanse til regn......blir jo det samme som vintercamping dette..........eg personlig ser ikke sjarmen med å sitte i en trang cv og glo i veggen når det øspøser ute,da har eg det bedre hjemme faktisk,men har selfølgelig respekt for de som synes dette er veldig hyggelig...........derfor kjører vi litt etter været om sommeren og om det er knallvær nordover i sommer,skal eg ikke se vekk fra at vi havner der

Harald

80% sjangse for regn????????? det er da ikke Bergensferie vi prater om....... det har vi hatt, og siden en ikke reiser til Bergen for å se sol, så er jo det greit at det regner det blir jo som at en ikke reiser til Grønland for å være på badeferie........ men ellers så er det faktisk ikke sånn været er her i landet...... det er jo bare de som bor i bergen, som tror det er normalen..... de vet jo ikke annet, stakkar.....
ja eg vil påstå man har 80% sjanse for regn i løpet av ferien.......minst,uansett hvor i norge man befinner seg!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Søn 17 Feb 2008 - 17:48

Har du regna på det der Harald???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Søn 17 Feb 2008 - 17:50

May-Britt skrev:
hehe,nei, for da tror eg REGNEstykket blir enda verre Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Søn 17 Feb 2008 - 18:02

Harald skrev:
May-Britt skrev:

Syns det regnestykket var voldsomt pessimistisk..... er jo derfor vi har vogn........så vi kan kjøre litt slalom mellom regnskyene.........Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Søn 17 Feb 2008 - 18:10

May-Britt skrev:
Harald skrev:
May-Britt skrev:

Syns det regnestykket var voldsomt pessimistisk..... er jo derfor vi har vogn........så vi kan kjøre litt slalom mellom regnskyene.........Razz Razz Razz

Det er problemet for oss som ligger fast.... men har nå bestilt bedre vær på sørlandet i år enn det var i fjor sunny sunny sunny sunny sunny

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Søn 17 Feb 2008 - 18:15

Sten Rune skrev:
May-Britt skrev:
Harald skrev:
May-Britt skrev:

Det er problemet for oss som ligger fast.... men har nå bestilt bedre vær på sørlandet i år enn det var i fjor sunny sunny sunny sunny sunny

Så i år blir det bedre vær der enn i nord????

Hmmmmmmmm.......... er helt forvirra av dere jeg......... aner ikke hva jeg skal si til kaillen for at han skal ta med både sørlandet og lofoten på turen..........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 7:59

Vegard.

Skjønner at du brenner for nord-Norge,og Lofoten er bl.a. noe jeg svært gjerne vil oppleve før jeg senkes ned til marken og billene på Alfaset gravlund.

Men i følge Jan,så er det ofte veldig kaldt på de strendene der oppe,og badingen er noe vi har vektlagt i sommerferiene.

Öland er suverent i så henseende og har og en natur som er unik for skandinavia,akkurat som Gotland.

Dessuten trives jeg utmerket med svensker,og opplever dem som service-mindede og hyggelige.Har mange trivelige bekjentskaper der borte.

Men jeg tar gjerne en tur nordover en sommer,og skulle nok sett mye mer av moderlandet enn det jeg har gjort hittil.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male
Antall Innlegg : 3858
Registration date : 20.06.2007

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 9:40

Har også lyst på en tur nordover, men i år så har vi blitt enige om å ha base på Gustavsvik.... Blir sikkert ferie det også.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 17:39

ARVE skrev:
Vegard.

Skjønner at du brenner for nord-Norge,og Lofoten er bl.a. noe jeg svært gjerne vil oppleve før jeg senkes ned til marken og billene på Alfaset gravlund.

Men i følge Jan,så er det ofte veldig kaldt på de strendene der oppe,og badingen er noe vi har vektlagt i sommerferiene.

Öland er suverent i så henseende og har og en natur som er unik for skandinavia,akkurat som Gotland.

Dessuten trives jeg utmerket med svensker,og opplever dem som service-mindede og hyggelige.Har mange trivelige bekjentskaper der borte.

Men jeg tar gjerne en tur nordover en sommer,og skulle nok sett mye mer av moderlandet enn det jeg har gjort hittil.

Arve

er målet for turen, høyest mulig badetempraturer, så er nok steder med skjærgård en lurere tanke..... for det er klart at utsiden av lofoten, ikke har samme badetempratur som feks huk..... men så er det mye reinere vann og...... der er det jo canada neste....... mn det er godt badbart der oppe, med mye bra tempraturer.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 20:24

Vegard.

Joda,kjøper den,og det blir nok en tur på oss etter hvert og.Ser jo fantastisk ut der oppe.

Jeg er litt blanding av det å like å besøke mine yndlingssteder,men samtidig liker jeg og å oppdage nye,flotte steder,som vi gjerne drar tilbake til.

Öland er jo som et annet hjem for meg,og har vært en viktig del av livet mitt siden 1975.Alltid samme camping.Endel av sjela mi sitter igjen der hver gang vi drar derfra.Vanskelig å forklare,men sånn er det bare.

Mye minner fra den gang foreldrene mine og var der,så Carina er jo tredje generasjon Johnsen som er på den plassen.

Men,nei......Lofoten slipper nok ikke unna Engas storkjefta sønn,så en dag dukker jeg opp.BE PREPARED nordlenninger !!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 21:07

ARVE skrev:
Vegard.

Joda,kjøper den,og det blir nok en tur på oss etter hvert og.Ser jo fantastisk ut der oppe.

Jeg er litt blanding av det å like å besøke mine yndlingssteder,men samtidig liker jeg og å oppdage nye,flotte steder,som vi gjerne drar tilbake til.

Öland er jo som et annet hjem for meg,og har vært en viktig del av livet mitt siden 1975.Alltid samme camping.Endel av sjela mi sitter igjen der hver gang vi drar derfra.Vanskelig å forklare,men sånn er det bare.

Mye minner fra den gang foreldrene mine og var der,så Carina er jo tredje generasjon Johnsen som er på den plassen.

Men,nei......Lofoten slipper nok ikke unna Engas storkjefta sønn,så en dag dukker jeg opp.BE PREPARED nordlenninger !!!!!

Tror de er rimelig klare, de har jo opplevd en og annen "storm" tidligere
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 21:17

ARVE skrev:
Vegard.

nå skal du passe munnen din her og ikke tillegge meg ting jeg ike har sagt her.
har aldri sagt at det er kaldt på strendene i lofoten, og kommer heller aldri til å gjøre det.
det er like varmt der som på alle andre plasser i lofoten, og der er det ofte varmt, faktisk flere ganger i løpet av en sommer

temperaturen i vannet er derimot ikke alltid mye å skryte av hvis man er på de strendene som ligger på yttersiden av lofoten

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 21:26

Jan

Og det er på yttersiden av Lofoten de fine strendene er da eller???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 21:30

Jan.

Vel,du har sagt at det sjelden er varmt å bade der opp da !!!

Men jeg badet i isvann i påken i fjor så det finnes søringer med hår på brøstet og serru !!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 21:30

May-Britt skrev:
Jan

Og det er på yttersiden av Lofoten de fine strendene er da eller???

May-Britt

svaret er både ja og nei...... flotte badestrender både på ut siden, og innsiden.....

var på ei gedigen strend ikke mange km bortenfor der Jan er fra, på Haukelands-stranda...... det var et yrende badeliv, masse folk, men fordi stranda er så stor, virket det ikke som det var så tett med folk..... men den stranda er på utsiden
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 21:32

ARVE skrev:
Jan.

Men jeg badet i isvann i påken i fjor så det finnes søringer med hår på brøstet og serru !!

Arve

det er ikke brøsthåra som varmer, men fettlaget under huden......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 21:36

Vegard.

Har begge deler !!!!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 21:45

ARVE skrev:
Jan.

ja men det var jo rimelig langt sør i sverige og det da
jeg har bada på den omtalte hauklandssanda 1. mars

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 21:56

Jan.

Hehe,men is er like j.... kaldt enten den befinner seg 3 mil sør for Årjäng eller den er i nord.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 22:10

ARVE skrev:
Jan.

Hehe,men is er like j.... kaldt enten den befinner seg 3 mil sør for Årjäng eller den er i nord.
jo du har nok rett i det lol!
greide ikke å stå og pisse på et par timer.

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 22:15

Jan.

Hehe,kjenner problemet ja !!! Men en cognac etterpå var digg da.Varmet langt nede i knehasene !!!!
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!

Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Man 18 Feb 2008 - 22:27

Italia eller Øland?

Det er jo derfor det er hjul på vognene , man kan kjøre dit man vil.Ser nok ikke meg i nord med vogn , reiser heller til Italia hvor man er garantert sol og varme som Harald skrev.Ja man kan få regn i Italia også , men da er det så varmt at man kan sprade rundt i shortsen og nyte det.

Åhhh gleder meg til å komme nedd og ligge på stranda og slappe av.Sitte opp til langt på natt i bare shortsen og nyte en iskald forfriskning i selskap med frua eller andre gode venner.

Uansett hvor dere skal får dere ha en riktig god tur , og så er vi vel enige om veien til Gol ipinsen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Tir 19 Feb 2008 - 6:09

Kai.

I fjor hadde vi drittvær på Öland,men statistisk sett,er Öland og Gotland de mest solsikre destinasjonene i skandinavia.

Turistbyrået på Öland hadde t.o.m. en solgaranti et år,hvor man kunne få refundert penger om man ikke hadde så så mye sol i løpet av en viss tid.

Jeg synes og det er allright å komme over grensa,da det er en fryd å kjøre vogn der borte.Svenskene er ofte mer hjelpsomme og proffe når det gjelder bilkjøring.

Og så takker de når man slipper dem forbi.Har svært sjelden sett det her hjemme faktisk.

Og så liker jeg språket.

Selv en stygg berte blir jo pen når hun prater svensk !!!!!!

......................nesten !!
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male
Antall Innlegg : 3858
Registration date : 20.06.2007

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Tir 19 Feb 2008 - 9:38

ARVE skrev:
......
Og så liker jeg språket.

Selv en stygg berte blir jo pen når hun prater svensk !!!!!!

......................nesten !!

He, he... den uttalelsen fikk meg til å minnes tiden i militæret. Vi var i Skottland i 5 uker og fikk da beskjed (av befalet) før vi reiste at i Skottland er det INGEN, INGEN, INGEN fine damer.... 80% riktig var det den gang... Very Happy

Dette var bare en digresjon og har ingenting med hverken Italia eller Öland å gjøre. Er det forresten mulig å dra 2,5m brede vogner i Skottland? Edinburgh er en veldig fin og trivelig by.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Tir 19 Feb 2008 - 9:47

Lars Egil.

Så på "The thirsty traveler " på Travel Channel i går,hvor han reiste rundt og prøvesmakte på whisky.Dæven så fint det ser ut der borte.Absolutt et sted jeg kunne tenke meg å reise til ja !!!!

Aner ikke om 2,5 m. vogner er lov der forøvrig.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Tor 11 Des 2008 - 5:01

Apropos Öland.

Ser her på nettsida til "min" camping der nede,at de jobber og ordner ting og tang før sesongen '09.

http://www.grondalscamping.se/index.php?id=53&placid=&parent=0&template=0

Som nevnt mange ganger før her,har plassen vært preget av litt små plasser,og lite avstand mellom vognene.Nå har de måttet forholde seg til strenge regler,som vel har eksistert før og,men som man har sett gjennom fingrene med.

Men noe dritt er at de nå har et nytt booking-system,hvor de beste plassene er tatt allerede i januar,mens man før kunne ringe et par dager på forhånd,og få en fin plass,om det var noe ledig.Og det var det alltid.

Jeg aner lite når jeg kan ta ferie i juli/aug.,så å booke nå,er jo håpløst.

Sa det til dem i sommer,men de mente dette var ryddigst for dem,og at det var lett å ha oversikten til enhver tid.

Ikke alle kunder var enige i dette,da noen måtte bytte plass midt i ferien,da det skulle komme nye på den og den plassen på et gitt tidspunkt,da disse var booket.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Tor 11 Des 2008 - 6:23

Arve

Hvis kunder må flytte plass midt i ferien, vil jeg tippe at mange av de ikke kommer eller ligger der mange dagene neste år. Det er vel de ferreste av oss som veit i januar når vi har ferie i juni, juli og august vil jeg tro.

Merkelig system... svensker...

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Tor 11 Des 2008 - 14:14

Stenis.

Ja,ikke sant.......

Vi havna f.eks. på "feil" gate der i år,da de plassene vi pleier å ligge på var opptatt da vi kom,mens et par av dem var ledige uka etter.Men vi gadd selvsagt ikke å rive telt,og styre så fælt for å flytte noen meter.

Er sånn der at de vi har kjent lengst ligger på en spesiell gate,og man går der og småskravler litt dagen lang.Men når man havner litt feil,ser man ikke folk på samme måten.Høres kanske litt teit ut,men sånn er det nå da.

Tar selvsagt en tur bortom,en gang i blant,men den litt spontane kontakten mister man litt av.

Kommer til nevne dette for vertskapet neste år og,og de får snart en julehilsen-telefon,hvor jeg skal klage min nød.Hehe.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1132
Registration date : 16.09.2008

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Tor 11 Des 2008 - 21:04

Klart det er fint i Norge, men det er par ting som ikke finnes her. Nemlig andre kulturer, historie og nye gatehjørner som kan rundes.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.campist.info
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   Fre 12 Des 2008 - 0:41

campist.

Nja....,flytta til Aurskog Høland vi i 2004,og det var kulturcrash.Felleskjøpet capser,og senka Ascona B,er ikke hverdagskost der jeg kom i fra,og alle holdt med LSK.

Nei,tilbake til byen i løpet av 9 måneder,og roen senket seg igjen.

Bortsett fra noen gjengoppgjør med litt småtteri som automatvåpen,o.l. ,rett rundt hushjørnet..........

.....,og 4 stjålne dekk og felger på en ny C-klasse jeg hadde,i garasjen.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....   

Til Toppen Go down

Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next