CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male
Antall Innlegg : 788
Registration date : 16.05.2007

PosteTema: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 0:05

Vel..

Frykten gjaldt utfordringen å kjøre en vogn som var 250 bred, men det var faktisk ikke noe problem. Selv langs de smale veiene fra Tuddal og ned på E134 gikk det helt uten problemer. Nå skal det vel sies at vogna var god å kjøre. Jeg merket boggi effekten godt og vogna fløyt fremover. Nedbremsing var også en fryd, merket så og si ikke at den var der.

Sharanen fikk kjørt seg, men ikke noe dramatisk egentlig. Jeg synes egentlig at det gikk veldig greit å holde god fart.

Nye speil må til derimot. Så slettes ikke godt nok i de gamle.

Ungene syntes det var storveis i ny vogn. Mor og far kunne kose seg med et glass hvitvin i vogna etter at barna hadde lagt seg. EN fin campingdag! Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sten Rune
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 8:33

Gratulerer Thor_egil

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Elisabeth
BARON!
BARON!

Female
Antall Innlegg : 2482
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 8:40

Ja, gratulerer Thor-Egil.
Bra å få vognen i hus, slik at vi er KLAR!!!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 9:36

Gratulerer!

250 er som du sier, ikke noe problem. de 20 cm får du jo svært mye glede av inne i vogna, og jeg er helt sikker på at de flste som er negative til 250, hadde skiftet mening, om de bare hadde fått prøvd ei 250-vogn, og hatt skikkelige speier.

Jeg var selv skeptisk til dette i sin tid, noe som altså har vist seg å være feil.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 10:45

Gratulerer Thor-egil.
Bra å høre at det ikke er noe problem med bredden.
Skal overbringe infoen til min kone som er skeptisk til å kjøre med så bred vogn. Hun kjører jo litt med vår vogn som er bare 230. Jeg mener at ei 250 vogn gir mer igjen i form av plass invendig.
På ny. mange gratulasjoner og med ønsker om mange gode opplevelser i ny vogn.
cheers cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 12:07

Johnny

Jeg tror du kan berolige konen din med at det opplevdes som svært så uproblematisk. Mitt utgangspunkt var jo en vogn på 220 cm bredde. Jeg vil tro at en overgang fra 230 blir enda enklere.
10 cm på hver side er ikke noen revolusjon, men som Vegard sier så merkes de godt inne i vogna.

Kloke ord fra Vegard igjen er å ha ordentlige speil. Mine gamle var ikke gode nok. Jeg kunne ikke se yttersiden av vogna, og dermed svært lite av trafikken bak, og det skulle vel være en fordel for oversikt og sikkerhet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hoto
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 56
Registration date : 08.05.2007

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 14:40

thor_egil
GRATULERER MED NY VOGN Very Happy
hoto
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.freewebs.com/hobby650
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 14:47

Hoto

Har du fått vogna, Hoto?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hoto
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 56
Registration date : 08.05.2007

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 14:55

thor_egil
står på kiel kaia i oslo,kommer vel til helgen,blir vel en liten camping tur på gårdsplassen på lørdag for meg og fruen.Minnene om barn og julaften kommer nå tilbake.
hoto Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.freewebs.com/hobby650
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 15:15

Johnny U

Siden du ikke bor så langt i fra meg, kan jeg fortelle deg, noe du kan si til kona...

Jeg kjøpte 250 vogn kun fordi Bjølseth ikke lagde noe annet.... og var mega-skeptisk til dette...

Men på første turen, var hele 250 bredden tilvendt før vi kom til E-18 sentret ved Lillesand.... tilvendingen var gjordt, og plassen en får ekstra innvendig, kan karaktriseres som enorm...

En får jo og så veldig mye mere plass på bordet, så etter 250'n kom, er det slutt med å ha kun gul-ost og servelat på frokostbordet.... og du har veldig god plass når du vil ha en bedre middag... du slipper å ha maten stående på benken, og kan ha det riktig flott....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 20:12

Gratulerer med ny vogn! thor_egil
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 20:40

Takk for alle gratulasjoner!
En ting som Gro og jeg må øve oss på er å sette opp det nye forteltet! (Hvor i svarte blei det av festepunktene på vogna for forteltet? Very Happy)
Det blir dog ikke i dag. Det øser ned ute i god Bergenk tradisjon, men det er en fin anledning for far å pløye alle de nye bruksanvisningene og surfe trådløst i vogna, mens 4 åringen ligger inn underkøya bak!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lene
BARON!
BARON!

Female
Antall Innlegg : 2369
Registration date : 21.05.2007

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 20:54

Gratulere med ny vogn Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 21:11

thor_egil skrev:
En ting som Gro og jeg må øve oss på er å sette opp det nye forteltet! (Hvor i svarte blei det av festepunktene på vogna for forteltet? Very Happy)
Det blir dog ikke i dag. Det øser ned ute i god Bergenk tradisjon, men det er en fin anledning for far å pløye alle de nye bruksanvisningene og surfe trådløst i vogna, mens 4 åringen ligger inn underkøya bak!
festepunkt jahe he, de kan skape en del hodebry.
spekulerte bra selv første gangen i fjord høst med disse nye klipsfestene til isabella

Frasoka
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male
Antall Innlegg : 20
Registration date : 10.05.2007

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 28 Mai 2007 - 21:19

Thor Egil

Very Happy Gratulerer med nye vogna ifra oss også.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Elisabeth
BARON!
BARON!

Female
Antall Innlegg : 2482

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Tir 29 Mai 2007 - 10:07

thor_egil skrev:

Ikke kødd med tradisjonene våre!!! lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Tir 29 Mai 2007 - 22:58

Må få gratulere jeg også thor_egil.
Når man camper med nytt utstyr, føler mann seg litt utenfor. Jeg sto og så 10 minutter på ALLE teltstengene som lå strødd utover plassen nå fredag før pinse. Det gamle teltet kunne jeg sette opp med bind for øynene.
De nye festepunktene er veldig greie da mann slipper problemet med at teltduken henger seg opp når mann trekker telte inn og ut av skinna.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Ons 30 Mai 2007 - 0:19

Tom RS

Takker. Ja...Tittet på takkonstruksjonen i nyteltet og så et helt annet antall stenger enn tidligere, men det virket slett ikke skremmende, og etter det dere forteller høres det jo overkommelig ut.

Skjønte dog ikke helt hvorfor teltet satt seg fast før. Jeg synes da det har fått helt fint! Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Ons 30 Mai 2007 - 0:22

Elisabeth

Var ikke meningen å være fiendtlig overfor deg som utlending, eller bergenser som noen kaller dere!! Very Happy he he...

Nei, du .. Jeg har bodd i Vestlundveien i Fyllingsdalen i 4 år, og tråkket min sykkel over melkeplassen i mang en regnbyge. Det var derfor jeg følte meg frimodig nok til å erklære litt kjennskap til Bergenske værtradisjoner.

Bergen ruler! king
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Ons 11 Jul 2007 - 23:19

Nå er tre netter unnagjort med hele familien og vogna og dommen er klar. Dette fungerer, og enda til ganske godt. Vi har gjort modifikasjon av barnerommet til 1000,- Denne gir oss muligheten til å ha alle fire gutta sovende i samme avdelingen og ha midtsitteren oppe hele tiden. Med denne modifikasjonen har vogna god soveplass til 6 voksne og 2 barn.

Det er farlig å oppsummere noe etter tre dagers bruk, men jeg gjør det allikevel.

+
Meget komplett vogn.
Meget gode lysforhold - både med tanke på vinduer og innvendige lys
God og jevn varme, med fin og frisk luft. Ultra Heaten er veldig connect and forget - Deilig
Stødig og fin kjøring
Mengder av skapplass

-
Kjøkkenet er trangt og mangler noe skapplass. Nå er det rikelig å ta av, men ikke alle skapene er i en slik nærhet av kjøkkenet som man skulle ønske.
Midtsitter-gruppa er kompakt, og noen ville sikkert si trangt. Dersom en stor salong er viktig i anskaffelsen, bør man se andre steder

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 0:59

thor_egil skrev:
Nå er tre netter unnagjort med hele familien og vogna og dommen er klar. Dette fungerer, og enda til ganske godt. Vi har gjort modifikasjon av barnerommet til 1000,- Denne gir oss muligheten til å ha alle fire gutta sovende i samme avdelingen og ha midtsitteren oppe hele tiden. Med denne modifikasjonen har vogna god soveplass til 6 voksne og 2 barn.

Det er farlig å oppsummere noe etter tre dagers bruk, men jeg gjør det allikevel.

+
Meget komplett vogn.
Meget gode lysforhold - både med tanke på vinduer og innvendige lys
God og jevn varme, med fin og frisk luft. Ultra Heaten er veldig connect and forget - Deilig
Stødig og fin kjøring
Mengder av skapplass

-
Kjøkkenet er trangt og mangler noe skapplass. Nå er det rikelig å ta av, men ikke alle skapene er i en slik nærhet av kjøkkenet som man skulle ønske.
Midtsitter-gruppa er kompakt, og noen ville sikkert si trangt. Dersom en stor salong er viktig i anskaffelsen, bør man se andre steder

Hvorfor dukker ikke bildet opp her? Linken er jo korrekt?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 6:33

Thor-Egil.

Interessant å høre dine erfaringer.Mange føler disse midtsitter-gruppene som trange,og hadde ikke vært noe jeg ville ha valgt,men vi er jo bare tre,og kan da tenke på helt andre måter enn dere.Skal dere vintercampe eller bare bruke den om sommeren ? Ved sommerbruk spiller jo ikke denne trange gruppa så stor rolle,da man ofte sitter i teltet,eller nyter Guds frie natur.

Det er jo ved vintercamping at man vil føle denne trangheten i midten,ved felles måltider og tv-titting o.l.

Men som alltid.Campingvogn er kompromiss uansett.Et deilig sådan !!!
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male
Antall Innlegg : 3858
Registration date : 20.06.2007

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 9:50

Rart det der med midtsitter. Vi var sammen med noen venner nå i sommer som hadde leid vogn med midtsitter, og de var strålende fornøyd. 1 uke med 2 unger og 1 med 3, så de hadde prøvd hvordan det var å fylle ut all sitteplass.
Fordelen er jo da at en som regel får barnerom og main shag rom i hver sin ende.
Men det er nok som du sier at det helst er på vinterstid du merker det.
Jeg har jo sett mye på Bjølseth i den siste tiden, og det var spesielt med tanke på at vi snart skal ta vognen opp til fjells at jeg nesten fikk kona med på en Bjølseth 650... nesten...

afro
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 10:11

LEV.

Flere jeg kjenner,har solgt slike midtsitter-vogner etter en vinter ombord.De var og strålende fornøyde så lenge sommer og sol var tilstede.Men når 4-5 personer skulle sitte og se på tv'en,og to av dem fikk tv'en i bakhue,pluss at det hadde vært en fordel å være beinamputert,så var ikke lykken såå stor lengre.

Hadde heller gått for Vegard-varianten,selv om ungene kommer litt nærmere med den løsningen.

Men ikke misforstå meg,de som er fornøyd med midtsitter-vognene sine,skal selvsagt få lov til det.Bare sier det jeg mener jeg.

Og når det gjelder Bjølseth,så vil diu ikke angre om planløsningen blir riktig for dere.

Jeg solgte jo min nye 690 Bjølseth,men det var ikke fordi det var noen dårlig vogn.Bare det at den ikke ble riktig for oss akkurat nå.Har hatt 4 Bjøller,og nok en gang-solidere vogner finner du ikke.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 10:15

Planløsningen var riktig... Dobbeltseng + 3 køyer i høyden. 2005 modell...
Men egentlig så er den hakket for tung for bilen, så den må komme først...

Ellers så er jo dette en hobby tråd. 650 KMFe er også en praktisk løsning som vi nok kommer til å vurdere... om enn i fra en annen leverandør.... Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 11:07

Arve og Lev

Vi skal i all hovedsak benytte vogna til sommercamping, og har derfor et flott Isabella Commodore Alpha med 3 meters dybde å spre oss utover i tillegg, og da løper vi ikke inn i de samme begrensingene.

Når det gjelder plass så er det er det viktig å se helhetsbildet. Midtsitteren er trang sammenlignet med de store u-gruppene. Men den gir oss en helt andre muligheter for resten av vogna. Slik vår vogn fungerer i dag har vi sengeplass til 4 voksne og 2barn (med tanke på sengelengden. Vi er 4 barn og 2 voksne) og kan ha salongen stående oppe hele tiden. Det er det få andre vogner på samme størrelse som matcher. (ref. bilde tidligere i tråden)

Dersom man skulle sitte mye innë på kalde vinter og høstdager, bør man heller ikke glemme at vår vogn har en egen vinkesofa i tillegg der det lett går 5 barnerumper nedpå. Siden køyene har god høyde er det bare å rulle dyna opp i bakkant og senga og vips så har man sofa til 3 til. Og hele tiden er midtsitteren fri! Det skulle nok bli en utfordring for mange vogner å få plass til 8 unger uten å putte dem ned i sittegruppa. Very Happy

Skillet for mange vil nok gå på hvor mange barn man faktisk har med hele tiden på tur. For oss som har 4 er det viktig med mye skapplass. og en fleksibel sengeløsning. Det er her mange nordiske vogner bommer. De har ofte skapkøyer som gir begrenset skapplass. For oss blir det vanskelig å velge slike løsninger som vi har sett hos feks Bjølseth, Solifer og Cabby. Skapplassen blir rett og slett for liten for oss.

Får legge til tilslutt at jeg justerte lufttrykket på bakdekkene mine med en ekstra kilo, og vips så vogna som limt bak bilen! Very Happy Utrolig hvordan det stabiliserte vogna horisontalt. Bilens fjæring fikk en helt annen kontroll. Kan virkelig anbefale kjøreegenskapene til denne kombinasjonen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 11:24

Thor-Egil.

Helt klart et fornuftig valg slik du skisserer det.Bare ville dele de erfaringene jeg har hørt av enkelte,som har angret seg.Ikke ment som kritikk av ditt valg.

Jeg har jo aldri behøvd å tenke i dine baner,som bare har produsert 1 borger av dette land.Artig å høre hvordan dere tenker,og hvilke valg som må tas med en så stor flokk ombord.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 11:32

Arve

Jeg tar det absolutt ikke som surmaget kritikk av valget vårt. Slik har jeg ikke oppfattet deg - bare så du er trygg på det! Smile Slik debatten nå løper, oppfatter jeg innspillet ditt som reflektert og en påminnelse at ulike vogner har ulike vogner og planløsninger har ulike styrker og svakheter.

Forhåpentligvis har også mine innlegg en nøkternhet i vurdering av egen vogn og andres vogner.

(Var akkurat ute å kjørte Sharanen tom bortover de hullete veiene på Røyse, og nå skal den ekstra kiloen ut av bakhjula, ja!)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 11:42

Thor-Egil.

Godt å høre.Jeg har og alltid prøvd å balansere inntrykkene av våre vogner,og synes det er litt av vitsen med et slikt forum,at man kan lære av hverandres ærlige betraktninger.Jeg har jo i mange år prøvd å finne den perfekte vogn,og har dermed handlet i hytt og pine.Men må jo etter hvert innse at kompromissene alltid er der.

Tror jeg ??? Hehe.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 11:56

Valg av vogn består av utrolig mange kombinasjoner, muligheter, begrensninger og lyster.
Vi har all våre behov og ulike prioriteringer som vi legger til grunn for valg av vogn.
Min kone syntes Hobby er svært så fine vogner. Også er de gunstige i pris. Jeg vektlegger igjen andre sider, spesielt med tanke på at vi camper vinterstid.

Jeg setter også stor pris åpenheten og det at vi her inne kan fortelle om våre egne erfaringer og prioriteringer.

Så lenge en selv er fornøyd, så betyr det ingenting hva andre sier. Da er livet godt og en har en fantastisk fritidssyssel!

Vi er 2 + 3 og vektlegger også fast sengeplass til alle i vår neste vogn. Jeg kommer nok til å plukke opp en del tips, erfaringer og gode råd her inne. Så slipper jeg å finne opp hjulet på nytt...

afro
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 14:49

Thor Egil

Bare en liten kommentar vedr luft-trykk.....

Jeg kjører med det lufttrykket som på dekk-siden er oppgitt som "Max Load", og uten stabilisatorkobling, og opplever vogna stabil og god på veien.

"Max Load" er jo det maksimale trylkket dekkene tåler.... Dette trykket har jeg i alle vognas hjul.

Tror det slurves mye med dekktrykk på vogner, og at mange kunne kjørt mer komfortabelt om de var nøye på dette...
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 17:32

Debatten her er viktig og riktig Smile
Følelsen og erfaringene kommer her ut et meget moderat og ærlig "tempo" Smile Glad for å lese slikt!

Personlig er jeg enig i dette med sommeren og telt. Har man nok kvadratmeter utenfor vognen, får man nok å rutte med til alle Smile

For oss som er 2+4+hund. Så finner vi vogna vår perfekt!
3 køyer i tillegg til den nedslåtte sittegruppen på barnerommet. Bikkja ligger alltid på den gulvplassen på barnas rom. Sittegruppen foran i vogna er alltid tilgjengelig for TV titting og eventuelle andre ting.
Med Penta teltet på utsiden med platting i bunn og sofa krok til 6 personer og spisebord i andre enden, er det plass så det holder Smile Selv i dårlig vær er alle alltid tørre og varme! Selv nå som været er heller skrallt.... men gass ovn i teltet gjør komforten høy! ( 176 kr. for 11Kg gass, gjør dette til et rimelig alternativ! )
Når vinteren kommer blir det for vår del spikerbu. Denne vil bli endel mindre i kvm i forhold til Penta teltet, men gjør at komforten opprettholdes også i denne tidsperioden. Å klemme 6stk i en vogn 24/7 ville passet oss svært dårlig.
Men dette er jo endel av det fantastiske ved camping. Valgmulighetene er enorme!!
Når barna blir så store, lange eller brede til at denne vogna blir for liten for dem, må vi finne en annen løsning. Hvem? Har ikke peiling idag... men løsningen finnes helt sikkert. Håper det er 3-4 år igjen da...
Ville vært en fordel å få betalt ned noe mer før en bytter Smile

PS! Flott debatt folkens Smile
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 18:52

Vegard skrev:
Thor Egil

Jeg kjører med det lufttrykket som på dekk-siden er oppgitt som "Max Load", og uten stabilisatorkobling, og opplever vogna stabil og god på veien.

"Max Load" er jo det maksimale trylkket dekkene tåler.... Dette trykket har jeg i alle vognas hjul.

Tror det slurves mye med dekktrykk på vogner, og at mange kunne kjørt mer komfortabelt om de var nøye på dette...

Vegard

Det er mulig at du fikk det med deg: Lufttrykket som jeg økte her var trykket på bakdekkene på bilen. Faktisk har jeg ikke sjekket dekktrykket på vogna i det siste, men jeg tror deg på at det syndes mye og at det er mye å hente på å holde seg til riktig lufttrykk
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Man 23 Jul 2007 - 21:00

thor_egil skrev:
Vegard skrev:
Thor Egil

Vegard

Det er mulig at du fikk det med deg: Lufttrykket som jeg økte her var trykket på bakdekkene på bilen. Faktisk har jeg ikke sjekket dekktrykket på vogna i det siste, men jeg tror deg på at det syndes mye og at det er mye å hente på å holde seg til riktig lufttrykk

Thor Egil

Nå fokyserte nok jeg på vogna her, og tenkte nok kun på den......

Vedr bilen, så står det en trykk-tabell i døra på min bil, og jeg fyller ved trekking det som står som fullastet bil i den tabellen.., i bak-hjuene vel og merke.....
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: 650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....   Today at 17:18

Til Toppen Go down

650 KMFe i hus... og bedre enn fryktet....
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1