CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 91
Registration date : 29.05.2009

PosteTema: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Søn 10 Jul 2011 - 10:42

Hei, lurer seriøst på å investere i et slikt fast fortelt. Har noen av dere andré denne typen? Hadde vært fint å få høre erfaringer... Tenkt plassert på Oppdal.

På forhånd takk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Hobby 720

Male
Antall Innlegg : 8
Registration date : 18.07.2011

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Man 18 Jul 2011 - 19:08

Embarassed Hei .
Har akkurat kjøpt meg et sånt telt. Det ser veldig flott ut på bilde og den som er satt opp på taket på en kontainer. Men eg slit litt med oppsettingen . Han hakke tegning på dette . Så dette blir morro og kansje ..............
Hadde eg visst dette ville eg heller gått for wee camp.eller en annen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Tir 19 Jul 2011 - 5:55

Takker for ditt ærlige svar. Det bekreftet mistanken min etter noen telefonsamtaler med de.

Har fått tilbud fra Lifecamp i Stavanger så blir vel heller å handle der tenker jeg. Koster litt, men da er alt inkludert og ferdig montert på plassen.

Takk så mye for hjelpen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Hobby 720

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Ons 20 Jul 2011 - 23:33

Hei

Ønsker tilbakemeldinger fra andre som har kjøpt Camporama telt ,hytte.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
korak1

Male
Antall Innlegg : 2
Registration date : 20.09.2011

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Fre 14 Okt 2011 - 22:01

Vi begynte i dag. Har fått satt opp svilla, men da vi kom til karnapp hjørnene ble det en feil, så vi kom ikke videre i dag. Bruksanvisning er dårlig. Så har du noen godt tips så gjerne del med oss.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER

Female
Antall Innlegg : 145
Registration date : 09.07.2009

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Fre 14 Okt 2011 - 23:12

En av nabo fastliggerene våre har kjøpt dette, de tror jeg kommer til å gå rettens vei med teltet. Det er skikkelig utett, gulvet er ødelagt pga vann. De har vært der flere ganger for å rette på feilene, men så ikke det helt store problemet med litt vann..
Så hører det med til historien vi snakket selv med "snekkeren" han som kom fra firmaet, han var ikke snekker men sykepleier!

Så jeg vil si ikke finn på å vurder dette teltet, det blir sendt fra Kina visstnok og vanskelig å returnere deler da..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Lør 15 Okt 2011 - 7:31

Hei

Jeg vet ikke hvordan finishen på disse framstår, men mye bra kommer også fra Kina! Det gjør vel Weecamp også mener jeg..

Tanken min med alle typer "ståltelt" var at det kanskje kunne komme inn vann langs kanten nede hvis det ikke ble gjort riktig eller bra. Det å sette disse rett oppå en platting som kanskje er både dårlig fundamentert og ujevn med tynne terassebord høres litt rart ut egentlig.. Jeg ville nok helst ha bygget en sokkel der teltet skulle stå og deretter terassen foran igjen. På den måten vil ikke snø og vann stå slik at det kan renne inn.. Uansett så ville jeg nok ha brukt S-beslag som går oppover veggen inne, veggen står oppå og nedover kanten ute.. i tillegg til rikelig med fugemasse.
En annen ting er jo at taket må være konstruert slik at det ikke kan komme vann inn. (Det skal det være på camporama etter det jeg husker)
For vegger og vinduer er det jo bare å bruke nok fugemasse så burde det vel egentlig bli tett.

Den egentlige grunnen til at jeg til slutt valgte å bygge i treverk var vel at det prismessig ble noenlunde det samme. Jeg var også veldig spent på hvordan et ståltelt ville oppføre seg om vinteren, vanninntregning/ kulde og hvordan det ville bli med både gjenklang og råhet/ fuktighet inne i teltet til vanlig. Hørte flere som bar seg over at ting "slo seg" og at de måtte gå med filla og tørke...

Så til dere som holder på å bygge.. Hold motet oppe, brett opp ermene og gjør en bra jobb! Så går det nok bedre enn naboene til "campingfruen" her...

Lykke til!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Lør 15 Okt 2011 - 8:50

Er vel flere produsenter/leverandører man bør se opp for.
Går et par fortellinger på NCC nå om noen som har vært svært uheldige.

http://www.norskcaravanclub.no/?pArticleId=19744&pArticleCollectionId=1650

http://www.norskcaravanclub.no/?pArticleId=19823&pArticleCollectionId=1650
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER

Female

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Lør 15 Okt 2011 - 11:00

Nå snakker ikke jeg om sprekker som kan tettes med fugemasse altså, det spriket i enden på veggen samt på taket med 4-5 cm.
Sorry om jeg tar motet fra noen, men synes allikevel jeg bør advare de som har tenkt å kjøpe det teltet.
Det var forhandler selv som satte opp hos naboen min, så de burde jo kunne det.
Kanskje går det bedre for dere som gjør det selv, han var lettere likgyldig han som kom fra firmaet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Lør 15 Okt 2011 - 11:04

Grøss. Suspect

Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Lør 15 Okt 2011 - 11:16

Jaggu glad mitt kom fra en respektabel leverandør Laughing

Vis Medlemmets Profil
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Lør 15 Okt 2011 - 21:27

Campingfruen skrev:
Nå snakker ikke jeg om sprekker som kan tettes med fugemasse altså, det spriket i enden på veggen samt på taket med 4-5 cm.
Sorry om jeg tar motet fra noen, men synes allikevel jeg bør advare de som har tenkt å kjøpe det teltet.
Kanskje går det bedre for dere som gjør det selv, han var lettere likgyldig han som kom fra firmaet.

Hei igjen

Ikke for å mistro noen, men når det spriker 4-5 cm på vegger/ tak så tror jeg noen må sjekke vateren sin både på platting og vegger. Likedan må diagonalene sjekkes, for jeg nekter faktisk å tro at dette skyldes skjevheter i sandwich elementene. Høres forferdelig rart ut synes nå jeg da. Ta ut enkelte elementer og kontrollmål diagonalen på de så finner dere svaret tenker jeg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER

Female

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Søn 16 Okt 2011 - 2:12

P.kaill skrev:
Campingfruen skrev:

Hei igjen

Ikke for å mistro noen, men når det spriker 4-5 cm på vegger/ tak så tror jeg noen må sjekke vateren sin både på platting og vegger. Likedan må diagonalene sjekkes, for jeg nekter faktisk å tro at dette skyldes skjevheter i sandwich elementene. Høres forferdelig rart ut synes nå jeg da. Ta ut enkelte elementer og kontrollmål diagonalen på de så finner dere svaret tenker jeg.

For all del du må jo tro på det du vil, jeg forteller bare hvordan det var der.
Når firmaets mann ikke er snekker men sykepleier, så knekker filmen for meg allerede der.
Jeg vil tro de hadde prøvd å rette på det om det var så enkelt som du beskriver? Firmaet har alt prøvd reprasjoner 2 ganger uten hell (ble noe mindre gap men) og uten særlig forståelse for at det behøvde være 100% tett også.. Rolling Eyes
Både platting og vogn er vatret før elementene kom, dette er en eldre kar som har campet i all sin tid og er særdeles nøye.
Firmaet hadde heller ikke værktøy nok med så han ødela en hel boks bits også, småting selvsagt men noe som føyer seg i rekken uprofesjonellt firma i mine øyne. Jeg kommer aldri til å kjøpe fra dem ihvertfall når vi engang skal ha fasttelt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Søn 16 Okt 2011 - 7:50

Jan Ole skrev:
Jaggu glad mitt kom fra en respektabel leverandør Laughing
Kremt...
Har spurt om hvem MBM er, men svaret svever og er like utydelig hver gang. Eneste jeg vet pr. idag er at det er en lokal leverandør. Rolling Eyes Og om det er det eneste i sitt slag eller hva det er jeg ikke blitt fortalt heller.
Det ble vel kanskje med denne prototypen da? Men det er greitt det, trenger ikke å vite noe jeg.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Søn 16 Okt 2011 - 8:11

Jada, men pålitelig var i alle fall leverandøren og garantien er også svært god, har egentlig fått rettet på alt jeg har bedt om selv om ventetiden har vert litt lang av og til.
Skal ha høstsjekken i dag og dukker det opp noe blir det ordnet med uten diskusjon regner jeg med. Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Søn 16 Okt 2011 - 9:28

Da slipper du vel å få besøk av en sykepleier for å få utført høstsjekken. Betryggende, Jan Ole! Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Søn 16 Okt 2011 - 11:02

lol! lol! lol!

Vis Medlemmets Profil
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Søn 16 Okt 2011 - 11:11

JanP skrev:
Da slipper du vel å få besøk av en sykepleier for å få utført høstsjekken. Betryggende, Jan Ole! Very Happy

Hmmm... Kommer vel an på temperaturen og om det er EI eller en som kommer... lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Søn 16 Okt 2011 - 12:02

P.kaill skrev:

Hmmm... Kommer vel an på temperaturen og om det er EI eller en som kommer... lol!
Ser poenget med den, ja.lol!

Kommer det ei hunne så får hun sjekke det som passer seg. Og satse påat hun har kunnskap om spikertelt også. Kan jo alltids håpe, men det er vel ikke mange som er ekspert på både MBM og sykepleieryrket...Kan bli ufred i heimen av sånt.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Søn 16 Okt 2011 - 12:39

denne MBM leverandøren er så vidt jeg vet en hjemmesnekker der nede som snekrer sammen noe kun for morro skyld, og justerer til det blir bra
men han har jo vært ofte innom her og hentet tips og råd, og resten har han sikkert funet på nett
men tror ikke han driver med noe stor produksjon der nede i distriktet selv om han nok er kompetent til det om han vil

og til sluttvil jeg bare si lol! lol! lol! lol!

Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Søn 16 Okt 2011 - 13:49

Gikk bra, kun to anmerkninger, den ene utbedret på stedet, den andre står på utbedringslista fortsatt.

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Søn 16 Okt 2011 - 13:58

Såpass ja.. Very Happy
Til Toppen Go down
Hobby 720

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Søn 16 Okt 2011 - 20:58

Hei Campingfruen

Hadde Camporama vore seriøse og ville ha mer salg ,som en da får via forum og andre kjente,hadde dei stått på ,og selvsagt svelgt flere kameler også.
Ting en ikke kan fikse for kunden ,må en bare kjøpe tjeneste av andre . Det gjør jo andre seriøse snekkere.

Var litt for godtroende og kjøpte et sånt .

Kjøp aldri noe derefra. Både han og hun er sykepleier . Så det er vel noe der.

Har utgifter utestående med han og hun så eg jobber litt med det.

Hobby
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Tir 25 Okt 2011 - 23:07

korak1 skrev:
Vi begynte i dag. Har fått satt opp svilla, men da vi kom til karnapp hjørnene ble det en feil, så vi kom ikke videre i dag. Bruksanvisning er dårlig. Så har du noen godt tips så gjerne del med oss.

Hei Korak 1

Bare litt spent på å høre hvordan det gikk med resten av monteringen din??

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
korak1

Male
Antall Innlegg : 2
Registration date : 20.09.2011

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Ons 26 Okt 2011 - 18:52

Hei
har satt opp vegger og fått på taket, men vinteren går nåkk med til tetting med fugeskum og sikaflex og listing, fy flat for alt det listverk som er med.... Har ei svert dålig bruksanvisning der han (sykepleieren) hopper fra det ene til det andre. Hadde med to hjelpere han ene er snekker men vi brukte tre dager på vegger å tak.
Jeg har ihvetfall noe å henge fingrene i i vinter Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Ons 26 Okt 2011 - 21:32

korak1 skrev:
Hei
har satt opp vegger og fått på taket, men vinteren går nåkk med til tetting med fugeskum og sikaflex og listing, fy flat for alt det listverk som er med.... Har ei svert dålig bruksanvisning der han (sykepleieren) hopper fra det ene til det andre. Hadde med to hjelpere han ene er snekker men vi brukte tre dager på vegger å tak.
Jeg har ihvetfall noe å henge fingrene i i vinter Mad
Hjelpe-pleiere det da?
Til Toppen Go down
Hobby 720

Male

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Man 19 Mar 2012 - 0:31

Hei

Hadde erfaring fra i høst når snøen kom, at taket ikke tålte det. Burde jo sjønt det.
Måtte stemple opp hele taket på midten før det knelte som partytelt med snø på.
Har planer å få opp en god drager . Typisk for en som ikke har satt seg inn i det han skal selge ,og vare. Men dette burde vi ha sjønt når det er hjelpepleier i saken . Dei er flinke til å hjelpe . Men ikke til dette. Men eg har lært mye av dette. Så eg er på god vei no. Men vekk fra denne selgeren.
Hadde penger utestående med han. Gikk til forlisrådet. Da kom penga.
Håper andre har klart seg bra. Alt ordner seg som regel.

Hobby
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"   Today at 4:54

Til Toppen Go down

Erfaringer med Camporama fleksibelt "spikertelt"
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1