CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
T_Rex
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 105
Registration date : 27.05.2008

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Lør 26 Mai 2012 - 17:32

Nåja ikke helt, det må regnes inn utlegg til
-fraktkostnader
-gebyrer/tollbehandling
-prøveskilt
-kontroll Biltilsynet, skilt

Og husk at tyske vogner ikke har samme standard spesifikasjoner som i Norge. Skal det bli sammenlignbart må du sammenligne pris på en vogn med nøyaktig like spesifikasjoner. Det beste er derfor å få et skriftlig tilbud både fra en norsk forhandler og en tysk forhandler på helt lik vogn. Prisene på Mobile.de og for den saks skyld også Finn.no,, er som oftest veiledende, du får som regel litt avslag ift til disse prisene uansett om det er i Norge eller Tyskland.

I tillegg er det endel viktige ting å huske på ved import av vogn til Norge, spesielt i forholdet til norske Hobby forhandlere, de tar ikke i importerte vogner med ildtang.

- Du vil ikke ha en norsk forhandler å forholde deg til
- Du får ikke utført fukttest hos norske forhandlere for å oppretteholde tetthets-garantien
- Alt garantiarbeid må gå igjennom tysk forhandler med det ekstra-arbeid det måtte medføre
- Du kan få utført reparasjoner hos norsk forhandler, men dette må du betale selv. Du må også regne med å stille 'bakerst' i køen. Les også her: http://www.lara.no/Forhandler/HobbySalg.htm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svensken
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Antall Innlegg : 29
Registration date : 20.05.2012

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Lør 26 Mai 2012 - 18:35

Om det er noen av disse tingene du tror jeg ikke vet, eller ikke har vurdert/gjort??? En må selvsagt sammenligne epler og epler. De norske forhandlerne kan jo bare sitte der med omsettningen sin. De tyske forhandlerne kommer til Norge og tar service på vognene til sine norske kunder. Hva er problemet ditt egentlig?

Om du T_Rex egentlig vet hva det koster å vise en egen importert ny vogn hos Biltilsynet?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
T_Rex
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Lør 26 Mai 2012 - 18:46

svensken skrev:
Om det er noen av disse tingene du tror jeg ikke vet, eller ikke har vurdert/gjort??? En må selvsagt sammenligne epler og epler. De norske forhandlerne kan jo bare sitte der med omsettningen sin. De tyske forhandlerne kommer til Norge og tar service på vognene til sine norske kunder. Hva er problemet ditt egentlig?
Problemet mitt, hva er det du egentlig mener??

svensken skrev:
Om du T_Rex egentlig vet hva det koster å vise en egen importert ny vogn hos Biltilsynet?
Ja, jeg tror da det..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

Antall Innlegg : 2582
Registration date : 19.01.2012

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Lør 26 Mai 2012 - 19:10

Og hva koster den herligheten da, svensken?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svensken
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Lør 26 Mai 2012 - 22:46

janp: kontrollen er gratis, du betaler for skiltplaten 60,-

T_Rex: Gidder ikke å utdype dette, men mitt poeng er at folk må få kjøpe vognen sin hvor de vil. Og at de som importerer selv, har gjort litt mer forundersøkelse enn hva som fremkommer her. Jeg har selvsagt laget eget regnestykke med mva, frakt og registrering. Fått tilbud på akkurat den vognen jeg skal ha, med akkurat samme utstyr.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
T_Rex
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Lør 26 Mai 2012 - 23:28

Svensken: Jeg fikk egentlig ikke svar på hvorfor du spør meg om "Hva er problemet ditt egentlig?". Og hvor har jeg nevnt at folk ikke skal få kjøpe vogn hvor de vil? Jeg må bare spørre tilbake, hva er problemet ditt egentlig?

Forøvrig var mitt innlegg lenger oppe en tilleggsopplysning - faktaopplysning til innleggene fra 'hobby 650 kfu' og 'Redneck'. Hvorfor du da hogger på meg der da skjønner jeg ikke. Kan du forklare dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Lør 26 Mai 2012 - 23:28

Ja, det var det ikke endret noen ting da. Men skilt kostet 210,- da jeg var hos BT. For noen år siden riktignok.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
janp
GENERAL!
GENERAL!

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Lør 26 Mai 2012 - 23:30

Ikke noe å forklare her det er det vel? Ta det heller på en PM og forklar hverandre. Bedre det!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svensken
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Søn 27 Mai 2012 - 7:02

God sommer allesammen Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 114
Registration date : 14.09.2011

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Man 28 Mai 2012 - 17:43

Kostnaden hos BT er som det blir sakt over her, kun kr. 60,-
Har nettopp vært der.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
merceben
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 108
Registration date : 26.02.2012

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Man 28 Mai 2012 - 18:44

Jeg betalta 45kr for skiltet til min vogn i september 2011 Very Happy
Tydelig at det variere hvor man er i landet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Male
Antall Innlegg : 163
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Man 28 Mai 2012 - 19:17

Betalte 70 for nytt skilt rett før helga. Erstatningsskilt for et tidligere innlevert riktignok, men vil tro prisen er den samme.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Male
Antall Innlegg : 286
Registration date : 17.03.2012

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Tir 29 Mai 2012 - 1:02

T_Rex skrev:
Nåja ikke helt, det må regnes inn utlegg til
-fraktkostnader
-gebyrer/tollbehandling
-prøveskilt
-kontroll Biltilsynet, skilt

Og husk at tyske vogner ikke har samme standard spesifikasjoner som i Norge. Skal det bli sammenlignbart må du sammenligne pris på en vogn med nøyaktig like spesifikasjoner. Det beste er derfor å få et skriftlig tilbud både fra en norsk forhandler og en tysk forhandler på helt lik vogn. Prisene på Mobile.de og for den saks skyld også Finn.no,, er som oftest veiledende, du får som regel litt avslag ift til disse prisene uansett om det er i Norge eller Tyskland.

I tillegg er det endel viktige ting å huske på ved import av vogn til Norge, spesielt i forholdet til norske Hobby forhandlere, de tar ikke i importerte vogner med ildtang.

- Du vil ikke ha en norsk forhandler å forholde deg til
- Du får ikke utført fukttest hos norske forhandlere for å oppretteholde tetthets-garantien
- Alt garantiarbeid må gå igjennom tysk forhandler med det ekstra-arbeid det måtte medføre
- Du kan få utført reparasjoner hos norsk forhandler, men dette må du betale selv. Du må også regne med å stille 'bakerst' i køen. Les også her: http://www.lara.no/Forhandler/HobbySalg.htm

Fordømt vrangskap av norske forhandlere å ikke hjelpe.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Tir 29 Mai 2012 - 8:07

Om det norske forhandlersystemet prioriterer å hjelpe egne kunder så er det en helt ok sak. Å fordømme dem det blir helt feil. Man kan jo gå til den forhandler man har kjøpt vogna av og få den hjelp man trenger der.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content

PosteTema: Re: Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?   Today at 3:03

Til Toppen Go down

Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2