CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Tetting av åpning for campingvogn i spikertelt.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

PosteTema: Tetting av åpning for campingvogn i spikertelt.   Tor 6 Mai 2010 - 14:40

Hva er den beste måten å tette åpninga i spikerteltet når man fjerner vogna?
Vi har et "skikkelig" spikertelt (bygget av tre og spiker) som ble satt opp i fjor høst. Til sommeren tenker vi å ta med oss vogna på tur, men hva vil da være beste måten å tette hullet på confused Har tenkt på å skru fast en x-finér plate, men er det noen som har en bedre idé??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ArneO
GENERAL!
GENERAL!

Male
Antall Innlegg : 2881
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Tetting av åpning for campingvogn i spikertelt.   Tor 6 Mai 2010 - 15:56

Kommer vel an på om det er tre eller fire vegger på teltet, og evt. hvor mange åpninger er det i veggen inn mot vogna.

Jeg har sett en løsning med dørkarm inn mot vogna slik at man kan sette på en dør og låse, det er den beste løsningen jeg har sett.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://wiki.caravanforum.org/index.php?title=Hovedside
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Tetting av åpning for campingvogn i spikertelt.   Tor 6 Mai 2010 - 16:05

Det er fire vegger på teltet. Åpningen til vogna er ca 110 cm bred og litt høyere enn døra på vogna. Den utvendige kledningen på teltet ligger jevnt med åpningen, og jeg har bygget en ramme/foring i åpningen som ligger inntil vogna. Når vogna er på plass er det ikke mer enn noen få cm klaring mellom telt og vogn. Tror det blir vanskelig å sette inn en dørkarm, men har fundert litt på om det kan gå an å lage en slags skyvedørløsning. [/img]
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sten Rune
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Tetting av åpning for campingvogn i spikertelt.   Tor 6 Mai 2010 - 17:12

Hei.

jeg har vogna ett annet sted på sommeren, og lar derfor bua stå igjen på fjellet. Har omtrent samme åpning ut mot vogna som deg.

Jeg har en ramme som passer inn i åpningen, denne er kledd med samme kledning som bua (liggende). Om vinteren ligger denne "veggen" under vogna. Når jeg fjerner vogna setter jeg "veggen" fast i åpningen med noen skruer, skrur bord over skjøten, og vips: bua er tett.

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Tetting av åpning for campingvogn i spikertelt.   Tor 6 Mai 2010 - 17:35

På mitt "uskikkelige" telt har jeg en plate, den delen som jeg skar ut for døren, denne har en U-profil nede og utenpåliggende beslag på sider og topp.
Jeg tar vekk vogna og løfter plata opp/inn og setter den ned på U-profilen og vipper den inn. Oppe på sidene står det to låser som er fjærbelastet, Biltema, disse smekker i lås og må åpnes fra innsiden.
Tettingen tar 1-2 min.

Vis Medlemmets Profil
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER

PosteTema: Re: Tetting av åpning for campingvogn i spikertelt.   Fre 7 Mai 2010 - 11:13

Takker og bukker for gode råd. Likte spesielt godt patenten din Jan Ole fordi en da slipper å skru hver gang. Håper å få tid å reise inn i vogna neste uke. Blir nok en del spekulering da.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Tetting av åpning for campingvogn i spikertelt.   Today at 19:39

Til Toppen Go down

Tetting av åpning for campingvogn i spikertelt.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1