CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Spikertelt

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 17  Next
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13150
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Spikertelt   Tir 9 Okt 2007 - 23:42

Ronny skrev:
Forstår ikke helt hvorfor de to første ble så store, må ha gjort noe feil når jeg gjorde bildene mindre..ja ja dere får scrolle litt da Twisted Evil

Å? Er det av samme teltet, trodde det var det lokale samfunshuset på de første to?lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Vis Medlemmets Profil
Ronny
BARON!
BARON!

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Spikertelt   Tir 9 Okt 2007 - 23:44

Jan: Hvorfor døra er bak? fordi det er et brukt telt, hadde jeg bygd det selv hadde døra vært på framsiden...vi får se om jeg bygger det om til neste år..trøsten er at de brøyter ned på siden av vogna så jeg slipper å måke vei helt rundt selv..

J.O : Jeg står på enden av en rekke, derfor er det god plass...til oppvarming har jeg en 4,2kw gassovn + en 2kw vifte ovn.

Sist endret av den Tir 9 Okt 2007 - 23:56, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tir 9 Okt 2007 - 23:45

J.O morroklumpen!!!! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Admin
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

PosteTema: Re: Spikertelt   Ons 10 Okt 2007 - 8:21

Ronny skrev:
Hvorfor har så stort hull i veggen mot vogna? blir det ikke vanskelig å få det tett? her nord hvor jeg står bruker hullet å være knapt større enn døra..det var et fint og romslig telt du har!!...

Grunnen er for å få det hele mer åpent, og for å virke større.
Vognsiden er jo dessuten pen å se på Wink
Å få det tett og holde varmen er ikke noe problem.
Halv veggene du ser rundt mot vogna inneholder isopor mot vogn ( denne er trekk fri ) så er det Rockwoll til å fylle opp resten.
Duken i toppen av vogna, er dyttet med rockwoll og spesiallagede beslag slik at allt holder tett.
Har et lite felt forran ( i buen når vogna går ned ) oppe på duken som er "åpen" uten isolasjon. Dette feltet er ikke stort, og gir lite varmetap. Kondensproblemer mot den dukflippen, tror jeg ikke blir problem. Kan ta litt detaljbilder til helgen.
Bua får en totalkostnad på rett under 20.000,- allt inkludert Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.caravanforum.no
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Ons 10 Okt 2007 - 18:39

Dette er mye glede for pengene.
Fikk brosjyre fra en leverandør, ikke så nøye med hvilken, i går.
Her dreier det seg om telt av ferdigisolerte paneler og ikke treverk og spiker.
Jeg brukte den vedlagte prislista og satte sammen et telt slik jeg ønsker det, ikke så mye forskjell fra det som vel er toppmodellen, ca 25 kvm. Litt ekstra vinduer og sånn. Jeg visste prisen ble høy, men ikke så høy. Er heller ikke sikker på om selve fundamentet og gulvet er med, men det tror jeg ikke.

Prisen havnet på, hold dere fast 145000.- pale pale pale pale pale pale I tillegg kommer frakt og eventuell montering.No No No

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Spikertelt   Ons 10 Okt 2007 - 19:21

spikerteltet vårt koster nok ca 60000 med de materialer vi har valgt, så det er store forskjeller.
spørs hva man velger å bruke av diverse..
vi har bla valgt dyre vinduer som dro opp prisen veldig.
det viktigste er at man trives med den løsningen man velger Smile
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tor 11 Okt 2007 - 8:56

Admin skrev:
Ronny skrev:
Hvorfor har så stort hull i veggen mot vogna? blir det ikke vanskelig å få det tett? her nord hvor jeg står bruker hullet å være knapt større enn døra..det var et fint og romslig telt du har!!...

Grunnen er for å få det hele mer åpent, og for å virke større.
Vognsiden er jo dessuten pen å se på Wink
Å få det tett og holde varmen er ikke noe problem.
Halv veggene du ser rundt mot vogna inneholder isopor mot vogn ( denne er trekk fri ) så er det Rockwoll til å fylle opp resten.
Duken i toppen av vogna, er dyttet med rockwoll og spesiallagede beslag slik at allt holder tett.
Har et lite felt forran ( i buen når vogna går ned ) oppe på duken som er "åpen" uten isolasjon. Dette feltet er ikke stort, og gir lite varmetap. Kondensproblemer mot den dukflippen, tror jeg ikke blir problem. Kan ta litt detaljbilder til helgen.

Oi!! under 20?? veldig bra jobbet! min bu betalte jeg 30k for brukt....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Admin
Admin
Admin

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tor 11 Okt 2007 - 14:08

Metoden som har gjort besparelsen:

Allt trevirke er fra 27-55% rabatt
Isolasjon 50%
Takplater og blekk rundt 500.- ( Nytt! )
Vinduer 3stk brukte. Et gratis, og 2 for 1.000.-
Utgangsdør. Gratis, fått av nabo som byttet Smile

Vil vel tippe med fullpris her at denne vipper godt over 40.000.-
Men har man kontakter er det jo gunstig å bruke disse. Vi var meget heldige.
Samtidig med at det er fordel å kunne ha mulighet til å gjøre det selv, og eventuell med hjelp ( fritid )
Så 20.000.- er jo ikke noe "real" pris i den forstand.
Får man tak i materialer brukt osv... finnes det jo muligheter.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tor 11 Okt 2007 - 14:35

Du har vært flink! mener at bare materialen til mitt telt kom på ca 40k, det var ikke jeg som sjekka dette...om du noen gang skulle finne på å selge bua kommer du til å tjene penger på den.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Admin
Admin
Admin

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tor 11 Okt 2007 - 14:42

Ronny skrev:
Du har vært flink! mener at bare materialen til mitt telt kom på ca 40k, det var ikke jeg som sjekka dette...om du noen gang skulle finne på å selge bua kommer du til å tjene penger på den.

huff.. materialer koster flesk om dagen, så jeg har vært heldig Smile

og ja, er nok penger å tjene på den vil jeg tro.
Men bygger for comfort og ikke salg heldigvis. Greit å "skreddersy" etter egne behov.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tor 11 Okt 2007 - 16:45

Hadde nok vært lurt å bygge selv som du har gjort, men da hadde det ikke blitt nytt telt i år..bakdelen med å kjøpe ferdig ser jeg allerede, vi har begynt å diskutere hvordan vi skal bygge det om til neste år.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tor 11 Okt 2007 - 17:22

Fred

Hvilke størrelse begrensninger gjelder på plassen der du står?

Hos oss er det 25 kvm, innenfor to alternative stilarter og ikke i tre.

Heller ikke lenger enn vognkarosseriet og noe uklart ca 350 cm ut fra vogna.

Vi kan ha hel vegg mot vogna slik at vi kan bruke den på tur.

Vis Medlemmets Profil
Admin
Admin
Admin

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tor 11 Okt 2007 - 20:02

Ronny

Det har jo alltid sine fordeler å tilpasse ting til eget bruk. Men som du skriver, er ikke alltid tidspunkt riktige for slikt. Da får man fikse det til ettervert Smile

J.O.

På Beverøya er det en begrensning på 15Kvm utvendig mål. Noen har allerede strekt denne grensen noe, men ingen reaksjoner på en kvm så langt.
Meg bekjent er det ikke noe begrensninger på hvilken bredde man f,eks velger, så lenge en holder seg til størrelse.
Men vi har jo i tillegg ( som de fleste der oppe ) ett overbygg over deler av ute plass. I vårt tilfelle er dette overbygget ca. 2,16 x 3,2 meter ( ca. 7kvm ) med delvis halvvegg som illustrert på bildet som tidligere er postet.
Men bygget kan se større ut, pga at taket går i ett hele veien. Noe jeg personlig gjør at dette skiller seg mye ut fra resten, som har bygd på et slikt overbygg senere, og dermed får trapping på taket.
Men litt med smak å gjøre, samtidig som man velger etter hva man ønsker å bruke av penger osv...

Vi kan også ha hel vegg mot vogn, men i vårt tilfelle har vi bestemt at den skal få lov å stå i ro frem til neste vogn blir rigget inntill Smile
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Fre 12 Okt 2007 - 12:09

Det kan da ikke være noe problem å dekke til hullet i veggen for en ferie tur? feks en solid presenning som spikres fast med lekter?? eller er det innholdet i teltet dere er redd for?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Fre 12 Okt 2007 - 12:47

Ronny skrev:
Det kan da ikke være noe problem å dekke til hullet i veggen for en ferie tur? feks en solid presenning som spikres fast med lekter?? eller er det innholdet i teltet dere er redd for?

Du spikrer ikke fast en lekte i en Iso-camp. Du lager til noe mer ryddig som du kan være bekjent av og som naboen bakenfor slipper å irritere seg over i hele ferien din. Sånn gjør en det der jeg står.
Skjønt, det er jo ikke mange som har spikertelt og drar på ferie med vogna på den plassen da.

Hel bakvegg på et iso-camp eller lignende vil nok også gjøre den sterkere og som du nevner, tryggere mot folk som ikke er invitert. Cool Cool Cool Cool

Vis Medlemmets Profil
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Fre 12 Okt 2007 - 21:12

Ok trodde det var et snekkerbygd telt vi snakka om her ikke iso-camp.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
larud
CAMPER
CAMPER

Male
Antall Innlegg : 33
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Spikertelt   Man 29 Okt 2007 - 16:27

Hei!
Vi står i ferd med å anskaffe oss "hvitt telt" da det ikke er tillatt med tre-spikertelt på vår plass. Vi skal ha 3 x 5 meter type "di lux" fra IC eller lignende. Er det kjente forskjeller på Isocamp og Campolaris ? Jeg synes CP kan leveres med penere vinduer.Går det an å bygge bakvegg med reisverk og plater - det virker litt varmere da tror jeg. Vi er et pensjonistektepar som ligger fast hele året og vil bruke tilbygget til stue for TV, rakfisklag med gode venner og dertil hørende gjesteovernatting etc. også når det er mange blå utenfor.
Vil gjerne ha innspill fra dette eminente forum av mer en gjennomsnitts caravankunnskap og interesse. Question Sleep
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671

PosteTema: Re: Spikertelt   Man 29 Okt 2007 - 21:33

larud skrev:
Hei!
Vi står i ferd med å anskaffe oss "hvitt telt" da det ikke er tillatt med tre-spikertelt på vår plass. Vi skal ha 3 x 5 meter type "di lux" fra IC eller lignende. Er det kjente forskjeller på Isocamp og Campolaris ? Jeg synes CP kan leveres med penere vinduer.Går det an å bygge bakvegg med reisverk og plater - det virker litt varmere da tror jeg. Vi er et pensjonistektepar som ligger fast hele året og vil bruke tilbygget til stue for TV, rakfisklag med gode venner og dertil hørende gjesteovernatting etc. også når det er mange blå utenfor.
Vil gjerne ha innspill fra dette eminente forum av mer en gjennomsnitts caravankunnskap og interesse. Question Sleep
med litt fingerferdighet og bruk av rette materialer som passer overens utseendemessig med det som er så er det ikke noe problem å lage en vegg til.
kan være en fordel å sette opp telt og vogn først for så å bygge veggen inni etterpå for enklere tilpassing mot vogna

Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Man 29 Okt 2007 - 22:15

Hvordan tenker dere å bygge bak veggen da? i mitt gamle telt besto veggene av 2toms lekter 5cm isopor og tynne finer plater på begge sider.kan kanskje funke det?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
larud
CAMPER
CAMPER

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tir 30 Okt 2007 - 11:27

Jan og Ronny !!
Takk for rask respons. jeg hadde tenkt det kanskje gikk an med 3" reisverk isolert med isopor og kle innvendig med hvite huntonittplater som ser ut som panel. Skru hele konstruksjonen i gulvet (som er plattingen) før vi isolerer gulvet og legger belegg på.
Det må da finnes synspunkter/erfaringer i dette eminente forum om Isocamp/Campolaris/Thermobygg/Termotelt/Elite etc.
Det er snakk om en totalinvestering på 60 - 80 000 så det er viktig å gjøre det rette valget med en gang.
Ps. A mor synes vinduene til Campolaris (med småruter)er så fine og at de andre bare er stygge!
Ps2. Det går rykter om at TBA (tidl. Bjølle ansatte) som lager "trehytte på hjul" også skal produsere spikertelt i laminat med finer og alu-plate. Dette skal lakkeres som vogn med matchende striper. Blir vel en slags Bjølle uten hjul og innredning men med isolasjonsegenskaper og soliditet i behold. Kanskje ikke så dumt men helt sikkert dyrt. Smile cheers affraid
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
larud
CAMPER
CAMPER

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tir 30 Okt 2007 - 11:28

Jan og Ronny !!
Takk for rask respons. jeg hadde tenkt det kanskje gikk an med 3" reisverk isolert med isopor og kle innvendig med hvite huntonittplater som ser ut som panel. Skru hele konstruksjonen i gulvet (som er plattingen) før vi isolerer gulvet og legger belegg på.
Det må da finnes synspunkter/erfaringer i dette eminente forum om Isocamp/Campolaris/Thermobygg/Termotelt/Elite etc.
Det er snakk om en totalinvestering på 60 - 80 000 så det er viktig å gjøre det rette valget med en gang.
Ps. A mor synes vinduene til Campolaris (med småruter)er så fine og at de andre bare er stygge!
Ps2. Det går rykter om at TBA (tidl. Bjølle ansatte) som lager "trehytte på hjul" også skal produsere spikertelt i laminat med finer og alu-plate. Dette skal lakkeres som vogn med matchende striper. Blir vel en slags Bjølle uten hjul og innredning men med isolasjonsegenskaper og soliditet i behold. Kanskje ikke så dumt men helt sikkert dyrt. Smile cheers affraid
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8561
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Spikertelt   Tir 30 Okt 2007 - 11:34

larud skrev:
Jan og Ronny !!

Larud.
Har ikke noen erfaring med det du etterspørr. Og det gjelder vel for alle oss andre skravlebøtter her på forumet. (Har jo ikke tid til å sette seg inn i dette temaet.)
Så kanskje må vi melde pass eller er det noen andre som har erfaring og ideer rundt dette så kom med det.
Er jo for gale at det ikke kommer mere inspill her.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tir 30 Okt 2007 - 23:02

larud skrev:
Hei!

Noen steder er det ikke tillatt med "bakvegg" i spikertelt, da dette ikke lenger blir klassifisert som telt, men som fast installasjon.
Derfor, blant annet, blir mange sånne produkt levert med tre (3) vegger.
Om det er tillatt på stedet der du skal bruke det, er det imidlertid fullt mulig for de fleste fabrikanter å levere den fjerde veggen av samme materiale og med samme byggeteknikk, som resten av spikerteltet.

Her er en link til et merke som ikke er nevnt her, bedre eller dårligere skal være usagt, men konkurransedyktige på pris er de i allefall.

http://www.flexicamp.no/

Vis Medlemmets Profil
larud
CAMPER
CAMPER

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Man 5 Nov 2007 - 11:41

Hei.
Takk for svar men jeg løfter tråden tilbake - det MÅ VÆRE noen som har erfaring med slike telt, eller hørt litt om de og som kan dele kunnskapene/erfaringene med meg. Question Question Embarassed
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
larud
CAMPER
CAMPER

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Man 5 Nov 2007 - 11:42

Hei.
Takk for svar men jeg løfter tråden tilbake - det MÅ VÆRE noen som har erfaring med slike telt, eller hørt litt om de og som kan dele kunnskapene/erfaringene med meg. Question Question Embarassed
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Spikertelt   Man 5 Nov 2007 - 11:56

Larud.

Sorry,skulle så gjerne ha hjulpet deg her.Har aldri hatt spikerbu en gang.Vi har alltid syntes det har vært helt ok med bare vogna og et vintertelt i ny og ne.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Man 5 Nov 2007 - 21:16

Er det ikke bare å ta en telefon til campolaris og sjekke om de leverer bakvegg? var det ikke den kona syns var finest??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Arild
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 63
Registration date : 05.11.2007

PosteTema: Re: Spikertelt   Man 5 Nov 2007 - 23:35

Hei

Trenger tips til gulv i spikertelt. Hele spikerteltet er isolert med 7,5 cm glava. Så et lag med plast og så panel på veggene og sponplater i gulvet. (Tror jeg). Spikerteltet skal fungere som stue og inngangsparti. Jeg har lyst på noe som er pent.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Spikertelt   Tir 6 Nov 2007 - 5:51

Hei

Vedr bakvegg... Har vanskelig får å tro et dette leveres tim capolaris og Isocamp.... dette er jo elementbygg som er svært enkle å hive opp og ned....
men dette er hva jeg tror.... skal vogna vekk, bør da bua ned og, for løse buer sånn, er da ikke særlig pent,,,,
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Ons 7 Nov 2007 - 19:08

Vegard skrev:
Hei

Vedr bakvegg... Har vanskelig får å tro et dette leveres tim capolaris og Isocamp.... dette er jo elementbygg som er svært enkle å hive opp og ned....
men dette er hva jeg tror.... skal vogna vekk, bør da bua ned og, for løse buer sånn, er da ikke særlig pent,,,,

Så hvis vogna skal vekk for noen ferie uker, skal teltet bort? for hva da? for at Vegard ikke syns det er pent?....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Spikertelt   Tor 8 Nov 2007 - 9:54

Noen campingplasser har regler for dette, de ønsker ikke en spiker bu camping uten vogner, selv plattinger skal vekk!
Til Toppen Go down
Tore
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 55
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Spikertelt   Tor 8 Nov 2007 - 11:13

Det finnes bakvegger til Isocamp og en masse annet ekstra utstyr Cool

Hovedsiden Isocamp Fordeler Tilleggsutstyr Modeller Forhandlere Kontakt oss hjem / tilleggsutstyr /

Tilleggsutstyr
Her er en oversikt over forskjellig tillegg du kan få til din Isocamp.

Produkt: Pris:
Underduk 3000 kr 1100,-
Underduk 4000 kr 1200,-
Underduk 5000 kr 1300,-
Underduk 6000 kr 1400,-

Takduk 3000 kr 1100,-
Takduk 4000 kr 1200,-
Takduk 5000 kr 1300,-
Takduk 6000 kr 1400,-

Fotskraprist m/kum kr 2500,-
Isolert åpningsbart vindu kr 2600,-
Montering av ekstra vindu kr 500,-
Ventiler (2 stk.) kr 1500,-

Isolert åpningsbart vindu storstue kr 3500,-
Ekstra dør m/lås kr 5400,-
Montering ekstra dør kr 1000,-
Venstre dør ekstra kr 600,-

Isolerglass i skyvefelt pr. glass kr 1000,-
Bakvegg pr. meter/seksjon kr 2000,- Cool
Tillegg for større bod (1,5 til 2 meter) kr 2000,-
Seksjon tak og vegg bredde 1 meter kr 7950,-
Innbytte av drager kr 1550,-
Skibod med låsbar dør og halvtak 0.5x1m kr 10.500,-
Skibod med låsbar dør og halvtak 1x1m kr 12.500,-
Takluke kr 1500,-

Ramme 2x4" kr 1500,-

Frakt og pakking til terminal kr 3500,-
Frakt og pakking storstue til terminal kr 5900,-
Frakt / montasje (inntil 60mil fra Stavanger kr 10000,-

© 2005 Isocamp - Postboks 3074 - 4392 Sandnes - Tlf: 51 68 44 55 - Faks: 51 68 44 50 | Utviklet av Blest as Cool Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
larud
CAMPER
CAMPER

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tor 8 Nov 2007 - 15:09

Hei Tore og takk for svar!
Jeg fikk et j...... godt tips lenger oppe om å ringe de forskjellige leverandører for å spørre om dette og DET ER NETTOPP DET JEG HADDE GJORT!!!!!!! Det er derfor jeg var ute etter alternativløsninger til bakvegg som ikke behøver å koste skjorta ( Pris fra samtlige tidligre nevnte leverandører +- 12.500,00.) Mad Mad affraid
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
larud
CAMPER
CAMPER

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tor 8 Nov 2007 - 15:12

Hei Tore og takk for svar!
Jeg fikk et j...... godt tips lenger oppe om å ringe de forskjellige leverandører for å spørre om dette og DET ER NETTOPP DET JEG HADDE GJORT!!!!!!! Det er derfor jeg var ute etter alternativløsninger til bakvegg som ikke behøver å koste skjorta ( Pris fra samtlige tidligre nevnte leverandører +- 12.500,00.) Mad Mad affraid
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Admin
Admin
Admin

Male

PosteTema: Re: Spikertelt   Tor 8 Nov 2007 - 16:32

PS!

Det holder med å poste 1 innlegg av samme tekst ;o)

Fred
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Spikertelt   

Til Toppen Go down

Spikertelt
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 6 av 17Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 17  Next