CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Ventura

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Ventura   Tir 6 Mai 2008 - 23:27

Noen som har svaret på hvorfor Venturateltet mitt med A-mål 1075 har 5 stenger i taket, mens Trio-teltet mitt med A-mål 975 har 7 stenger.? Hvis det ikke blir teltkjøp i Sweden i sommer så må jeg kjøpe flere takstenger til Ventura-teltet mitt.....
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1371
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Ventura   Tir 6 Mai 2008 - 23:39

7 stenger på 975 virker litt overkill, mens 5 stenger på 1075 kanskje er litt lite, iallefall om det skal stå oppe permanent. På Isabella har 1075 7 stenger.
Har et 3m Isabella med a-mål 1100. Der er det også 7 stenger, men jeg vurderer å sette på 2 ekstra siden jeg stort sett står fast.

Sparer du noe særlig på å kjøpe i Sverige? De gangene jeg har undersøkt der har det ikke vært mye å hente. I Danmark kan man derimot spare en del kroner på Isabella.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://web.me.com/hanspetterk
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Ventura   Tir 6 Mai 2008 - 23:46

hpk skrev:
7 stenger på 975 virker litt overkill, mens 5 stenger på 1075 kanskje er litt lite, iallefall om det skal stå oppe permanent. På Isabella har 1075 7 stenger.
Har et 3m Isabella med a-mål 1100. Der er det også 7 stenger, men jeg vurderer å sette på 2 ekstra siden jeg stort sett står fast.

Sparer du noe særlig på å kjøpe i Sverige? De gangene jeg har undersøkt der har det ikke vært mye å hente. I Danmark kan man derimot spare en del kroner på Isabella.

Sparer mye på telt.... Sparer og noe på stenger men ikke så mye. Vi skal innom den butikken uanset........ Jeg syntes også at 7 stenger var litt i overkant på det lille teltet, men jeg vil nok ha flere på det store teltet.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Ventura   Tir 6 Mai 2008 - 23:51

Er det en butikk som er spesielt billig?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Ventura   Tir 6 Mai 2008 - 23:59

Priseks : Isabella Penta A-mål 1090 22.800 nok. Kjenner ikke Norske priser så om dette er billig vet jeg ikke. Tilsvarende telt av Eget fabrikat.... ca 15.000 nok.

Butikken heter Husvagn-Svensson og ligger i Lidköping. ca 45 min. kjøring fra der jeg skal bo en uke i sommer..

Standbyetelt av eget merke: Ordinær pris hos Husvagn Svensson 23.700 nok nå på tilbud 15.300 nok.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Ventura   Ons 7 Mai 2008 - 0:01

Rune skrev:
Priseks : Isabella Penta A-mål 1090 22.800 nok. Kjenner ikke Norske priser så om dette er billig vet jeg ikke. Tilsvarende telt av Eget fabrikat.... ca 15.000 nok.

Butikken heter Husvagn-Svensson og ligger i Lidköping. ca 45 min. kjøring fra der jeg skal bo en uke i sommer..

Standbyetelt av eget merke: Ordinær pris hos Husvagn Svensson 23.700 nok nå på tilbud 15.300 nok.

Får vel legge til at jeg er av de som ikke på død og liv "MÅ" ha Isabella for merket sin del......
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Ventura   Ons 7 Mai 2008 - 0:09

Husvagn Svensson, ja. Den butikken har jeg trålet meg gjennom noen ganger. De har det meste. Obligatorisk med et besøk der når man er i Liköping. De har forresten en fillial i Mölndal like sør for Göteborg også.

Jeg mener å huske at HS teltene er av tysk fabrikat, men jeg kommer ikke på navnet i farten.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Ventura   Ons 7 Mai 2008 - 0:16

hpk skrev:
Husvagn Svensson, ja. Den butikken har jeg trålet meg gjennom noen ganger. De har det meste. Obligatorisk med et besøk der når man er i Liköping. De har forresten en fillial i Mölndal like sør for Göteborg også.

Jeg mener å huske at HS teltene er av tysk fabrikat, men jeg kommer ikke på navnet i farten.

DWT... Og ja, vi gikk noen runder gjennom der i sommer ja. Vi tar jo turen i år og.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Ventura   Ons 7 Mai 2008 - 0:18

Må kansje innom den filialen en tur i sommer da, ligger den inntil E-6`en eller......
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!

Female
Antall Innlegg : 2170
Registration date : 30.09.2007

PosteTema: Re: Ventura   Ons 7 Mai 2008 - 6:12

Rune skrev:
Rune skrev:

Får vel legge til at jeg er av de som ikke på død og liv "MÅ" ha Isabella for merket sin del......

ikke jeg heller,men idag kjøper jeg et brukt et da mine amål var håpløs å få tak i..

GOD MORGEN
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Ventura   Ons 7 Mai 2008 - 8:03

Rune skrev:
Må kansje innom den filialen en tur i sommer da, ligger den inntil E-6`en eller......
Ligger helt inntil E6 på venstre side når du kjører sørover. Avfart IKEA Kålleredsmotet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Ventura   Ons 7 Mai 2008 - 11:03

ulla skrev:
Rune skrev:
Rune skrev:

ikke jeg heller,men idag kjøper jeg et brukt et da mine amål var håpløs å få tak i..

GOD MORGEN

Men det er jeg da helt enig i Ulla.... Og god morgen til deg og foresten.. cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Ventura   Ons 7 Mai 2008 - 11:04

hpk skrev:
Rune skrev:
Ligger helt inntil E6 på venstre side når du kjører sørover. Avfart IKEA Kålleredsmotet.

Blir det samme avkjørsel sørfra og eller... scratch Men jeg ser det vel så da er dert bare å snu hvis vi kjører for langt.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Ventura   Ons 7 Mai 2008 - 20:13

Rune skrev:
hpk skrev:
Rune skrev:

Blir det samme avkjørsel sørfra og eller... scratch Men jeg ser det vel så da er dert bare å snu hvis vi kjører for langt.
Det blir fortsatt avfart Kålleredsmotet når du kommer sørfra. Ikke bare bare å snu på disse vegene. Det er liksom ikke et helt vanlig vegkryss.
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=8GTCZtgQ7EHtGrCiHcdzGQ%3d%3d&Vkid=11418798&SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=husvagn+svensson&UCSB%3aTextBoxWhere=
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Ventura   Ons 7 Mai 2008 - 21:07

hpk skrev:
Rune skrev:
hpk skrev:
Rune skrev:

Det blir fortsatt avfart Kålleredsmotet når du kommer sørfra. Ikke bare bare å snu på disse vegene. Det er liksom ikke et helt vanlig vegkryss.
[url=http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=8GTCZtgQ7EHtGrCiHcdzGQ%3d%3d&Vkid=11418798&SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=husvagn+svensson&UCSB%3aTextBoxWhere=
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=8GTCZtgQ7EHtGrCiHcdzGQ%3d%3d&Vkid=11418798&SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=husvagn+svensson&UCSB%3aTextBoxWhere=[/quote[/url]]

Da leter vi etter den, tank ju!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Ventura   Man 30 Jun 2008 - 12:15

Har hørt at en del Ventura (350 bredde) telt har "litt for mye duk", dette fører til vannoppsammling og knekte stenger/lekasje.
Selv har jeg 250 bredde og kan ikke si å ha merket noe til dette.

Noen med 350 bredde der ute?
Til Toppen Go down
EirikN
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 66
Registration date : 23.04.2009

PosteTema: Re: Ventura   Søn 11 Apr 2010 - 2:58

Nå som vi akkurat har kjøpt ny vogn, kjøpte vi også helt nytt fortelt. Hadde Isabella Penta Gold til gamle vogna, og var utrolig godt fornøyd med det.
Nå ble det Ventura Neptun, og blir jo artig å se om vi blir like happy med det. Valgte det mest pga prisen, etter en sinnsyk pruterunde på forhandlerne her i distriktet, klarte jeg å få det for den nette sum av 5.000,- Utgående modell riktignok, men kontra prisen på nytt Penta så ble valget lett.
Eneste jeg ikke er fornøyd med er gardinene som følger med. Hater spraglete blomstergreier, så lurer på om noen vet her om det er mulig å bare få tak i enkle, hvite gardiner til dette? Kanskje Isabella sine passer?
Nå kommer nye bogna på plass i neste uke, så blir jo artig sette opp nytt telt foran:-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sten Rune
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Ventura   Søn 11 Apr 2010 - 11:04

Litt usikker her nå, for jeg har Ventura Pacific selv, men tror det er annet opphengsystem på Isabella-teltene. Men det går det sikkert an å gjøre noe med....

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ventura   Today at 5:01

Til Toppen Go down

Ventura
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3