CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 45
Registration date : 02.12.2013

PosteTema: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Man 2 Des 2013 - 21:50

Heisan.

Har nylig kjøpt en vogn også viser det seg at det er lekk en plass. Noen som har vært borti lekkasje her.
Kunne lagt med bilder, men får ikke det til her inne vist.

Prøver og forklare. Det kommer litt vann på gulvet på utsiden av doen.
Når man kommer inn døra og venstre er doen, rett til venstre her så er døra inn til do, denne veggen som døra sitter i, her på gulvet her kommer det vann.
vognen blir ikke brukt om vinteren, står bare ute nå. (ikke mye lekk)
Var der i dag for og se på den siden det har blåst så mye og da så jeg det var vann der inne.
Det var liten flekk nederst på denne veggen som tydlig viste at det var vært vann der, men tidligere eiere sa det var noe fuktig som hadde stått der, dum som jeg var så trodde jeg på dette. Kjøpte vognen som det sto uten noe kontakt som vi skrev inn noe på, derfor må jeg stå for dette selv. (har ikke tatt kontakt med tidligere eiere)

Evnt noen som kan slike skader som kan påtaseg en slik jobb som dette og få det fikset, så gi ett hint. Bilder kan fås ved og hendvende seg på mail til meg.
roya@getmail.no
Den står i Råde på fuglevikstranda familiecamping på fast plass og det er MYE jobb og få den ut og på verksted, ellers hadde jeg gjort dette.

noen gode forlag til hvor lekkasjen kan komme fra?
Noen som vil tjene noen kroner på og finne feilen og reparere den?
om noen melder seg til tjeneste her, så må det være noen som driver med slikt fra før, eller har drevet med slike reparasjoner.

Mulig det er noen på forumet her som har hatt samme problem etc.

Hilsen Roy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Man 2 Des 2013 - 22:03

Prøver og legge til bilder.

Uploaded with ImageShack.us
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Man 2 Des 2013 - 22:19

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Man 2 Des 2013 - 22:20

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

Antall Innlegg : 2582
Registration date : 19.01.2012

PosteTema: Re: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Man 2 Des 2013 - 22:49

Hei.

Kjedelig med lekkasjer.

Flere ting du må sjekke ut her.
-Mulig kilde er en vannslange som ikke er skrudd skikkelig til på slangeklemma.
-Lekkasjer fra takluke(r). Ikke uvanlig når det blåser. Er det vann bare når det blåser kan det være dette. Men også fra området rundt gasskoffert. Jan Ole har erfart det, og vet hvor det eventuellt renner. Finnes også bilder som er lagt ut om det, men jeg husker ikke hvilken modell det gjaldt, og ikke årgang. Du sier ikke noe om alder på vogna forresten.
-Sidevinduer som har dårlig pakning kan lekke vann ved sterk vind er også en mulighet.
-Varmvannsbereder, Truma, som er frosset pga dårlig tapping fra tidligere eier er også en mulighet.

Men det er bare å gå på selger, de har en plikt til å å opplyse deg om fakta. Har de bagatellisert dette så har de underslått opplysninger om tilstanden på vogna. Forbrukerrådet er hard på salg mellom private, bare se på gamle biler f.eks.

Du må nok bruke tid for å finne ut av dette. Tror garantert at det ikke er noen her som påtar seg en eventuell reparasjon. Det er nok du må få hjelp av.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Man 2 Des 2013 - 23:16

Heisan.

Det er en 2007 modell. Kun vært en eier før dem jeg kjøpte den av.
Ja kunne vel gått på forrige eier, men dem måtte selge vogna for dem ikke hadde råd og ha den lenger (ungt par) Dem kjøpte den i juli og solgte den til meg i oktober. Så jeg tar kostnadene selv. Har ikke hjerte til og plage dem med dette ;-)

Takker for svar så fort her. Har ikke helt sett om det er for at det blåser det kommer mest.
Har hatt vogna i drøye 2 mnd men ikke brukt den. Var mye der når jeg satte den på plass grunnet laget nytt gult til fortelt. Da regnet det noen dager, men ikke noe vann inne.
Men som du sier med blåst, det blåste masse nå i helga, ekstremt masse. Derfor vi dro dit i dag og tittet og da var det ca en dl på gulvet rett ved denne veggen.

Man skulle hatt en tegning av selve vognen, så man kunne sett hvor skjøter er i takluker etc.
Denne veggen er da opp til taket og det nærmeste er da den store takluka.
Men lekkasjer på vogner er vanskelig og ha med og gjøre. Kan komme fra helt andre plasser enn det kan se ut som.

Hva mener du med Mulig Kilde vannslage som ikke er skrudd skikkelig på slange klemmma.

Ellers så forstod jeg det meste av det du nevner som skilde her.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Tir 3 Des 2013 - 15:28

Service mann mente det kunne komme fra selve doen. Men han skulle komme og se på den og fikse den før jul. Smile 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1371
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Tir 3 Des 2013 - 22:50

Er jo bare å tappe vannsystemet og doen for alt av vann og se om det fortsatt kommer vann på gulvet.

Det er veldig vanlig med lekkasje fra taklukene på Hobby så det er det heiteste tipset fra meg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://web.me.com/hanspetterk
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Male
Antall Innlegg : 286
Registration date : 17.03.2012

PosteTema: Re: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Ons 4 Des 2013 - 20:58

RoyArnold skrev:

Er bilde slik eller ser det ut som att nedre del av veggen er skjoldete og litt oppsvulmet?

I så fall har det vel stått på en stund.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Ons 4 Des 2013 - 21:44

Det er som du sier. Det har vært slik en stund ja. Vi har hatt vognen bare i 2 mnd og ikke sett noe vann før her om dagen der. Så det er første gang vi tørker der.
En Hobby service mann mente det kunne komme av lekk en plass fra doen på innsiden av veggen.
Han skal se på det så fort han kan og godt er det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Lør 14 Des 2013 - 2:40

kom til og tenke på noe. Når jeg tømte vannet som er til denne toaletten. Da vippet jeg den påfyllingen ut og ned, slik at vann kom ut. Da sølte jeg vann inn i der man skyver inn noen.
Jeg tok ikke denne påfyllinge/utfyllingen ordentlig ut før jeg snudde og tømte, derfor kom det litt ferskvann inne der.
Lurer på om det er det vannet som kan renne inni der og ned mot den veggen på innsiden som vist på bildet.

noen andre teorier om dette?

Det skal komme en og se på dette fra Hobby, men har ikke tid og ta det før til neste år, så ligger jeg og tenker på dette nå at det kan være slik.
Noen som er enig i min teori her hehe?

Ellers vil jeg ønske alle en riktig god jul.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Ons 18 Mar 2015 - 20:45

Var litt dumt av meg og ikke si hva som var årsaken den gangen.
Det viste seg være store takluka som var lekk og det kom da vann inn der som gikk ned på baksiden av dovegg og ned på gult.
I følge flekken på gulv, så så det ut som det dryppet rett ned fra takluke, men det gjorde det da ikke.
I tillegg så sa servicemann at jeg skulle bytte slangeklemmene på varmtvannstaken (begge to) dem har en tendens til og blir dårlig og lekke litt.
Jeg ba dem om og bytte pakkninge (ompakkning av takluke sa dem det het) på den store luka og den lille over dobbeltsenga.

Alt i alt betalte jeg den gang tror det var 4000,- her, http://www.aombilogcaravan.no/vekstedserv.htm
Dem er billige og bra i forhold til andre caravanbutikker.
Andre steder kostet dette 5000,- / luke.
Dyktige folk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.    Today at 6:49

Til Toppen Go down

Hobby 650 KFU Prestige lekk en plass.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1