CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Heve vogn

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER

Male
Antall Innlegg : 34
Registration date : 01.06.2011

PosteTema: Heve vogn   Søn 6 Apr 2014 - 21:16

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan heve vognen 40 cm? Det blir ikke en permanent heving,da vi skal ha med oss vognen på tur hvert år Very Happy Vognen er en Adria 663. Beste ideen jeg har fått selv, er å bygge opp 40 cm med murstein, og lage en rampe for hvert hjul som jeg kan kjøre opp vognen med moveren. Er det noen som har en bedre idé?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ArneO
GENERAL!
GENERAL!

Male
Antall Innlegg : 2881
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Heve vogn   Søn 6 Apr 2014 - 22:23

Noe av problemet med en påkjøringsrampe som er så høy som 40 cm blir vinkelen du skal kjøre opp. Om du har reservehjul i ramme under vogna vil den kanskje butte imot om du rygger opp og moveren bygger jo muligens foran hjula. Hvorfor må du ha vogna så høyt?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://wiki.caravanforum.org/index.php?title=Hovedside
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER

Male

PosteTema: Re: Heve vogn   Søn 6 Apr 2014 - 22:32

Grunnen til at jeg må ha den så høyt,er fordi plattingen er så høy og jeg har et fortelt som passer. Ja jeg har tenkt litt på det med vinkelen. Regner med at jeg må lage en slags rampe til nesehjulet, visst den har samme vinkel som de andre rampene vil vogna i teorien være rett mens man kjører opp. Så da må jeg bare passe på at vinkelen ikke blir så bratt at rampen kommer i konflikt med moveren. Og blir den for bratt vil det vel uansett bli et problem med å kjøre den opp med moveren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER

Male

PosteTema: Re: Heve vogn   Tir 22 Apr 2014 - 18:01

Da er vogna på plass. Løsningen ble å stable forskalingsblokker til riktig høyde. Laget rampe av 2"x8" med en 2"x4" på høykant under for avstivning. I tillegg støttet jeg opp rampen med material biter på 3-4 plasser.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Heve vogn   Today at 20:50

Til Toppen Go down

Heve vogn
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1