CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Dekk og felger 2009 Hobby 720

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Dekk og felger 2009 Hobby 720   Man 24 Nov 2008 - 22:21

Harald skrev:
Vegard skrev:
Ronny skrev:
Vegard skrev:
Ronny skrev:
Er vel neppe noen forskjell om dekket pumpes med 65 eller 68 psi...

Vel..... det er vel ikke tatt bare fra lufta det de har merka dekket med..... de vet vel hva de gjør når de merker dekkene med trykket....

Du burde jo jobba på et biltilsyn du Vegard,det er jo selvfølgelig gode klaringer på dekkets spesifikasjoner.

Skjønner ikke helt hva du mener..... jeg tror faktisk det er en grunn bak de tallene de setter på dekkene, tror ikke det bare er tatt ut av løse lufta.....
omtrent som vektbegrensing det....grensa er satt for en grunn Shocked Shocked lol! lol!

Jepp.......
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1272
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Dekk og felger 2009 Hobby 720   Man 24 Nov 2008 - 22:34

Harald skrev:
Vegard skrev:
Ronny skrev:
Vegard skrev:
Ronny skrev:
Er vel neppe noen forskjell om dekket pumpes med 65 eller 68 psi...

Vel..... det er vel ikke tatt bare fra lufta det de har merka dekket med..... de vet vel hva de gjør når de merker dekkene med trykket....

Du burde jo jobba på et biltilsyn du Vegard,det er jo selvfølgelig gode klaringer på dekkets spesifikasjoner.

Skjønner ikke helt hva du mener..... jeg tror faktisk det er en grunn bak de tallene de setter på dekkene, tror ikke det bare er tatt ut av løse lufta.....
omtrent som vektbegrensing det....grensa er satt for en grunn Shocked Shocked lol! lol!
Ikke altid det er en teknisk grunn når det kommer til vektbegrensning, kan være av praktiske årsaker.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
karmøy

Antall Innlegg : 8
Registration date : 07.11.2008

PosteTema: Re: Dekk og felger 2009 Hobby 720   Tir 25 Nov 2008 - 0:23

Bare for ¨å kverulere litt.
4,5bar x 14,5038 = 65,2671psi ~65psi noe som er ganske spot on på hva som blir skrevet her om hva som er max. trykk på dekket.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1272
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Dekk og felger 2009 Hobby 720   Tir 25 Nov 2008 - 0:36

karmøy skrev:
4,5bar x 14,5038 = 65,2671psi ~65psi noe som er ganske spot on på hva som blir skrevet her om hva som er max. trykk på dekket.
lol!

Noen må ringe å vekke Vegard, kan ikke ha dette stående uimotsagt
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Dekk og felger 2009 Hobby 720   Tir 25 Nov 2008 - 6:00

Remi skrev:
karmøy skrev:
lol!

Har ikke noe å si, jeg forholder meg utelukkende til psi, så hva det er i bar, spiller ingen rolle for meg.... står det 65 PSI som max på dekket, forholder jeg meg til det, samme pokker hva som måtte stå klistra andre setder.....
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Dekk og felger 2009 Hobby 720   Tir 25 Nov 2008 - 7:37

Remi skrev:
karmøy skrev:
lol!

hoi, det var større avvik enn som så karer, dette var bare ett eksempel siden eg ikke husket nøyaktig hva som sto på dekket, men det var en del avvik....Morten T er mannen som kan si nøyaktig hva som sto på dekket.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Dekk og felger 2009 Hobby 720   Tir 25 Nov 2008 - 16:39

Fyll Nitrogen i dekkene,mindre rullemotstand,mere kjørestabil og mindre forbruk cheers affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Dekk og felger 2009 Hobby 720   Tir 25 Nov 2008 - 19:43

Harald skrev:
Remi skrev:
karmøy skrev:
lol!

hoi, det var større avvik enn som så karer, dette var bare ett eksempel siden eg ikke husket nøyaktig hva som sto på dekket, men det var en del avvik....Morten T er mannen som kan si nøyaktig hva som sto på dekket.....

eeehheehe joda det kan han sikkert men dere får vente til helga for her er minne kortsluttet og jeg husker ikke hva som står på dekka heheh!
skal i vogna i helga får sjekke da!

men det avhenger vel av at vi regnet rett og det Harald! der nede i varmen hehe!
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Dekk og felger 2009 Hobby 720   Tir 25 Nov 2008 - 21:30

Morten t skrev:
Harald skrev:
Remi skrev:
karmøy skrev:
lol!

eeehheehe joda det kan han sikkert men dere får vente til helga for her er minne kortsluttet og jeg husker ikke hva som står på dekka heheh!
skal i vogna i helga får sjekke da!

men det avhenger vel av at vi regnet rett og det Harald! der nede i varmen hehe!
hehe eg regnet rett,men du var skeptisk hehhe
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Dekk og felger 2009 Hobby 720   Today at 2:02

Til Toppen Go down

Dekk og felger 2009 Hobby 720
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2