CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 113
Registration date : 24.06.2012

PosteTema: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 15:12

Hei.

Trykk her for bilder av skadene !

Bilder av tilsvarende vogn som referanse, en 743 UK 2011 modell !

Bildene i denne nederste linken har jeg mottatt fra en av de gode hjelperne her på forumet. Takk Lc120 !!
Denne vognen er altså ett år eldre enn min egen, er kjørt mange ganger lengre enn min egen, og i varierende årstider.

Første delen i føljetongen gikk mye på kjøpshistorikk, samt dokumentasjon og vurderinger av selve skaden.

Idag var jeg i kontakt med forhandler for å få vite status i saksbehandlingen.

Selger opplyser at saken er tatt opp med produsent av rammen!!! via den Danske importøren av vogna.
Bilder av skadene påstår han også er oversendt den/de samme.

Jeg ba om å få videresendt korrespondansen som han viser til bare for å få en bekreftelse på at saken er tatt bredt opp.
Han viser imidlertid til at dette er "intern korrespondanse", og kan derfor ikke oversendes meg.
Jeg kan bare ta dette til etteretning.

Jeg har bedt om en full redegjørelse om hva som blir gjort i sakens anledning innen førstkommende fredag, 31 august

Sist endret av norestcamp den Søn 30 Sep 2012 - 11:32, endret 3 ganger
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

Antall Innlegg : 2582
Registration date : 19.01.2012

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 16:08

Du skulle kontaktet advokat umiddelbart, og i samråd med vedkommende tauet vogna sporenstreks til Danmark uten opphold. En slik forhandler kan gå konkurs hvilken dag som helst og da sitter du der uten noe som helst garanti.

Og dette har slett ikke med etterpåklokskap å gjøre, men et råd om snarets å ta aksjon for å sikre deg, og som sådant er det kun velmenende. Ikke noe annet!

Sålenge vogna står hos deg tror jeg det er vanskelig å få hevet kjøpet. Er den levert tilbake og står hos forhandler (med en sikkerhet for verdien) tror jeg du har større muligheter for å heve dette. Men bare antagelser fra meg dette.

Men et oppriktig ønske om at det ordner seg har jeg, men det største problemet er at forhandler er ganske langt unna deg og det tror jeg ikke er det beste utgangspunktet. Men slik jeg ser det er det forhandleren din som har gjort noe under vogna som er helt ubegripelig. Tror at det er ei ny vogn ovenpå et gammelt chassis. Noe annet er helt umulig å forklare.
Men siden du ikke vil vise bilder av interiør så er det vanskelig å se om det virkelig er nytt eller flikket på noe halvgammelt eller noe i forbindelse med en skade.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 16:38

Ser at det er flere som sier det samme som meg, om forhandleren holdt til bort i gata hadde "alle" levert den tilbake på dagen, det er det du bør gjøre også, men med bistand fra advokat først som sist.
Hva skal du med denne vogna sånn den ser ut uansett? Den kommer ikke til å gi deg noen glede, noensinne. Shocked

Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 18:03

Ved å importere en vogn som dette, eller for den saks skyld en bil...eller andre ebay produkter så tar man en kalkulert risiko. Det gjorde jeg også.

Jeg må bare gjenta meg selv...feil kan alltid skje, det er helt menneskelig.
Å bli svindlet derimot av en av Danmarks største caravanforhandler overgikk min villeste fantasi. Dette tror jeg fremdeles ikke er tilfelle, og jeg vil avvente den første formelle tilbakemeldingen fra forhandler med min frist satt til førstk. fredag.

Jeg sitter og jobber med noen flere bilder av vognen. Tenkte å dele disse på en måte der vi unngår avsporing i retning PC, programvare, mistro over opplastingsvalg etc Wink.

Ellers så er jeg helt enige med det dere skriver Jan Ole og janp.
Man får ikke glede av dette fremover selv om jeg ennå tar godt vare på damen siden hun er uskyldig i saken.

Sist endret av norestcamp den Man 27 Aug 2012 - 18:34, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 18:16

Når du først skulle begå en alvorlig feil så gjorde du det med bravour, det skal du ha!

Til litt alvor: tror ingen av oss her noen gang i fremtiden får se en "ny" vogn som ser ut tilnærmet så ille som det du har vist. Sikkert ei blemme som har kostet deg/dere en del tapt nattesøvn.
Som tidligere sagt: håper at det blir en nogenlunde fair utgang på det. Men ha i hodet at de som tilsynelatende er de største og mest solide innen alle bransjer kan gå over ende. Benytt tiden godt, og få en utgang på dette så snart som mulig. Og den eneste utgangen er heving. Ingen vil kjøpe denne vogna for en pris som skulle tilsi at det er en 2012-modell. Et salg vil gi et formidabelt verditap om du ikke kommer noen vei med forhandleren og får en heving.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 18:50

janp skrev:
Når du først skulle begå en alvorlig feil så gjorde du det med bravour, det skal du ha!
Takk for den, janp. Dette ligger dypt forankret, og derfor forlanger jeg det samme fra andre. Altså...stå opp som en mann og ta slagene. Dette gjelder også den danske forhandleren. Noen tårer og redusert nattesøvn kan det bli, men her er ting i livet som kan bli alldeles mye verre enn en dårlig gjødselvogn. Smile

janp skrev:

Og den eneste utgangen er heving.
Hva mener du om krav om levering av ny vogn som bestilt?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 19:19

janp skrev:

Og den eneste utgangen er heving.
Hva mener du om krav om levering av ny vogn som bestilt?[/quote]

Ja enig med deg der.Få levert lefsa og krev en ny i forhold til det du har bestillt fra dem..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 19:20

Jo, selvsagt om du fortsatt vil ha med den forhandleren å gjøre.
Om dette hadde skjedd meg: Nei! En handel så til de grader mislykket at å gi et slikt firma en extra sjanse? Aldri. Men heving sitter kanskje mye dypere enn levering av en ny tilsvarende vogn.

Men advokat tror jeg ikke du klommer utenom, press på firmaet så du får avgjort dette ganske så fort. Du har ingen tid å miste, tror tiden er din værste fiende utenom avstanden. Men til syvende og sist er du selv som må avgjøre hva- og hvordan. Men et godt resultat krever mye av deg den nærmeste tiden, det tror jeg ikke du kommer utenom. Gi de ikke ensjanse til å hale ut tiden i denne fasen. Du kommer sannsynligvis til å oppleve mye utenomsnakk og bortforklaringer.
Og som sagt: jeg hadde sørget for advokatbistand og kjørt vogna og levert den forhandler på flekken (og sørget for en garanti for vogna om det har latt seg gjøre. Og å bruke noen feriedager for de pengene tror jeg ville ha vært godt investerte).

Et råd: om du får aksept for ei ny vogn, lik den du har fått, så få den levert uten det ekstrautstyret som ble levert. Montasjen står tydeligvis til stryk X 2!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 19:37

Jeg lagrer dine råd janp.

Jeg har gjort forhandler oppmerksom på engasjementet her inne.
Det er derfor påkrevd å ikke ligge foran saksgangen her.

Men, nye bilder av vogna kommer litt senere i kveld.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 19:41

lc120...jeg tenker også at dette kan være den beste løsningen for alle parter.

Hadde jeg vært forhandler og fått denne muligheten ville jeg grepet den straks. Det er faktisk god reklame å ordne opp etter seg!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 20:04

En kan ikke være sikker på at selger egentlig viste om dette.Men har jeg vært den selgeren så hadde vel himmel og jord blitt satt i bevegelse så kjøper hadde fått seg en ny vogn.Skjønner godt at du vil ta den løsningen.
Som du sier de har fått en fornøyd kjøper som kanskje reklamerer om dette.MER SALG MER SALG.
Kan jo bare se på en selv det.Klart at enn vil skryte av en selger/forhandler som ordner opp.

Nei ta deg en prat med en advokat,NAF eller NCC. Hør med de hva de mener om dette og kanskje få en av de til å sende en mail til rette "mann" til den forhandleren.

Håper dette løser seg for deg på en fin måte..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 20:05

norestcamp skrev:
Jeg lagrer dine råd janp.

Jeg har gjort forhandler oppmerksom på engasjementet her inne.
Det er derfor påkrevd å ikke ligge foran saksgangen her.

Men, nye bilder av vogna kommer litt senere i kveld.

er jo et rimelig solid pressmiddel at han er informert om diskusjonen her også
gi han gjerne linken hit hvis han ikke allerede er medlem, så kan han svare for seg selv ovenfor potensielle kunder hvis han vil og tør

petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 20:22

Mmmm, tror fortsatt dette er en luretråd!😄 men skal be om pent vær hvis jeg tar feil!😡😡😡😡😡
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 20:32

petter34 skrev:
Mmmm, tror fortsatt dette er en luretråd!😄 men skal be om pent vær hvis jeg tar feil!😡😡😡😡😡

Petter, jeg velger å unnlate noen kommentarer, men takker for å ha vist interesse i saken.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 20:41

Så, her (ved å benytte linken helt nederst) ligger bilder fra en av de mere vakre sider av "damen"

Jeg ønsker IKKE på dette tidspunkt å navngi hverken produsent eller forhandler,
og har derfor satt et heldekkende kryss på de steder jeg mener kan avsløre dette.
Dette gjelder også det blå cover fremme på draget som er merket med denne vognas forhandlers navn, og som så langt ønskes å betraktes som konfidensiell.

Bilder fase 2
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 21:00

Fin vogn er det jo da og jeg ble ikke forbauset over hverken merke eller forhandler.
Har forøvrig aldri hørt noe negativt om denne forhandleren før og det burde kunne bety at dette også ordner seg.

Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 21:01

Tja, heldekkende kryss var vel ikke en dekkende beskrivelse akkurat.
Merket er vel ikke noen bombe, da det er 2 merker som eksporteres mot det norske markedet fra Danmark. Det andre merket bruker ikke grå K-rør til det elektriske opplegg. .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 21:07

Nydelig vogn! Dine røde kryss er vel ikke helt vellykkede. Det er veldig lite trolig at adria har sendt dette understellet gjennom sin fabrikk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 21:09

denne forhandleren som ikke skal nevnes med navn er vel en av de som har representant i norge

Stian C
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 121
Registration date : 11.06.2010

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 21:22

Kor i landet er du lokalisert?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 21:28

Jan Ole skrev:
Fin vogn er det jo da og jeg ble ikke forbauset over hverken merke eller forhandler.
Har forøvrig aldri hørt noe negativt om denne forhandleren før og det burde kunne bety at dette også ordner seg.

Jeg tror det ordner seg, men:

Han hadde en anledning til å gå i ordentlig dialog i dag. Noe han ikke gjorde !
Han har en kunde som ikke aner status på saksbehandlingen og der skader er dokumentert mere enn godt nok til å forstå omfanget.
Da burde forhandler, etter mitt syn gå i "nettopp" dialog og fortelle hva han ser fra bildene, og ikke avfeie den mest berørte aktøren med at saksgang er konfidensiell !

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 21:32

norestcamp skrev:
Jan Ole skrev:

Jeg tror det ordner seg, men:

Han hadde en anledning til å gå i ordentlig dialog i dag. Noe han ikke gjorde !
Han har en kunde som ikke aner status på saksbehandlingen og der skader er dokumentert mere enn godt nok til å forstå omfanget.
Da burde forhandler, etter mitt syn gå i "nettopp" dialog og fortelle hva han ser fra bildene, og ikke avfeie den mest berørte aktøren med at saksgang er konfidensiell !

kan jo ta feil, men det er jo mulig at denne selger en er fersk hos denne forhandleren, og ikke riktig helt vet hvordan forhandleren håndterer slike saker
og rett og slett prøver å ordne ut selv etter beste evne
kan jo være en ide å la all korrespondanse på mail gå med kopi til daglig leder

Fjell_fant
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Antall Innlegg : 281
Registration date : 18.06.2012

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 21:35

Det er vel noen her med tilsvarende vogn som kan bekrefte om disse bildene virkelig stammer fra en så ny vogn.

Jeg trodde alle vogner idag ble produsert med slett gulv på undersiden. Så dum er jeg.
På bildene fra den forige tråden ser vi flere labanker av kryssfiner med tillhørende høydeforskjeller.

Skulle jeg ha gjettet på årsaken til dette ville jeg trodd den hadde stått parkert i en gjødselhaug.

Dere får bare ta meg igjen, men jeg er skeptisk. Håper bare jeg tar feil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 21:43

Børge, Morten, Rune og Ronny med flere har.....

Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 21:57

[/quote]
kan jo ta feil, men det er jo mulig at denne selger en er fersk hos denne forhandleren, og ikke riktig helt vet hvordan forhandleren håndterer slike saker
og rett og slett prøver å ordne ut selv etter beste evne
kan jo være en ide å la all korrespondanse på mail gå med kopi til daglig leder[/quote]

Selger er synonym med innehaver av bedriften.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 22:13

det gjør det jo enda litt mer vrient å forstå tankegangen hans

Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 22:24

janp skrev:
Merket er vel ikke noen bombe, da det er 2 merker som eksporteres mot det norske markedet fra Danmark. Det andre merket bruker ikke grå K-rør til det elektriske opplegg. .
Å ikke har de grått "sjegg" nederst på kassen heller.....

Ble en tur under vogna mi,dette måtte sjekkes.Kan ikke se noe av dette under der.Ikke noe angrep på ramme,ikke noe slepp av tektyl heller. Hmm dettan va pussig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 22:35

Lc120 skrev:
janp skrev:

Ble en tur under vogna mi,dette måtte sjekkes.Kan ikke se noe av dette under der.Ikke noe angrep på ramme,ikke noe slepp av tektyl heller. Hmm dettan va pussig.

Takk Lc120. Dette er meget viktig sammenligning og info, og blir tatt inn i saken.
Kan jeg spørre...hvilken årsmodell du har?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 22:42

Årsmodell står der allerede det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 22:50

janp...der var du Smile. Javisst...var lite oppmerksom der.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 22:54

norestcamp skrev:
Lc120 skrev:
janp skrev:

Takk Lc120. Dette er meget viktig sammenligning og info, og blir tatt inn i saken.
Kan jeg spørre...hvilken årsmodell du har?

Laughing Laughing Hvis du trenger bilder av ramme og vogn under så send meg en pm med en mail add.Så skal jeg ordne dette..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 23:01

janp...representerer du Adria elle AL-KO på noen som helst måte? Jeg kunne tenke meg å utdype nærmere det du sa tidligere.om å identifisere ID nummer for slike chassis.....(jeg mener å huske at det var du som nevnte dette)..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 23:09

Lc120..takk for tilbudet. PM er sendt Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Male
Antall Innlegg : 180
Registration date : 19.11.2010

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 23:16

Hei Norestcamp

Kjedelig å se sånne bilder. Etter å ha sett på bildene av rammen på din vogn lurer jeg på følgende:

- Hvordan og når ble vogn transportert fra fabrikk til forhandler
- Hvordan og når ble den transportert til deg
- Hvor bor du

Som dere alle veit saltes veiene i Europa for å holdes frie for snø og is. I Norge bruker vi mest vanlig havsalt (natriumklorid). Når det blir kaldere enn ca -8 grader brukes det magnesiumklorid dette stoffet er mange ganger sterkere (tøffere) enn vanlig havsalt.
Har sett vogner som har kommet fra Tyskland til Norge på vinteren / våren med rammer som ikke ser ut som nye, selv om vognene ennå ikke er levert.
Disse vognene har blitt hentet av forhandler på kaien i Oslo og frakten til forhandleren med bil.
Dette gjøres selvsagt på saltede veier.
Vognene blir så kun parkert. Alt saltet som da har sprutet opp under vognen får da tid på å jobbe.
Jeg har selv vurdert import fra Danmark for en tid siden, men falt ned på å handle lokalt.
Dette er jeg nå glad for etter dine bilder.
Håper din klage blir tatt alvorlig, og at du får deg ei ny vogn fra forhandleren i Danmark.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Man 27 Aug 2012 - 23:33

norestcamp skrev:
Lc120..takk for tilbudet. PM er sendt Smile

Skulle bare mangle.. Laughing Laughing

JanP representerer ingen av delene han.Han har bare et helve... mye rart på den pcen sin....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   Today at 23:25

Til Toppen Go down

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next