CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Hvor skal jeg lage hull til TV antenne i 545 KMF

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
jalia43

Antall Innlegg : 2
Registration date : 09.10.2015

PosteTema: Hvor skal jeg lage hull til TV antenne i 545 KMF   Fre 9 Okt 2015 - 14:27

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt med en 2014 modell 545 KMF. Den har ikke TV antenne så jeg har tenkt å kjøpe meg en Globesat.
Problemet mitt er at jeg ikke vet hvor jeg skal bore gjennom taket. Vet det er bak i klesskapet/sikringskapet, men ikke nøyaktig hvor.
Vil veldig gjerne treffe første gang og ikke bore i en bærebjelke eller slikt.

Ser det er et lite hull til venstre i taket. Kan det være en slags merking til hvor det skal bores?

Kan noen være så vennlige å ta en tur ut i vogna si og måle opp avstanden fra dør til senter av hull og fra vegg til senter av hull?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1371
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Hvor skal jeg lage hull til TV antenne i 545 KMF   Lør 10 Okt 2015 - 19:40

Det er dårlig med bærebjelker i taket så du trenger ikke bekymre deg for det.
Dessuten er det mange forskjellige antennemaster så det er ingen fasit for hvor hullet skal bores.

Det følger en mal med Globesat'en som viser hvor langt fra veggen du i utgangspunktet skal bore.
Det lønner seg å legge en planke på 10-15mm mellom braketten og skapveggen for da blir antenna lettere å vri rundt når du skal søke etter satelitter.

Husk å sjekke oppå taket at antenna ikke kommer i konflikt med takluker, skorstein osv. (før du borer Smile )
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://web.me.com/hanspetterk
jalia43

Antall Innlegg : 2
Registration date : 09.10.2015

PosteTema: Re: Hvor skal jeg lage hull til TV antenne i 545 KMF   Man 12 Okt 2015 - 20:06

Hei. Takk for svar. Det er veldig betryggende å høre at det i utgangspunktet bare er å bore i vei dersom sikten er klar oppe på taket.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hvor skal jeg lage hull til TV antenne i 545 KMF   Today at 18:58

Til Toppen Go down

Hvor skal jeg lage hull til TV antenne i 545 KMF
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1