CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  CalendarCalendar  GalleryGallery  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Hva koster det for fast og løs camping?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1132
Registration date : 16.09.2008

PosteTema: Hva koster det for fast og løs camping?   Tor 25 Sep 2008 - 21:32

Idag har jeg fått min første regning på campingplassen,jeg tok sjansen på å legge meg til uten å vite eksakt - gammel pris var 7 800 for helår med strøm, ny er nå 10.000 kroner - i Seljord.
Jeg synes det er greit, det er med strøm og internett.

Hva koster det andre steder?

Sist endret av campist den Fre 26 Sep 2008 - 10:06, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.campist.info
Sten Rune
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Tor 25 Sep 2008 - 21:38

Betaler 9000,- for sesongen i Lillesand (ca 1/5-31/8 og inkl 300kwh) og 5200,- + strøm for vinterhalvåret på Blefjell

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Harald
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Tor 25 Sep 2008 - 21:40

Stavanger......200,- pr.natt de første to uker,deretter 2000,- pr mnd inkl.strøm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tasle
MODERATOR
MODERATOR

Antall Innlegg : 1187
Registration date : 09.01.2008

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Tor 25 Sep 2008 - 21:40

Jeg betaler 5.900 for en helårsplass, men tror det er 40 eller 50 kr i strøm pr. døgn ved bruk. Denne strømavgifter dekker jo også bruk av sanitæranlegg etc, naturligvis.

Hadde et annet tilbud på 4800 kun for vinteren (september/oktober t.o.m mai), pluss strøm.

Fant ut at en helårsplass er å foretrekke, da har man "sin egen plass", selv om man drar på ferie.

Mus er nevnt som et teoretisk problem, men på denne helårsplassen er det en del (vill-)katter som eierne ikke gidder å ta med seg tilbake etter sommersesongen. De må jo har seg litt mus, de også, som vi andre.. Very Happy

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!

Male
Antall Innlegg : 3858
Registration date : 20.06.2007

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Tor 25 Sep 2008 - 21:42

Sist vinter (sept-mai) betalte vi 4500 inkl strøm i Røldal.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8535
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Tor 25 Sep 2008 - 21:46

Betaler ca 5000,- for vintersesongen i nissedal inkludert strøm.
Må kjøpe poletter for å bruke vaskemaskiner men ellers ikke noe ekstra utover sesongprisen. Veldig ok sanitærforhold. Og en kjempe plass med en munter og lett omgjengelig vert.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Tor 25 Sep 2008 - 21:54

9600,- for helårsplass + strøm 1,50 for kw + vi betaler for dusj, vaskemaskin og tørketrommel.
Ingen internett... Sad Sad
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Tor 25 Sep 2008 - 21:56

Med forbehold om endringer, vi betaler 5700.- pluss strøm m/måler for helårsplass.

Vis Medlemmets Profil
Turisten
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 58
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Tor 25 Sep 2008 - 22:04

ca. 8000,-/året(6500+1500) + strøm(kr.1,-/kw)+internett(kr.500,-/året)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.grensegata.com
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Tor 25 Sep 2008 - 22:07

Hallandtunet Camping på Dagali.

120 kr døgnet
35 for strøm
20 pr pers

Hele året rundt. Ingen fast avgift.

www.dagalihotel.no
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Tor 25 Sep 2008 - 22:17

http://www.legaacamping.no/page5.html
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS

Male
Antall Innlegg : 207
Registration date : 24.05.2008

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Fre 26 Sep 2008 - 0:26

Vi betaler 6500.- helårsplass på slettnes fjordcamp. pluss strøm ( 1.- kw) Internett er også inkludert. Gratis dusj.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tom
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Male
Antall Innlegg : 897
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Fre 26 Sep 2008 - 8:21

Vi betaler 5 000,- for helårsplass, og strøm kommer i tillegg med egen måler til hver vogn
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ronny
BARON!
BARON!

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Fre 26 Sep 2008 - 13:16

Vi betaler 3600,- for helårs plass (mulig 4000,- i år) + strøm på egen måler..5kroner for 3 min dusj ellers ikke noen avgifter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Hr/fru Bakstad
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 45
Registration date : 10.08.2008

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Lør 27 Sep 2008 - 16:06

Vi betaler kr 5800,- for vintercamp, 800 i internett avgift, 450 for kabeltv, 10 kr for 4 min dusj. står på Lygna camping mellom gran og gjøvik
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tor-Inge
CAMPER
CAMPER

Male
Antall Innlegg : 30
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 0:08

Vi betaler 9.000 for helårscamp. Dusj og trådløst internett er gratis.

I tillegg måtte vi betale 50.000 til plasseier for å få plassen - men da har vi også rett til å selge vogna videre med plass om vi måtte ønske.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sten Rune
Admin
Admin

Male

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 9:06

Tor-Inge skrev:

I tillegg måtte vi betale 50.000 til plasseier for å få plassen - men da har vi også rett til å selge vogna videre med plass om vi måtte ønske.

Det greiene der syns nå jeg er en uting, men det er nå min mening.
Men hva om du finner ut at dere vil være ett annet sted, kjøper plasseier plassen tilbake da, eller må dere prøve å få solgt den plassen??? scratch

Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 9:16

Sten Rune skrev:
Tor-Inge skrev:

Det greiene der syns nå jeg er en uting, men det er nå min mening.
Men hva om du finner ut at dere vil være ett annet sted, kjøper plasseier plassen tilbake da, eller må dere prøve å få solgt den plassen??? scratch

Sten Rune

jeg er helt enig, en styggedom ingen er tjent med.......
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 590
Registration date : 26.11.2007

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 9:25

Morran Very Happy

Mine foreldre har en kjempeplass helt nede ved vannet på strandefjorden, den hadde jeg håpet og overta når de gikk lei, men nei da... det er vist ikke lov for da er det nestemann på ventelista som får den Sad Er dette vanelig?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sten Rune
Admin
Admin

Male

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 9:29

Campern skrev:
Morran Very Happy

Mine foreldre har en kjempeplass helt nede ved vannet på strandefjorden, den hadde jeg håpet og overta når de gikk lei, men nei da... det er vist ikke lov for da er det nestemann på ventelista som får den Sad Er dette vanelig?

Ikke noe ukjent fenomen det der, ofte så går det på ansinitet på de fineste plassene....

Chevrolet Suburban -95

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 9:30

Campern skrev:
Morran Very Happy

Forskjellig praksis, men jeg har sansen for at når en plass er ledig, er det først interne omrokkeringer, og den nye fra lista får så den ledige plassen.... og forrige innehaver, rydder plassen totalt, om ikke annet avtales spesiellt....
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 9:37

Jo er jo enig i det, men så lenge det er en av samme kjøtt å blod som ønsker å fortsette syntes jeg det burde være greit.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 9:49

Campern skrev:
Jo er jo enig i det, men så lenge det er en av samme kjøtt å blod som ønsker å fortsette syntes jeg det burde være greit.

tja..... hvor skal grensa gå da??? halvsøsken, stebarn, barnsøskenbarn????

hva om ei blir enke, og har plassen i noen år etter det, og så ønsker plutselig en sønn mannen hadde fra før å overta plassen når hun gir seg???

kan bli vanskelige grenseganger, om en ikke er rimelig konsekvent......
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 10:16

Plassen min ble oppholdt av en datter som skulle få overta sin fars plass, så det var tydeligvis greit på plassen vår...ikke noe jeg liker men man kan jo forstå det ettersom denne damen nærmest har hatt barndommen sin der (de hadde hatt plassen i 25år).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 10:25

Ronny

vet du, jeg forstår det ikke...... selv om de har hatt barndommen der aldri så mye, så gjelder jo det hele campingen, og så låst kan en ikke være til akkutat noen konkrete hundre kvadratmetre....

jeg mener det må være likt for alle, uten at de med tykkest lommebok og kan kjøpe de beste plassene.... nettopp det er jo så fint på camping, vi er alle vognmennesker, ikke direktør og løpe-gutt.......
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR

Male
Antall Innlegg : 13148
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 10:27

Mine unger på 6 og 10 har lenge hatt debatten om hvem av dem som skal arve plassen vår gående

Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 10:34

J.O. skrev:
Mine unger på 6 og 10 har lenge hatt debatten om hvem av dem som skal arve plassen vår gående

Pass deg, så de ikke tar ut plassen som forskudd på arv....... affraid affraid affraid affraid
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 10:34

Dette med å kjøpe plassene for ti tusenvis med kroner syntes jeg er helt vilt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 10:36

Campern skrev:

Kan heller ikke skjønne plasseieren gidder det, det blir jo mye verre å få lempa ut feks bråkebøtter.......... men mulig de gir pokker, bare pengene renner inn..........
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 10:54

Hva er det egentlig som blir kjøpt? Rett til å leie? Er det et slags depositum eller er det penger som forsvinner? ER det plasseier som betaler ut beløpet når du reiser, eller er det nestemann.
Er det regulert slik at om du kjøper det for 50' så kan du selge det til 60'?
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER

Male

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 10:56

Vegard skrev:
Campern skrev:

Kan heller ikke skjønne plasseieren gidder det, det blir jo mye verre å få lempa ut feks bråkebøtter.......... men mulig de gir pokker, bare pengene renner inn..........

er vel penga som rår tenker jeg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 11:03

campist skrev:
Hva er det egentlig som blir kjøpt? Rett til å leie? Er det et slags depositum eller er det penger som forsvinner? ER det plasseier som betaler ut beløpet når du reiser, eller er det nestemann.
Er det regulert slik at om du kjøper det for 50' så kan du selge det til 60'?

Campist

dette er jo som en borettslagsleilighet, en betaler en sum til forrige eier, betaler så i tillegg en leie mens man er der, og den dagen en ikke vil mer, så selges enten plass, plass med plattinger, eller komplett plass med vogn...... prisen da, er hva en får en kjøper til å gi...

jeg liker ikke den løsningen.....
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 11:07

Vet du det, eller tipper du?
Det er jo en vesens forskjell om det er slik som borettslagene var før midten av 80-årene, nemlig regulert med fast pris.
Derfor lurer jeg på om de plassene har en pris på X-antall tusen, eller om det er fritt marked. Er markedet fritt, betyr det jo både at det kan være en investering, men samtidig også at du risikerer en skyhøy inngangsbillett om markedet er villig til å betale høyt. Da utelukkes jo svært mange, tenker jeg.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!

Male

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 11:10

Tenker at den som liker ordninga best er den som kan selge plassen dyrt og deretter leie den ut....min camp har 50 plasser dette gange 50000 blir jo store penger..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Søn 28 Sep 2008 - 11:12

campist skrev:
Vet du det, eller tipper du?
Det er jo en vesens forskjell om det er slik som borettslagene var før midten av 80-årene, nemlig regulert med fast pris.
Derfor lurer jeg på om de plassene har en pris på X-antall tusen, eller om det er fritt marked. Er markedet fritt, betyr det jo både at det kan være en investering, men samtidig også at du risikerer en skyhøy inngangsbillett om markedet er villig til å betale høyt. Da utelukkes jo svært mange, tenker jeg.

det er jo så mange løsninger der, men de jeg har sett, er det fritt for selger og selge til høystbydene...... derved er det nettopp det at mange utelukkes, jeg ikke har sansen for, samt at jeg vet om tilfeller, hvor det er blitt brukt strå-menn i budrunden, for å få en som er virkelig intressert til å gi mer..... den andre budgiveren, var kun en hjelp for å øke pris.... dette er ingen tjent med, og jeg mener derfor det riktige, er at plassen går tilbake til plass-eier, som deler ut på nytt ei rydda og strøken tomt....

men som sagt, det er jo så mange varianter ute å går....
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Hva koster det for fast og løs camping?   Today at 17:33

Til Toppen Go down

Hva koster det for fast og løs camping?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next