CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Hva koster det for fast og løs camping?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Sten Rune
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 11:15

campist skrev:
Vet du det, eller tipper du?
Det er jo en vesens forskjell om det er slik som borettslagene var før midten av 80-årene, nemlig regulert med fast pris.
Derfor lurer jeg på om de plassene har en pris på X-antall tusen, eller om det er fritt marked. Er markedet fritt, betyr det jo både at det kan være en investering, men samtidig også at du risikerer en skyhøy inngangsbillett om markedet er villig til å betale høyt. Da utelukkes jo svært mange, tenker jeg.

Her er ett j.....ig godt eksempel.. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14812529&sid=xz4cabxEGm5165200&WT.svl=Link

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sten Rune
Admin
Admin

Male

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 11:16

Nekter å tro at selger mener at det spikerteltet er verdt 250 000. Her mener jeg at det er plassen han selger dyrt....

Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 11:22

Sten Rune skrev:
Nekter å tro at selger mener at det spikerteltet er verdt 250 000. Her mener jeg at det er plassen han selger dyrt....

Helt klart..... ingen tvil om at det er et eksempel..... skulle jeg da hatt den plassen, måtte jeg kjøpt den vogna, for så å ferne den, og ta arbeidet med å selge denne....

var det forresten ikke der den ulykka var i vår???
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin

Male

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 11:34

Vegard skrev:
Sten Rune skrev:

Helt klart..... ingen tvil om at det er et eksempel..... skulle jeg da hatt den plassen, måtte jeg kjøpt den vogna, for så å ferne den, og ta arbeidet med å selge denne....

Vegard

mener det var der ja....

Men det bør vel ikke øke prisen så mye??? lol!

Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 11:35

Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Sten Rune skrev:

Vegard

mener det var der ja....

Men det bør vel ikke øke prisen så mye??? lol!

he-he...... nei..... den bør vel heller dra den ander veien..... var forresten tragiske greier det der.......
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1312
Registration date : 23.09.2007

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 11:36

Er ikke akkurat positivt at en må betale 50K for en plass før en begynner å betale leie nei...
Grunnene til å gjøre det kan jo være forskjellig. Når svigerfar lagde til småbåthavn nedi fjøra her, så solgte han noen plasser for å få råd til å bygge ut. De som da har kjøpt en plass slipper unna med lite i leie, mens det er de som leier som han tjener på.. Nå er det sikkert ikke rare forskjellen, om der er noen forskjell, på hva man må betale på en camping om en kjøper plassen eller ei. De 50 000 per plass er jo bare en engangssum, så plasseier må jo tjene senere også.. Så det KAN f.eks være for å få råd til å bygge ut det er gjort slik.. Men jeg liker det ikke jeg heller. Ingen bra utvikling!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sten Rune
Admin
Admin

Male

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 11:37

Vegard

Jepp.... tragisk...

Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tor-Inge
CAMPER
CAMPER

Male
Antall Innlegg : 30
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 22:24

Vel. Jeg har ikke fått noen kontrakt eller noe som regulerer dette, men jeg har lov til å selge vogna videre med plass om jeg ønsker det. Det er folk som har fått 370.000 for vogn der oppe for et par år siden. Da var det snakk om en 4 år gammel dethleffs med 2,5x4 isocamp. Nypris på vogn og spikertelt var vel ca. 300.

Vår plass ligger i tillegg veldig fint til med utsikt over Sira (elven). Så selv om jeg gjerne skulle sluppet så valgte jeg å gjøre det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Today at 5:12

Til Toppen Go down

Hva koster det for fast og løs camping?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2