CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

12 Volts GSM Styring.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
steinar

Antall Innlegg : 5
Registration date : 18.03.2009

PosteTema: 12 Volts GSM Styring.   Man 30 Nov 2009 - 9:42

Hei

Jeg jobber for tiden med å oppgradere en 12 Volts GSM stryrings enhet (hardware og software), og det skulle ha vært topp om jeg hadde fått litt tilbakemeldinger fra dere som ofte har 12 volts systemere i deres vogner, om hva dere ser for dere at et slikt system bør ha.

Jeg ser for meg alt sammen ifra alarm innganger/utganger, temperatur innganger, spennings innganger / overvåkning, releer for styring av strøm, programmering av enhet, styring av enhet, konsoll.... Ja, enn hva det måtte være.

Steinar / Sikom AS
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: 12 Volts GSM Styring.   Man 30 Nov 2009 - 11:04

Interessant.
Egne behov er mest på styring, alarm er bare bonus.
Selvfølgelig hadde det vert fint med NX-5 funksjoner samlet i ett apparat sammen med styringene da.
Temperatur inne/ute og mulighet for slave kontakt til bruk i spikertelt. Med evt. tempmåling der også.
Om perioden vekke fra vogna blir lang hadde det vert greit bare å kunne sette på lading til batteriet en gang i måneden kanskje.

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 12 Volts GSM Styring.   Man 30 Nov 2009 - 16:52

Flott Steinar. Very Happy Very Happy Very Happy Jeg har vært i kontakt med dere om GSM proukter med fjernstyring. Fikk også oversendt forhandlerprislister på deres produkter. Skal se på dette og komme med tilbakemelding. Flere som er naboer av meg ute på Frosta har Sikom GSM-proukter, og jeg har hørt bare lovord om disse.

Jeg oppfordrer andre som har brukt Sikom-produkter om å gi Steinar en tilbakemelding slik at han kan få tips til fremtidige oppgraderinger.
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Male
Antall Innlegg : 163
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: 12 Volts GSM Styring.   Ons 2 Des 2009 - 21:18

Har en Sikom GAC III i hytta (230V) Syns den funker meget bra. Et par pukt har jeg allikevel.
-Savner et panel som viser status på releutgangene (Har laget selv med 3 230V lysdioder)
-Savner også ulike koder for å slå av/på rele via fjernkontrollen. Slik er det jo via SMS, og det hadde vært lettere med tanke på mange brukere av anlegget. (Dette ble riktignok mer eller mindre eliminert da jeg fikk laget diodepanelet mitt.
- Fjernkontrollen syns jeg er treg. F. eks. når alrmen skal skrus av/ på må vi vente til statusdioden på kontrollen har blinket ferdig før vi kan taste koden. Dette glemmer mange, de trykker A+ kode og går inn. Dermed går alarmen og jeg får melding. En alternativ løsning her hadde vært fint. For å være helt ærlig hadde jeg foretrukket et vanlig veggmontert pånel kontra denne fjernkontrollen.
Men alt i alt, bra produkt som gjør jobben!
Varsler om strømbrudd, lav temp, innbrudd, brann (har ikke dette selv), styrer inntil 3 varmekurser (kan bygges ut til flere) m.m.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
steinar

Antall Innlegg : 5
Registration date : 18.03.2009

PosteTema: Re: 12 Volts GSM Styring.   Tor 3 Des 2009 - 12:29

Takker for tilbakemeldinger.

Du kan toggle releene på fjernkontrollen, bare trykk "S" + nr. på node så skifter den. F.eks S00 for å toggle kurs 00.....

Har fått flere tilbakemeldinger på alarm og fjernkontroll, vi må få oppdatert softwaren slik at om du starter å skrive kode mens lampen blinker så godtar den det...

-+> Steinar
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Male
Antall Innlegg : 163
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: 12 Volts GSM Styring.   Tor 3 Des 2009 - 21:41

Er med på det, problemet er når du ikke vet om kurs 00 er av eller på... Da må du enten sende en SMS og sjekke status, gå inn i sikringsskapet og sjekke i menyen der (for viderekomne) eller skru opp termostaten og vente... Derfor lagde jeg lysdiodepanelet mitt, og vi bruker selvsagt fjernkontrollen til å styre releene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: 12 Volts GSM Styring.   Today at 2:54

Til Toppen Go down

12 Volts GSM Styring.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1