CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Vognjakt

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
ole
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 119
Registration date : 19.07.2008

PosteTema: Vognjakt   Lør 31 Okt 2009 - 22:47

Hei alle sammen.

Jakten på ny vogn fortsetter og vi har kikket på litt av hvert Smile . Trodde lenge en hobby 540 med køyeløsning var drømmen men så kom vi inn i en 560 UKF her om dagen og det var stor forskjell på plass! Eneste minus er at vi synes den er litt dyr Crying or Very sad . 2001 mod til 125000...Med garanti må nevnes.
Har også sett en 2004 UKF til under 100000 som er litt mer i vår gate prismessig. Dette er privathandel. Noen som har noen innspill om hva jeg bør se etter på disse vognene? Bruken skal være reisevogn for familie på 4, og vi ønsker enkelakslet vogn.
Vi har også kikket på KMFE-løsning men er litt usikre på plassen ved bordet...
Er Deluxe-modellen grei nok eller bør jeg satse på en annen utgave på utførelsen?
Mange spørsmål, så håper jeg på noen svar Very Happy

Ole
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Vognjakt   Søn 1 Nov 2009 - 11:16

Vil anbefale en prestige modell, hadde selv en 05mod og den er ca 80kg tyngre enn deluxe og exelense. I flølge forhandler er prsetige noe mere robust som kjørevogn. det er rett og slett mere treverk og mindre sponplater.
Til Toppen Go down
Campingfamilie på 5
CARAVANER
CARAVANER

Female
Antall Innlegg : 106
Registration date : 27.05.2009

PosteTema: Re: Vognjakt   Man 2 Nov 2009 - 16:35

vet ikke om det har så mye å si om det står DeLuxe, Easy, Prestige, Excellence etc på vogna, så lenge løsningen er riktig.
Vi har selv hatt kmfe-løsning, og kommer ALDRI til å anbefale det til noen!! Kmfe er alt for trang mellom kjøkkenbenk og bord, og den har ingen god tv-plassering. Det blir også fort trangt i barnerommet, og det er ikke hyggelig når barna vokser...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Vognjakt   Man 2 Nov 2009 - 16:47

Campingfamilie på 5 skrev:
vet ikke om det har så mye å si om det står DeLuxe, Easy, Prestige, Excellence etc på vogna, så lenge løsningen er riktig.
Vi har selv hatt kmfe-løsning, og kommer ALDRI til å anbefale det til noen!! Kmfe er alt for trang mellom kjøkkenbenk og bord, og den har ingen god tv-plassering. Det blir også fort trangt i barnerommet, og det er ikke hyggelig når barna vokser...

om det har noe å si , er det forhandleren som sier. en de luxe eller exellense holder helt sikkert de også, men det kan jo være greit å vite om forskjeller , for prisforskjellen er liten.
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Vognjakt   Man 2 Nov 2009 - 21:40

Takker for svar. Det med KMFE var vel egentlig hva jeg regnet med å høre...
Kan også være enig i at det virker som Prestige er bedre sammenskrudd enn Deluxe, forstår resonementet der Wink

Nå har vi fått litt los på en Dethleffs 510 TK fra 1999. Noen med info om denne? Har forstått at dette skal være den første utgaven med den nye, smarte luka på gasskassa. Stemmer det? Finnes det forskjellige utgaver av disse også?

Ole
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Vognjakt   Man 2 Nov 2009 - 22:28

ole skrev:
Takker for svar. Det med KMFE var vel egentlig hva jeg regnet med å høre...
Kan også være enig i at det virker som Prestige er bedre sammenskrudd enn Deluxe, forstår resonementet der Wink

Nå har vi fått litt los på en Dethleffs 510 TK fra 1999. Noen med info om denne? Har forstått at dette skal være den første utgaven med den nye, smarte luka på gasskassa. Stemmer det? Finnes det forskjellige utgaver av disse også?

Ole
hei, har du sett på en konkret
dethleffs?? Min bror har en slik , 1999 mod som han skal selge til våren. Han har kjøpt bobil, campinvognen har stått på fastplass i noen år, og han er veldig godt fornøyd med den.

Sist endret av anton den Tir 3 Nov 2009 - 8:49, endret 1 gang
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Vognjakt   Tir 3 Nov 2009 - 8:45

Er en konkret jeg har fått tips om som skal selges men har ikke sett den ennå. Vet bare at den har fungert som kjørevogn.
Fortsetter jeg å snakke om Dethleffs ligger vel tråden i feil gruppe... Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Vognjakt   Today at 20:50

Til Toppen Go down

Vognjakt
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1