CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Bjølseth 690

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AvInnlegg
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Tor 6 Mar 2008 - 10:18

Harald.

Hm,har de dratt den bort dit ja ? Vanligvis skal den vel sitte bakpå Alde-panelet.Kjekt å vite,da vi jo slet med varmereguleringa på den vogna.790'en er jo helt eksemplarisk i så henseende.
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1238
Registration date : 28.11.2007

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Tor 6 Mar 2008 - 11:40

Noen som vet hvor utetemperatur-føleren sitter på `04mod 680M Jubilee?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.5-elementer.no
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Tor 6 Mar 2008 - 11:59

Knut.

Veldig usikker,men ofte så sitter den bak på Alde-panelet mener jeg å ha hørt.Ring Jømna igjen du.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Tor 6 Mar 2008 - 12:00

Fjellcamping skrev:
Noen som vet hvor utetemperatur-føleren sitter på `04mod 680M Jubilee?

hei

den sitter under vogna, litt innenfor døra...... viser denne litt for høu temp, er det fodi det er brukt en stift for mye ved festingen..... fjern da den ytterste stiften, slik at føleren kan få henge litt ned fra gulvet....¨

Du ser denne med en gang du legger deg ned under vogna, litt i bak-kant for døra..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Tor 6 Mar 2008 - 12:03

Vegard.

Flottings.Husket ikke det der i farta jeg.Har sjelden behøvd å tenke på sånt,før den 690'en kødda med oss !!!!!!
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1238
Registration date : 28.11.2007

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Tor 6 Mar 2008 - 12:32

Vegard og Arve

Taker for tipset. Det er ikke noe feil med den såvidt jeg vet, men kjekt å vite om Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.5-elementer.no
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Tor 6 Mar 2008 - 12:47

Knut.

elendig tips fra meg.Fortjener ingen takk !!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Tir 26 Aug 2008 - 23:53

Til dere som vet alt.... Wink
Det ble laget 26 690er...hvor mange med 3 køyer? Question
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 27 Aug 2008 - 6:46

Berit og Frank

det tallet har ikke jeg hørt, men skal jeg tippe, så pluss-minus 4.....

Var forresten innom forhandleren ikke langt fra dere i sommer, han var jo stor på Bjølle..... heter vel overalla der i nærheten...
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male
Antall Innlegg : 3858
Registration date : 20.06.2007

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 27 Aug 2008 - 7:34

Berit og Frank skrev:
Kunne vært interessant å vite dersom vi skal oppgradere om noen år... Very Happy

En annen ting, linken til vintercampingen deres (i signaturen) funker ikke.... tror jeg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 27 Aug 2008 - 21:34

Vegard skrev:
Berit og Frank

Var forresten innom forhandleren ikke langt fra dere i sommer, han var jo stor på Bjølle..... heter vel overalla der i nærheten...

Bare lurer på hvor unike vi er... Razz Høstland caravan ligger i Skage i Overhalla ja. Det stemmer det. Du har vel vært der før og du, eller husker jeg feil? Kjører du den veien ene og alene for at du vil innom der eller er det Namsen som trekker sunny Men det stemmer, de er stor på Bjølseth, og veldig dyktige og hyggelige.

Sist endret av Berit og Frank den Ons 27 Aug 2008 - 21:43, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 27 Aug 2008 - 21:35

Lars Egil skrev:
Berit og Frank skrev:
Kunne vært interessant å vite dersom vi skal oppgradere om noen år... Very Happy

En annen ting, linken til vintercampingen deres (i signaturen) funker ikke.... tror jeg.

Hm, nei det gjør den sannelig ikke...Tror de har lagt ned siden, det er vel vinterklargjøring...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 27 Aug 2008 - 21:39

Berit og Frank skrev:
Vegard skrev:
Berit og Frank

Bare lurer på hvor unike vi er... Razz Høstland caravan ligger i Skage i Overhalla ja. Det stemmer det. Du har vel vært der før og du, eller husker jeg feil? Kjører du den veien ene og alene for at du vil innom der eller er det Namsen som trekker sunny Men det stemer, de er stor på Bjølseth, og veldig dyktige og hyggelige.

Hei

joda, har handla litt der før, og likte de der..... men kjører nok ikke den veien pga de, men for å komme ut på kysten, hvor det er mye flott og se....

E-6 fra Steinkjer til Mosjøen, er jo heller kjedelig..... kunne sittet på en krakk borti skogen her i en dag, og sett akkurat det samme..... dessuten er og veien svært dårlig mye av det stykket syntes jeg.....

Sist endret av Vegard den Ons 27 Aug 2008 - 21:52, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 27 Aug 2008 - 21:48

Vegard skrev:
Berit og Frank skrev:
Vegard skrev:
Berit og Frank

Bare lurer på hvor unike vi er... Razz Høstland caravan ligger i Skage i Overhalla ja. Det stemmer det. Du har vel vært der før og du, eller husker jeg feil? Kjører du den veien ene og alene for at du vil innom der eller er det Namsen som trekker sunny Men det stemer, de er stor på Bjølseth, og veldig dyktige og hyggelige.

Hei

joda, har handla litt der før, og likte de der..... men kjører nok ikke den veien pga de, men for å komme ut på kysten, hvor det er mye flott og se....

E-6 fra Steinkjer til Mosjøen, er jo heller kjedelig..... kunne sittet på en lrakk borti skogen her i en dag, og sett akkurat det samme..... dessuten er og veien svært dårlig mye av det stykket syntes jeg.....

Helt enig. Selv om jeg har bodd her i noen år nå blir jeg fasinert av kystriksveien og kjeder vettet av meg når vi velger E6... Hadde forresten ei langhelg på Hofles i sommer. Da fikk jeg utforsket Nærøy i god vær. Abelvær og Arnøya toppet idyllen syns jeg. Fant et par vakre sandstrender som kan konkurrere med sydenstrand... og de ligger fakstisk ikke lenger unna enn at vi kan kjøre dit for å bade (og det oppdager jeg etter 12 år...). Men så er det ikke ofte det er like varmt og vindstille der ute som det var akkurat da heller da....

Sist endret av Berit og Frank den Ons 27 Aug 2008 - 21:54, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 27 Aug 2008 - 21:51

Berit og Frank skrev:
Vegard skrev:
Berit og Frank skrev:
Vegard skrev:
Berit og Frank

Hei

E-6 fra Steinkjer til Mosjøen, er jo heller kjedelig..... kunne sittet på en lrakk borti skogen her i en dag, og sett akkurat det samme..... dessuten er og veien svært dårlig mye av det stykket syntes jeg.....

Helt enig. Selv om jeg har bodd her i noen år nå blir jeg fasinert av kystriksveien og kjeder vettet av meg når vi velger E6... Hadde forresten ei langhelg på Hofles i sommer. Da fikk jeg utforsket Nærøy i god vær. Abelvær og Arnøya toppet idyllen syns jeg. Fant et par vakre sandstrender som kan konkurrere med sydenstrand... og de ligger fakstisk ikke lenger unna enn at vi kan kjøre dit for å bade (god et oppdager jeg etter 12 år...). Men så er det ikke ofte det er like varmt og vindstille der ute som det var akkurat da heller da....

Får liksom aldri nok av kysten fra steinkjer til Bodø...... er jo indre-filèt det der...... avbrutt av helt nydelige ferge-strekninger.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Søn 18 Jan 2009 - 23:28

Lurer på om det virkelig ikke er mulig å få høyere temperatur på håndklebøylen på badet i 690'n... vil gjerne at den skal være så varm at hånddukene blir litt varme i det minste...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Man 19 Jan 2009 - 12:58

Hei.

Kjører dere med konstant sirkulasjonspumpe for jevnest mulig temp ?
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1371
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Man 19 Jan 2009 - 23:40

Nå skal jeg først av alt vedgå at jeg ikke har giddet å lese gjennom hele tråden, derfor spør jeg for enkelthets skyld:

Hvor mange 690 ble produsert? Og enda mer spesifikt Bx2?

Jeg var faktisk ikke klar over at Bjølseth hadde denne planløsningen før den ble nevnt i Knaus 780 varmetråden.

Fikk veldig sansen for den, men bruktmarkedet flommer jo ikke akkurat over av disse vognene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://web.me.com/hanspetterk
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Man 19 Jan 2009 - 23:42

hpk skrev:
Nå skal jeg først av alt vedgå at jeg ikke har giddet å lese gjennom hele tråden, derfor spør jeg for enkelthets skyld:

Jeg var faktisk ikke klar over at Bjølseth hadde denne planløsningen før den ble nevnt i Knaus 780 varmetråden.

Fikk veldig sansen for den, men bruktmarkedet flommer jo ikke akkurat over av disse vognene.
25 stykker eller noe slikt
og alle kan vistnok enkelt bygges om til bx2 da spikerslag allerede er på plass inni veggene
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Man 19 Jan 2009 - 23:42

Jan skrev:
hpk skrev:

25 stykker eller noe slikt
og alle kan vistnok enkelt bygges om til bx2 da spikerslag allerede er på plass inni veggene
det vil si 25 stykk 690 med alle løsninger, men dette vet arve mer om
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1371
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Man 19 Jan 2009 - 23:46

Hadde en mistanke om at de ikke rakk flere, ja.
Da er det bare å følge med i bruktmarkedet framover.
Det kan være muligheter for å få mye vogn for penga om en kjøper Bjølseth i et litt langsiktig perspektiv.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://web.me.com/hanspetterk
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Tir 20 Jan 2009 - 7:27

hpk skrev:

eg hadde jo en 690 Bx2 hpk.....men akkurat hvor mange med den løsningen vet eg ikke men 24 vogner ble produsert av boet og to til messa, altså 26 totalt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 21 Jan 2009 - 0:44

ARVE skrev:
Hei.

Tja...det vil jeg tro... Question
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 21 Jan 2009 - 6:33

Berit og Frank skrev:
ARVE skrev:
Hei.

Tja...det vil jeg tro... Question

I såfall må du jo inn i undermenyen og stille dette inn, altså velge dette..... er ikke dette gjort, starter og stopper pumpa med termostaten
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 21 Jan 2009 - 7:44

Det viser vel med et symbol med to piler i sirkel om denne pumpa går konstant...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 21 Jan 2009 - 7:48

Tror ikke det Lars egil....det symbolet viser vel når pumpa går.....og vil slå seg av og på .....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 21 Jan 2009 - 7:56

Harald skrev:
Tror ikke det Lars egil....det symbolet viser vel når pumpa går.....og vil slå seg av og på .....
Hmm.... sikker på det...? Får vel bla opp i manualen kanskje....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 21 Jan 2009 - 8:02

Kontinuerlig pumpedrift
Med denne funksjonen drives/kører
den valgte pumpen kontinuerlig.
Funksjonen er koplet/slået fra
ved levering. Denne funksjonen
begrenser varmtvannstilgangen,
spesielt ved lavt varmebehov.
1 Trykk på knappen med pilen til
symbolet Menu blinker.
Trykk på +/On-knappen.
2 Når OFF vises, gå til PE med
piltasten.
Trykk på +/On-
knappen for å
aktivere kontinuerlig pumpedrift.
3 Trykk på -/Off-
knappen for å
deaktivere/afbryde kontinuerlig
pumpedrift.
Trykk deretter på Store for å gå
ut av pumpedriftfunksjonen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 21 Jan 2009 - 8:08

Hei

jeg gjorde dette for ikke lenge siden hos en nabo, og du må vel inn på "meny" i nedre linje, og bla deg fram til et sted der det står "PE OFF", så må du da endre denne til "PE ON" og velge dette.... da først har du konstantdrift mener jeg...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 21 Jan 2009 - 8:10

Hei

For seint...... Lars Egil beskrev dette mye bedre og mer trinnvis og detaljert enn meg...
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 21 Jan 2009 - 9:21

Vegard skrev:
Hei

jeg gjorde dette for ikke lenge siden hos en nabo, og du må vel inn på "meny" i nedre linje, og bla deg fram til et sted der det står "PE OFF", så må du da endre denne til "PE ON" og velge dette.... da først har du konstantdrift mener jeg...
riktig det Vegard, og da vil symbolet vise hele tiden, uten konstant drift vil det slå seg av og på etter termostaten....

Men tilbake til spørsmålet, ved konstant drift har eg fin lunk i håndkletørkeren hele tiden.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 21 Jan 2009 - 9:50

Harald skrev:
Vegard skrev:
Hei

riktig det Vegard, og da vil symbolet vise hele tiden, uten konstant drift vil det slå seg av og på etter termostaten....

Men tilbake til spørsmålet, ved konstant drift har eg fin lunk i håndkletørkeren hele tiden.

Ok, da får jeg vel prøve dette til helga - så får vi se om jeg får varmehåndduker ellers Twisted Evil

Men hva med på natta når vi senker termostaten for å ha det kjørligere, vi har jo ikke sånn svitch... kan jeg fortsatt få varme håndduker? rabbit
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Ons 21 Jan 2009 - 10:14

Berit og Frank skrev:
Harald skrev:
Vegard skrev:
Hei

Ok, da får jeg vel prøve dette til helga - så får vi se om jeg får varmehåndduker ellers Twisted Evil

Men hva med på natta når vi senker termostaten for å ha det kjørligere, vi har jo ikke sånn svitch... kan jeg fortsatt få varme håndduker? rabbit

ja, det gjør du, men du vil oppleve større behov av den prioriterte varmt-vanns funksjonen, feks før dusjing og oppvask, når det er mildt...

bo-komforten din vil øke, og du vil få mindre dugg på vinduuer...
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Bjølseth 690   Today at 18:19

Til Toppen Go down

Bjølseth 690
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 7 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7