CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Hvor gammel Bjølseth er greit?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Fre 28 Nov 2008 - 23:03

Polar 950 skrev:
Klarer ikke helt å se hva Kroken og Kabe har gjort galt.
Skylda for at det ikke ble ny produksjon på Jømna er vel banken, som solgte til de?

Så vidt jeg vet, har de ikke gjort noe straffbart........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Fre 28 Nov 2008 - 23:35

Helt utroligt da legge skylda for konkursen på Kroken og Kabe santa
hvor mange vogner produserte/solgte Bjølseth 100-250 i året affraid
kan ikke leve av det.
Og det foregikk pver lang tid,så ikke prøv å få det til å høres utr som om at hadde Kroken holdt seg vekke var alt ok santa

Nei med en fornying tidligere og ikke hørt på disse kjøperne som ville ha dette som var produsert før krigren.

Men alt for dyrt å produsere og når det ikke frister folk flest,men bare ett par tre stykker kan en ikke drive.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Fre 28 Nov 2008 - 23:37

Kanskje skulle det vert promillegrense på sånne forum?
Eller kanskje ikke.
Er jo ganske moro av og til da. Cool

Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 15671

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 0:03

jau jau dåkk kainn nu pinadø krangel om aillt dåkker

Black Betty
GENERAL!
GENERAL!

Female
Antall Innlegg : 3178
Registration date : 04.12.2007

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 0:04

Konspirasjonsteoriene florerer her ser jeg.... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 0:08

Betty Boop skrev:
Konspirasjonsteoriene florerer her ser jeg.... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
det er to ting som er sikkert
bjølseth er historie som vognprodusent
bjølseth forblir historie som vognprodusent
mye sansynlig at det kommer nye vogner fra jømna siden de eier tegningene, men det som var er borte, og kommer ikke til bake uansett årsak til at de forsvant
la oss heller glede oss over at det er mange vogner i omløp enda, og svært mange av de er veldig bra

Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1272
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 0:11

Jan skrev:
Betty Boop skrev:
mye sansynlig at det kommer nye vogner fra jømna siden de eier tegningene, men det som var er borte, og kommer ikke til bake uansett årsak til at de forsvantla oss heller glede oss over at det er mange vogner i omløp enda, og svært mange av de er veldig bra
Kan ikke produsere noe sånnt i Norge uten at det involverer en haug med Polakker & noen nordmenn på tiltak fra NAV.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 0:27

Remi skrev:
Jan skrev:
Betty Boop skrev:
mye sansynlig at det kommer nye vogner fra jømna siden de eier tegningene, men det som var er borte, og kommer ikke til bake uansett årsak til at de forsvantla oss heller glede oss over at det er mange vogner i omløp enda, og svært mange av de er veldig bra
Kan ikke produsere noe sånnt i Norge uten at det involverer en haug med Polakker & noen nordmenn på tiltak fra NAV.....

Må du roe deg litt ned samejack lol!
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 0:38

He he, skjønner ikke hvor dere har det fra at vi er samer alle sammen her oppe?
Den plassen hvor det bor flest samer er jo faktisk i Oslo Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jan
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 0:39

Remi skrev:
oslo er jo den byen i norge med flest nordlenninger
og det er fakta, ikke synsing

Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 0:44

Jan skrev:
Remi skrev:
Er bare å ta en tur på Scotchman Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 6:56

Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
Helt rett det Vegard,andre nummer på konkursvognene.

Forholdet er vel det at Kroken kunne fått disse vognene for en billig peng og drevet videre om det hadde vært interresse for det, da ville de kunne solgt vognene til full pris og faktisk fått fabrikken nesten gratis og med gjeld slettet.
Kroken valgte en rask gevinst i stedet,noe som er fullt lovlig men like fullt ikke helt forståelig,siden dette hadde blitt ett eget selskap som sto på egne ben og uansett ikke hadde rammet resten av konsernet om det hadde gått overende, eg mener de var på rett vei på slutten,men gammel moro hadde de ikke greid kvitte seg med.........
Men det er klart at ett nytt design hadde vært på sin plass og det hadde kanskje krevd store summer videre.......for kvalitet betaler folk for........

Kroken kunne ikke drive videre, i såfall måtte det blitt i samråd med Kabe, som kjøpte navnet, og utstyret, og vitale deler ble jo fjernet rimelig raskt.....

Hveken Kroken eller Kabe var interessert i noe produksjon på Jømna..... kortsiktig profitt, og et håp om at samtlige kunder kjøper Kabe neste gang, var nok en sterk motivasjonsfaktor her..... altså styrke Kroken og Kabe sin possisjon i Norge......
Visst kunne de drive videre om de hadde kjøpt alt sammen,sånn det ble så ble jo alt solgt ut i biter.....Kroken var vel eneste reelle kjøper siden de allerede har forhandlernett rundt i norge som solgte Bjølseth.....men Kabe drev nok iherdig lobby her uten at eg vet konkret,men skal ikke all verden fantasi til for å sjønne dette.

Harald.

Var snakk om noen saftige mange mill på minussida der oppe.Har hørt tallene,men husker ikke i farta.Var betydelige beløp gærne veien for å si det sånn.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 6:59

Vegard skrev:
Harald skrev:
Vegard skrev:
Remi skrev:
Vegard skrev:
Remi

Det er Kabe som kjøpte navnet, Kroken kjøpte alle de uferdige vognene, og prøvde å fremstå som en reddende engel, og Guds gave til Bjølle-eierene...... det er den ene siden av saken, den andre siden er hva de ellers gjorde i dette..... for der var Kroken en vesentlig aktør, som ønsket Bjølle av banen.... noe de bidro sterkt til.....
Vel det er litt annerledes ja.
Men slik jeg har forstått deg så mener du at hovedskylda for Bjøllseth konkursen er dem selv & deres litt selvgode stil?
Hadde gjerne kjøpt Norsk jeg hvis den hadde appelert til meg, det hadde vært litt stilig hvis Bjølle hadde tatt en annen kurs og fremstått som en moderne produsent med stilig desig. Norsk design er jo ofte bra, se på SAAB Wink
Og det skal ikke så mye til for å gruuuse det fleste vognprodusentene på interiørdesign & farger?

Vel, de gjorde noen tabber, feks med 05 modellen, som kosta de mange kunder, samt at de hadde noen uheldige saker med noen 04 modeller, samt at Kroken og Kabe samtidig ønska de vekk, oppi dette bomma de med en direktøransettelse også........ summen ble som vi kjenner, desverre......
vel,de solgte jo mange vogner før jappetiden på 80 tallet,og det eg vet ble det en del gjeld man dro med seg og tynget driften.....vet Arve eller Vegard hele historien her,for eg husker ikke detaljene.....

Harald

jada, de dro med seg litt gammelt, men det var jo ikke så store summer ute og gikk i den saken der...... og jeg prata for ikke så lenge siden, med en som kjenner hele saken detaljert, fra innersiden, og han la ikke skjul på at hele konkursen var unøvendig, når en nå ser tilbake, og at det var veldig vel-vilje fra noe aktører, til å være med på å hjelpe de utfor stupet.... samt at de som ønsket denne produsenten død og begravet, var heldige med Bobestyreren...... som gikk under klengenavnet "Kartong-dødaren"...... etter hans innsats for å knekke Rena kartong....

Vegard.

Var faktisk noen titalls mill det var snakk om.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 7:01

Jan skrev:
Remi skrev:

affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 7:06

Får bekrefta her at det ikke var småpenger.

38 mill.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/osterdalen/1.1069361
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 8:25

Hei

ja, jeg mente det var snakk om rundt 30 mill, men det er godt mulig det er oppe i 38 mill som var det endelige, noe som i seg selv ikke er all verden, men det er klart, i et marked hvor salget og gikk ned, ble byrden for stor, samtidig som de jo erkjente at de brukt for lang tid på hver vogn.... det er jo ikke snakk om ei regning på dette beløpet, men et samlet krav mot boet...

mye av dette beløpet, var jo og bundet opp i vogner som var produsert men ikke solgt, men ved en konkurs, så var jo dette og noe som plutselig sank i verdi.

Husker jeg ikke feil, så leste jeg et sted at alle krav til boet ble innfridd, altså at alle kreditorer fikk sitt.... og i den forbindelse, er det jeg sier at ikke gjelda var enorm....

Sist endret av Vegard den Lør 29 Nov 2008 - 8:37, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 8:30

Jan skrev:
Betty Boop skrev:
mye sansynlig at det kommer nye vogner fra jømna siden de eier tegningene,

Jan

helt riktig, men jeg tror ikke det kommer noe voner derfra igjen..... jeg tror alle tog er gått, og det i bestefall er snakk om urealistiske drømmer....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 8:58

Dethleffs skrev:
Helt utroligt da legge skylda for konkursen på Kroken og Kabe santa
hvor mange vogner produserte/solgte Bjølseth 100-250 i året affraid
kan ikke leve av det.
Og det foregikk pver lang tid,så ikke prøv å få det til å høres utr som om at hadde Kroken holdt seg vekke var alt ok santa

Nei med en fornying tidligere og ikke hørt på disse kjøperne som ville ha dette som var produsert før krigren.

Men alt for dyrt å produsere og når det ikke frister folk flest,men bare ett par tre stykker kan en ikke drive.

Som vanlig så lager du ditt eget surr, det er ingen som har gitt hverken Kroken eller Kabe skylda for konkusen..... årsaken til konkusen var jo at de ikke fikk solgt det budsjeterte antall....

Så er det sånn at når andre har problemer, så kan du ta del i problemene på forskjellige måter..... en kan bidra til redning, en kan forholde seg passiv, eller en kan selv foreta seg ting, som stikker kjepper i hjulene for å få til en løsning..... fullt lovlig, alle alternativene..... men utfallet blir totalt forskjellig.... selv ønsker jeg ikke å bruke ei krone som kan komme Kroken eller Kabe i hende, men det er jo fullt lovlig......
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1341
Registration date : 12.10.2008

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 9:01

Når man leser denne tråden som opprinnelig skulle omhandle et spørsmål om "ei Bjølsethvogn fra 90tallet var gammel", så har man på følelsen av at man har hacket seg inn i Fortidsminneforeningens mimrehjørne.

Bestefar sa ofte at "før krigen var det bra da. Lite med pæng, men dæven for et samhold"

Tørk tårene, løft blikket folkens og se fremover. Skulle nostalgien ta overhand, vel, kjøp en EXIMOvogn. Den er produsert på på samme produksjonsutstyr som deres kjære Bjølseth. Av de samme folka som så ofte foretrekkes når et bad skal flislegges eller hus skal males.
Så hvofor denne evindelig kattejammer over ei svunnen tid? Det er da nå vi lever.
afro
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 9:09

Rashid.

Jeg kjøpte leilighet i '06,med bl.a. nyoppussa bad.ALT måtte rives igjen ,da polakkene hadde fuska i faget,og varmekabla lå og fløt på et lag av vann,på ei matte beregnet for parkett/laminat.Så kom f.... meg ikke med noen polakkvogn til meg asså !!!! Evil or Very Mad Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 9:11

Rashid skrev:
Når man leser denne tråden som opprinnelig skulle omhandle et spørsmål om "ei Bjølsethvogn fra 90tallet var gammel", så har man på følelsen av at man har hacket seg inn i Fortidsminneforeningens mimrehjørne.

Bestefar sa ofte at "før krigen var det bra da. Lite med pæng, men dæven for et samhold"

Tørk tårene, løft blikket folkens og se fremover. Skulle nostalgien ta overhand, vel, kjøp en EXIMOvogn. Den er produsert på på samme produksjonsutstyr som deres kjære Bjølseth. Av de samme folka som så ofte foretrekkes når et bad skal flislegges eller hus skal males.
Så hvofor denne evindelig kattejammer over ei svunnen tid? Det er da nå vi lever.
afro

tja, det ble vel spurt om av en, og så har det surra på seg innlegg..... Ja, det er nå vi lever, og det er fritt valg om hvor en handler, for oss alle...... den polske vogna du nevner, er et Kabe-produkt, så glem det.....

Sist endret av Vegard den Lør 29 Nov 2008 - 9:13, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 9:12

Vegard skrev:
Hei

ja, jeg mente det var snakk om rundt 30 mill, men det er godt mulig det er oppe i 38 mill som var det endelige, noe som i seg selv ikke er all verden, men det er klart, i et marked hvor salget og gikk ned, ble byrden for stor, samtidig som de jo erkjente at de brukt for lang tid på hver vogn.... det er jo ikke snakk om ei regning på dette beløpet, men et samlet krav mot boet...

mye av dette beløpet, var jo og bundet opp i vogner som var produsert men ikke solgt, men ved en konkurs, så var jo dette og noe som plutselig sank i verdi.

Husker jeg ikke feil, så leste jeg et sted at alle krav til boet ble innfridd, altså at alle kreditorer fikk sitt.... og i den forbindelse, er det jeg sier at ikke gjelda var enorm....

Vegard.

Mulig du har rett her.Bare huska at det var betydlige beløp ute og gikk.Jeg er ingen økonom eller regnskapsfører,så jeg skal ikke argumentere mot deg her,da jeg er på tynn is.Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 9:16

Arve

det er klart, for meg og deg, er dette store summer, 38 mill inn på konto'n.... jepp da hadde det vært greit.....

eller omvendt....måtte vi finne dekning for 38 mill, så hadde vi slitt.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 9:17

Vegard.

Føles som en sånn sum ligger i postkassa innimellom,og da snakker jeg ikke om "innboksen" på kontoen. Shocked
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1341
Registration date : 12.10.2008

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 9:23

ARVE skrev:
Rashid.

Jeg kjøpte leilighet i '06,med bl.a. nyoppussa bad.ALT måtte rives igjen ,da polakkene hadde fuska i faget,og varmekabla lå og fløt på et lag av vann,på ei matte beregnet for parkett/laminat.Så kom f.... meg ikke med noen polakkvogn til meg asså !!!! Evil or Very Mad Laughing

Høres ut som du skriver om vogna til Larsen? Men den var jo norsk da. affraid affraid affraid affraid affraid affraid

afro
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 9:37

Det var fem interresserte i å kjøpe Bjølseth, Blant annet de ansatte selv og Kroken.

Kroken kjøpte alle 66 vogner for ti mill som var produsert, og skulle bli produsert.

Navnet og produksjonsutstyr ble kjøpt av kabe

De fikk inn ca 20 mill i boet totalt.

Med andre ord kunne man kjøpt hele sulamitten for 20 mill.

Da snakker eg vogner,navnet,produksjonsutstyr, Produksjonslokalet, Delelageret (som Jømna caravan tok over) etc.

Hvem kunne så kjøpe Bjølseth reelt sett og drive videre med forhandlere i hele norge som kjente produktet???

Jo i praksis kun en Importør/forhandler som heter Kroken.

Slik ble det ikke og boet solgte da i biter til høystbydene........

Så kan man tenke litt....Disse vognene hadde dobbel pris dersom de hadde fortsatt og derved hadde de eb verdi på 20 mill som hele skitten ble solgt for.

Men dette er historie nå, men kjekt å mimre litt da hehe.

Eg tror nok at fabrikken såg utviklingen,men å utvikle nytt design er sikkert veldig dyrt og med gjeld som tynget var man i realiteten dømt til å gå nedenom før eller senere.

Skulle dette gått mener eg man måtte hatt en styrt konkurs der det sto folk klar med penger for å kjøpe boet billig og slettet gjeld og så satset videre, det gjorde det ikke......snipp,snapp....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 9:57

Harald skrev:
Det var fem interresserte i å kjøpe Bjølseth, Blant annet de ansatte selv og Kroken.

Kroken kjøpte alle 66 vogner for ti mill som var produsert, og skulle bli produsert.

Navnet og produksjonsutstyr ble kjøpt av kabe

De fikk inn ca 20 mill i boet totalt.

Med andre ord kunne man kjøpt hele sulamitten for 20 mill.

Da snakker eg vogner,navnet,produksjonsutstyr, Produksjonslokalet, Delelageret (som Jømna caravan tok over) etc.

Hvem kunne så kjøpe Bjølseth reelt sett og drive videre med forhandlere i hele norge som kjente produktet???

Jo i praksis kun en Importør/forhandler som heter Kroken.

Slik ble det ikke og boet solgte da i biter til høystbydene........

Så kan man tenke litt....Disse vognene hadde dobbel pris dersom de hadde fortsatt og derved hadde de eb verdi på 20 mill som hele skitten ble solgt for.

Men dette er historie nå, men kjekt å mimre litt da hehe.

Eg tror nok at fabrikken såg utviklingen,men å utvikle nytt design er sikkert veldig dyrt og med gjeld som tynget var man i realiteten dømt til å gå nedenom før eller senere.

Skulle dette gått mener eg man måtte hatt en styrt konkurs der det sto folk klar med penger for å kjøpe boet billig og slettet gjeld og så satset videre, det gjorde det ikke......snipp,snapp....

Harald, joda.... mye rett i det, men her prater jo du om Krokens rolle etter konkursen, ikke før..... det er rollen før, som jeg misliker...

Kroken var jo en aktør som kunne tjene penger på en konkurs her, så var det jo da bare snakk om hvordan.....
Kroken sto jo og frem i media og fremstillte seg som noen reddende engler for oss som hadde Bjøller på den tiden, men de fortalte jo ikke alt da..... ikke om spillet før konkursen.....

men for all del, den som vil må bare handle med de..... det godter meg, når jeg for litt siden kunne lese at de sleit, og måtte gjøre noen grep..... håper noen er interresert i de og, og gjerne legger noen heftige kjepper i hjula for de, på en lovlig måte.....
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 10:07

Spillet før????

En hard kamp er det for alle som driver buisiness, og der kan man ikke ha egne Kardemommeby regler for en produsent.....
Da må du i dyreparken, der er Kardemommeby hehe
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 10:09

Rashid skrev:
ARVE skrev:
Rashid.

Høres ut som du skriver om vogna til Larsen? Men den var jo norsk da. affraid affraid affraid affraid affraid affraid

afro

Rashid.

Her snakker vi om badet som unge herr Akbar dyrt og hellig lovet at det var garantier på,og hvor han hadde lagt sjela si i oppussinga av badet sitt,noen måneder før vi kjøpte kåken.Hadde papirer og greier.

Det viste seg at det eneste han hadde av papirer,var prislappen fra Maxbo,hvor han hadde kjøpt veggfliser,som ble lagt på gulvet,og så videre.

Kosta vår pakistanske "venn" 70.000,- å rette opp miseren.Og polakker tror jeg neppe han hyrer inn noe mer.Hehe.

Skal og sies at vi bodde i leiligheten under der vi bor nå,i 16 år,og hadde kjent den herren siden han var guttevalp.Så han kødda ikke med meg,for å si det sånn.Hadde noen turer opp til dem da vi bodde i kåken under,hvor jeg klaga på ekstremt mye bråk.100 pakistanere under ramadan,er ikke å spøke med.Men det er ikke jeg heller.Og det visste han !!!Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 10:12

Harald skrev:
Spillet før????

En hard kamp er det for alle som driver buisiness, og der kan man ikke ha egne Kardemommeby regler for en produsent.....
Da må du i dyreparken, der er Kardemommeby hehe

helt klart...... og jeg håper Kroken selv kan få noen velvalgte forretnings-strategier fra andre, rett i trynet, på de tidene det passer de dårligst.......En rå buisiness, da skal jeg le rått....... "buisiness is buisiness"

Sist endret av Vegard den Lør 29 Nov 2008 - 10:19, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 10:14

Har Kroken eller andre sett at dette var noe som var liv laga så hadde dem kjøpt heile for vidre drift.

Men ingen gjorde det kan ikke leve av å selge 150/200 vogner i året,nei SNIPP SNAPP SNUTE,....osv santa
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 10:14

Kan jo bli vanskelige alle og en hver når sulten gnager i tarmene, men 100stk kan bli en utfordring da! pig clown

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 10:16

J.O.

Hehe,og de holder på om natta når vi andre skal sove,og gå på jobb.

Litt off topic her nå,men...
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 10:22

At det ikke var liv laga vet eg nå ikke,men resultatet ble nå slik vi vet det ble........
At man ikke kan leve av 150-200 vogner i året er vel også en sannhet med modifikasjoner, arbeidsstokken blir jo deretter...men da må man ha noe unikt som folk er villig å betale dyrt for....og SÅ unik var de desverre ikke.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ronny
BARON!
BARON!

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Lør 29 Nov 2008 - 10:33

Har vel vært en av dem som har erta bjølle eiere her, men syns jo at det er synd at norsk campingvogn produksjon er historie..Går det an å lage high end campingvogner i sverige går det an i norge og..kanskje noe av grunnen til konkursen var at bjølle bygde vognene på samme dyre måte som på 90 tallet? mens kabe mfl bygger billigere og lettere? bare synser nå..Hadde jo vært kult om det hadde blitt stabla på beina en ny fabrikant her hjemme...navnet skal de få gratis av meg,Caranor..(mulig de må forhandle litt med en viss forhandler i bodø om rettigheter til navnet her Very Happy .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Today at 19:02

Til Toppen Go down

Hvor gammel Bjølseth er greit?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 4 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next