CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 113
Registration date : 24.06.2012

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 23:48

TomA skrev:
Hei Norestcamp

Kjedelig å se sånne bilder. Etter å ha sett på bildene av rammen på din vogn lurer jeg på følgende:

- Hvordan og når ble vogn transportert fra fabrikk til forhandler
- Hvordan og når ble den transportert til deg
- Hvor bor du

Hei TomA.

Jeg setter pris på din redegjørelse her med utfordringer rundt transport på saltede veier, og jeg tror det kan ligge en forklaring på
skaden min vogn har blitt utsatt for nettopp her.

I denne saken så er her uansett ingen sunn fornuft i-/og god forklaring på hvorfor forhandleren selger en vogn som dette med en allerede oppstått skade før den forlater hans butikk.

I mitt resonnement over gjelder følgende, og som også er svar på dine spørsmål :

-Hvordan og når ble vognen fraktet fra fabrikk til forhandler?
Dette spørsmålet er det kun forhandler som kan svare på.
Jeg har spurt forhandler direkte om denne vognen har vært fraktet på saltede veie/vinteveier, og hans tilbakemelding er som følger. " jeg har ikke fraktet denne vognen fra fabrikk og kan ikke svare på det"

-Hvordan og når ble den transportert til deg?
Vognen ble personlig avhentet ved forhandlers butikk fredag den 1 juni.
Vognen ble kjørt fra Videbæk i Danmark til Stockholm og videre med ferje til Tallinn.

-Hvor bor du?
Jeg bor i Tallinn, Estland

Mitt bosted kan nok være krutt for de aller mest skeptiske, men når det er sagt...jeg ser ingen forskjell på om en caravanist bor i Norge eller i Estland når det gjelder å gi gode råd til til potensielle kjøpere så lenge vi suller rundt i samme marked.
Jeg er en vaskekte nordmann, har mitt arbeid i Norge, og vil forbli nordmann for resten av min tid her på jorden.
Videre mener jeg at det var riktig å advare andre mot lignende hendelser, og min bostatus har hele tiden vært og er fremdeles gjengitt i min profil her på forumet. Men, som sagt igjen så jeg vet at dette kan endre trådens fokus og er forberedt på det.

Sist endret av norestcamp den Tir 28 Aug 2012 - 0:59, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 0:30

kan ikke se at dette endrer fokus all den tid det handler om at en person bor i ett land, og har handlet vogn i ett annet land
dette går på forhandlers saksbehandling slik jeg ser det

Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 0:32

Jan skrev:
kan ikke se at dette endrer fokus all den tid det handler om at en person bor i ett land, og har handlet vogn i ett annet land

Helt enig med deg om dette Jan..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 0:52

Jan skrev:

Med dette innlegget bør du være en stor bidragsyter til at tråden beholder sin fokus.

Da er det sengetid. Ha en god natt Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 6:29

TomA skrev:
Hei Norestcamp

Kjedelig å se sånne bilder. Etter å ha sett på bildene av rammen på din vogn lurer jeg på følgende:

- Hvordan og når ble vogn transportert fra fabrikk til forhandler
- Hvordan og når ble den transportert til deg
- Hvor bor du

Som dere alle veit saltes veiene i Europa for å holdes frie for snø og is. I Norge bruker vi mest vanlig havsalt (natriumklorid). Når det blir kaldere enn ca -8 grader brukes det magnesiumklorid dette stoffet er mange ganger sterkere (tøffere) enn vanlig havsalt.
Har sett vogner som har kommet fra Tyskland til Norge på vinteren / våren med rammer som ikke ser ut som nye, selv om vognene ennå ikke er levert.
Disse vognene har blitt hentet av forhandler på kaien i Oslo og frakten til forhandleren med bil.
Dette gjøres selvsagt på saltede veier.
Vognene blir så kun parkert. Alt saltet som da har sprutet opp under vognen får da tid på å jobbe.
Jeg har selv vurdert import fra Danmark for en tid siden, men falt ned på å handle lokalt.
Dette er jeg nå glad for etter dine bilder.
Håper din klage blir tatt alvorlig, og at du får deg ei ny vogn fra forhandleren i Danmark.
Men denne vognen har jo ikke gått på saltveier, dem har jo kommet fra Danmark nå på sommeren. Hvis det er årets modell er den vel produsert for noen få mnd siden. Er det en overligger kan den vel være et år gammel .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 12:14

Da har forhandler og undertegnede hatt en telefonsamtale etter initiativ fra han. Som jeg sa til selger avslutningsvis så forsto jeg ikke hensikten med denne samtalen så lenge han ikke hadde noe å tilføre i saken.

Ut fra dette så velger jeg å her å poste min email til selger i etterkant av samtalen :

Sitat:
"Du ba innstendig om en samtale siden du har mottatt et muntlig svar fra importør rundt skadene.
Da viser jeg til vår telefonsamtale nettopp, og lister kort opp innhold i samtalen:
Du sier at de deler med rust som ses på bildene ikke skal være slik og at delene blir byttet ut.
Du sier at reaksjonen på alle bolter ikke skal være slik, og at disse blir byttet.
Du sier at det sorte belegget som flasser ikke skal være slik. På mitt spørsmål om hvorfor dette belegget er påsmurt så svarer du at det er for å hindre vanninntrengning. Jeg sier så at sålenge tetningsstoffet sprekker og faller av så er jo ikke skjøtene beskyttet lenger. Du svarer at stoffet uansett ligger inne i skjøtene.Når jeg så spør om hva det skumaktige stoffet som stikker frem fra skjøtene er så kan du ikke svare, men må snakke med ADRIA fabrikken først.
I dine svar viser du hele tiden til at dette har du bare fått muntlig fra den danske importøren.
På mitt spørsmål på hvordan alle skadene kunne oppstått så velger du å vise til ADRIA,
Du legger til at ADRIA fabrikken har stengt frem til 01.09, og at saken ikke kan få noen progress før den tid.

Til mitt gjentakende krav om levering av en ny vogn så velger du å svare høyst uklart, og status er den samme.

Denne telefonsamtalen, som du ved flere anledninger idag ba om at vi måtte ta har ikke avklart noen verdens ting.

Du er den som har solgt dette produktet og står ansvarlig overfor kunden.
Du har fått dokumentasjon som du selv sier beskriver skadene godt nok.
På mitt direkte spørsmål på om det er noe mere du forlanger fra min side i sakens anledning (dokumentasjon etc) så sier du at det er der ikke.

Her har du to stk linker til et forum der mange har en mening om denne handelen
http://caravan.talk-forums.com/t3808-import-fra-danmark-erfaringsoverforing
http://caravan.talk-forums.com/t3815-del-2-import-fra-danmark-erfaringsoverforing"

Sitat slutt.

Jeg begynner å tro at janp kan får rett i sin teori....så langt stemmer teorien hans !!
Jeg tar janp`s råd alvorlig og ser at her kanskje må skje ting raskt og uten opphold fra min side.[/b]
[list][*]
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male
Antall Innlegg : 633
Registration date : 24.06.2008

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 12:45

Som ivrig og medfølende leser av trådene dine må jeg si at du har valgt et særdeles passende brukernavn. Her er det virkelig ingen hvile!

www.forbrug.dk kan muligens være til nytte for deg. Har lest litt, og ser at det er veldig like rettigheter i Danmark og Norge, slik at det f.eks. er selger som har ansvar i alle sammenhenger, ikke importør, leverandør eller produsent.

Lykke til videre, jeg tror du har en vedig god sak!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 14:08

OyvindSP skrev:
Som ivrig og medfølende leser av trådene dine må jeg si at du har valgt et særdeles passende brukernavn. Her er det virkelig ingen hvile!
Ja, jeg ser nå at brukernavnet mitt virkelig har fått en dobbel betydning Smile...og jeg føler på kampen!

OyvindSP skrev:

www.forbrug.dk kan muligens være til nytte for deg. Har lest litt, og ser at det er veldig like rettigheter i Danmark og Norge, slik at det f.eks. er selger som har ansvar i alle sammenhenger, ikke importør, leverandør eller produsent.

Lykke til videre, jeg tror du har en vedig god sak!
Takk for informasjonen din. Jeg har allerede rukket å lese deler av det, samt følge nyttige koblinger der inne.

Ellers så har jeg nettopp fått en avtale med et lokalt firma som er spesialister på produkter i stål og varmforzinking.
Disse har metallurg ansatt, og som gjerne vil foreta en vurdering av chassiet på vogna vår.
Hekter vogna på bilen i morgen ettermiddag, og drar den dit.

Når det gjelder overbygget og den flassende massen samt blottlagte skjøter så var jeg også i kontakt med et lokalt firma
som driver i caravanbransjen, og også med reparasjon av skadde vogner.
Vedkommende jeg snakket med var på caravanmesse i Dusseldorf akkurat nå, men vi skal avtale inspeksjon av vogna vår
når han er tilbake førstkommende lørdag.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

Antall Innlegg : 2582
Registration date : 19.01.2012

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 16:42

norestcamp skrev:
janp...representerer du Adria elle AL-KO på noen som helst måte? Jeg kunne tenke meg å utdype nærmere det du sa tidligere.om å identifisere ID nummer for slike chassis.....(jeg mener å huske at det var du som nevnte dette)..

Nei, jeg har ikke noe med de å gjøre.Utover at jeg har et BPW-understell.

Har en nettside, om jeg finner den igjen, der alle deler av rammenr er sporbare, vel og merke om de er utfyllt. Skal se om jeg finner den igjen. Den er forresten å finne i arkivet her på forumet også, men det krever en del arbeid siden det er over 2 1/2 år siden den ble postet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 16:50

norestcamp skrev:
Jeg begynner å tro at janp kan får rett i sin teori....så langt stemmer teorien hans !!
Jeg tar janp`s råd alvorlig og ser at her kanskje må skje ting raskt og uten opphold fra min side.

Bruk bare hodet nå og ikke la forhandler/selger styre fremdriften.
Du må dessverre bruke mye tid på det, men den tiden tror jeg er vel anvendt på sikt.

Men jeg mener at vogna skulle ha vært tilbake i Danmark for lenge siden, men det er vel ikke praktsik gjennomført kanskje?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 18:45

janp skrev:

Men jeg mener at vogna skulle ha vært tilbake i Danmark for lenge siden, men det er vel ikke praktsik gjennomført kanskje?

Jeg forstår at du mener dette vel, og tar av meg hatten for dine forslag, men :

La oss ta for oss to mulige scenario som utgangspunkt.
nr 1: Antons Camping, forhandler er på konkursens rand.
nr 2: Antons Camping, forhandler velger på dette tidspunkt IKKE å gjøre opp for seg i sin helhet eller bare delvis ved at han skifter skadde bolter, og smører sitt lurium over resten.

Jeg har jo ikke hans aksept til å parkere vognen på hans eiendom pr idag.
Hvor smart kan det da være å parkere vognen i hans varetekt i Danmark med disse to scenario som basis?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 19:26

Det er til dette du må ha juridisk bistand, feks leid parkering i nærheten omtrent som en sperret konto, med sikkerhet for at du kan overføre vogna til forhandler i det du får sikre garantier fortrinnsvis fra Adria om levering av erstatningsvogn.

Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 19:33

Jan Ole skrev:
Det er til dette du må ha juridisk bistand, feks leid parkering i nærheten omtrent som en sperret konto, med sikkerhet for at du kan overføre vogna til forhandler i det du får sikre garantier fortrinnsvis fra Adria om levering av erstatningsvogn.
Ja, juridisk bistand er jeg enig i ser ut til å være nødvendig, men innen garantier fra ADRIA gis om levering av erstatningsvogn så er det vel like greit å han den parkert hjemme, eller?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 19:58

norestcamp skrev:
janp skrev:

Jeg forstår at du mener dette vel, og tar av meg hatten for dine forslag, men :

La oss ta for oss to mulige scenario som utgangspunkt.
nr 1: Antons Camping, forhandler er på konkursens rand.
nr 2: Antons Camping, forhandler velger på dette tidspunkt IKKE å gjøre opp for seg i sin helhet eller bare delvis ved at han skifter skadde bolter, og smører sitt lurium over resten.

Jeg har jo ikke hans aksept til å parkere vognen på hans eiendom pr idag.
Hvor smart kan det da være å parkere vognen i hans varetekt i Danmark med disse to scenario som basis?
Som jeg skrev tidligere; du må en sikkkerhet for dette om vogna kjøres ditt.

En i familien skulle selge en bil for mange år siden, hos en seriøs lokal forhandler (solgte bare bruktbiler). Bilen ble solgt for et 6-sifret beløp, men pengene lot vente på seg, og mange unnskyldninger kom etterhvert. Men banken visste at det var nesten kroken på døren og fikk ut pengene like før det ble stengt. Og hadde ikke bilen blitt solgt, men forhandler hadde konket så ville bilen blitt en del av konkursboet den gang.

Nå har jeg ikke flere ting å bidra med, du må gjøre det du tror er det rette for å sikre deg. Men å være på døra hos forhandler i disse dager er nok det lureste du kan gjøre. Men om det er praktisk å gjennomførbart å bruke noen dager der må /kan bare du ta stilling til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 20:33

janp skrev:
Som jeg skrev tidligere; du må en sikkkerhet for dette om vogna kjøres ditt
Hvilken sikkerhet mener du er aktuell i denne forbindelse, og hva mener du det betyr i positiv retning å parkere vognen i Antons Camping`s varetekt (eller andre steder i Danmark) akkurat nå istedenfor å la den stå på et sted, altså hjemme, hvor jeg selv har oversikt over hva som skjer med vogna?
Ved å parkere vognen hos Antons Camping så har jeg jo ingen oversikt over evt. overhalinger den får så lenge jeg ikke har leilighet i hans butikklokaler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Male
Antall Innlegg : 180
Registration date : 19.11.2010

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 20:46

Hei

Vognen er vel registrert i Norge på deg.
Ved parkering hos forhandler i Danmark er den fortsatt din juridisk sett, og vognen kan da ikke tilfalle et eventuelt konkursbo såfremt du ikke signerer noen overdragelses papirer

Spørsmålet ved ett eventuelt vognbytte vil vel være avgiften???
Den er momset inn i Norge.
Ei eventuell erstatningsvogn må også momses inn.

Nei, du har ikke annet valg enn å ta kontakt med en advokat fortest mulig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 20:47

Nei, jeg kan ikke foreslå noe. Vet ikke om det er praktisk.

Men jeg hadde hektet vogna på kroken neste dag, tatt kontakt med advokat først da, og kjørt rett nedover til Antons. Og satt Adriafabrikken i sving også med oppmøte hos forhandler. Jeg ville nok ha valgt å gå meget hardt ut prompte, men det er vel kanskje ikke det du ønsker. Men dette ligner, for meg da, bevisst svindel. Og med det mener jeg at de har forsøkt å selge deg en vare, som de med viten og vilje har kamuflert grove feil på, for å selge den som fabrikkny. Og det kan den ikke være, aldri i livet.

Jeg hadde nok parkert rett utenfor og bodd der, men pc og solcelleanlegg for lading og tatt de dagene som det må for å få hevet kjøpet eller få en garanti fra Adria om at du ksla få en vogn tilsvarende din levert.

Men Adria må vel mene noe om dette, de kan jo ikke la noe slikt passere?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 21:14

janp...du er akkurat så direkte som det jeg liker, men gjennomføringen din er kanskje ikke like praktisk til enhver tid, spesiellt hvis man ikke har solcellepanel Smile

Jeg velger å først sette ADRIA fabrikken i sving siden de er i Slovenia (da slipper du unødig opphold i Danmark, og påløpne kostnader her).

Som forberedelse til kontakt med ADRIA så velger jeg å innhente 3.parts dokumentasjon på skaden, og som alle parter må svelge uten diskusjoner.
Dette starter som tidligere nevnt i morgen.

Bevisst svindel som du nevner: Ja, det kan etterhvert se ut som som om Danmarks største ADRIA forhandler er størst på grunn av helt andre årsaker enn redelig butikk. Dette gjenstår imidlertid å se, men kan raskt bli avdekket hvis så er tilfelle.

Det å få også ADRIA i tale er mitt poeng. I mellomtiden vil jeg innhente de tidligere nevnte uttalelser fra uavhengige parter rundt det de ser av skader, og der blir det laget rapporter fra gjennomgangen.

Er her forresten noen i forumet som kjenner til tidligere reklamasjonssaker etter handel gjennom Antons Campingcenter.

janp....du skal vite at ditt engasjement pris settes, og at essensen av det du sier er veldig viktig i sakens anledning.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 21:35

Klokt å bruke vettet.

Et råd om Antons: start en ny tråd her (krever en enkel registrering) så får du raskt vite om Antons. Og link til bildene slik at andre forumister kan se. Du kan også poste bilder direkte fra din pc, et bilde pr post. Legg inn 3-4 poster med et bilde på hver post så andre kan se undersiden av vogna.
Garanterer at du får respons ganske fort.

Nesten øverst her har du Afria-forumet:
http://www.campingferie.dk/2004Design/forum.asp

Registrering her:
http://www.campingferie.dk/2004Design/opretBruger.asp
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 21:56

Her kan du finne ut mere om rammenr på vogna, men det var ikke denne jeg fant for et par år siden:
http://www.bruktdeler.com/side%20info%20grunnside/chassisnummer.htm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
lea
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 66
Registration date : 20.11.2010

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 22:17

Uff kjedelig sak.

Uten at det kanskje har noe relevans for deg ,men husker for en del år tilbake da holdt på med litt kiting så var vi ganske mange(ca 30stk) som skulle kombinere moro og gøy i danmark.
Supre strender og mye vind samt billig øl.
Vi ringte mye rundt etter hytter , føre vi fikk napp hos en campingforhandler+utleier.
(Navnet husker jeg ikke så ikke noe hjelp for deg der , men kanskje "saken vår" blir praktisert fortsatt)
Forklarte våre ønsker og det ordnet seg.
Ønske var en strand og vognene parkert så nærme vannet det lot seg gjøre.samt alt skulle være klart til vi kom.

Da vi ankom riktig sted stod så å si alle vognene parkert i vannet , helt perfekt for oss
Samt at var og andre der som hadde leid vogner .Om dette var samme "utleier" vet jeg ikke.

Dette var etter all min husk nye leievogner som skulle selges etter sesong igjen.(vi var superførnøyde med plassering ,men syns og det var rart de var plassert så nærme vannet så vi ringte for sikkerhets skyld og spurte om dette var riktig , noe det var)

Danmark har jo rimelig salt vann og strøm hadde vi fra aggregat.
Kan det være noe slik som din vogn har vært igjennom?

Ser bare hvordan båtutleiehengere her hjemme blir .Der er det strøm på og henger rygges ofte helt ut i vannet .De ser mye ut slik din vogn ser ut
Og her hjemme er ikke havet like salt som i Danmark.

Dette var bare som et lite innspill i en kjedelig og betent sak.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 23:02

lea skrev:
Uff kjedelig sak.

Uten at det kanskje har noe relevans for deg ,men husker for en del år tilbake da holdt på med litt kiting så var vi ganske mange(ca 30stk) som skulle kombinere moro og gøy i danmark.
Supre strender og mye vind samt billig øl.
Vi ringte mye rundt etter hytter , føre vi fikk napp hos en campingforhandler+utleier.
(Navnet husker jeg ikke så ikke noe hjelp for deg der , men kanskje "saken vår" blir praktisert fortsatt)
Forklarte våre ønsker og det ordnet seg.
Ønske var en strand og vognene parkert så nærme vannet det lot seg gjøre.samt alt skulle være klart til vi kom.

Da vi ankom riktig sted stod så å si alle vognene parkert i vannet , helt perfekt for oss
Samt at var og andre der som hadde leid vogner .Om dette var samme "utleier" vet jeg ikke.

Dette var etter all min husk nye leievogner som skulle selges etter sesong igjen.(vi var superførnøyde med plassering ,men syns og det var rart de var plassert så nærme vannet så vi ringte for sikkerhets skyld og spurte om dette var riktig , noe det var)

Danmark har jo rimelig salt vann og strøm hadde vi fra aggregat.
Kan det være noe slik som din vogn har vært igjennom?

Ser bare hvordan båtutleiehengere her hjemme blir .Der er det strøm på og henger rygges ofte helt ut i vannet .De ser mye ut slik din vogn ser ut
Og her hjemme er ikke havet like salt som i Danmark.

Dette var bare som et lite innspill i en kjedelig og betent sak.

Takk lea.
Jeg håper du ikke snakker om hendelsen som om det var for 10 år tilbake og senere....
Disse vognene kan jo ikke utgjøre et uendelig lager av saltvannseksponerte vogner og deretter bli kondemnert.
De ble selvfølgelig solgt videre med påskriften "saltvannskadet" !!

Når var dette?
Husker du over hvor lang tid vognene var plassert slik?
Hvor i Danmark var det dere hadde opphold?
Husker du noen vognmerker?

Jeg tror det er på tide å skaffe seg livvakt Idea

Sist endret av norestcamp den Tir 28 Aug 2012 - 23:53, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Tir 28 Aug 2012 - 23:08

janp skrev:
Klokt å bruke vettet.

Et råd om Antons: start en ny tråd her (krever en enkel registrering) så får du raskt vite om Antons. Og link til bildene slik at andre forumister kan se

Bruker i forumet er opprettet, tråd er opprettet og link til bilder..med kommentarer er postet. Takker og bukker igjen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
lea
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 66
Registration date : 20.11.2010

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Ons 29 Aug 2012 - 8:38

Dette var en god stund føre jeg selv ble familiefar og kjøpte vogn så er sikkert en 7-8 år siden.
Dette er og grunn til at jeg ikke husker vognmerker (skal lete igjennom bilder senere og se om jeg finner noe)

Var i omeråde nedenfor hirtshals.
Vi var der i 1 uke , hvor lenge både før og etter opphold vet jeg ikke de sto.
Men der vi var var det opplegg for camping i omerådet så om de kanskje sto der hele tiden kan være.

Med tanke på kondenmert så var det ganske dyrt og leie de så det var nok sikkert regnet inn med kort levetid og verdi derretter.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ole3
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Antall Innlegg : 287
Registration date : 30.01.2011

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Ons 29 Aug 2012 - 12:30

norestcamp skrev:

Bruker i forumet er opprettet, tråd er opprettet og link til bilder..med kommentarer er postet. Takker og bukker igjen.

Og der var tråden slettet !?

//
Ole
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Ons 29 Aug 2012 - 12:44

Ser ut for at danskene er kritiske til navngivningen, det er vel en vurdering som får stå for deres rekning. Håper at mange nok har lest tråden siden den ble opprettet så den har sin virkning uansett.

Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Ons 29 Aug 2012 - 16:43

Ole3 skrev:

Og der var tråden slettet !?
//
Ole

Fort og gærli..både med tråden og brukeren.

Jan Ole skrev:
Ser ut for at danskene er kritiske til navngivningen, det er vel en vurdering som får stå for deres rekning. Håper at mange nok har lest tråden siden den ble opprettet så den har sin virkning uansett.

Ingen tvil om at mange fikk med seg poeng og link før det ble slettet.
Slettingen var visstnok reaksjon på brutte betingelser. Dette har jeg beklaget.
Jeg visste ikke at danskene var så følsom på åpenhet, sannhet og direkte tale.
Godt at ikke janp hev seg inn i den diskusjonen Very Happy

Sist endret av norestcamp den Ons 29 Aug 2012 - 17:17, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Ons 29 Aug 2012 - 17:14

Du vet, takhøyde har blitt nevnt her noen ganger, av og til har vi kanskje mer takhøyde en enkelte medlemmer selv har og da blir det til at de sletter seg i stedet, men stort sett går det bra her vil jeg si. Har vert mye innom hos danskene og der er det jaggu mange sære karakterer som skal markere revir.

Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Ons 29 Aug 2012 - 18:27

Min (vinter)venn Peer N. har vel fått en telefon fra han Anton der han kanskje har truet med å ikke sponse campingsiden hans med div. Peer N. sletter mange brukere om man tråkker noen på tærne med navns nevning.

Som Jan Ole sier; det er mange særinger på det forumet. Og meget hårsåre også. Men litt hensikt er oppnådd da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Ons 29 Aug 2012 - 20:41

janp skrev:
Min (vinter)venn Peer N. har vel fått en telefon fra han Anton der han kanskje har truet med å ikke sponse campingsiden hans med div. Peer N. sletter mange brukere om man tråkker noen på tærne med navns nevning.

Som Jan Ole sier; det er mange særinger på det forumet. Og meget hårsåre også. Men litt hensikt er oppnådd da.

Jan Ole skrev:
Du vet, takhøyde har blitt nevnt her noen ganger, av og til har vi kanskje mer takhøyde en enkelte medlemmer selv har og da blir det til at de sletter seg i stedet, men stort sett går det bra her vil jeg si. Har vert mye innom hos danskene og der er det jaggu mange sære karakterer som skal markere revir.

Vedrørende http://www.campingferie.dk så ser jeg nå at dette er storbutikk for innehaver, og som ikke ville vært særlig god butikk uten Antons og flere med.

Slik sett så finner man råtten fisk i enhver frysedisk selv om et innlegg i deres forum i går kveld fikk innholdet i denne frysedisken til
å etablere seg noe over 0 grader i en periode. Ihvertfall så varm at den råtne fiskelukta var særs fremtredende.

Jeg blamer ikke "vintervennen" Peer siden han lever av både god og dårlig fisk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER

Female
Antall Innlegg : 145
Registration date : 09.07.2009

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Ons 29 Aug 2012 - 23:13

Har lest litt på sidelinjen her.
Vår erfaring med Antons er at du må purre ufattelig mye om de skal svare.
Sist hvor vår cityvann var ødelagt, så ringte jeg og truet de med advokat, jeg snakker selv dansk siden jeg har bodd der i 5 år så jeg tror de skjønte jeg mente alvor.
Jeg vil ikke handle med de igjen dersom jeg skal importere ny vogn, har de fått pengene så driter de deg full synes jeg. Vi har fått sendt de delene som har gått i stykker, men etter masse masing!

Vår bil som stod parkert på havna i Esbjerg og Omø (øy i storebælt) rustet opp rimelig fort. (kjøpte den 2 år gammel i 97 og den avgikk med døden i 2006) Men noe er nok vår egen feil, lite vedlikehold, rengjøring og mye kjøring tur/retur Oslo Mysen hver dag fra 2000-2006 på salta veier.

Når det er sagt så kjøpte vi den andre vognen vår fra en forhandler i Esbjerg, det er en Adria unika 502B 1995 mod., den er det ikke rustskader på i det hele tatt. Den er dessverre fuktskadet, men det er vår egen feil. (Fikk ikke tørket skikkelig etter vannpumpe som sprakk, i tillegg til en lekkasje fra kranen vi ikke oppdaget)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Ons 29 Aug 2012 - 23:17

Kjekt å vite. Sendte de en epost i forgårs, da jeg fikk et tilbud fra de på en Adria for litt tid siden. Videresendte denne og spurte med det samme om det er slike vogner som tråden handler som de sender til oss i Norge.

Har ikke fått svar derfra enda, og regner vel ikke med å høre et pip heller. Sendte med 5-6 bilder av elendigheta også, og det øker vel ikke sjansene for å høre noe som helst.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Ons 29 Aug 2012 - 23:21

janp skrev:
Kjekt å vite. Sendte de en epost i forgårs, da jeg fikk et tilbud fra de på en Adria for litt tid siden. Videresendte denne og spurte med det samme om det er slike vogner som tråden handler som de sender til oss i Norge.

Har ikke fått svar derfra enda, og regner vel ikke med å høre et pip heller. Sendte med 5-6 bilder av elendigheta også, og det øker vel ikke sjansene for å høre noe som helst.

ler Tvile ikke på at du gjorde det.Kanskje greit at de skjønner at disse skadene som norestcamp har på sin vogn er viden kjent i Norge..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Ons 29 Aug 2012 - 23:23

øker i alle fall sjansen for at de skjønner at folk prater, og deler erfaringer

norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Ons 29 Aug 2012 - 23:52

Igjen, dette engasjementet deres i saken er uomtvistelig en uventet nøtt for den andre siden som kjemper...
Og, vi jobber kanskje mot krefter som kan være..tja noe mere avansert enn det vi velger å slå oss til ro med....

Følg linken og se...tror dere dette er en tilfeldighet etter at undertegnede ble utestengt fra et annet dansk forum tidligere idag??

Prøver et nytt dansk og uavhengig forum
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Today at 21:42

Til Toppen Go down

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next