CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

lekkasjehjelp??

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
P@ssat TDI
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male
Antall Innlegg : 22
Registration date : 02.11.2008

PosteTema: lekkasjehjelp??   Tir 21 Jul 2009 - 17:55

Nå i helgen merket jeg att ved nedbør renner det vann fra undersiden av pakningen ved glasset bak midsitteren. Det som er så merkelig er att det er pakningen på innsiden og kun nedre del av pakningen. på sidene og over glasset er pakningen helt tørr.(drar lillefingeren under. ) Trodde først det kom i fra pakningen utenpå, men får ikke det til og stemme heller i og med att det kommer kun fra innsiden og att kun nederste del av pakningen er våt på undersiden. Begynner smått og få panikk for att kommer seg ned gjennom taket?? Noen som har vært borti lignende eller kan tenke seg til hva det kan være? Det er kun ved nedbør det renner litt og det er ikke så mye men det er uansett fortvilende. Noen?

På forhånd takk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: lekkasjehjelp??   Tir 21 Jul 2009 - 18:12

P@ssat TDI skrev:
Nå i helgen merket jeg att ved nedbør renner det vann fra undersiden av pakningen ved glasset bak midsitteren. Det som er så merkelig er att det er pakningen på innsiden og kun nedre del av pakningen. på sidene og over glasset er pakningen helt tørr.(drar lillefingeren under. ) Trodde først det kom i fra pakningen utenpå, men får ikke det til og stemme heller i og med att det kommer kun fra innsiden og att kun nederste del av pakningen er våt på undersiden. Begynner smått og få panikk for att kommer seg ned gjennom taket?? Noen som har vært borti lignende eller kan tenke seg til hva det kan være? Det er kun ved nedbør det renner litt og det er ikke så mye men det er uansett fortvilende. Noen?

På forhånd takk.

Da ville jeg ha sjekket den lista langs taket. Her er det store muligheter for å bli lekasje. Kan fort lekke ned gjennom de skruehulla som er der under den tynne gummilista.
Disse skrua har en tendens til å ruste på noen vogner og dermed kan vann trenge ned i konstruksjonen. Løsning på slik lekasje er av med hele alulista, nytt tettningsstoff og nye rustfrie skruer.
Men dette er bare min teori. (Av erfaring)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
P@ssat TDI
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male

PosteTema: Re: lekkasjehjelp??   Tir 21 Jul 2009 - 18:28

Johnny skrev:
P@ssat TDI skrev:

På forhånd takk.

Da ville jeg ha sjekket den lista langs taket. Her er det store muligheter for å bli lekasje. Kan fort lekke ned gjennom de skruehulla som er der under den tynne gummilista.
Disse skrua har en tendens til å ruste på noen vogner og dermed kan vann trenge ned i konstruksjonen. Løsning på slik lekasje er av med hele alulista, nytt tettningsstoff og nye rustfrie skruer.
Men dette er bare min teori. (Av erfaring)

Ja tror du er inne på noe. For det jeg har lagt merke til er att den tynne gummilista buler ut på flere plasser på hele taket på begge sider. Har prøvd og presse den på plass igjen uten hell. Men tror jeg får ringe den lokale forhandleren og få han til og se på det. Men vet du hva som gjør att gummilista blir sånn? vridninger eller noe med tanke på telen i bakken?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: lekkasjehjelp??   Tir 21 Jul 2009 - 18:33

Man kan noen ganger kjenne skruene gjennom lista. Dette på grunn av at skruene ruster og presses opp. Så godt mulig du finner lekasjen i den lista.

Hadde selv en lekasje i bakveggen på mi forrige vogn. Der var det den lista som går rett over bakvinduet som var synderen. Tok den av, rengjorde den og på med nytt tettningsstoff og rustfrie skruer.
Dermed tett i gjen.

Sist endret av Johnny den Tir 21 Jul 2009 - 18:35, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
P@ssat TDI
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male

PosteTema: Re: lekkasjehjelp??   Tir 21 Jul 2009 - 18:34

Tusen takk for hjelpen:-) Får kikke litt på det og se hvordan det ser ut.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: lekkasjehjelp??   Today at 23:24

Til Toppen Go down

lekkasjehjelp??
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1