CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Daftö/Strömstad

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Gjest
Gjest

PosteTema: Daftö/Strömstad   Tor 31 Mai 2007 - 0:31

Noen som har utfyllende info om plassen(Pris/er det nødvendig å bestille event. når/hvem vil trives her/ting å gjøre i nærheten.
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tor 31 Mai 2007 - 4:27

Daftö, er vel den største i områdene.
De har et topp moderne anlegg.

Servicehus er tipp topp
Eget rom for dusj av dyr!
Stort minigolf anlegg
Butikk
Restaurant
Pub
Enorm lekeplass

Å ta seg til:

Visst man bare går inne på campingen, som er et meget stort område er det jo artig bare å se hvor mange som er der.
Tur-mulighetene er mange. Men å følge skogsstien som går i bunn av campen. Helt nede i viken ( finnes også sandvolleyball der ) så er stien lang og flott.
Egene områder på turstien for grilling. Tarzan løyper osv. Virkelig flott å gå der!

Strømstad, er jo Harry by nr.1 m.a.o mye å handle! pen by er det også.
Meget kort vei til en ikke så kjent dyrehage i Bullarbygden. En skikkelig orginal som driver denne! Finnes ikke komersiellt på noen måte, men inneholdet av eksotiske dyr mangler det ikke på! Absolutt anbefalt fra meg!
Bullarbygden er jo ellers også kjent for et meget godt dyreliv. For dem som liker dette, så er det også noen av Nordens største øyenstikkere rundt alle småvannene der! DE ER SVÆRE!!!

Pris: Tror vi betalte rundt 250 kr. pr. døgn
Vi bestillte i god tid i forveien, da det har vært høyt trykk mot campingen!
Kan anbefales Smile Flott og forsegjort plass!

http://www.dafto.nu

Dersom denne skulle være fullbooket, finnes et godt alternativ i umiddelbar nærhet:

http://www.lagunen.se/

Disse tror jeg er noe rimligere, men turforhold er jo de samme Smile
Kortere vei til byen. Pen plass dette også, som alternativ
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tor 31 Mai 2007 - 10:06

Bubbe.

Gjentar ikke det Fred allerede har nevnt,så derfor fokuserer jeg heller på det jeg føler er litt negativt der.Dårlig badeplass,hvor du har laaang vei å gå til det lille som er av strand,om du ligger på den sida av veien,hvor poolen er.

Det er vel og derfor de har bygget en swimming pool på området.For meg så blir det litt feil å dra til vestkysten av Sverige for å ligge og duppe i et klorbasseng.Bading er aktivitet nr.1 for oss om sommeren,og Daftö er derfor ikke et sted hvor jeg legger igjen kronasjene på sommeren.

Og dyrt som fy er det der og.Men området er stort og flott,og med små barn så er det masse lekeapparater,piratland o.l.

Kan se for meg at det er flott å ha båt der,og kjøre ut i den strålende skjærgården.

Vi har vært der endel i høstferier o.l.,men ikke om sommeren,av ovennevnte grunner.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tor 31 Mai 2007 - 11:13

På det kartet av Lagunen så ser det ut som plassen er delt av en vei? Er det en hovedvei eller?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tor 31 Mai 2007 - 11:22

Bubbe.

Stemmer bra det.Er ikke en hovedvei,men er bra trafikkert om sommeren.Ville passa godt på ungene der.Lagunen er litt småtrist synes jeg.Men det er min mening.
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tor 31 Mai 2007 - 11:28

Bubbe skrev:
På det kartet av Lagunen så ser det ut som plassen er delt av en vei? Er det en hovedvei eller?

Lagunen er ikke delt av hovedveien.
Men som Arve nevner er Daftø delt i 2.

Har vært på Daftø selv flere ganger, og må si jeg er strålende fornøyd med plassen.
At de har blitt store, komersielle og dyre stemmer nok. Men allt er bestandig rent, pent og nytt!
Selv tok vi spaserturen bort til stranden, uten problematikk. Så jeg kjenner meg ikke helt igjen der Smile

Men vi har nok forskjellige krav til Vann. Jeg som er vokst opp i kystbyen Sandefjord, skulle man tro bare digga vann og atter vann. Men jeg er ingen vannfanatiker, så klarer meg fint. Værste jeg vet er å måtte ligge på stranden! Synes det er fryktelig kjedelig. Synes bassenget er et flott alternativ. Selv bader jeg lite, men dukker meg dersom tempen er ok. Det fine med bassenget når barna var mindre, var jo enkelheten med å passe på, og meget kort vei til is Smile
Men, nå er barna så store at dem bader og svømmer meget godt. Så argusøynene er noe roet kontra før Smile

Ser lite negativt med daftø.
2 meninger og like klok Smile hehe
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tor 31 Mai 2007 - 11:40

Fred.

Lagunen er delt av veien jo.Den kuperte delen er mot sjøen,og den store gress-sletta er på andre sida av veien som går mot Daftö.
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tor 31 Mai 2007 - 11:41

ARVE skrev:
Fred.

Lagunen er delt av veien jo.Den kuperte delen er mot sjøen,og den store gress-sletta er på andre sida av veien som går mot Daftö.

Du har nok rett når du sier det. Var nemlig på kartet nå! hehe
Gir meg tvert.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tor 31 Mai 2007 - 11:41

Hei.

Her i gården er det slik at ungene MÅ ha badevann tilgjengelig hele ferien!!!!! cheers

Men far i huset kan klare seg uten vann hele ferien.. confused

Og de 2 minste ligger jo bare der.... confused confused

Må se litt nærmere på dette her ja, takk begge to.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tor 31 Mai 2007 - 11:43

fred skrev:
ARVE skrev:
Fred.

Gir meg tvert.

Fort gjort Cowboy !!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tor 31 Mai 2007 - 11:50

Bubbe skrev:
Hei.

Her i gården er det slik at ungene MÅ ha badevann tilgjengelig hele ferien!!!!! cheers

Men far i huset kan klare seg uten vann hele ferien.. confused

Og de 2 minste ligger jo bare der.... confused confused

Må se litt nærmere på dette her ja, takk begge to.

Bubbe.

Bare hyggelig.

Som du ser så har to personer her to forskjellige oppfatninger om samme plassen,og det som ikke er viktig for en,er av betydning for en annen.

Mange trives jo utmerket både på Daftö og Lagunen,og bryr seg lite om det jeg synes er negativt.Men dette er jo det flotte med camping,at man kan finne SIN drømmeplass,og at man har en haug med alternativer.Elsker den friheten hytte på hjul gir.Genialt.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male
Antall Innlegg : 633
Registration date : 24.06.2008

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tir 24 Jun 2008 - 22:37

ARVE skrev:
fred skrev:
ARVE skrev:
Fred.

Gir meg tvert.

Fort gjort Cowboy !!

Den er delt av veien ja, MEN de har laget en undergang salik at vi kan krysse helt trygt for å komme til stranda. Fungerer utmerket! Forsåvidt fornøyd med plassen, men mye støy fra veien, greit med AC og stengte luker!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male
Antall Innlegg : 633
Registration date : 24.06.2008

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tir 24 Jun 2008 - 22:38

ARVE skrev:
fred skrev:
ARVE skrev:
Fred.

Gir meg tvert.

Fort gjort Cowboy !!

Den er delt av veien ja, MEN de har laget en undergang salik at vi kan krysse helt trygt for å komme til stranda. Fungerer utmerket! Forsåvidt fornøyd med plassen, men mye støy fra veien, greit med AC og stengte luker!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Espen H.
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 47
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tir 24 Jun 2008 - 23:09

Hei

Vi foretrekker uten tvil Daftø, reiser forresten ditførstkommende torsdag og blir over helgen. Flere herfra som skal samme veien??

Espen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Espen H.
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 47
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Lør 28 Jun 2008 - 21:58

Hei
Sender en liten hilsen fra Daftö, ingen andre fra forumet her såvidt jeg vet men det betyr ikke at vi er alene her for det. Mange hyggelige folk av alle nasjonaliteter, men flest nordmenn tror jeg. Ikke fullt her, og ganske mange ledige plasser. Har i dag vært på utflukt til Lagunen camping som ligger ca. en kilometer unna, altså skikkelig "langtur" til fots. Greit å få luftet både kjærringa og bikkja litt. Vil fortsatt påstå at kvaliteten på Lagunen er noen hakk lavere enn Daftö men slett ingen dårlig plass alikevel. Ser ut som alle "reisende" ligger på den ene siden av veien og fastliggerne på den andre. Greit nok men synd at plassen deles av veien selv om det er undergang.
Nå skal jeg gå å ta en skummende drikke sammen med min Tyske nabo og skal tysken min flyte greit tror jeg at jeg skal ta med en snaps eller tre også...
ha en fortsatt god kveld alle sammen

Espen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Lør 28 Jun 2008 - 22:01

Espen H. skrev:
Hei
Sender en liten hilsen fra Daftö, ingen andre fra forumet her såvidt jeg vet men det betyr ikke at vi er alene her for det. Mange hyggelige folk av alle nasjonaliteter, men flest nordmenn tror jeg. Ikke fullt her, og ganske mange ledige plasser. Har i dag vært på utflukt til Lagunen camping som ligger ca. en kilometer unna, altså skikkelig "langtur" til fots. Greit å få luftet både kjærringa og bikkja litt. Vil fortsatt påstå at kvaliteten på Lagunen er noen hakk lavere enn Daftö men slett ingen dårlig plass alikevel. Ser ut som alle "reisende" ligger på den ene siden av veien og fastliggerne på den andre. Greit nok men synd at plassen deles av veien selv om det er undergang.
Nå skal jeg gå å ta en skummende drikke sammen med min Tyske nabo og skal tysken min flyte greit tror jeg at jeg skal ta med en snaps eller tre også...

Espen

Takk det samme lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 590
Registration date : 26.11.2007

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tir 8 Jul 2008 - 23:02

Sitter nå på daftø med nordeuropas tregeste internettlinje.
Nå er det smekk fult her. Vi koser oss masse.. Fin plass. God ferie alle campister.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Tir 8 Jul 2008 - 23:45

Camper 570 skrev:
Nå er det smekk fult her. Vi koser oss masse.. Fin plass. God ferie alle campister.

God ferie til deg også Camper 570. Fint med ferie hos søta bror.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Ons 9 Jul 2008 - 7:04

Tom RS skrev:
Camper 570 skrev:

Daftø er fin for ungene,men eg synes det blir veldig trangt og at man ligger så åpent og uten trær,blir litt som en stor slette,men meg om det hehe,Da synes eg Gustavsvik er bedre.
Ellers helt enig med Lagunen Camping,har lagt der ett par ganger og.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 590
Registration date : 26.11.2007

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Ons 9 Jul 2008 - 8:58

Harald skrev:
Tom RS skrev:
Camper 570 skrev:

Daftø er fin for ungene,men eg synes det blir veldig trangt og at man ligger så åpent og uten trær,blir litt som en stor slette,men meg om det hehe,Da synes eg Gustavsvik er bedre.
Ellers helt enig med Lagunen Camping,har lagt der ett par ganger og.

Ja er nok enig at det er noe trangt her, men som du sier topp for unger.
Og hva gjør man kke for dem Very Happy
Hvor ligger Gustavsvik?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Ons 9 Jul 2008 - 10:31

Gustavsvik ligger i Ørebro....
Vi kjørte jo fra Daftø til Ørebro,men husker ikke nøyaktig hvor lang tid vi brukte....tror det var ca fire timer.
Vi liker oss veldig godt der,legger ut en link til deg.
http://www.gustavsvik.se/
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Ons 9 Jul 2008 - 15:37

Espen H. skrev:
Hei

Espen

Espen.

Kan underskrive på at en snaps eller tre hjelper på tysken.Vi har tyske naboer på Ekeby camping,utenfor Årjäng,und es ist kein Problem deutsch zu sprechen,wenn König alkohol mir hilfen.Immer besoffen !!!!!
Til Toppen Go down
Torill R

Female
Antall Innlegg : 4
Registration date : 09.05.2009

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Lør 9 Mai 2009 - 15:29

Hei
Jeg er ny på forumet her Smile
Vi har nå bestilt et 10 dagers opphold på Daftö i ferien.
Vi var der i fjor i kun 3 dager da det egentlige målet var Danmark. Mine små jenter på 6 og 8 ble så begeistret for Daftö at de har snakket om det i et helt år. Da jeg spurte dem om vi skulle dra til Daftö på ferie i år jublet de, så det er klart at campingen har stor tiltrekning på barn. Og da vil vi jo også kose oss, selv om vi voksne helst kunne ønske oss en litt roligere, romsligere naturcamping. Men det er jo klart at i 6-8 års alderen ønsker man ikke fred og ro Smile)
vi gleder oss til å oppleve den svenske skjærgården. Ja, for jeg har ikke tenkt å daffe på Daftö i 10 dager. Mottar gjerne tips om flotte ting vi kan oppleve sammen. Vi liker godt naturen, fotturer og sykkelturer, så jeg har vært inne å lest om Kosterøyene, Saltø og sånne ting. Er været bra så kan man vel bade mange steder i området, tenker jeg Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Thomas
GENERAL!
GENERAL!

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Lør 9 Mai 2009 - 16:12

Har vært på Daftø 2 ganger tidligere, skal nedover igjen langhelgen 21. - 24. mai. Ungene stortrives her og det er dermed behagelig for oss som er litt større.. Ikke voksne, bare større Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ArneO
GENERAL!
GENERAL!

Male
Antall Innlegg : 2881
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Man 11 Mai 2009 - 11:38

Ikke så langt unna er Nordens Ark http://www.nordensark.se/ Det er en dyrehage som jobber for bevaring av utrydningstruede arter. Det er noen år siden jeg var der med døtrene mine, men vi tro det er minst like fint der nå.

På en dagstur utover mot Smögen / Kungshamn vil man jo også få litt andre inntrykk, landskap etc. er ganske forskjellig fra det man ser av Bohuslen fra E6. Alternativt opplever man litt av det samme om man tar turen til Grebbestad (som er litt nærmere).

Flere tips finner du også på http://tanum.vastsverige.com/templates/default____300.aspx
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://wiki.caravanforum.org/index.php?title=Hovedside
Sponsored content

PosteTema: Re: Daftö/Strömstad   Today at 1:24

Til Toppen Go down

Daftö/Strömstad
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1