CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Cath

Antall Innlegg : 1
Registration date : 01.06.2015

PosteTema: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Man 1 Jun 2015 - 23:45

Det er mange campingplassen som har døgn utleie av kabel tv. Trenger man antenne el boks da? Eller kobler man direkte til antenne inntak på campingvogner ute??? Sikker et dumt spørsmål... Men likevel, jeg finner ikke svar på dette noe sted. Hjemme har jeg parabol og null kjennskap til kabel tv :S. Cath
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tasle
MODERATOR
MODERATOR

Antall Innlegg : 1187
Registration date : 09.01.2008

PosteTema: Re: Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass   Tir 2 Jun 2015 - 6:24

Det kommer an på vogna, hvilken løsning som det er tilrettelagt for. Jeg har en nyere Solifer, og der plugger man inn kabel-TV fra campingplassen i kabel-TV-inntaket som er plassert under et deksel på vognsida. Samme sted der man kobler til strømmen.

Bak dekslet i boksen er det også antenneuttak for TV til forteltet, 12 V sigarettenneruttak og et separat 230 V uttak.

I tillegg må man innvendig i vogna dra ut koakspluggen fra takantenne i mi vogn, og plugge inn en løs kabel-TV plugg til antennesystemet innvendig. I min Solifer er dette plassert i et skap like bak der den utvendige tilkoplingen er.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Hvordan koble til kabel tv når det er utleie på campingplass
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1