CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Anbefaling, trekkbil som trekker 2 tonn?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

PosteTema: Re: Anbefaling, trekkbil som trekker 2 tonn?   Søn 25 Aug 2013 - 16:29

Breda skrev:
Din mangel på kunnskapen om at det er momentet i motoren som trekker og ikke hestene sier jo at du ikke helt vet hva du snakker om.

Hei
Ser at du er grei med dine svar til Caravan venner.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tommy Strandheim

Antall Innlegg : 17
Registration date : 21.08.2013

PosteTema: Re: Anbefaling, trekkbil som trekker 2 tonn?   Søn 25 Aug 2013 - 18:17

Spørsmålet man må stille seg er hvilke krav man stiller til bilen og hvilke egenskaper den må ha...
Selv har jeg 2 biler som skal kunne trekke vogn.

1. 2003/4 mod peugeot 406 stv med 2.0hdi motor. Med B sert. trekker jeg vogn med total 1455kg
2.1984 toyota landcruiser hj60 med 4.0 diesel. bør ha turbo. Denne skal kunne regges til og trekke 3500kg

Ser mye forskjellige trekkvogner der ute så tror hver og en må velge ut i fra sine egne preferanser...
For øvrig er det mange der ute som kjøper seg amrikansk til trekkvogn, noe dyre i forbruk disse kanskje.
Krangling om forskjellige bilmerker har ingen ting på et forum og gjøre, sånt bør admin eller moderator ta tak i....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

PosteTema: Re: Anbefaling, trekkbil som trekker 2 tonn?   Søn 25 Aug 2013 - 21:57

Dethleffs skrev:
Hei
Ser at du er grei med dine svar til Caravan venner.
Den virker kanskje litt hard, men folk må sjekke ut hva de snakker om før de skriver og lager meninger om ting. Da unngår man at andre også tar til seg og bruker feil info, spesielt i en tråd hvor en skal kjøpe seg trekkbil og blir ført på feil spor.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
quattro1
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Male
Antall Innlegg : 315
Registration date : 08.12.2011

PosteTema: Re: Anbefaling, trekkbil som trekker 2 tonn?   Søn 25 Aug 2013 - 23:35

Det nok slik at rikelig med krefter gir mer avslappende kjøring, og tryggere kjøring. Ble overrasket over hvor mye det betydde å gå fra 170 hk 2.0 tdi til 3.0 tdi. Alt ble enklere. Rikelig med krefter uansett. Man kjører avslappet, og forbikjøringer går som en lek. Og drivstofforbruket har ikke økt heller, rundt literen uansett. Solid dreiemoment og god trekkraft er suverent!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
j_wold
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

PosteTema: Re: Anbefaling, trekkbil som trekker 2 tonn?   Man 26 Aug 2013 - 1:16

K.I.S.S.
Ja jeg vet at det er momentet som drar, men for å ikke lage en teknisk debatt av det valgte jeg å ta den enkle varianten. På konvensjonelle tdi motorer på varebiler er det nesten likt hk/nm forhold på alle uansett. Fordi alle ønsker det samme.

Så.. Skal vi snakke om optimal dreiemomentskurve, og kaste sjit eller fortsette å ha det hyggelig ?
For alt Breda vet så kan jeg ha doktorgrad i temaet, eller ikke ha peiling. Poenget er, ER DET NØDVENDIG Å SLENGE DRIT OM ANDRE ? Du finner sikkert din plass i nettavisenes kommentarfelt hvis du ønsker å få utløp for noe innestengt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Anbefaling, trekkbil som trekker 2 tonn?   Today at 2:56

Til Toppen Go down

Anbefaling, trekkbil som trekker 2 tonn?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2