CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Tor 4 Nov 2010 - 18:45

Jonas

Fortsett som avtalt du, om vi vil forandre på "avtalen" skal du få beskjed.

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Tor 4 Nov 2010 - 19:02

Jan Ole skrev:
Jonas

Flått! Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Tor 4 Nov 2010 - 22:51

Jan Ole skrev:
Jonas

Tok du den avgjørelsen selv? eller har det vært utstrakt PM bruk?

Det kan være positivt med denne formen for markedsføring på forumet, det kan skape mer trafikk. Men det bør da være regler for det. Hva for eks med krav til navn som vedkommende salgsrep. benytter. Den bør tydelig vise at dette er en person som har kommersielle tanker.

Ser også at dette kan bli en like uinteressant suppe som den jeg finner i postkassen når jeg skal hente avisen. Greit produkt denne gangen, men hva om det blir grytekluter, vaffelpresse, ..........

Bør det lages eget adskilt område for dette?

Hvorfor skal dette vi har bygd opp og kjøpt kunne benyttes gratis av andre. Hva om de kunne komme med tilbud eller sponse deler av treffet vårt, gi en gave ...... Hvorfor gratis?

Jeg bare spør. Har ingen veldig sterke meninger.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 7:14

Ja.

Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 9:06

Tom RS
ser ikke for meg at det blir godtatt noe annet enn denne formen for informasjon og reklame
og da kun på ting som er direkte relatert til camping, så bare slapp helt av
og vi har et eget adskilt område til dette her
det kalles caravanforum, og slike ting legges under de aktuelle trådene
vi passer på selv om ikke alt som blir diskutert av oss moddiser diskuteres på åpent forum, for det blir nemlig helt feil
mange av oss har sterke meninger som du etterspør, men når det positivt det som foregår så ser jeg desverre ikke problemet, men skjønner tankene dine

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 15:52

Tjaa er vel på kanten til å bli kverulant her nå. Men registrerer at Moderatorene har fattet en strategisk beslutning for alle forbrukere, eller er jeg på ville veier her nå?

Norsk markedsføringslov sier masse gitt, blandt annet:

§ 3. Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.

Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.

>>> Hvordan kan jeg tydlig se at innlegg her er markedsføring av et produkt?

§ 15. Begrensninger i bruk av visse kommunikasjonsmetoder

I næringsvirksomhet er det forbudt, uten mottakerens forutgående samtykke, å rette markedsføringshenvendelser til fysiske personer ved elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post, telefaks eller automatisert oppringningssystem (talemaskin).

Med elektronisk post menes i denne bestemmelse enhver henvendelse i form av tekst, tale, lyd eller bilde som sendes via et elektronisk kommunikasjonsnett, og som kan lagres i nettet eller i mottakerens terminalutstyr inntil mottakeren henter den. Herunder omfattes tekst- og multimediemeldinger til mobiltelefon.

>>> Dere har sagt GO for oss alle, eller?

God markedsføringsskikk sier:
Det skal ikke rettes markedsføringshenvendelse pr. e-post eller lignende til forbrukere som ikke har samtykket til dette. Samtykket skal være frivillig, uttrykkelig og informert, jf. samtykkemal utarbeidet av Datatilsynet og Forbrukerombudet i samarbeid.

Jo, nå er jeg nok kverulant ja Twisted Evil
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 15:54

Men nå er det reklamefri camping lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 16:04

Tom RS skrev:
...(forkortet)

Det er du som har skrevet dette, Tom??

Jeg kan ikke la være, jeg bare måtte: skaff deg en hobby, Tom!! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 16:06

Men nå synes jeg dette skal over i en egen tråd, ikke la det fortsette i denne tråden. Enig?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 16:41

Fra spøk til alvor, Tom.

Jeg er ikke så "gammel" på dette forumet, men jeg setter ihvertfall pris på at Jonas og "lysdiode" skriver litt om produkter og kan svare på relevante spørsmål om produktene. Jeg kan, siden dette er i tråden om telt, si at jeg kjenner Jonas som en grei og imøtekommende person. Som ikke overlesser forumet med alskens produkter.

Men jeg ser din innfallsvinkel om at forumet kanskje er tjent med en del retningslinjer mot firma som vil selge/informere om produkter. Jeg kjenner heller ikke særlig Moderatorene spesiellet godt, men jeg har inntrykk av de klarer å holde styr på forumet i dag!

Det som er mere bekymringsfullt er at det, ihvertfall for en tid tilbake, var noen som slettet seg etter et fryktelig lurveleven og direkte bannskap, og ikke ble stengt ut umiddelbart. Men en av disse er nå kommet tilbake som om ingenting er hendt etter mye lurveleven et annet sted. Nå var det kanskje andre som var moderatorer den gang, men en som deltar på et forum og bruker bannskap i sine innlegg bør ikke ønskes velkommen tilbake i det gode lag. Slik mangel på folkeskikk er ikke å forene med drift av et forum. Men dette håper jeg at det er et tilbakelagt stadium!

Dette er mine tanker etter å ha vært med her et års tid. Smile Smile

Mvh

Jan Petter

God helg!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 17:32

Tom RS skrev:
Tjaa er vel på kanten til å bli kverulant her nå. Men registrerer at Moderatorene har fattet en strategisk beslutning for alle forbrukere, eller er jeg på ville veier her nå?

Norsk markedsføringslov sier masse gitt, blandt annet:

§ 3. Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.

Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.

>>> Hvordan kan jeg tydlig se at innlegg her er markedsføring av et produkt?

I næringsvirksomhet er det forbudt, uten mottakerens forutgående samtykke, å rette markedsføringshenvendelser til fysiske personer ved elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post, telefaks eller automatisert oppringningssystem (talemaskin).

Med elektronisk post menes i denne bestemmelse enhver henvendelse i form av tekst, tale, lyd eller bilde som sendes via et elektronisk kommunikasjonsnett, og som kan lagres i nettet eller i mottakerens terminalutstyr inntil mottakeren henter den. Herunder omfattes tekst- og multimediemeldinger til mobiltelefon.

>>> Dere har sagt GO for oss alle, eller?

God markedsføringsskikk sier:
Det skal ikke rettes markedsføringshenvendelse pr. e-post eller lignende til forbrukere som ikke har samtykket til dette. Samtykket skal være frivillig, uttrykkelig og informert, jf. samtykkemal utarbeidet av Datatilsynet og Forbrukerombudet i samarbeid.

Kverulanten

Skjønner ikke hva som plager deg så veldig ang dette. Det som vi har tillatt her er et direkte campingrelatert produkt. Fordelen er jo at spm/svar ang produktet ligger åpent her. Kan sikkert kalle det markedsføring i gråsone, men uansett hvor du snur deg så er det markedsføring/reklame for produkter.... så noen direkte reklamefri helg tror jeg neppe du får.... he he.

God helg.

PS! Skal jeg stenge denne tråden for deg TomRS så du slipper denne "markedsføringen"?.... Very Happy

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campingoutlet.se
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Antall Innlegg : 25
Registration date : 20.07.2010

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 19:01

Min mening när jag startade den här tråden var att visa er i Norge vilka fina produkter som Dorema/Starcamp har och samtidigt höra med er om ni tror att det finns ett intresse även för er.

Min/Vår tanke med tråden var också att visa er vilka nyheter som kommer samt svara på de frågor om produkterna som ni kanske skulle ha.

Nu tycker jag att tråden har blivit förstörd av sådant som inte rör ämnet och den som är intresserad får endast läsa om massa klagomål om reklam.

Annonser i Norge kommer vi i vår att ha på Finn.no och ABSOLUT inte här.

Vi har drivit vårt företag Campingtillbehör & Fritid i 3 år och jag har också har varit medlem i Svenska Husvagnsforum.com sedan starten för 5år sedan och är även deras huvudsponsor.

Vi som består av Jonas och Anki Andersson är själva campare sedan 16 år tillbaka och vi startade vårt företag för att kunna erbjuda campare det som vi själva har önskat och till ett så bra pris som möjligt.
Vårt absolut största intresse har blivit vår affärside och vi försöker vara den lilla personliga leverantören.

//Jonas Andersson
www.campingoutlet.se

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://campingtillbehör.se/
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 20:14

Jonas

Beklager på sterkeste at dette ble følgen av diskusjonen. Jeg er også medlem på husvsgnsforum og har også snakket med deg der om mitt reisetelt, Starcamp Magnum, når du ble medlem her gledet det meg fordi du helt klart har noe å tilby her inne.
Håper du fortsatt kan fortsette med som før, som sagt før, som avtalt.

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 23:02

hadde du som moderator tatt et hint for noen dager siden hadde du ikke behøvd og beklage deg så mye. Foreslår at dere forholder dere til norsk lov i fremtiden. Men igjen, det kunne ha vært greit med forhandlere her inne. Men da med klare føringer. Det ville dere ikke være med på! Dessverre. Det er nå greit å ha et reklamefrit forum også da. Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 23:08

At jeg føler for å beklage ser jeg ikke på som noe jeg er skyld i.
Hadde andre tatt hint her og der hadde det hjulpet ganske godt på.

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 23:22

enig lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Fre 5 Nov 2010 - 23:31

Tom RS skrev:

TomRS: Om moderatorer hadde viderformidlet reklame/produktomtale og benyttet min og andre medlemmers e-postadresse hadde jeg blitt ganske fortørnet, og sagt klart ifra om at dette er faller under norsk lov, og § 15 som du siterer. Men dette som Jan Ole (og ev. andre har gitt aksept for, er slett ikke innen noen form for direkte reklame som jeg tror hører inn under det som lovverket er ment å dekke. I dette forumet er det jeg som leser, frivillig, de innlegg som jeg ønsker å lese. Det er ikke noe som jeg tror rammes av lov om reklame via elektronisk medium.

Her er det, og takk for det, en forsiktig produktomtale som jeg tror du er en av få som tolker på en slik måte. Og jeg håper at det stopper her, i motsatt fall ber jeg om at moderatorer tar opp dette i en egen tråd og så kan dere diskutere det der. Og så får de gi deg rettigheter til denne tråden. Ingen problemer i dataverden med å gi r, w, c, e , m, s-rettigheter til enkelte datområder.

Men jeg håper for forumet og for alle at uenighet ikke skal få stor spalteplass, det bør være tilbakelagt stadium. Om jeg mener noe i en sak som jeg ikke bør mene noe om så tåler jeg å få det i en PM. Så får vi ta det derfra, eventuellt. Suspect
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?   Today at 3:23

Til Toppen Go down

Doréma/Starcamp Fortelt fra Sverige?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2