CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Tette luftehull under kjøleskap i Knaus Azur 600 -1984

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
ka-ta
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Antall Innlegg : 29
Registration date : 13.10.2010

PosteTema: Tette luftehull under kjøleskap i Knaus Azur 600 -1984   Man 5 Nov 2012 - 2:02

Har oppdaget et DIIIIGERT luftehull (ca 20cm x 30cm) i gulvet midt under kjøleskapet på min Knaus Azur 600, 1984. Det er også et nesten like stort hull på veggen bak kjøleskapet. Dette blir det dårlig vintervogn av! Det trekker noe innmari og blir iskaldt på gulvet foran kjøleskapet/kjøkkenbenken. Regner med dette er standard i mange vogner og at det dermed er flere her inne med lignende problem i sine vogner? Er derfor litt nysgjerrig på hva dere andre gjør for å få varme vogner om vinteren?

Jeg regner med at disse luftehullene først og fremst er nødvendige når man kjører kjøleskapet på gass? Har lyst å bruke vogna en del i vinter men kommer ikke til å bruke kjøleskapet på gass, kun 220 volt. Må tilstå at jeg vurderer sterkt å tette igjen iallfall hullet i gulvet med isopor eller Glava. Hva mener dere andre her inne om det?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Tette luftehull under kjøleskap i Knaus Azur 600 -1984   Man 5 Nov 2012 - 7:33

Du har delvis rett, men det hullet et det også for at baksiden av kjøleskapet skal avgi varme.
Det du kan gjøre er å bygge en kasse eller en kanal slik at baksiden blir isolert fra innemiljøet.denne må være så lufttett som mulig. Da unngår du kaldras fremover gulvet, men beholder en luftig bakside av kjøleskapet.
Veggene i kassen bør være isolerte siden der blir skillet mellom inne og ute.

Vis Medlemmets Profil
ka-ta
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Antall Innlegg : 29
Registration date : 13.10.2010

PosteTema: Re: Tette luftehull under kjøleskap i Knaus Azur 600 -1984   Ons 7 Nov 2012 - 22:23

Ok, da skal jeg bygge en slik kasse etter hvert. I mellomtiden har jeg tettet hullet i gulvet og lar vær å bruke kjøleskapet inntil jeg får bygd en sånn kasse ;-)

Tusen takk for godt råd! Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Tette luftehull under kjøleskap i Knaus Azur 600 -1984   Today at 20:18

Til Toppen Go down

Tette luftehull under kjøleskap i Knaus Azur 600 -1984
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1