CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
morrun
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 74
Registration date : 07.06.2010

PosteTema: Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?   Lør 21 Jun 2014 - 0:43

Hei. Jeg har nok litt igjen før jeg er en kapasitet på varmesystemer, derfor spør jeg dere. Det jeg lurer på er som følger: De fleste vogner jeg har sett har i utgangspunktet en Truma med eller uten el.kolbe. Videre har noen el gulvvarme og vannbåren varme som tilleggsutstyr. En Burstner Belcanto Nordic 2007-modell jeg har sett (kun på nett) har el. gulvvarme og Alde, men ingen Truma-ovn. Selger skriver at:

"Vognen har Alde sentralfyr/vannbåren varme. Dette er et mer påkostet og langt bedre system enn Truma;som er vifte basert."

Stemmer dette? Er denne vogna da utstyrt noe utover den Alde vannbårne varme-varianten som andre vognmerker som f.eks Hobby og Knaus har som tillegg til Truma, slik at Truma-varmer blir overflødig?

Mvh Morten
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

PosteTema: Re: Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?   Lør 21 Jun 2014 - 1:43

Ja, det stemmer. Alde er nok og man trenger ikke noe Truma i tillegg da. Bare støynivå er nok til å velge Alde opp imot Truma.
Jeg har faktisk aldri sett en vogn som har begge deler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1343
Registration date : 12.10.2008

PosteTema: Re: Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?   Søn 22 Jun 2014 - 20:09

Alde sitt system med radiatorer er Truma'ns blåse-egenskaper fullstendig overlegen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
amatoren
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 50
Registration date : 10.04.2013

PosteTema: Re: Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?   Man 23 Jun 2014 - 10:07

Alde med vannbåren varme i gulv er også et hakk bedre, da du kan kjøre gulvvarmen på gass, sånn at du slipper å være tilkoblet 230v for å få gulvvarme. Dette leveres i de fleste (om ikke alle) nordiske vogner.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Male
Antall Innlegg : 154
Registration date : 25.10.2011

PosteTema: Re: Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?   Tir 9 Sep 2014 - 19:04

Alde er helt overlegen Truma. Holder fint 25 grader inne i vogna ved -30 ute, jevn og fin temp i hele vogna!

En grunn for at mange kaller Truma for Traume... Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?   

Til Toppen Go down

Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1